Page 13 - medorledor03
P. 13
לחשוב על גילי הילדים .המשחק הגבוה ביותר על האצטבה מי ראה את דני?
שייך כמובן לילד הבכור והנמוך ביותר לפעוט באופן זה יכול
מאת איילת גרינברג “ -לצאת מהבלגן” 054-4313231
כל אחד להגיע אל המשחקים המתאימים לו.
יש להרחיק מתינוקות צעצועים בעלי חלקי משחק קטנים. הורים רבים מחכים דווקא לסוף חופשת הקיץ בכדי
כאלו כדאי לשמור בקופסאות פלסטיק או בשקיות (הנוחות להתחיל לעשות סדר עם הילדים "ולראות מה צריך לקראת
שנת הלימודים ".משפט אשר לא ממש מעורר חשק אצל
ביותר הן כאלו בעלות פס נצמד לסגירה חוזרת).
ילדים אינם זקוקים לכמויות גדולות של משחקים .שנו את הילדים.
נגישות הצעצועים וכך הוא יגלה "משחקים חדשים" כל דווקא בתחילת החופש כדאי לפנות אל הילדים במשפט
"בואו נתחיל לסדר ונראה מה יש לנו ומה עוד צריך בשביל
הזמן. החופש!" זו הזדמנות לחפש את ציוד הים הישן ,משחקים
ילדים הם אספנים לא קטנים ומאוד אוהבים מיני מזכרות זנוחים ועוד.
ו"פיצ'פקעס" – אפשר גם כאן להכין לכל ילד קופסא (למשל קודם כל ולפני הכול – כשאנו ניגשים לסידור חדרי ילדים יש
קופסת נעליים אותה אפשר לעטוף בנייר צבעוני) ובה כל לבצע מיון קפדני .האם המשחקים שלמים ולא שבורים?
האם מישהו עדיין נהנה מהם? ואם לא ,כדאי לתרום או
ילד מוזמן לשמור את חפציו היקרים במיוחד ,ללבו.
להעביר למכרים ובכך יספקו הנאה ותועלת לאחרים.
תופעה נפוצה ומבורכת היא העברת בגדים מילד לילד הורים רבים נרתעים מביצוע המיון וחוששים שילדיהם לא
– אולם נתקלתי כבר במקרים של הגזמות קיצוניות .אני יסכימו לוותר על רבים מהדברים .בפועל הילדים מתגלים
מוצאת שאין זה הגיוני לשמור לרך הנולד בגדים משלושת לרוב כרחבי יד ולב הרבה יותר מאתנו ההורים ,אשר
אחיו הגדולים .מספיק לשמור מעט ואיכותי ואת השאר
מפתחים קשר רגשי כמעט לכל דבר.
להעביר לקרובי משפחה או לתרום לזקוקים להם באמת. צריך לזכור שהערך הכספי של הדברים חסר משמעות
ניתן לחסוך משמעותית במקום אם נאחסן את שמיכות בעבור הילדים ולעיתים
החורף או בגדי הילדים הממתינים לשימוש בעבור הילד מזומנות צעצוע זול שבזולים
הבא בשקיות ואקום .שקיות אלו המצטיינות בנפח אחסון או איזו אבן שנאספה במהלך
גדול במיוחד .ניתן לשאוב מהן בעזרת שואב אבק את האוויר טיול יהיו חשובים בעיניהם
לעין ערוך מצעצוע שעלה ממון
וכך מצטמצם הנפח ב 70-אחוזים!
לא לשכוח להכניס פתק גדול לתוך השקית רב .כדאי ורצוי לכבד זאת.
או לרשום עליה בטוש בלתי מחיק המציין
בברור את תכולתה .לדוגמה :בגדי חורף עבודות יצירה מהגנים ובתי
הספר – לכל ילד נקדיש תיקיה
לגיל שנתיים או שמיכת פוך. משלו בה נשמור את העבודות
הנבחרות .בסוף השנה ,לרוב,
בבתים בהם מספר ילדים חולקים ארון הילדים מביאים עוד עבודות
אחד ,אפשר להקדיש לכל ילד מדף משלו רבות וכדאי לעשות מיון נוסף.
