Page 8 - medorledor28
P. 8

‫מרכז סמלים עוסק במספר תחומים‪:‬‬         ‫סממרליכזם‬
             ‫	•שפת גוף ותווי פנים ["מורפופסיכולוגיה"]‬                      ‫מאת ‪ :‬איילת יובל דרזנר ‪[email protected]‬‬

                        ‫	•תורת הסמלים ["סמיואנליזה"]‬         ‫בואי להכין כתבה על "מרכז סמלים" הגעתי לבית נאהב‬
‫	•תוכנית ‪ 7‬השלבים [תוכנית ייחודית בליווי אישי‪,‬‬
                                                             ‫עם גינה‪ ,‬פרחים וצמחיה ירוקה המעניקים לבאים‬
           ‫המשלבת התאמה של האדם לעיסוק עתידי]‬                                ‫תחושה של מקום מזמין‪ ,‬ל"בית חם"‪.‬‬
                            ‫	•פיענוח החלום ומשמעותו ‪.‬‬

          ‫	•סדנת תמיכה לאנשים חולים ולבני משפחתם‬
‫המשותף לכל התחומים – יצירת תקשורת אישית ובין אישית‬
‫טובה [יחיד או רבים]‪ ,‬על בסיס צבר הניסיון והידע של‬

                   ‫המוחות המקצועיים של "מרכז סמלים"‪.‬‬
‫מריו‪" :‬מרכז סמלים הוא מרכז טיפולי ייעודי הדרכתי‪,‬‬

                  ‫המחזיק במספר כובעים ומשלב ביניהם"‪.‬‬

 ‫סדנת 'שפת גוף וקריאת תווי פנים'[תקשורת לא מילולית]‬          ‫קידמו את פניי מריו‪ ,‬זאב וחמדה לשיחה מרתקת על הרעיון‬
‫"מורפופסיכולוגיה" הוא ניתוח אופי האדם על ידי קריאת‬           ‫העומד מאחורי המילה "סמל"‪ ,‬ובמשפט אחד‪" :‬סמל" הוא‬
‫תווי פניו שהם אוסף תכונות גנטיות‪ ,‬תכונות נרכשות‬              ‫ייצוג אישי סובייקטיבי של כל מה שאנחנו רואים‪ ,‬וגם כל‬

