Page 16 - medorledor07
P. 16
בנייה ומיקוד הרצאה -מדוע כדאי? ידע זמין היום באינטרנט -אז כדאי לוודא שבהרצאה מביאים
ערך נוסף ולא סתם 'שופכים ידע'.
בירור של המרצה עם עצמו לגבי מטרת • "מה שחשוב לשים לב אליהם הם התועלות והערך שהמרצה
ההרצאה. מביא אתו ,ולא רק ידע .הערך המתקבל אצל השומע שווה את
• כל הידע והמומחיות כשהם ארוזים באופן אפקטיבי ללקוח",
חידוד המסר לקהל •
עריכה ואריזה נכונה של כל הידע באופן כזה היא מדגישה.
• פיירשטיין עוסקת גם בניסוחים ,במילים" .אני עוסקת כתיבה
שמביא ערך ללקוח . שיווקית ,ומציעה למרצים שעובדים איתי ניסוחים טובים
ניסוח מיטבי של המלל. יותר לטקסטים שלהם .זה לא רק המיקוד והזיקוק של המסר
תמונות במצגת ,למשל ,הם ויזואליה מעולה .תמונה עדיפה על ומה להגיד ,אלה 'איך אני ממש אומר את זה'.
מלל .מצד אחד הן מזכירות למרצה את מה שהוא רוצה להגיד "לפעמים יש חלקים שלמים בהרצאה שאני כותבת מחדש
עבוד המרצה .אני מתבססת על התוכן שלו ,משכתבת מחדש
ומצד שני הן יכולות להיות בעלות משמעות לקהל.
"כדאי לזכור שכאשר לאדם יש מסר כתוב מול העיניים -הוא את הזווית שהתוכן מוגש ממנה ".
כשהיא מדברת על הנושא הזה היא מזכירה קטע קצר מסרט
יקרא אותו. איטלקי ,שהיא משתמשת בו בהרצאות ובסדנאות שלה:
אם באותו רגע יש לפניו מסר כתוב וגם המרצה מדבר באותו "הביצים של החמור"" .אנשים נשפכים על הרצפה" ,היא
זמן ,העניין עלול להקשות עליו את ההבנה -אם במצגת יש אומרת בחיוך" ,אני משתמשת בקטע הזה בעניין שהכל תלוי
יותר מדי מלל .שקופית במצגת לא סופגת יותר מ 3-4שורות, בזויות" ,השקופית הבאה שלי במצגת הזו היא 'זוויות של
ובסה"כ רצוי לבנות את מסגרת הזמן ל 5-6 -דקות על כל
שקופית ,בהתאם לקצב ההרצאה (בהרצאות של כשעה שעה תוכן'".
וחצי)".
"פרזנטציה מתרחשת בכל פעם שאתה מספר על העסק או סירקו את הקוד
המוצר שלך :היא יכולה להיות ב 60שניות כפי שמקובל וצפו בסרטון
בקבוצות נטוורקינג ,יכולה להיות בפגישה של חצי שעה עם
לקוח ,בהרצאה של שעה וחצי או בהרצאה של 10דקות .בכל גם המנכ"ל זקוק למיקוד
פעם יש צורך לספר על העסק או השרות שלך ,ואתה מספר
פיירשטיין מעידה על עצמה שהיא מאוד טובה ב'למקד' ,יכולת
על התועלות של העסק שלך. אישית שהתברכה בה" .ברור לי מאוד מה חשוב ומה לא .אני
"האם הפרזנטציה שלך מניעה לפעולה? האת אתה נוגע בוררת בקלות את המוץ מן התבן .אני מסייעת למרצה שעובד
בנקודת הכאב של הלקוח ,האם אתה מצליח לעשות עבורו איתי לא לסטות מהתוכן המקורי וחשוב יותר מהמטרה של
ההרצאה .קורה לא פעם שמרצה מכניס אלמנטים מבלבלים
את הקשר בין המוצר שלך והתועלת עבורו ?" או הולך לאיבוד בהגשה של החומר ושם אני באה לידי ביטוי
טלי פיירשטיין| מיקוד שיווקי למרצים | – לחזור ולמקד אותו".
הופכת ידע מקצועי להרצאה מנצחת העניין הזה יכול להיות יעיל במיוחד עבור מנכ"לים ומנהלים
www.talyfire.co.il | 054-4301076 בארגונים המוצאים את עצמם לא פעם בתפקיד "מרצה" מול
עובדים ,או בזמן פרזנטציה כלפי בעלי העניין שלהם.
כל מי שיצא לו לראות ,בראש השנה האחרון מנהלים ,ומנכ"לים
כשהם נואמים ומברכים את העובדים ,יכול להבין על מה אני
מדבר -את הדברים הללו ניתן ללמוד לבצע טוב יותר.
"המצגת היא עבור המרצה"
פיירשטיין עוזרת ללקוחות שלה גם לארגן את המצגות
שלהם וכשאני שואל אותה על העניין הזה אני נתקל בהפתעה
ובחידוש.
"כמפיקה ,יצא לי להציג עשרות פעמים .מצד אחד הצגתי
עשרות פרזנטציות מכירה ללקוחות ומצד שני הדרכות
תפעוליות לצוותי עבודה וקבלני משנה .הדבר החשוב ביותר
במצגת" ,היא אומרת" ,זה שהמצגת היא עבור המרצה ולא
עבור הקהל .רצוי להשתמש במצגת כמו בכרטיסיות בזמן
הרצאה .הקהל לא יכול לעשות שני פעולות ביחד – אז או
שהקהל מקשיב למרצה או קורא את הכתוביות שעל המסך.
17