Page 13 - medorledor03
P. 13
‫לחשוב על גילי הילדים‪ .‬המשחק הגבוה ביותר על האצטבה‬ ‫מי ראה את דני?‬
‫שייך כמובן לילד הבכור והנמוך ביותר לפעוט באופן זה יכול‬
‫מאת איילת גרינברג ‪“ -‬לצאת מהבלגן” ‪054-4313231‬‬
‫כל אחד להגיע אל המשחקים המתאימים לו‪.‬‬
‫יש להרחיק מתינוקות צעצועים בעלי חלקי משחק קטנים‪.‬‬ ‫הורים רבים מחכים דווקא לסוף חופשת הקיץ בכדי‬
‫כאלו כדאי לשמור בקופסאות פלסטיק או בשקיות (הנוחות‬ ‫להתחיל לעשות סדר עם הילדים "ולראות מה צריך לקראת‬
‫שנת הלימודים‪ ".‬משפט אשר לא ממש מעורר חשק אצל‬
‫ביותר הן כאלו בעלות פס נצמד לסגירה חוזרת‪).‬‬
‫ילדים אינם זקוקים לכמויות גדולות של משחקים‪ .‬שנו את‬ ‫הילדים‪.‬‬
‫נגישות הצעצועים וכך הוא יגלה "משחקים חדשים" כל‬ ‫דווקא בתחילת החופש כדאי לפנות אל הילדים במשפט‬
‫"בואו נתחיל לסדר ונראה מה יש לנו ומה עוד צריך בשביל‬
‫הזמן‪.‬‬ ‫החופש!" זו הזדמנות לחפש את ציוד הים הישן‪ ,‬משחקים‬

‫ילדים הם אספנים לא קטנים ומאוד אוהבים מיני מזכרות‬ ‫זנוחים ועוד‪.‬‬
‫ו"פיצ'פקעס" – אפשר גם כאן להכין לכל ילד קופסא (למשל‬ ‫קודם כל ולפני הכול – כשאנו ניגשים לסידור חדרי ילדים יש‬
‫קופסת נעליים אותה אפשר לעטוף בנייר צבעוני) ובה כל‬ ‫לבצע מיון קפדני‪ .‬האם המשחקים שלמים ולא שבורים?‬
‫האם מישהו עדיין נהנה מהם? ואם לא‪ ,‬כדאי לתרום או‬
‫ילד מוזמן לשמור את חפציו היקרים במיוחד‪ ,‬ללבו‪.‬‬
‫להעביר למכרים ובכך יספקו הנאה ותועלת לאחרים‪.‬‬
‫תופעה נפוצה ומבורכת היא העברת בגדים מילד לילד‬ ‫הורים רבים נרתעים מביצוע המיון וחוששים שילדיהם לא‬
‫– אולם נתקלתי כבר במקרים של הגזמות קיצוניות‪ .‬אני‬ ‫יסכימו לוותר על רבים מהדברים‪ .‬בפועל הילדים מתגלים‬
‫מוצאת שאין זה הגיוני לשמור לרך הנולד בגדים משלושת‬ ‫לרוב כרחבי יד ולב הרבה יותר מאתנו ההורים‪ ,‬אשר‬
‫אחיו הגדולים‪ .‬מספיק לשמור מעט ואיכותי ואת השאר‬
‫מפתחים קשר רגשי כמעט לכל דבר‪.‬‬
‫להעביר לקרובי משפחה או לתרום לזקוקים להם באמת‪.‬‬ ‫צריך לזכור שהערך הכספי של הדברים חסר משמעות‬

