Page 12 - medorledor28
P. 12

‫שמעתי הרצאה שאחד הדברים החשובים באמת הוא שתהיה‬              ‫שותף עסקי הוא חברה פרטית או עסקית בשוק (כדי שחלילה‬
‫אדם פעיל‪ .‬כלומר‪ ,‬שיהיה לך קשר ‪ 1‬משמעותי בחיים‬                ‫לא ישמט שם של שותף כלשהו‪ ,‬החלטנו לא לציין שמות)‪.‬‬
                                                            ‫מהשותף העסקי מגיעים מתנדבים קבועים אחת לשבוע‬
                                        ‫ולדעת להיפרד נכון‪.‬‬  ‫למשך שנה או מתנדב חד פעמי‪ .‬למשל לוקחים מחלקה‬
‫בחיים מסתבר שאנחנו לא תמיד יודעים להיפרד נכון‪.‬‬
‫פה לומדים איך להיפרד‪ ,‬כי במהלך החיים כולנו צוברים‬              ‫המאמצת את צ‪.‬ב‪.‬ע‪ .‬ובחגים עושים פעילות עם הילדים‪.‬‬
‫חוויות שליליות‪ .‬נגמרת השנה ויש חודש שלם של מערך‬             ‫בתחילת שנה יושב כל שותף עסקי עם הרכזת באזורו ויחד‬
‫פעילות בנושא פרידה‪ .‬יתכן שהמתנדב יחזור בשנה הבאה‬
‫ויתכן שלא‪ .‬כשנפרדים נכון הילד חווה פרידה בריאה וגם‬                           ‫מחליטים על תאריך טנטטיבי לפעילות זו‪.‬‬
‫אם המתנדב לא יחזור‪ ,‬הוא יקבל את המתנדב בשנה הבאה‬            ‫חלק מהסיבה לפעילות מהסוג הזה היא שאנחנו רוצים לעודד‬
‫בצורה חיובית‪ .‬זו לא טראומה עבורו שעזבו אותו למשך‬            ‫אנשים להתנדב ואחרי פעילות כזו מצטרפים מתנדבים‬

  ‫החופש הגדול ואנחנו אפילו מכינים מזכרות האחד לשני‪.‬‬                                                      ‫שנחשפו אלינו‪.‬‬
‫המרכזים של צבע נמצאים הערים‪ :‬עכו‪ ,‬עפולה‪,‬‬                    ‫בנוסף‪ ,‬השותף עסקי יכול לשלוח את המחלקה עם חולצות‬
‫יקנעם‪,‬שפרעם‪ ,‬הרצלה‪ ,‬תל אביבי‪ ,‬חולון‪ ,‬גדרה‪ ,‬באר שבע‬          ‫פרסום של החברה שלו‪ .‬כך שיש מצב של ‪Win Win‬‬

                        ‫ועוד‪ ..‬מוזמנים לבקר באתר ולבדוק‬                                                     ‫‪. Situation‬‬
                              ‫‪/http://www.tzeva.org.il‬‬
                                                                                   ‫פעילויות למתנדבים?‬
‫לסיום‪ ,‬אשתף שאחת הפעילויות שאהבתי כשהתנדבתי‬
‫היתה שהגיעו כמה אנשים שטיילו בעולם באזורים שונים‪.‬‬           ‫יש פורום למתנדבים ותיקים‪ ,‬אחרי ‪ 3‬שנות התנדבות‪ .‬כל‬
‫הם באו עם לפטופ‪ ,‬סיפרו קצת על ההיסטוריה של האזור‪,‬‬                              ‫חודש וחצי או חודשיים זוכים בסדנאות‪.‬‬
‫הראו לנו תמונות‪ ,‬הציגו מפת עולם כדי שנבין איפה הם‬
‫היו‪ ,‬אילו חיות ראו‪ ,‬הריחות והטעמים שחוו ואנחנו אחר‬          ‫לפני שנה בתחילת השנה הכנתי סקר שהעברתי בין‬
‫כך עשינו פעילות הקשורה לנושא‪ .‬למשל‪ ,‬מילאנו תשבץ‬                            ‫המתנדבים כדי לדעת מה יכול לעניין אותם‪.‬‬
‫בתשובות לשאלות על הסיפור שסיפר לנו הטייל‪ .‬הילדים‬
                                                            ‫הסדנה נועדה להעשרת המתנדב לחייו הפרטיים ולא בשביל‬
    ‫קרנו משמחה ודרך הפעילות זכרו אחר כך את החוויה‪.‬‬          ‫צ‪.‬ב‪.‬ע‪ ,.‬ולכן הבאתי אנשי מקצוע חיצוניים או מתוך הארגון‪.‬‬
                                                            ‫סדנאות מהן נהנו היו‪ :‬המשחק ככלי חינוכי = איך אפשר‬
                                                            ‫דרך משחק לעבוד על מיומנות‪ ,‬או משיפוטיות לאמפטיה=‬
                                                            ‫כולנו חיים בתוך סיפור ואיך אפשר לראות את החיים בדרך‬

                                                                                                           ‫אובייקטיבית‪.‬‬
                                                            ‫הפעילויות המתקיימות במרכז‪ :‬משחקי קופסה‪ ,‬קריאת‬

                                                                     ‫ספרים‪ ,‬דפי ציור‪ ,‬גזירה‪ ,‬הדבקה‪ ,‬דפי עבודה ועוד‪.‬‬
                                                            ‫במרכז המקוון הפעילות היא דרך המחשב‪ .‬הילד מגיע‬
                                                            ‫למרכז ומתחבר למחשב מרחוק‪ .‬הוא נמצא עם הרכזת ועם‬
                                                            ‫מתנדב שעוזר לו‪ .‬יש פעילות אינטראקטיבית שיצרה עבורנו‬

                                                                              ‫חברת "מטח"‪ :‬מרכז לטכנולוגיה חינוכית‪.‬‬
                                                            ‫זו מצגת שהיא פלטפורמה לימודית דרכה הילד נחשף‬
                                                            ‫לאפשרויות מעניינות במחשב חוץ מפייסבוק‪ .‬הפעילות היא‬
                                                            ‫אינטראקטיבית‪ .‬הילד נשאל שאלות והוא יכול לסמן בעיגול‬
                                                            ‫‪/‬סמיילי‪ /‬מחיאות כפיים או סימון אחר את תשובתו‪ .‬יש דיון‬
                                                            ‫בנושא בין ילדי הקבוצה והמדריך וכך הילד לומד תכנים‬

                                                                                                           ‫בדרך נוספת‪.‬‬

                                                            ‫ב צ‪.‬ב‪.‬ע‪ .‬יודעים שדרך יצירת הקשר עם המתנדב תחושת‬
                                                            ‫המסוגלות של הילד תעלה‪ .‬הקשר יאפשר לו לשתף את‬

                                                                                ‫המתנדב ברגשותיו‪ .‬הקשר בונה ערכים‪.‬‬

                                                                                                ‫‪ 12‬מגזין מדור לדור‬
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17