Page 17 - medorledor07
P. 17

‫זוויות של תוכן‬
                                ‫איך לעלות מול קהל ולדעת שהם מבינים‬
                                       ‫את המסר וגם מקבלים ערך גבוה‬
                                                                              ‫מאת‪ :‬יונתן פרנקל צילום מחוץ לעדשה איפור מירה לבון‬

                                       ‫ראיון עם טלי פיירשטיין ג'ירו ‪ -‬מומחית לבניית הרצאות‪ ,‬מיקוד מסרים וכתיבת תוכן‬
‫"אני מאמינה שכל אחד מומחה בתחומו‪ -‬אך יש סיכוי סביר מאד שבכל זאת מומחים‪ ,‬מרצים ובעלי עסקים לא מגישים את‬

                                                                                ‫המסר מספיק ממוקד ומדויק לקהלים שלהם‪.‬‬
                                                             ‫דברים שחשבתם שידעתם על הכנת הרצאה והעברת מסר לקהל‬

‫"זה מגיע מהמקום שנותן תשובה למרצים ולבעלי עסקים‬                ‫אם אתם בעלי עסקים או מרצים מנוסים ומתוקף עבודתכם‬
‫שיצא להם להיות מול קהל הרבה פעמים"‪ ,‬היא מסבירה‪" ,‬הם‬            ‫אתם עומדים מול קהל‪ ,‬אתם בוודאי מכירים את ההרגשה‬
‫חושבים לעצמם 'אני עושה את ההרצאות שלי מצוין'‪ .‬זה אולי‬
‫נכון‪ ,‬אבל בסטטיסטיקה בודדים הם אלו המצליחים להשיג‬                                                                      ‫הזאת‪:‬‬
‫הרצאות שוטפות של ‪ 10‬פעמים בחודש‪ ,‬או מרצים שעולים על‬            ‫אתה מכיר את החומר‪ ,‬יודע על מה אתה הולך לדבר‪ ,‬אתה‬
‫במה על מנת לקדם מוצר או מכירה‪ ,‬והם מייצרים תוצאות‬
                                                                                                 ‫יושב ובונה את המצגת שלך‪,‬‬
          ‫של מכירה במקום בהיקפים משביעי רצון עבורם"‪.‬‬                                ‫קיימת כבר הרצאות ופרזנטציות בעבר‪-‬‬
‫"הכל מסתכם בלחשוב על הקהל שלך"‪ ,‬היא מדגישה‪" ,‬העניין‬              ‫ואולם האם חשבת מה אתה רוצה להעניק לשומעים שלך ?‬
‫דורש הכנה‪ .‬אם זו הרצאה מוזמנת‪ ,‬לשאול את המארגנים‪,‬‬                       ‫האם אתה יודע מיהו הקהל אליו אתה עומד לדבר ?‬
‫לחזור ולשאול אותם על הקהל‪ ,‬ואם הם לא נותנים לך את‬              ‫"המסר העיקרי"‪ ,‬אומרת טלי פיירשטיין‪ ,‬מומחית לתוכן‬
‫המידע אז לשאול אותם שאלות ספציפיות‪ .‬את הדברים הללו‬             ‫ולהרצאות‪" ,‬הוא שגם אם אתה יודע את המסר שלך ועסקת‬
‫יודעים מרצים עם ניסיון‪ ,‬השירות שאני נותנת מקצר את‬              ‫בו הרבה שנים‪ ,‬יכול להיות שאתה לא מגיש את המסר מספיק‬
                                                               ‫ממוקד ומדויק לקהל שלך‪ .‬בשביל זה רצוי לקבל סוג של‬
                                                       ‫הדרך"‪.‬‬  ‫מראה שעוזרת לך לזקק את החשיבה וגורמת לך להביא מוצר‪,‬‬
                                                               ‫במקרה הזה הרצאה‪ ,‬שהיא טובה יותר במונחים של 'מה‬
‫עניין נוסף שהיא מדגישה הוא האם המרצים מקרינים ודאות‬
‫וביטחון עצמי בידע שלהם‪ ,‬כאשר הם עומדים בפני הקהל ?‬                                            ‫מדבר לקהל וגורם לו לפעול' "‪.‬‬
‫"האם אתה מרגיש בפנים אמונה שלמה שאתה יודע על מה‬                ‫פיירשטיין (‪ )36‬למדה תקשורת וניהול במכללה למנהל ובעלת‬
‫אתה מדבר ?"‪ ,‬היא שואלת ‪",‬אם אתה משדר חוסר וודאות‪,‬‬              ‫תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק‪ ,‬עבדה למעלה‬
                                                               ‫מ‪ 10-‬שנים בתור מפיקת כנסים מקצועיים לסקטור העסקי‪.‬‬
                                      ‫הקהל ירגיש בזה מיד "‪.‬‬    ‫בעבודה שוטפת מול מנהלים ומנכ"לים בארגונים‪ ,‬חוותה‬
                                                               ‫ממקור ראשון מרצים מסוגים שונים ועם תוצאות שונות –‬
                     ‫טיפים להרצאה מנצחת‬
                                                                                          ‫מתוך עשרות כנסים אותם הפיקה‪.‬‬
‫פיירשטיין מוסיפה כמה טיפים שאולי ידועים למרצים‪ ,‬אבל‬            ‫בעיסוקה היא הופכת ידע מקצועי להרצאה שיווקית‪ ,‬מחדדת‬
‫לא מיושמים‪" :‬כדאי לבדוק באיזו סיטואציה אני הולך לדבר‪,‬‬          ‫מסרים ותועלות‪ ,‬בונה מצגות‪ ,‬מייעצת לשיווק הרצאות‬
‫מי הקהל? ואז לחשוב על הקהל ולא ישר לכתוב את ההרצאה‪.‬‬
‫דבר נוסף הוא לשאול את עצמי‪ :‬מה אני רוצה להעביר להם‪,‬‬                                                ‫ועוסקת בכתיבה שיווקית‪.‬‬

