Page 33 - medorledor91
P. 33

‫מגזין מדור לדור‬

                                                              ‫כשהלקוח אומר‬
                                                             ‫– יקר לי‪ ,‬למה הוא‬

                                                                      ‫מתכוון?‬

                                   ‫שיהיה ללקוח מה לבחור‪.‬‬                                              ‫מאת‪ :‬ענבל יפת‬
‫השלב הרביעי‪ ,‬נקרא פתרון‪ .‬בשלב זה אנו עוזרים ללקוח לבחור‬
                                                             ‫מהלך החודש‪ ,‬אני ניפגש עם לקוחותב‬
                   ‫את המוצר או השירות מתוך השלב הקודם‪.‬‬                               ‫ואנשים רבים‪".‬‬
‫כך נוצר מצב שהלקוח הוא זה שבוחר את מה שמתאים לו ואנו לא‬      ‫התירוץ העיקרי אותו אני שומע לאי סגירת‬
                                                             ‫עסקאות – יקר לי – " הלקוח אמר שאני יקר‪ " ,"...‬המחיר‬
                            ‫כופים עליו את המוצר או השירות‪.‬‬
                                                                     ‫אינו מתאים‪ "...‬ועוד כאילו בניסוחים שונים‪.‬‬
  ‫אם עברנו עם הלקוח את ארבעת השלבים‬
  ‫בצורה נכונה‪ ,‬סביר להניח כי הלקוח יבין מה‬                   ‫אז בואו נברר רגע מהי מכירה ע"פ ההגדרה – מכירה מתבצעת‬
  ‫שבאמת המוצר או השירות שווים והמחיר הופך‬                    ‫כאשר הלקוח משוכנע כי המוצר או השירות אותו הוא רוכש‪ ,‬שווה‬

                                     ‫לזניח‪.‬‬                                                       ‫יותר מהמחיר המבוקש‪.‬‬
                                                             ‫כלומר‪ ,‬אם הלקוח יבין כי המוצר שווה יותר ממה שאנו מבקשים‪,‬‬
    ‫אז בפעם הבאה שאתם מוכרים‪ ,‬כדי לא לשמוע את המשפט‬
‫"זה יקר"‪ ,‬תעברו עם הלקוח את ארבעת שלבי המכירה וכך הלקוח‬                                     ‫רק אז הוא יסכים לרכוש אותו‪.‬‬
‫יבין בעצמו את ערך המוצר או שירות ויבין כמה זה באמת שווה לו‬   ‫אם אנחנו מסתכלים מהצד שלנו‪ ,‬כמי שמוכרים את המוצר או‬
                                                             ‫השירות‪ ,‬אנחנו צריכים להסביר ללקוח כמה זה שווה לו ולא כמה‬
                                             ‫ויבצע רכישה‪.‬‬    ‫זה עולה לו‪ .‬אם נצליח להסביר לו זאת‪ ,‬לא נשמע יותר את המושג‬
                      ‫זכרו‪ ,‬לא כמה זה עולה אלא כמה זה שווה‪.‬‬
                                                                                                               ‫יקר לי‪!...‬‬
                                           ‫זמין לשרותכם‪,‬‬
                                                 ‫ענבל יפת‬     ‫ואיך משכנעים לקוח שהמוצר או השירות שווים לו?‬

                                        ‫המטרה – ‪Dtarget‬‬      ‫במכירות יש ארבעה שלבים אשר צריך לעבור עם הלקוח כדי‬
                                                                                                         ‫להגיע למכירה‪.‬‬
                      ‫‪[email protected] I 050-4242606‬‬
                                                             ‫השלב הראשון נקרא קרבה‪ .‬בשלב הזה מתנהל ‪ Small talk‬עם‬
‫‪33‬‬                                                                   ‫הלקוח כזה שאינו מחייב ואינו מפחיד ומאיים על הלקוח‪.‬‬

                                                             ‫השלב השני נקרא בירור צרכים – בשלב זה אנו מבררים ע"י‬
                                                             ‫שאלות מדוע הוא מבקש את המוצר או השירות‪ ,‬כיצד ואיך‬

                                                                                           ‫המוצר או השירות יקדמו אותו‪.‬‬
                                                             ‫את בירור הצרכים מבצעים ע"י שאילת שאלות מכוונות על הרגלי‬

                                                                                  ‫השימוש והצריכה שלו במוצר או השירות‪.‬‬
                                                             ‫תשובות הלקוח יעזרו לנו ללמוד את הלקוח ולהתאים לו את‬

                                                                                            ‫המוצר או השירות המדוייקים‪.‬‬
                                                             ‫השלבהשלישי – פתרונות‪ .‬השלב זה‪ ,‬לאחר שלמדנו את הלקוח אנו‬
                                                             ‫יודעים מה להציע לו‪ .‬תמיד תציעו יותר ממוצר או שירות אחד‪ ,‬כדי‬

                                                                                                                 ‫גיליון ‪91‬‬
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38