Page 16 - medorledor07
P. 16

‫בנייה ומיקוד הרצאה‪ -‬מדוע כדאי?‬                                  ‫ידע זמין היום באינטרנט‪ -‬אז כדאי לוודא שבהרצאה מביאים‬
                                                                                                ‫ערך נוסף ולא סתם 'שופכים ידע'‪.‬‬

     ‫בירור של המרצה עם עצמו לגבי מטרת 		‬         ‫	•‬                 ‫"מה שחשוב לשים לב אליהם הם התועלות והערך שהמרצה‬
                                        ‫ההרצאה‪.‬‬   ‫	‬                 ‫מביא אתו‪ ,‬ולא רק ידע‪ .‬הערך המתקבל אצל השומע שווה את‬
                                                 ‫	•‬                 ‫כל הידע והמומחיות כשהם ארוזים באופן אפקטיבי ללקוח"‪,‬‬
                               ‫חידוד המסר לקהל‬   ‫	•‬
    ‫עריכה ואריזה נכונה של כל הידע באופן כזה	‬      ‫	‬                                                                  ‫היא מדגישה‪.‬‬
                                                 ‫	•‬                 ‫פיירשטיין עוסקת גם בניסוחים‪ ,‬במילים‪" .‬אני עוסקת כתיבה‬
                             ‫שמביא ערך ללקוח ‪.‬‬                      ‫שיווקית‪ ,‬ומציעה למרצים שעובדים איתי ניסוחים טובים‬
                          ‫ניסוח מיטבי של המלל‪.‬‬                      ‫יותר לטקסטים שלהם‪ .‬זה לא רק המיקוד והזיקוק של המסר‬

    ‫תמונות במצגת‪ ,‬למשל‪ ,‬הם ויזואליה מעולה‪ .‬תמונה עדיפה על‬                           ‫ומה להגיד‪ ,‬אלה 'איך אני ממש אומר את זה'‪.‬‬
    ‫מלל‪ .‬מצד אחד הן מזכירות למרצה את מה שהוא רוצה להגיד‬             ‫"לפעמים יש חלקים שלמים בהרצאה שאני כותבת מחדש‬
                                                                    ‫עבוד המרצה‪ .‬אני מתבססת על התוכן שלו‪ ,‬משכתבת מחדש‬
               ‫ומצד שני הן יכולות להיות בעלות משמעות לקהל‪.‬‬
    ‫"כדאי לזכור שכאשר לאדם יש מסר כתוב מול העיניים ‪ -‬הוא‬                                        ‫את הזווית שהתוכן מוגש ממנה "‪.‬‬
                                                                    ‫כשהיא מדברת על הנושא הזה היא מזכירה קטע קצר מסרט‬
                                                      ‫יקרא אותו‪.‬‬    ‫איטלקי‪ ,‬שהיא משתמשת בו בהרצאות ובסדנאות שלה‪:‬‬
    ‫אם באותו רגע יש לפניו מסר כתוב וגם המרצה מדבר באותו‬             ‫"הביצים של החמור"‪" .‬אנשים נשפכים על הרצפה"‪ ,‬היא‬
    ‫זמן‪ ,‬העניין עלול להקשות עליו את ההבנה‪ -‬אם במצגת יש‬              ‫אומרת בחיוך‪" ,‬אני משתמשת בקטע הזה בעניין שהכל תלוי‬
    ‫יותר מדי מלל‪ .‬שקופית במצגת לא סופגת יותר מ ‪ 3-4‬שורות‪,‬‬           ‫בזויות‪" ,‬השקופית הבאה שלי במצגת הזו היא 'זוויות של‬
    ‫ובסה"כ רצוי לבנות את מסגרת הזמן ל‪ 5-6 -‬דקות על כל‬
    ‫שקופית‪ ,‬בהתאם לקצב ההרצאה (בהרצאות של כשעה שעה‬                                                                         ‫תוכן'"‪.‬‬

