Page 22 - medorledor27
P. 22

‫כלפיי הילדים‪ .‬מי שלא מסוגל לפעול מעמדה זו‪ ,‬משאיר את‬          ‫הצרכים האישיים שלו לבין צרכיי‪-‬הילדים ולהבדיל בצרכים‬
                ‫הילדים כמו חיילים "נטושים בשדה הקרב"‪.‬‬                                             ‫של כל ילד בפני עצמו‪.‬‬

‫לסיכום‪ ,‬המסוגלות‪-‬ההורית של כל אחד מבני‪-‬הזוג משפיעה‬           ‫נקודה זו חשובה במיוחד היות והיא קובעת כמה לגיטימציה‬
‫על הקשר הזוגי כיוון שחלק מהתכונות הנדרשות בכדי להיות‬         ‫הורה יהיה מסוגל לתת ‪-‬גם בשלב מאבק‪ -‬לקשר חיובי בין‬
                                                             ‫הילדים לבין ההורה השני וכמה יהיה פנוי לטפל בצרכים‬
             ‫בעל מסוגלות‪-‬הורית נדרשים גם בקשר‪-‬הזוגי‪.‬‬
‫הורה שאין לו כמיהה לתפקיד יהיה פחות פנוי לילדים‬                                ‫הספציפיים של כל ילד‪ ,‬גם בשלב המאבק‪.‬‬
                                                             ‫זהו צורך הכרחי עבור הילד אך לא תמיד מענה לצורך‪,‬‬
                           ‫וישאיר את בן‪-‬זוגו לבד בתפקיד‪.‬‬
‫הורה שלא היה מעורב בגידול הילדים‪ ,‬לא בהכרח יבין מהם‬                                  ‫ליכולת ולפנאי של ההורה המתגרש‪.‬‬
‫צורכי‪-‬הילדים ובשלב של מאבק על הגירושין לא כל הורה‬            ‫לעיתים הדבר משליך גם על האפשרות של תקשורת עניינית‬
‫יהיה מסוגל לעשות הפרדה בין צרכיו האישיים לצורכי‬              ‫ומינימאלית בין שני ההורים בכדי שיוכלו להמשיך לשאת‬
‫הילדים בתהליך הפרידה‪ .‬בנוסף‪ ,‬מחויבות ומסוגלות הורית‬
‫חייבת להיות קשורה גם ליכולת להיות אחראי ומנהיג על‬                                      ‫בתפקיד תוך כדי ואחרי הגירושין‪.‬‬
                                                             ‫‪.5‬מסוגלות הורית תלויה ביכולת של הורה לפעול כסמכות‬
                                           ‫"קבוצת הילדים"‪.‬‬   ‫וכמנהיג על ההורה לזכור שהורות מחייבת מנהיגות ואחריות‬

