Page 16 - medorledor21
P. 16
מי מסתתר מאחורי המסכה? איני מבינה מה קרה לבני???
מאת :ליטל אסיף -צחוק קלפים ומודעות 050-6808122 מאת :דבורה רוטמן "לגעת במספרים" 052-8605023
לפעמים נדמה לנו שאנו עוטים על עצמינו הרבה
מסיכות :בעבודה ,עם הילדים ,עם הבעל עם חברים ערב אני מקבלת טלפון ,מהצד השני קול לחוץב
וכד' או עצוב ,שמח ,דואג וכד' .לפעמים יכולתל ומתנצל "סליחה שאני מצלצלת אליך עכשיו אבל
חזרתי מאסיפת הורים ואני חסרת אונים" .לקחתי
ההחלפה שלנו בין המסכות מהירה ובלתי מורגשת לנו רק פרטים של הבן תאריך לידה ושם מולד .קבענו פגישה
לאחר מעשה אנו חושבים באיזו מסיכה הייתי? בפורים אנו
בוחרים מסיכה או תחפושת שלמה ומודעים לכך שזאת רק למחרת בבוקר.
תחפושת וזה זמני .בקלפים נושא המסכות או התחפושות למחרת מגיעה אלי אישה ,ומספרת שהיתה באסיפת הורים
מורכבת משני צדדים הצד הגלוי (המודע) והצד הסמוי(הלא של בנה בתיכון הנער בכיתה י' ,ברקע הסיפור מדובר בנער
מודע) ויכולת התמרון שלנו ביניהם ממש כמו בחיים. שהיה תלמיד טוב כל השנים וגם פעיל חברתי .עכשיו
בקלפים לרוב מפרשים את הצד הסמוי של המסכה כאפל כשהוא שינה סביבה לימודית וחברתית מסתבר שהישגיו
הלימודיים ירדו וכבר לא כפי שהיו .ושבנה "מבזבז" לפי
ורע אני רואה בו צד שיש לו תפקיד. דבריה ,הרבה מאד זמן לפעילויות החברתיות וכל זה פוגע לו
בהישגיו הלימודיים .האימא הצהירה שהיא התכוונה להצר
אנחנו ברוב חיינו מונעים לפי אמונות ומערכת ערכים את צעדיו ולא לאפשר לו את הפעילויות החברתיות עד שלא
שחינכו אותנו ,אימצנו לעצמנו וכד' זה הצד הגלוי שאיתו אנו
מתנהלים בחיים לעומת זאת קיים בנו צד שקיים לפעמים ישפר את ציוניו אך החליטה להתייעץ איתי.
במחשבות כשאנחנו מודעים ואם איננו מודעים אזי במעשים בדקתי נומרולוגית על מנת להבין מי האישיות שבה מדובר
כשאנו תופסים את עצמנו בשאלה למה עשינו את זה? או וכשהסתבר לי שמספר הגורל של בנה הוא 3מיד הבנתי
למה התנהגנו ככה? שהוא סמוי מפעיל אותנו ואנו לא תמיד שזו אישיות שזקוקה מאד לפעילות החברתית ויכולה לתרום
יודעים או מבינים אותו זה לא אומר שהוא רע אבל בחלקו מאד לסביבה החברתית .שום עונש כזה או אחר שירחיק
הוא מכיל את ייצר הרע דברים שבערכים שלנו קשה לנו אותו מהפעילות בה הוא שותף לא יקדם את הישגיו
לקבל .אני מזמינה את כולם לקראת פורים לבחור מסיכה או הלימודיים .זה רק עלול לפגוע בילד .אלה כישוריו והילד
מבטא ומשתמש בכישורים שלו .גם אין שום סכנה שהילד
תחפושת שהייתם רוצים להיות ולברר לעצמכם למה? לא יעבור בצורה מכובדת את בחינות הבגרות .היה חשוב לי
מאד להרגיע את האמא.
לימים התלמיד נבחר להיות יו"ר מועצת התלמידים בבית
סיפרו .ובהמשך נבחר להיות יו"ר פרלמנט הנוער בעירו.
ייצג את בית הספר בכבוד וקיבל תעודת הצטיינות בנושא
החברתי בטקס סיום י"ב.
האם חזרה אילי כעבור שלוש שנים לספר לי על הישגיו של
בנה -היתה אמא גאה ומאושרת.
עונשים הם לא הפתרון רצוי להבין מה גורם לילד להתנהגות
מסוימת ולקבל הכוונה כיצד לפעול.
בהצלחה לכל ההורים .
16מגזין מדור לדור