Page 15 - medorledor95
P. 15

‫מגזין מדור לדור‬

                                                           ‫איך חושב‬
                                                              ‫הבנק?‬

                                                                       ‫מאת‪ :‬ענבל יפת‬

  ‫‪ .5‬כאשר אתם זקוקים לעזרת הבנק‬                            ‫נה אנו חוזרים אט אט או מהר מהר לשגרה כפי היתהה‬
  ‫בהגדלת אשראי‪ ,‬תבואו עם פתרון ולא‬                                                        ‫לפני הקורונה‪.‬‬
  ‫עם בעיה‪ .‬כמו למשל‪" ,‬אני זקוק לאשראי‬
  ‫למטרת‪ ...‬ואת האשראי אסגור במצעות‪...‬‬                      ‫עם החזרה לשגרה‪ ,‬גם הבנקים חוזרים להתנהלות‬
   ‫(שיעבוד‪ ,‬פרעון עתידי של תוכנית‪ ,‬קרן‪")...‬‬                           ‫שגרתית‪ ,‬יותר מדודה‪ ,‬פחות מתחשבת ופחות מכילה‪.‬‬

‫‪ .6‬זכרו‪ ,‬הבנק מחפש אחריות ובטחון ולא להיכנס להרפתקאות‪.‬‬     ‫וזה אומר שחלקנו מוצאים או נמצא את עצמנו עם מסגרות אשראי‬
‫אם הבנק חווה אותנו כלקוח הרפתקני‪ ,‬מסגרות האשראי יהיו‬                 ‫מקוצצות‪ ,‬עם אי יכולת לחרוג ממסגרת האשראי ועוד‪...‬‬

                                       ‫מצומצמות אם בכלל‪.‬‬   ‫כדי שהבנק ימשיך להיות "בצד שלנו" עד כמה שאפשר‪ ,‬ישנם‬
   ‫אלו הכללים הבסיסים לניהול מסגרת אשראי פרטית ועסקית‪.‬‬                  ‫מספר כללים החייבים לניהול נכון של חשבון הבנק‪.‬‬
‫לניהול מסגרת אשראי עסקית‪ ,‬כללים נוספים וחשובים לא פחות‪,‬‬
                                                           ‫אך לפני שאמנה את הכללים‪ ,‬ברור שקל להגיד וקשה לעשות‪ ,‬אך‬
        ‫אותם אשמח להעניק לכם באופן בפרטי בהתאם לצורך‪.‬‬      ‫עם זאת‪ ,‬חשוב לנסות ולקיים כללים אילו על מנת שהבנק לא‬
                                                   ‫שלכם‪,‬‬
                                                                                                  ‫יחתוך לנו בבשר החי‪.‬‬
                               ‫ענבל יפת ‪ -‬יועץ ומאמן עסקי‬
            ‫מפתח תבנית השילוש הקדוש לניהול עסק מצליח‬                                             ‫אז הנה הכללים‪:‬‬

                                      ‫לנהל במקום להתנהל‬    ‫‪ .1‬חשוב שנבין כי הבנק הוא גוף מסחרי לכל דבר ועניין‪ ,‬בדיוק כמו‬
                                                                     ‫כל עסק‪ .‬כל עסק מחפש למקסם רווחים וכך גם הבנק‪.‬‬
                      ‫‪[email protected] I 050-4242606‬‬
                                                           ‫‪ .2‬כל עוד ננהל את החשבון שלנו בצורה מדודה‪ ,‬זהירה ונכונה בתוך‬
‫‪15‬‬                                                         ‫המסגרת המוקצת לנו‪ ,‬ננהל אנו את החשבון‪ .‬אך ברגע שנתחיל‬
                                                           ‫לחרוג מהמסגרת‪ ,‬הבנק יקח את ניהול החשבון לידיו ומאותו הרגע‪,‬‬

                                                                                           ‫הבנק הוא שינהל את החשבון‪.‬‬

                                                           ‫‪ .3‬הבנק הוא סוג של "שותף" איתנו בחשבון‪ .‬ושותפים מחפשים‬
                                                           ‫אמינות ובטחון אחד אצל השני‪ .‬לכן הבנק מחפש לקוח אחראי‬

                                                                                 ‫ואמין היודע ומבין מה קורה אצלו בחשבון‪.‬‬

                                                           ‫‪" .4‬השותף" שלנו כמו כל שותף אחר‪ ,‬לא אוהב שמפתיעים אותו‪.‬‬
                                                           ‫אם אתם יודעים כי אתם אמורים לחרוג מהסמגרת‪ ,‬הודיעו על כך‬
                                                           ‫לבנק בהקדם‪ .‬רצוי וכדאי שאתם תקדימו את הבנק ולא הבנק‬

                                                                                            ‫יקדים אותכם‪ .‬פגם באמינות‪.‬‬

                                                                                                               ‫גיליון ‪95‬‬
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20