‫הכול עניין של הרגל‪....‬‬

‫מוכנים לקראת הקלף הבא‪ .‬אם לא סידרתם את הכוסות‬                   ‫מאת‪ :‬ענת זפרני ‪ 050-6396957‬ואנה שפרוף ‪054-4215014 -‬‬
‫אתם מבזבזים זמן יקר בפירוק הסידור הקודם לפני שבכלל‬                                                        ‫חברת מחוץ לקופסה‬
‫התחלתם בסידור החדש‪ .‬זה בדיוק מה שקורה לילדים‬
‫בבוקר‪ ...‬כיוון שלא התארגנו מראש וסידרנו את התיק‪ ,‬הם‬          ‫נה‪ ,‬אנחנו כבר בסוכות‪ ...‬עוד קצת ונהיה "אחריה‬
‫ואנחנו מתחילים את הבוקר בבלגן של היום הקודם ובמקום‬
                                                             ‫החגים"‪ ...‬מצד אחד ניהנה סוף סוף מקצת שגרה‪,‬‬
       ‫שתהיה לנו התחלה טובה הכול מתחיל קצת עקום‪...‬‬           ‫וסדר ומצד אחר נצטרך להתמודד עם כל מה שדחינו‬
‫בנוגע לקצב ההתארגנות שהנו חשוב לא פחות‪ -‬כדאי לשלב‬            ‫ולהתרגל מחדש לקום בזמן‪ ,‬להכין שיעורים‪ ,‬לחלק את הזמן‬
‫מרכיבים משחקיים וכך להפוך את ההתארגנות השגרתית‬
‫לקצת יותר כיפית ומעניינת‪ .‬פרסים‪ ,‬נקודות‪ ,‬שיאים והגרלות‬                  ‫שלנו בין חוגים לחברים‪ ,‬ובין מחויבות לפינוקים‪.‬‬
‫יאתגרו אותנו ואת הילדים לפעול וליישם את ההרגלים‬
                                                             ‫לרכוש הרגלים זה לא פשוט‪ ...‬במיוחד כשהם קשורים‬
                                              ‫הרצויים‪ .‬איך?‬  ‫באתגרים כמו‪ :‬עמידה בזמנים‪ ,‬הצבת גבולות‪ ,‬חלוקת‬
‫למשל בתחרויות‪ -‬אפשר להכריז על כל מיני תחרויות בין‬            ‫משאבים ועוד‪ .‬אבל‪ ...‬דווקא עולם המשחקים הוא עולם‬
‫הילדים‪ :‬הילד שנכנס ראשון למקלחת בוחר איזה סיפור‬              ‫של הרגלים‪ .‬הרי שום משחק לא יכול לעבוד בלי חוקים‪,‬‬
‫נספר! מי שמסיים ראשון לסדר בוחר במה משחקים! ועוד‪.‬‬            ‫בלי מבנה‪ ,‬בלי גבולות וסדר‪ .‬אך ההרגל הזה או השגרה‬
‫אפשרות נוספת היא להחליט על שיא משפחתי שנרצה‬                  ‫של המשחק מתובלים תמיד בהפתעות‪ ,‬באתגרים‪ ,‬בהחלטות‬
‫לשבור (לצאת מהבית לפני ‪ )...7:30‬וכשנצליח להשיג אותו‬          ‫שאנחנו מקבלים ובמהלכים שאנחנו יוזמים‪ -‬ממש כמו‬
‫נלך כולם לסרט‪ ...‬ותמיד אפשר לנקוט בגישת הספירה‬               ‫בחיים‪ ...‬ואם כבר אנחנו מדברות על "החיים"‪ -‬מה יהיה עם‬
‫לאחור ולראות אם נספיק להתארגן תוך ‪ 120‬שניות בלבד‪...‬‬
‫ומה לגבי סדרי עדיפויות? קוביית מטלות‪ -‬תסייע לכם‬                                     ‫ההתארגנות המטורפת הזאת בבוקר?‬
‫להבהיר מהם ששת (או ‪ )...12‬הדברים שצריך לעשות‬                 ‫אתם הרי מכירים את הילדים שלכם‪...‬את הילדים שקשה‬
‫כשחוזרים מבית הספר או לפני שהולכים לישון‪ ...‬הכינו עם‬         ‫להם להתארגן בבוקר‪ ,‬ואלה ששוכחים להכניס את המחברת‬
‫הילדים קובייה עליה רשומות המטלות השונות‪ ,‬הטילו את‬            ‫ואלה שדוחים את צחצוח השיניים‪ ...‬אז אתם יכולים להגיד‬
‫הקובייה ועשו את מה שמצוין בה‪ .‬לפעמים נתחיל בילקוט‪,‬‬           ‫להם בפעם העשירית "למה לא הכנת את הבגדים בערב?"‬
‫לפעמים בצחצוח שיניים וכך יש לנו כל יום גיוון מחדש!‬           ‫או "למה את תמיד נזכרת ברגע האחרון‪ "...‬ואתם גם יכולים‬
‫בנוסף גם הרווחתם זמן איכות‪ ,‬בהירות‪ ,‬מעורבות של‬
                                                                                                    ‫לעשות משהו אחר‪...‬‬
                         ‫הילדים וגם הנאה ביחד‪ ,‬איזה כיף!‬     ‫הנה דרך "מחוץ לקופסה" לתרגל את השגרה בשנה החדשה‪:‬‬
‫ואם אתם צריכים עוד המלצות ורעיונות שקשורים להרגלים‬           ‫כדי לתרגל ולהבין התארגנות מראש‪ -‬אפשר לשחק עם‬
‫אתם יותר ממוזמנים לפנות אלינו ותזכרו שהמשחקלוגיות‬            ‫הילדים משחק שנקרא "תפוס ת'כוס" (מבית משחקי‬
‫המדופלמות של "מחוץ לקופסה" ממליצות על מינון‬
 ‫התחלתי של ‪ 20‬דקות משחק פעמיים בשבוע באופן קבוע!‬                                             ‫שפיר)‪ .‬במשחק הזה צריך‬
                                                                                             ‫לסדר כוסות פלסטיק‬
                                                                                             ‫צבעוניות‪ ,‬כמה שיותר‬
                                                                                             ‫מהר‪ ,‬בכיוון הנכון ועל פי‬
                                                                                             ‫הצבעים המופיעים בקלף‪.‬‬
                                                                                             ‫מי שסיים ראשון לוחץ על‬
                                                                                             ‫הפעמון וזוכה בקלף‪ .‬כדי‬
                                                                                             ‫לנצח במשחק ולהרוויח‬
                                                                                             ‫כמה שיותר קלפים חייבים‬
                                                                                             ‫להתארגן ולסדר מראש את‬
                                                                                            ‫הכוסות בשורה כדי להיות‬

                                                                                                 ‫‪ 22‬מגזין מדור לדור‬
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27