Page 17 - medorledor07
P. 17
זוויות של תוכן
איך לעלות מול קהל ולדעת שהם מבינים
את המסר וגם מקבלים ערך גבוה
מאת :יונתן פרנקל צילום מחוץ לעדשה איפור מירה לבון
ראיון עם טלי פיירשטיין ג'ירו -מומחית לבניית הרצאות ,מיקוד מסרים וכתיבת תוכן
"אני מאמינה שכל אחד מומחה בתחומו -אך יש סיכוי סביר מאד שבכל זאת מומחים ,מרצים ובעלי עסקים לא מגישים את
המסר מספיק ממוקד ומדויק לקהלים שלהם.
דברים שחשבתם שידעתם על הכנת הרצאה והעברת מסר לקהל
"זה מגיע מהמקום שנותן תשובה למרצים ולבעלי עסקים אם אתם בעלי עסקים או מרצים מנוסים ומתוקף עבודתכם
שיצא להם להיות מול קהל הרבה פעמים" ,היא מסבירה" ,הם אתם עומדים מול קהל ,אתם בוודאי מכירים את ההרגשה
חושבים לעצמם 'אני עושה את ההרצאות שלי מצוין' .זה אולי
נכון ,אבל בסטטיסטיקה בודדים הם אלו המצליחים להשיג הזאת:
הרצאות שוטפות של 10פעמים בחודש ,או מרצים שעולים על אתה מכיר את החומר ,יודע על מה אתה הולך לדבר ,אתה
במה על מנת לקדם מוצר או מכירה ,והם מייצרים תוצאות
יושב ובונה את המצגת שלך,
של מכירה במקום בהיקפים משביעי רצון עבורם". קיימת כבר הרצאות ופרזנטציות בעבר-
"הכל מסתכם בלחשוב על הקהל שלך" ,היא מדגישה" ,העניין ואולם האם חשבת מה אתה רוצה להעניק לשומעים שלך ?
דורש הכנה .אם זו הרצאה מוזמנת ,לשאול את המארגנים, האם אתה יודע מיהו הקהל אליו אתה עומד לדבר ?
לחזור ולשאול אותם על הקהל ,ואם הם לא נותנים לך את "המסר העיקרי" ,אומרת טלי פיירשטיין ,מומחית לתוכן
המידע אז לשאול אותם שאלות ספציפיות .את הדברים הללו ולהרצאות" ,הוא שגם אם אתה יודע את המסר שלך ועסקת
יודעים מרצים עם ניסיון ,השירות שאני נותנת מקצר את בו הרבה שנים ,יכול להיות שאתה לא מגיש את המסר מספיק
ממוקד ומדויק לקהל שלך .בשביל זה רצוי לקבל סוג של
הדרך". מראה שעוזרת לך לזקק את החשיבה וגורמת לך להביא מוצר,
במקרה הזה הרצאה ,שהיא טובה יותר במונחים של 'מה
עניין נוסף שהיא מדגישה הוא האם המרצים מקרינים ודאות
וביטחון עצמי בידע שלהם ,כאשר הם עומדים בפני הקהל ? מדבר לקהל וגורם לו לפעול' ".
"האם אתה מרגיש בפנים אמונה שלמה שאתה יודע על מה פיירשטיין ( )36למדה תקשורת וניהול במכללה למנהל ובעלת
אתה מדבר ?" ,היא שואלת ",אם אתה משדר חוסר וודאות, תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק ,עבדה למעלה
מ 10-שנים בתור מפיקת כנסים מקצועיים לסקטור העסקי.
הקהל ירגיש בזה מיד ". בעבודה שוטפת מול מנהלים ומנכ"לים בארגונים ,חוותה
ממקור ראשון מרצים מסוגים שונים ועם תוצאות שונות –
טיפים להרצאה מנצחת
מתוך עשרות כנסים אותם הפיקה.
פיירשטיין מוסיפה כמה טיפים שאולי ידועים למרצים ,אבל בעיסוקה היא הופכת ידע מקצועי להרצאה שיווקית ,מחדדת
לא מיושמים" :כדאי לבדוק באיזו סיטואציה אני הולך לדבר, מסרים ותועלות ,בונה מצגות ,מייעצת לשיווק הרצאות
מי הקהל? ואז לחשוב על הקהל ולא ישר לכתוב את ההרצאה.
דבר נוסף הוא לשאול את עצמי :מה אני רוצה להעביר להם, ועוסקת בכתיבה שיווקית.
מה אני רוצה שהם יקבלו? מה המטרה שלי? מה המסר?
מה התועלת שהמשתתף יקבל מההרצאה? האם תהייה לו "הפקתי עשרות כנסים" ,היא מספרת" ,ראיתי מאות מרצים
השראה ,תובנה חדשה ,האם אגרום לו לעשות משהו ,איך במסגרת העבודה כמפיקת כנסים .כל העניין הוא 'מה אני
להגיד את המסר שלי שיניע את האנשים לפעולה שאני רוצה מבקש להשיג' ,לחשוב במונחי תועלת ללקוח ובמונחי מטרה
מצד המרצה 'מה אני מבקש להשיג מההרצאה שלי והאם אני
שהם יעשו ?" מספיק ברור לצד השני' .זה מגיע מהניסיון שצברתי מהפקה
"עניין נוסף הוא הידע" ,היא מדגישה" ,אנשים לא באים
להרצאות כדי לקבל ידע ,בסגנון 'טריוויה' .עובדות מעניינות של כנסים עסקיים".
צריכות לתמוך בתובנות ,אולם כשמביאים עובדות וידע סתמי היא יודעת איך קהל רוצה לקבל תוכן ,איך להניע אותו
בסגנון 'הידעת ש '...זה לא מה שמביא אנשים לשמוע הרצאה. לפעולה רצויה ויודעת להפוך ידע מקצועי להרצאה שיווקית.
יש לה ניסיון רב במיקוד שיווקי למרצים.
16