                                                           ‫וחצי)"‪.‬‬

    ‫"פרזנטציה מתרחשת בכל פעם שאתה מספר על העסק או‬                                                        ‫סירקו את הקוד‬
    ‫המוצר שלך‪ :‬היא יכולה להיות ב ‪ 60‬שניות כפי שמקובל‬                                                         ‫וצפו בסרטון‬
    ‫בקבוצות נטוורקינג‪ ,‬יכולה להיות בפגישה של חצי שעה עם‬
    ‫לקוח‪ ,‬בהרצאה של שעה וחצי או בהרצאה של ‪ 10‬דקות‪ .‬בכל‬                                  ‫גם המנכ"ל זקוק למיקוד‬
    ‫פעם יש צורך לספר על העסק או השרות שלך‪ ,‬ואתה מספר‬
                                                                    ‫פיירשטיין מעידה על עצמה שהיא מאוד טובה ב'למקד'‪ ,‬יכולת‬
                                     ‫על התועלות של העסק שלך‪.‬‬        ‫אישית שהתברכה בה‪" .‬ברור לי מאוד מה חשוב ומה לא‪ .‬אני‬
    ‫"האם הפרזנטציה שלך מניעה לפעולה? האת אתה נוגע‬                   ‫בוררת בקלות את המוץ מן התבן‪ .‬אני מסייעת למרצה שעובד‬
    ‫בנקודת הכאב של הלקוח‪ ,‬האם אתה מצליח לעשות עבורו‬                 ‫איתי לא לסטות מהתוכן המקורי וחשוב יותר מהמטרה של‬
                                                                    ‫ההרצאה‪ .‬קורה לא פעם שמרצה מכניס אלמנטים מבלבלים‬
                    ‫את הקשר בין המוצר שלך והתועלת עבורו ?"‬          ‫או הולך לאיבוד בהגשה של החומר ושם אני באה לידי ביטוי‬

               ‫טלי פיירשטיין| מיקוד שיווקי למרצים |‬                                                        ‫– לחזור ולמקד אותו‪".‬‬
                   ‫הופכת ידע מקצועי להרצאה מנצחת‬                    ‫העניין הזה יכול להיות יעיל במיוחד עבור מנכ"לים ומנהלים‬
                  ‫‪www.talyfire.co.il | 054-4301076‬‬                  ‫בארגונים המוצאים את עצמם לא פעם בתפקיד "מרצה" מול‬

                                                                            ‫עובדים‪ ,‬או בזמן פרזנטציה כלפי בעלי העניין שלהם‪.‬‬
                                                                    ‫כל מי שיצא לו לראות‪ ,‬בראש השנה האחרון מנהלים‪ ,‬ומנכ"לים‬
                                                                    ‫כשהם נואמים ומברכים את העובדים‪ ,‬יכול להבין על מה אני‬

                                                                            ‫מדבר‪ -‬את הדברים הללו ניתן ללמוד לבצע טוב יותר‪.‬‬

                                                                                      ‫"המצגת היא עבור המרצה"‬

                                                                    ‫פיירשטיין עוזרת ללקוחות שלה גם לארגן את המצגות‬
                                                                    ‫שלהם וכשאני שואל אותה על העניין הזה אני נתקל בהפתעה‬

                                                                                                                         ‫ובחידוש‪.‬‬
                                                                    ‫"כמפיקה‪ ,‬יצא לי להציג עשרות פעמים‪ .‬מצד אחד הצגתי‬
                                                                    ‫עשרות פרזנטציות מכירה ללקוחות ומצד שני הדרכות‬
                                                                    ‫תפעוליות לצוותי עבודה וקבלני משנה‪ .‬הדבר החשוב ביותר‬
                                                                    ‫במצגת"‪ ,‬היא אומרת‪" ,‬זה שהמצגת היא עבור המרצה ולא‬
                                                                    ‫עבור הקהל‪ .‬רצוי להשתמש במצגת כמו בכרטיסיות בזמן‬
                                                                    ‫הרצאה‪ .‬הקהל לא יכול לעשות שני פעולות ביחד – אז או‬

                                                                     ‫שהקהל מקשיב למרצה או קורא את הכתוביות שעל המסך‪.‬‬

‫‪17‬‬
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21