     ‫מה אני רוצה שהם יקבלו? מה המטרה שלי? מה המסר?‬

‫מה התועלת שהמשתתף יקבל מההרצאה? האם תהייה לו‬                   ‫"הפקתי עשרות כנסים"‪ ,‬היא מספרת‪" ,‬ראיתי מאות מרצים‬
‫השראה‪ ,‬תובנה חדשה‪ ,‬האם אגרום לו לעשות משהו‪ ,‬איך‬                ‫במסגרת העבודה כמפיקת כנסים‪ .‬כל העניין הוא 'מה אני‬
‫להגיד את המסר שלי שיניע את האנשים לפעולה שאני רוצה‬             ‫מבקש להשיג'‪ ,‬לחשוב במונחי תועלת ללקוח ובמונחי מטרה‬
                                                               ‫מצד המרצה 'מה אני מבקש להשיג מההרצאה שלי והאם אני‬
                                                 ‫שהם יעשו ?"‬   ‫מספיק ברור לצד השני'‪ .‬זה מגיע מהניסיון שצברתי מהפקה‬
‫"עניין נוסף הוא הידע"‪ ,‬היא מדגישה‪" ,‬אנשים לא באים‬
‫להרצאות כדי לקבל ידע‪ ,‬בסגנון 'טריוויה'‪ .‬עובדות מעניינות‬                                                  ‫של כנסים עסקיים"‪.‬‬
‫צריכות לתמוך בתובנות‪ ,‬אולם כשמביאים עובדות וידע סתמי‬           ‫היא יודעת איך קהל רוצה לקבל תוכן ‪ ,‬איך להניע אותו‬
‫בסגנון 'הידעת ש‪ '...‬זה לא מה שמביא אנשים לשמוע הרצאה‪.‬‬          ‫לפעולה רצויה ויודעת להפוך ידע מקצועי להרצאה שיווקית‪.‬‬

                                                                                    ‫יש לה ניסיון רב במיקוד שיווקי למרצים‪.‬‬

                                                                                                                                 ‫‪16‬‬
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22