Page 12 - medorledor28
P. 12
שמעתי הרצאה שאחד הדברים החשובים באמת הוא שתהיה שותף עסקי הוא חברה פרטית או עסקית בשוק (כדי שחלילה
אדם פעיל .כלומר ,שיהיה לך קשר 1משמעותי בחיים לא ישמט שם של שותף כלשהו ,החלטנו לא לציין שמות).
מהשותף העסקי מגיעים מתנדבים קבועים אחת לשבוע
ולדעת להיפרד נכון. למשך שנה או מתנדב חד פעמי .למשל לוקחים מחלקה
בחיים מסתבר שאנחנו לא תמיד יודעים להיפרד נכון.
פה לומדים איך להיפרד ,כי במהלך החיים כולנו צוברים המאמצת את צ.ב.ע .ובחגים עושים פעילות עם הילדים.
חוויות שליליות .נגמרת השנה ויש חודש שלם של מערך בתחילת שנה יושב כל שותף עסקי עם הרכזת באזורו ויחד
פעילות בנושא פרידה .יתכן שהמתנדב יחזור בשנה הבאה
ויתכן שלא .כשנפרדים נכון הילד חווה פרידה בריאה וגם מחליטים על תאריך טנטטיבי לפעילות זו.
אם המתנדב לא יחזור ,הוא יקבל את המתנדב בשנה הבאה חלק מהסיבה לפעילות מהסוג הזה היא שאנחנו רוצים לעודד
בצורה חיובית .זו לא טראומה עבורו שעזבו אותו למשך אנשים להתנדב ואחרי פעילות כזו מצטרפים מתנדבים
החופש הגדול ואנחנו אפילו מכינים מזכרות האחד לשני. שנחשפו אלינו.
המרכזים של צבע נמצאים הערים :עכו ,עפולה, בנוסף ,השותף עסקי יכול לשלוח את המחלקה עם חולצות
יקנעם,שפרעם ,הרצלה ,תל אביבי ,חולון ,גדרה ,באר שבע פרסום של החברה שלו .כך שיש מצב של Win Win
ועוד ..מוזמנים לבקר באתר ולבדוק . Situation
/http://www.tzeva.org.il
פעילויות למתנדבים?
לסיום ,אשתף שאחת הפעילויות שאהבתי כשהתנדבתי
היתה שהגיעו כמה אנשים שטיילו בעולם באזורים שונים. יש פורום למתנדבים ותיקים ,אחרי 3שנות התנדבות .כל
הם באו עם לפטופ ,סיפרו קצת על ההיסטוריה של האזור, חודש וחצי או חודשיים זוכים בסדנאות.
הראו לנו תמונות ,הציגו מפת עולם כדי שנבין איפה הם
היו ,אילו חיות ראו ,הריחות והטעמים שחוו ואנחנו אחר לפני שנה בתחילת השנה הכנתי סקר שהעברתי בין
כך עשינו פעילות הקשורה לנושא .למשל ,מילאנו תשבץ המתנדבים כדי לדעת מה יכול לעניין אותם.
בתשובות לשאלות על הסיפור שסיפר לנו הטייל .הילדים
הסדנה נועדה להעשרת המתנדב לחייו הפרטיים ולא בשביל
קרנו משמחה ודרך הפעילות זכרו אחר כך את החוויה. צ.ב.ע ,.ולכן הבאתי אנשי מקצוע חיצוניים או מתוך הארגון.
סדנאות מהן נהנו היו :המשחק ככלי חינוכי = איך אפשר
דרך משחק לעבוד על מיומנות ,או משיפוטיות לאמפטיה=
כולנו חיים בתוך סיפור ואיך אפשר לראות את החיים בדרך
אובייקטיבית.
הפעילויות המתקיימות במרכז :משחקי קופסה ,קריאת
ספרים ,דפי ציור ,גזירה ,הדבקה ,דפי עבודה ועוד.
במרכז המקוון הפעילות היא דרך המחשב .הילד מגיע
למרכז ומתחבר למחשב מרחוק .הוא נמצא עם הרכזת ועם
מתנדב שעוזר לו .יש פעילות אינטראקטיבית שיצרה עבורנו
חברת "מטח" :מרכז לטכנולוגיה חינוכית.
זו מצגת שהיא פלטפורמה לימודית דרכה הילד נחשף
לאפשרויות מעניינות במחשב חוץ מפייסבוק .הפעילות היא
אינטראקטיבית .הילד נשאל שאלות והוא יכול לסמן בעיגול
/סמיילי /מחיאות כפיים או סימון אחר את תשובתו .יש דיון
בנושא בין ילדי הקבוצה והמדריך וכך הילד לומד תכנים
בדרך נוספת.
ב צ.ב.ע .יודעים שדרך יצירת הקשר עם המתנדב תחושת
המסוגלות של הילד תעלה .הקשר יאפשר לו לשתף את
המתנדב ברגשותיו .הקשר בונה ערכים.
12מגזין מדור לדור