Page 17 - medorledor95
P. 17

‫מגזין מדור לדור‬                                                     ‫מה עושים‬
                                                                   ‫כשנתקלים‬
                          ‫אני חושבת שהבנתם את העיקרון =‬        ‫בעב"ם בעסק?‬
‫הרעיון באירוע לא מזוהה זה שאתם יכולים להגדיר אותו איך‬
                                                                                                   ‫מאת‪ :‬נורית אילוז‬
                                             ‫שאתם רוצים‪.‬‬
                                                            ‫צם בלתי מזוהה בעסק‪ ,‬הוא משהו שאי אפשרע‬
                                  ‫איך עושים את זה?‬                                        ‫להגדיר אותו‪:‬‬
                                                                       ‫מצד אחד הוא יכול להיות כמו בלת"ם (בלתי מתוכנן)‬
‫לוקחים נשימה ארוכה‪ ,‬עוצמים עיניים וחושבים איך זה יכול לשרת‬       ‫ומצד שני הוא יכול להיות כל אירוע מקרה או תוצאה שממש‬
                                  ‫אתכם בדרך הטובה ביותר‪.‬‬                            ‫אי אפשר להבין מה יהיו התוצאות שלו‪,‬‬
                                ‫נורית אילוז ‪ -‬יועצת עיסקית‬               ‫איך הוא ישפיע על העסק ועל הנפשות הפועלות בו‪,‬‬
                                                                                            ‫על הלקוחות וגם על הספקים‪.‬‬
               ‫‪[email protected] I 050-7751701‬‬
                                                                    ‫הדוגמא הכי טריוויאלית בהרבה חברות ועסקים‪:‬‬

                                                                                           ‫סכסוכים אישיים בין העובדים‪,‬‬
                                                                                      ‫ויכוח או נתק עם לקוח מרכזי בעסק‪,‬‬
                                                                                     ‫ריב עם ספק מסוים על תנאי תשלום‪.‬‬
                                                               ‫כל אחד מאלו הוא עב"ם עיסקי‪ ,‬כי לא ברור מה לעשות עם זה‪.‬‬

                                                                         ‫אירוע כזה יכול להיות קריטי לעתיד העסק‪:‬‬

                                                                ‫סכסוך בין העובדים יכול לגרום לנתק ביניהם‪ ,‬חוסר תקשורת‬
                                                                              ‫שיפריע לתהליך העבודה‪ ,‬יעכיר את האווירה‪,‬‬
                                                                                             ‫ובסוף ייגרם גם הפסד כספי‪.‬‬
                                                                               ‫אפשרות שניה היא שהסכסוך יביא‪ ,‬לדוגמא‪,‬‬

                                                                  ‫לפיטורי עובד שלא מרוצים ממנו ולשכירת עובד טוב יותר‪.‬‬
                                                            ‫אפשרות אחרת היא שמנהלי העסק יחליטו שהם רוצים לגבש את‬

                                                                               ‫הצוות‪ ,‬לשפר אל האווירה וימצאו את הדרך‪.‬‬

                                                              ‫ויכוח או נתק עם לקוח מרכזי יכול לגרום‬
                                                              ‫לעזיבת הלקוח‪ ,‬וזה יכול לערער מאד‬
                                                              ‫את היציבות הפיננסית על העסק‪ .‬מצד‬
                                                              ‫שני‪ ,‬יכול להיות שהלקוח לא רווחי ואז‬
                                                              ‫טוב שעוזב וזאת הזדמנות נהדרת לגייס‬

                                                                            ‫לקוחות אחרים‪ ,‬טובים יותר‪.‬‬

‫גיליון ‪17 95‬‬
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22