Page 18 - medorledor27
P. 18

‫סמלים של נשיות‬                                                       ‫הורים וילדים‪.....‬‬
      ‫בקלפי הטארוט‬
                                                               ‫מאת‪ :‬דבורה רוטמן "לגעת במספרים" ‪052-8605023‬א‬
      ‫מאת‪ :‬ליטל אסיף ‪ -‬צחוק קלפים ומודעות ‪050-6808122‬‬
‫שיות מיוצגת בקלפי הטארוט גם בסמלים חלק מהסמלים‬                ‫נחנו חוזרים לשגרה אחרי החגים והתלמידים חוזרים‬
‫מצורפים לדמות נשית וחלקם לא‪ .‬סמלים שמסמלים‬                                                      ‫ללימודים סדירים‪.‬‬

‫נשיות בטארוט‪ :‬הצבע הלבן‪ ,‬הצבע הצהוב‪ ,‬פרחים‪,‬נ‬                  ‫"איני מבינה מה קרה לבני???"‪ ,‬זה הטלפון שאני מקבלת‪.‬‬
                                                              ‫מהצד השני קול לחוץ ומתנצל "סליחה שאני מצלצלת‬
‫פירות במיוחד רימונים‪ ,‬המים כשהם זורמים‪ ,‬ישנם גם חיות‬          ‫אליך עכשיו אבל חזרתי מאסיפת הורים ואני חסרת אונים"‪.‬‬
‫שמסמלות את הצד הנשי כמו פרפרים‪ ,‬ציפורים‪ ,‬דגים‪ ,‬הירח‬           ‫לקחתי פרטים של הבן תאריך לידה ושם מולד‪ .‬קבענו פגישה‬
‫שהוא סימן לאימהות‪ ,‬הצד הרך המצויר בקלף ע"י קווים‬
‫זורמים ומפותלים ועל ידי סימנים אוניברסליים שמסמלים‬                                                         ‫למחרת בבוקר‪.‬‬
‫את הד הנקבי (הנשי) כמו הצד הייני סימן אוניברסלי המסמל‬         ‫למחרת מגיעה אלי אישה‪ ,‬ומספרת שהייתה באסיפת הורים‬
                                                              ‫של בנה בתיכון‪ .‬הנער בכיתה ט'‪ ,‬ברקע הסיפור מדובר בנער‬
                                                 ‫נקבה ועוד‪.‬‬   ‫שהיה תלמיד טוב כל השנים וגם פעיל חברתית‪ .‬עכשיו‬
                                              ‫קלף שמסתיר‬      ‫כשהוא שינה סביבה לימודית וחברתית מתברר שהישגיו‬
                                               ‫הרבה נשיות‬     ‫הלימודיים ירדו וכבר לא כפי שהיו‪ .‬בנה "מבזבז" לדבריה‪,‬‬
                                               ‫בתוכו‬          ‫הרבה מאד זמן לפעילויות החברתיות וכל זה פוגע לו‬
                                               ‫בצורה גלויה‬    ‫בהישגיו הלימודיים‪ .‬האימא הצהירה שהיא התכוונה להצר‬
                                                ‫וסמויה‬        ‫את צעדיו ולא לאפשר לו את הפעילויות החברתיות עד שלא‬

                                                ‫לדוגמא‬                        ‫ישפר את ציוניו אך החליטה להתייעץ אתי‪.‬‬
                                                 ‫קלף‬          ‫בדקתי נומרולוגית על מנת להבין מי האישיות שבה מדובר‬
                                                 ‫שנקרא‬        ‫וכשהתברר לי שמספר הגורל של בנה הוא ‪ 3‬מיד הבנתי‬
                                                              ‫שזו אישיות שזקוקה מאד לפעילות החברתית ויכולה לתרום‬
                                                      ‫הכוכב‬   ‫מאד לסביבה החברתית‪ .‬שום עונש כזה או אחר שירחיק‬
                                                              ‫אותו מהפעילות בה הוא שותף לא יקדם את הישגיו‬
‫מלבד הדמות שבמרכז הקלף שהיא דמות נשית יש הרבה‬                 ‫הלימודיים‪ ,‬זה רק עלול לפגוע בו‪ .‬מלבד זאת‪ ,‬הנער הגיע‬
‫מאוד סימנם נשים נוספים כמו צבע לבון וצהוב‪ ,‬מים זורמים‪,‬‬        ‫לאחר החטיבה לתיכון ומנסה להתערות בחברת הילדים‬
                                                              ‫החדשה בדיוק באותם כישורים חברתיים שיש לו‪ .‬אלה‬
                                ‫ציפור על עץ וצמחיה סביב‪.‬‬      ‫כישוריו והילד מבטא ומשתמש בכישורים שלו‪ .‬גם אין שום‬
   ‫הקלף מסמל נתינה ללא גבולות‪ ,‬נתינה לפעמים עד כדי‬            ‫סכנה שהילד לא יעבור בצורה מכובדת את בחינות הבגרות‬
‫הקרבה עצמית‪ ,‬טוב לב ורצון לתת יותר ממה שמסוגלים‬
‫אפילו במחיר הקרבה‪ .‬ההקבלה לאשה בקלף זה היא לא‬                           ‫שמצפות לו‪ .‬היה חשוב לי מאד להרגיע את האם‪.‬‬
‫מקרית‪ .‬הדימוי הנשי הוא של אמא המקריבה הכל למען‬                ‫לימים נבחר התלמיד להיות יו"ר מועצת התלמידים בבית‬
                                                              ‫ספרו‪ .‬ובהמשך נבחר להיות יו"ר פרלמנט הנוער בעירו‪.‬‬
                                                      ‫ילדיה‪.‬‬  ‫ייצג את בית הספר בכבוד וקיבל תעודת הצטיינות בנושא‬

                                                                                           ‫החברתי בטקס סיום כיתה י"ב‪.‬‬
                                                              ‫האם חזרה אליי כעבור שלוש שנים לספר לי על הישגיו של‬

                                                                                        ‫בנה ‪-‬הייתה אימא גאה ומאושרת‪.‬‬
                                                              ‫עונשים הם לא הפתרון‪ ,‬רצוי להבין מה גורם לילד להתנהגות‬

                                                                                     ‫מסוימת ולקבל הכוונה כיצד לפעול‪.‬‬
                                                                                                   ‫בהצלחה לכל ההורים ‪.‬‬

                                                              ‫‪ 18‬מגזין מדור לדור‬
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23