                                            ‫וחוויות אישיות‪.‬‬               ‫מה שאנו חושבים על כל מה שאנחנו רואים‪....‬‬
‫את הסדנא המרתקת הזו מנחה מריו שהגיע מעולם העסקים‪.‬‬            ‫מריו כהנא ‪ -‬יועץ ומרצה בתקשורת לא מילולית‪ ,‬שפת גוף‬
‫מריו‪" :‬ב‪ 2008 -‬חזרתי הביתה בשל בועת הנדל"ן שהתפוצצה‬
‫ובגיל ‪ 58‬החלטתי ללמוד את מה שהיה תמיד קרוב ללבי‬                                   ‫וקריאת תווי פנים (מורפופסיכולוגיה)‪.‬‬
‫ומצבר ניסיוני רב השנים בתקשורת בין אישית‪ .‬משלא מצאתי‬         ‫זאב קולר ‪ -‬המרכז הפדגוגי האחראי על הקשרים עם‬
‫גורם אקדמי בארץ המלמד את שפת הגוף והפנים‪ ,‬הגעתי‬
‫ללימודים פרטיים אצל ד"ר רוזנר ולאחר מכך המשכתי‬                                     ‫הגופים העסקיים והמוסדיים השונים‪.‬‬
‫לתואר במכללת ‪ Barcelona‬וגמלה בי ההחלטה להעניק‬                ‫חמדה ילוב – מנהלת קשרי לקוחות ומרכזת קורסים‬
‫כלים משמעותיים לאנשים כדי שיוכלו לתקשר טוב יותר‪,‬‬
‫כלומר ‪ -‬האם התוכן הנאמר‪ ,‬הבעות הפנים וההתנהגות‪,‬‬                                                                 ‫וסדנאות‪.‬‬
‫מכוונים לאותו מסר או לא‪ .‬בסדנא אנחנו מקבלים כלים‬             ‫בשנת ‪ 1994‬הקים דר' רפאל רוזנר [בוגר תואר שלישי‬
‫להתמודדות ביחסים הבין אישיים בעבודה‪ ,‬בבית‪ ,‬בחברה‪,‬‬
                                                                    ‫בהיסטוריה מאוניברסיטת סורבון] את מרכז סמלים‪.‬‬
            ‫ומקבלים העצמה‪ ,‬בין היתר‪ ,‬בעמידה מול קהל‪.‬‬         ‫דר' רוזנר פיתח שיטה טיפולית המשפרת את התקשורת‬
‫בסדנא אני מלמד לפענח רגשות ותחושות‪ .‬כל מה שאנחנו‬             ‫העצמית של האדם והתקשורת הבין אישית‪ .‬שיטה זו‬
                                                             ‫מבוססת על תורת ה"סמל" [סמיולוגיה] בשילוב עם תורת‬
                 ‫עושים עם הגוף הוא חלק מתגובה רגשית‪.‬‬         ‫הדמיון על פי הגותו של הפסיכיאטר קרל יונג והוגים רבים‬
‫תוך כדי שיחה מריו מגיב לתנועות גופי " כשאת מזיזה את‬          ‫אחרים מדיסציפלינות שונות‪ .‬לדברי דר' רוזנר [המעדיף‬
‫האצבעות ליד הברך‪ ,‬כן‪ ,‬כן‪ ,‬אני רואה שאת מזיזה‪ ,‬אני מבין‬       ‫לקרוא לעצמו יועץ או מלווה על פני המונח מטפל] "האדם‬
‫מה עובר עלייך ויכול להגיב בהתאם‪ ,‬כשאת יושבת אתי כאן‬          ‫הוא כל כולו ספר שניתן לקרוא‪ .‬תנועות גוף לא נשלטות‪,‬‬
‫אני יודע שאת רוצה לשדר לי את התדמית המקצועית שלך‬             ‫הבעות‪ ,‬מחשבה‪ ,‬התבטאות‪ ,‬לבוש וכדומה‪ ,‬מקבלים‬
‫בשל המעמד של מראיין ומרואיין‪ ....‬ברגע שיצאת מהבית‬            ‫משמעות סמלית‪ .‬הסמיואנליזה מאפשרת לנו לפרק את‬
‫את בזירת משחק‪ .‬כל הסיפור הוא להבין שאת יכולה לפעול‬           ‫המשמעויות הללו ולהעניק ל"סמל" היבטים חיוביים יותר‪,‬‬
‫כך שאיש לא ידע מה עבר עלייך באותו בוקר‪ ,‬בעבודה ‪-‬‬
‫הקולגה שלך לא צריך "לסבול" מהעובדה שהערת לבעלך‬                                                             ‫בעת הצורך" ‪.‬‬
                                                             ‫ד"ר רוזנר מלווה מטופלים השואפים לשיפור התקשורת‬
             ‫שלא גיהץ את החולצה בבוקר והוא התרגז"‪....‬‬        ‫האישית (ביטחון עצמי‪ ,‬זוגיות ועוד‪ ,)...‬חולים שסובלים‬
‫התרגול מבוצע באמצעות‪ :‬תמונות‪ ,‬סרטונים‪ ,‬תרגול בין‬             ‫ממחלות קשות (סרטן או מחלות כרוניות) רוזנר עוזר‬
‫אנשי הקבוצה וגם מול אדם שאנו מביאים מבחוץ כדי‬                ‫למטופל להתמודד עם המחלה על ידי חיפוש משמעותה‪,‬‬
                                                             ‫סילוק החרדות‪ ,‬הדיכאון‪ ,‬הרגשת הבדידות‪ ,‬חוסר החיוניות‪,‬‬
                                             ‫שיתרגלו עליו‪.‬‬
‫תרגול מעשי ולימוד עיוני הכולל שקפים וחומר כתוב‪,‬‬                                                 ‫יחסים במשפחה ועוד‪....‬‬
‫נותנים לכל תלמיד בסיום לימודיו 'ארגז כלים' לפענח את‬
                                                                                                 ‫‪ 8‬מגזין מדור לדור‬
                  ‫האחר "מעבר למילים" המסייעים לחיים‪.‬‬
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13