ואף לסמן את המדף בציור או מדבקה בסופו של דבר נבקש לשמור
שמית .הדבר יקל עלינו מאוד להחזיר את פריטים בודדים בלבד בעלי
הכביסה למקומה ,בהתארגנות הבוקר משמעות מיוחדת .ציור ראשון ,מבחן עם ציון גבוה במיוחד
ובצורה כזו הילד אחראי על סדר וניקיון
במדף שלו .מטלה ממוקדת אשר בהחלט וכדומה.
מתאימה ליכולותיו. בדומה לכלים או בגדים גם בחדר הילדים והמשחקים כדאי
להגדיר מקום לכל דבר .כוננית לספרים ,ארגז לקוביות או
השתמשו בסלסילות -אלו משמשות בתוך הארון לחלוקות
משנה .לאחסון גרביים ,תחתונים וכדומה .יעילות מאוד גם לבני בנייה וכדומה.
אפשר לרכוש בסכום סביר בחנויות רבות כונניות עם
בתוך מגירות שידה למשל ומאפשרות חלוקה פנימית. מגירות פלסטיק .כל מגירה אפשר לייחד לנושא אחר.
בעבור הילדים הקטנים אפשר להדביק תמונה הממחישה
לסיכום :ילדים זקוקים לארגון את המצוי באותה מגירה וכך קל להקנות לזאטוטים הרגלי
וסדר בדיוק כמונו .סדר מאפשר סדר .הפעוט מזהה את התמונה ויכול לקחת או להחזיר את
התארגנות יעילה ,מונע בזבוז
הצעצועים החביבים עליו.
זמן יקר ומאפשר ריכוז. מכיוון שלרוב החדרים משמשים יותר מילד אחד ,צריך
בהצלחה!
למאמרים נוספים
סיקרו את הקוד
13
שייך כמובן לילד הבכור והנמוך ביותר לפעוט באופן זה יכול
מאת איילת גרינברג “ -לצאת מהבלגן” 054-4313231
כל אחד להגיע אל המשחקים המתאימים לו.
יש להרחיק מתינוקות צעצועים בעלי חלקי משחק קטנים. הורים רבים מחכים דווקא לסוף חופשת הקיץ בכדי
כאלו כדאי לשמור בקופסאות פלסטיק או בשקיות (הנוחות להתחיל לעשות סדר עם הילדים "ולראות מה צריך לקראת
שנת הלימודים ".משפט אשר לא ממש מעורר חשק אצל
ביותר הן כאלו בעלות פס נצמד לסגירה חוזרת).
ילדים אינם זקוקים לכמויות גדולות של משחקים .שנו את הילדים.
נגישות הצעצועים וכך הוא יגלה "משחקים חדשים" כל דווקא בתחילת החופש כדאי לפנות אל הילדים במשפט
"בואו נתחיל לסדר ונראה מה יש לנו ומה עוד צריך בשביל
הזמן. החופש!" זו הזדמנות לחפש את ציוד הים הישן ,משחקים
ילדים הם אספנים לא קטנים ומאוד אוהבים מיני מזכרות זנוחים ועוד.
ו"פיצ'פקעס" – אפשר גם כאן להכין לכל ילד קופסא (למשל קודם כל ולפני הכול – כשאנו ניגשים לסידור חדרי ילדים יש
קופסת נעליים אותה אפשר לעטוף בנייר צבעוני) ובה כל לבצע מיון קפדני .האם המשחקים שלמים ולא שבורים?
האם מישהו עדיין נהנה מהם? ואם לא ,כדאי לתרום או
ילד מוזמן לשמור את חפציו היקרים במיוחד ,ללבו.
להעביר למכרים ובכך יספקו הנאה ותועלת לאחרים.
