Page 16 - medorledor21
P. 16

‫מי מסתתר מאחורי המסכה?‬                                   ‫איני מבינה מה קרה לבני???‬

      ‫מאת‪ :‬ליטל אסיף ‪ -‬צחוק קלפים ומודעות ‪050-6808122‬‬              ‫מאת‪ :‬דבורה רוטמן "לגעת במספרים" ‪052-8605023‬‬
‫לפעמים נדמה לנו שאנו עוטים על עצמינו הרבה‬
‫מסיכות‪ :‬בעבודה‪ ,‬עם הילדים‪ ,‬עם הבעל עם חברים‬              ‫ערב אני מקבלת טלפון‪ ,‬מהצד השני קול לחוץב‬

‫וכד' או עצוב‪ ,‬שמח‪ ,‬דואג וכד'‪ .‬לפעמים יכולתל‬              ‫ומתנצל "סליחה שאני מצלצלת אליך עכשיו אבל‬
                                                         ‫חזרתי מאסיפת הורים ואני חסרת אונים"‪ .‬לקחתי‬
‫ההחלפה שלנו בין המסכות מהירה ובלתי מורגשת לנו רק‬         ‫פרטים של הבן תאריך לידה ושם מולד‪ .‬קבענו פגישה‬
‫לאחר מעשה אנו חושבים באיזו מסיכה הייתי? בפורים אנו‬
‫בוחרים מסיכה או תחפושת שלמה ומודעים לכך שזאת רק‬                                                       ‫למחרת בבוקר‪.‬‬
‫תחפושת וזה זמני‪ .‬בקלפים נושא המסכות או התחפושות‬          ‫למחרת מגיעה אלי אישה‪ ,‬ומספרת שהיתה באסיפת הורים‬
‫מורכבת משני צדדים הצד הגלוי (המודע) והצד הסמוי(הלא‬       ‫של בנה בתיכון הנער בכיתה י'‪ ,‬ברקע הסיפור מדובר בנער‬
‫מודע) ויכולת התמרון שלנו ביניהם ממש כמו בחיים‪.‬‬           ‫שהיה תלמיד טוב כל השנים וגם פעיל חברתי‪ .‬עכשיו‬
‫בקלפים לרוב מפרשים את הצד הסמוי של המסכה כאפל‬            ‫כשהוא שינה סביבה לימודית וחברתית מסתבר שהישגיו‬
                                                         ‫הלימודיים ירדו וכבר לא כפי שהיו‪ .‬ושבנה "מבזבז" לפי‬
                       ‫ורע אני רואה בו צד שיש לו תפקיד‪.‬‬  ‫דבריה‪ ,‬הרבה מאד זמן לפעילויות החברתיות וכל זה פוגע לו‬
                                                         ‫בהישגיו הלימודיים‪ .‬האימא הצהירה שהיא התכוונה להצר‬
‫אנחנו ברוב חיינו מונעים לפי אמונות ומערכת ערכים‬          ‫את צעדיו ולא לאפשר לו את הפעילויות החברתיות עד שלא‬
‫שחינכו אותנו‪ ,‬אימצנו לעצמנו וכד' זה הצד הגלוי שאיתו אנו‬
‫מתנהלים בחיים לעומת זאת קיים בנו צד שקיים לפעמים‬                        ‫ישפר את ציוניו אך החליטה להתייעץ איתי‪.‬‬
‫במחשבות כשאנחנו מודעים ואם איננו מודעים אזי במעשים‬       ‫בדקתי נומרולוגית על מנת להבין מי האישיות שבה מדובר‬
‫כשאנו תופסים את עצמנו בשאלה למה עשינו את זה? או‬          ‫וכשהסתבר לי שמספר הגורל של בנה הוא ‪ 3‬מיד הבנתי‬
‫למה התנהגנו ככה? שהוא סמוי מפעיל אותנו ואנו לא תמיד‬      ‫שזו אישיות שזקוקה מאד לפעילות החברתית ויכולה לתרום‬
‫יודעים או מבינים אותו זה לא אומר שהוא רע אבל בחלקו‬       ‫מאד לסביבה החברתית‪ .‬שום עונש כזה או אחר שירחיק‬
‫הוא מכיל את ייצר הרע דברים שבערכים שלנו קשה לנו‬          ‫אותו מהפעילות בה הוא שותף לא יקדם את הישגיו‬
‫לקבל‪ .‬אני מזמינה את כולם לקראת פורים לבחור מסיכה או‬      ‫הלימודיים‪ .‬זה רק עלול לפגוע בילד‪ .‬אלה כישוריו והילד‬
                                                         ‫מבטא ומשתמש בכישורים שלו‪ .‬גם אין שום סכנה שהילד‬
     ‫תחפושת שהייתם רוצים להיות ולברר לעצמכם למה?‬         ‫לא יעבור בצורה מכובדת את בחינות הבגרות‪ .‬היה חשוב לי‬

                                                                                             ‫מאד להרגיע את האמא‪.‬‬
                                                         ‫לימים התלמיד נבחר להיות יו"ר מועצת התלמידים בבית‬
                                                         ‫סיפרו‪ .‬ובהמשך נבחר להיות יו"ר פרלמנט הנוער בעירו‪.‬‬
                                                         ‫ייצג את בית הספר בכבוד וקיבל תעודת הצטיינות בנושא‬

                                                                                            ‫החברתי בטקס סיום י"ב‪.‬‬
                                                         ‫האם חזרה אילי כעבור שלוש שנים לספר לי על הישגיו של‬

                                                                                     ‫בנה ‪-‬היתה אמא גאה ומאושרת‪.‬‬
                                                         ‫עונשים הם לא הפתרון רצוי להבין מה גורם לילד להתנהגות‬

                                                                                ‫מסוימת ולקבל הכוונה כיצד לפעול‪.‬‬
                                                                                              ‫בהצלחה לכל ההורים ‪.‬‬

                                                         ‫‪ 16‬מגזין מדור לדור‬
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21