Page 30 - medorledor142
P. 30

‫במבט אישי‬

‫אני מאמינה שבכל שלב בחיינו אפשר לחזור למקור – לזהות את‬              ‫מאת‪ :‬אסתר בוטביקהזהות‬
‫האותנטיות‪ ,‬ולבחור מי אנחנו רוצים להיות‪ .‬לא להיבלע בים של‬
‫ציפיות‪ ,‬לא לרצות – אלא לפעול מתוך כוונה פנימית לשינוי אמיתי‪.‬‬  ‫פני שנצא למסע של חקירה עצמית בה נגלה אתל‬
‫כמו שכבר צוין זהות אינה דבר קבוע – היא משתנה‪ ,‬מתעצבת‬
‫ומתחדשת עם כל חוויה‪ .‬אך בתוכה קיים גרעין פנימי‪ ,‬מקור‪ ,‬שהוא‬    ‫זהותנו מומלץ לעצור לרגע ולהגדיר מהי בעצם‬
                                                                                                           ‫'זהות'?‬
                                      ‫"האני האותנטי" שלנו‪.‬‬
                                                              ‫במילון‪ ,‬זהות מוגדרת כמונח מתחום הסוציולוגיה והפסיכולוגיה‬
                      ‫כיצד ניתן להתחבר לזהות שלנו‪:‬‬            ‫המתאר את תפיסת האדם את עצמו‪ .‬היא מורכבת מאוסף של‬

‫‪ .1‬התבוננות פנימית – עצרו מדי יום לרגע של שקט‪ .‬שאלו את‬           ‫תפיסות ואמונות לגבי ה"אני"‪ ,‬המאורגנות כסכמה קוגניטיבית‪.‬‬
‫עצמכם‪ :‬איך הרגשתי היום? מה גרם לי שמחה‪ ,‬מה גרם לי אי‬                                            ‫התפתחות הזהות האישית‬

            ‫נוחות? ההקשבה הזו יוצרת חיבור למהות הפנימית‪.‬‬      ‫הזהות האישית היא חוויה סובייקטיבית של המשכיות והתאמה בין‬
‫‪ .2‬כתיבה אישית – כתבו ביומן על חוויות מהעבר שזכורות לכם‬       ‫מרכיבי האישיות‪ ,‬הזיכרונות והחוויות של האדם‪ .‬היא מתחילה‬
                                                              ‫להתעצב כבר בילדות כחלק מההתפתחות הרגשית‪ ,‬וממשיכה‬
          ‫במיוחד‪ .‬חפשו מה למדתם על עצמכם בכל אחת מהן‪.‬‬         ‫להתגבש כל עוד אנחנו חיים‪ .‬עם זאת‪ ,‬מקובל לחשוב ששלבי‬
‫‪ .3‬שיחה כנה עם אדם קרוב – שתפו מישהו קרוב בחלקים‬
                                                                          ‫העיצוב המשמעותיים ביותר קורים בגיל ההתבגרות‪.‬‬
  ‫שמעסיקים אתכם בזהותכם‪ .‬לעיתים שיקוף חיצוני עוזר לדייק‪.‬‬                                                    ‫תחילת המסע‬
‫‪ .4‬הקשבה לגוף – הגוף לא משקר‪ .‬הקשיבו לתחושות שמגיעות‬
‫בסיטואציות שונות‪ .‬לעיתים הגוף מאותת לנו על מקומות בהם‬           ‫נסו רגע להיזכר – מאיזה גיל אתם זוכרים את עצמכם?‬

                                      ‫איננו נאמנים לעצמנו‪.‬‬                           ‫אני‪ ,‬לדוגמה‪ ,‬זוכרת את עצמי מגיל שש‪.‬‬
‫‪ .5‬חיבור לשורשים – שאלו את ההורים או הסבים על העבר‬            ‫תינוק שנולד לעולם פוגש את דמות המטפל – הורה‪ ,‬סבתא‪,‬‬
                                                              ‫משפחה אומנת או כל גורם אחר‪ .‬דרכם הוא לומד מי הוא‪ :‬מה קורה‬
   ‫המשפחתי‪ .‬הבנת הסיפור המשפחתי עוזר לבנות סיפור אישי‪.‬‬        ‫כשהוא בוכה‪ ,‬מחייך‪ ,‬מה הוא מקבל בתגובה – אהבה‪ ,‬חיבוק‪ ,‬אוכל‪.‬‬
‫‪.6‬חיפושמשמעות – שאלו את עצמכם‪ :‬מה חשוב לי? מהם הערכים‬
                                                                                               ‫כך מתחילה להיבנות זהותו‪.‬‬
               ‫שמובילים אותי? מה אני רוצה להנחיל לאחרים‪.‬‬      ‫כשהוא גדל‪ ,‬הזהות ממשיכה להתעצב בהתאם לחוויות החיים‪.‬‬
               ‫מקווה שלקחתם משפט אחד לפחות למחשבה‪.‬‬            ‫ובכל שלב משמעותי – מעבר‪ ,‬משבר‪ ,‬שינוי – יש מקום להתבוננות‬

           ‫על המומחית‬                   ‫אסתר בוטביקה –‬                                        ‫מחודשת על הזהות האישית‪.‬‬

‫סרוק אותי‬                        ‫המקימה והרוח החיה של‬           ‫השאלה המרכזית בנושא זה היא האם יש לנו‬
                                                                ‫את האומץ להתבונן פנימה אל תוכנו? האם יש‬
                                  ‫"צומחים ב‪-‬מ‪-‬ל אהבה"‬           ‫לנו את האומץ להביט בכנות בזהות שלנו?‬
                       ‫‪[email protected] 052-3586938‬‬            ‫לראות את הטוב ובאותה מידה את הפחות טוב‪,‬‬
                                                                ‫האם אנו מוכנים לבחור את הדברים אותם אנו‬
                                          ‫‪www.ha-or.co.il‬‬       ‫פחות אוהבים ורוצים לשנות במקום להדחיק או‬

                                                                                                ‫להאשים?‬

                                                                         ‫‪30‬‬
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35