תופעה נפוצה ומבורכת היא העברת בגדים מילד לילד הורים רבים נרתעים מביצוע המיון וחוששים שילדיהם לא
– אולם נתקלתי כבר במקרים של הגזמות קיצוניות .אני יסכימו לוותר על רבים מהדברים .בפועל הילדים מתגלים
מוצאת שאין זה הגיוני לשמור לרך הנולד בגדים משלושת לרוב כרחבי יד ולב הרבה יותר מאתנו ההורים ,אשר
אחיו הגדולים .מספיק לשמור מעט ואיכותי ואת השאר
מפתחים קשר רגשי כמעט לכל דבר.
להעביר לקרובי משפחה או לתרום לזקוקים להם באמת. צריך לזכור שהערך הכספי של הדברים חסר משמעות
ניתן לחסוך משמעותית במקום אם נאחסן את שמיכות בעבור הילדים ולעיתים
החורף או בגדי הילדים הממתינים לשימוש בעבור הילד מזומנות צעצוע זול שבזולים
הבא בשקיות ואקום .שקיות אלו המצטיינות בנפח אחסון או איזו אבן שנאספה במהלך
גדול במיוחד .ניתן לשאוב מהן בעזרת שואב אבק את האוויר טיול יהיו חשובים בעיניהם
לעין ערוך מצעצוע שעלה ממון
וכך מצטמצם הנפח ב 70-אחוזים!
לא לשכוח להכניס פתק גדול לתוך השקית רב .כדאי ורצוי לכבד זאת.
או לרשום עליה בטוש בלתי מחיק המציין
בברור את תכולתה .לדוגמה :בגדי חורף עבודות יצירה מהגנים ובתי
הספר – לכל ילד נקדיש תיקיה
לגיל שנתיים או שמיכת פוך. משלו בה נשמור את העבודות
הנבחרות .בסוף השנה ,לרוב,
בבתים בהם מספר ילדים חולקים ארון הילדים מביאים עוד עבודות
אחד ,אפשר להקדיש לכל ילד מדף משלו רבות וכדאי לעשות מיון נוסף.
ואף לסמן את המדף בציור או מדבקה בסופו של דבר נבקש לשמור
שמית .הדבר יקל עלינו מאוד להחזיר את פריטים בודדים בלבד בעלי
הכביסה למקומה ,בהתארגנות הבוקר משמעות מיוחדת .ציור ראשון ,מבחן עם ציון גבוה במיוחד
ובצורה כזו הילד אחראי על סדר וניקיון
במדף שלו .מטלה ממוקדת אשר בהחלט וכדומה.
מתאימה ליכולותיו. בדומה לכלים או בגדים גם בחדר הילדים והמשחקים כדאי
להגדיר מקום לכל דבר .כוננית לספרים ,ארגז לקוביות או
השתמשו בסלסילות -אלו משמשות בתוך הארון לחלוקות
משנה .לאחסון גרביים ,תחתונים וכדומה .יעילות מאוד גם לבני בנייה וכדומה.
אפשר לרכוש בסכום סביר בחנויות רבות כונניות עם
בתוך מגירות שידה למשל ומאפשרות חלוקה פנימית. מגירות פלסטיק .כל מגירה אפשר לייחד לנושא אחר.
בעבור הילדים הקטנים אפשר להדביק תמונה הממחישה
לסיכום :ילדים זקוקים לארגון את המצוי באותה מגירה וכך קל להקנות לזאטוטים הרגלי
וסדר בדיוק כמונו .סדר מאפשר סדר .הפעוט מזהה את התמונה ויכול לקחת או להחזיר את
התארגנות יעילה ,מונע בזבוז
הצעצועים החביבים עליו.
זמן יקר ומאפשר ריכוז. מכיוון שלרוב החדרים משמשים יותר מילד אחד ,צריך
בהצלחה!
למאמרים נוספים
סיקרו את הקוד
13