‫ניתן לחסוך משמעותית במקום אם נאחסן את שמיכות‬ ‫בעבור הילדים ולעיתים‬
‫החורף או בגדי הילדים הממתינים לשימוש בעבור הילד‬ ‫מזומנות צעצוע זול שבזולים‬
‫הבא בשקיות ואקום‪ .‬שקיות אלו המצטיינות בנפח אחסון‬ ‫או איזו אבן שנאספה במהלך‬
‫גדול במיוחד‪ .‬ניתן לשאוב מהן בעזרת שואב אבק את האוויר‬ ‫טיול יהיו חשובים בעיניהם‬
‫לעין ערוך מצעצוע שעלה ממון‬
‫וכך מצטמצם הנפח ב‪ 70-‬אחוזים!‬
‫לא לשכוח להכניס פתק גדול לתוך השקית‬ ‫רב‪ .‬כדאי ורצוי לכבד זאת‪.‬‬
‫או לרשום עליה בטוש בלתי מחיק המציין‬
‫בברור את תכולתה‪ .‬לדוגמה‪ :‬בגדי חורף‬ ‫עבודות יצירה מהגנים ובתי‬
‫הספר – לכל ילד נקדיש תיקיה‬
‫לגיל שנתיים או שמיכת פוך‪.‬‬ ‫משלו בה נשמור את העבודות‬
‫הנבחרות‪ .‬בסוף השנה‪ ,‬לרוב‪,‬‬
‫בבתים בהם מספר ילדים חולקים ארון‬ ‫הילדים מביאים עוד עבודות‬
‫אחד‪ ,‬אפשר להקדיש לכל ילד מדף משלו‬ ‫רבות וכדאי לעשות מיון נוסף‪.‬‬
‫ואף לסמן את המדף בציור או מדבקה‬ ‫בסופו של דבר נבקש לשמור‬
‫שמית‪ .‬הדבר יקל עלינו מאוד להחזיר את‬ ‫פריטים בודדים בלבד בעלי‬
‫הכביסה למקומה‪ ,‬בהתארגנות הבוקר‬ ‫משמעות מיוחדת‪ .‬ציור ראשון‪ ,‬מבחן עם ציון גבוה במיוחד‬
‫ובצורה כזו הילד אחראי על סדר וניקיון‬
‫במדף שלו‪ .‬מטלה ממוקדת אשר בהחלט‬ ‫וכדומה‪.‬‬

‫מתאימה ליכולותיו‪.‬‬ ‫בדומה לכלים או בגדים גם בחדר הילדים והמשחקים כדאי‬
‫להגדיר מקום לכל דבר‪ .‬כוננית לספרים‪ ,‬ארגז לקוביות או‬
‫השתמשו בסלסילות ‪ -‬אלו משמשות בתוך הארון לחלוקות‬
‫משנה‪ .‬לאחסון גרביים‪ ,‬תחתונים וכדומה‪ .‬יעילות מאוד גם‬ ‫לבני בנייה וכדומה‪.‬‬
‫אפשר לרכוש בסכום סביר בחנויות רבות כונניות עם‬
‫בתוך מגירות שידה למשל ומאפשרות חלוקה פנימית‪.‬‬ ‫מגירות פלסטיק‪ .‬כל מגירה אפשר לייחד לנושא אחר‪.‬‬
‫בעבור הילדים הקטנים אפשר להדביק תמונה הממחישה‬
‫לסיכום‪ :‬ילדים זקוקים לארגון‬ ‫את המצוי באותה מגירה וכך קל להקנות לזאטוטים הרגלי‬
‫וסדר בדיוק כמונו‪ .‬סדר מאפשר‬ ‫סדר‪ .‬הפעוט מזהה את התמונה ויכול לקחת או להחזיר את‬
‫התארגנות יעילה‪ ,‬מונע בזבוז‬
‫הצעצועים החביבים עליו‪.‬‬
‫זמן יקר ומאפשר ריכוז‪.‬‬ ‫מכיוון שלרוב החדרים משמשים יותר מילד אחד‪ ,‬צריך‬
‫בהצלחה!‬

‫למאמרים נוספים‬
‫סיקרו את הקוד‬

‫‪13‬‬
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18