Page 34 - medorledor119
P. 34

‫צילום‪ :‬מוטי עזרא ‪ -‬רגע של עצירה‬                                                          ‫במבט אישי‬

                                                           ‫משמעות ומרוץ‪,‬‬
                                                               ‫מה הקשר?‬

‫שונים‪ ,‬כמו עסקים‪ ,‬תרבות‪ ,‬חינוך‪ ,‬ספורט‪ ,‬יחסים אישיים ועוד‪.‬‬                                           ‫מאת‪ :‬סיגל גבאי‬
‫במרוץ קיימת דרישה למתוח את עצמנו‪ ,‬להתמודד עם מכשולים‬
                                                           ‫מהלך חיי הרגשתי שאין זמן‪ ,‬שעוד רגע הכלב‬
            ‫ולשפר את יכולתנו כדי להשיג את המטרות שלנו‪.‬‬
‫כאשר אדם מחבר את המשמעות האישית שלו למרוץ שלו‪ ,‬הוא‬         ‫נגמר‪ .‬רצתי‪ ,‬מיהרתי‪ ,‬פעלתי כשלפעמים אני לא‬
‫מתקדם על פי המטרות והערכים החשובים לו ומשגשג‬                         ‫רואה את האנשים שמסביבי ואפילו את עצמי‪.‬‬
‫במסגרת הפעילות שהוא בוחר לנהל‪ .‬התחושה של משמעות‬
‫עשויה להתחזק כאשר אדם מרגיש שהוא מצליח לסיים את‬            ‫בהתבגרות‪ ,‬הקצב שלי השתנה‪ .‬הקצב הואט‪ ,‬כשאני בודקת כל‬
‫המרוץ ולהשיג את המטרות שלו‪ ,‬ומתרגש מהתהליך והתוצאות‬        ‫צעד אם מדויק לי או לא‪ .‬לפעמים מרוב בדיקות היתה תחושה‬

                                         ‫שהוא משיג בדרך‪.‬‬                   ‫של תקיעות‪ ,‬תקיעות שיצרה חוסר משמעות‪ .‬‬

  ‫היום אחרי הדרך שעברתי ועדיין עוברת יש לי‬                                                       ‫עלו בי שאלות‪:‬‬
  ‫כמה תובנות‪ :‬הסבלנות לדרך חשובה‪ ,‬הדרך‬
  ‫היאההתפתחות‪,‬וכן‪,‬המטרהשנותנתמשמעות‬                                                          ‫מהירות נותנת משמעות?‬
  ‫חשובה‪ ,‬אבל לא חייבים לרוץ אליה כי הרי נגיע‬                            ‫האם בקצב איטי אני יכולה להגיע למטרות שלי?‬
  ‫אליה בכל מקרה עם או בלי תחושת הלחץ שזה‬
                                                                              ‫אני חייבת משמעות כדי להתחבר לחיים?‬
                                      ‫יקרה‪.‬‬
                                                           ‫יש פרספקטיבות שונות לעניין המשמעות האנושית‪ .‬מישהו‬
     ‫סיגל גבאי – אימון למציאת כיוון‪ ,‬לצעירים בתחילת דרכם‬   ‫עשוי לראות את המשמעות כמושג דתי‪ ,‬במובנים שונים כמו‬
‫מאמנת מוסמכת ומאסטר ל‪ ,NLP-‬בעלת סטודיו ‪ - Mtach‬עיצוב‬       ‫חיבור לאלוהים או עקרון דתי‪ .‬מישהו אחר יכול לראות משמעות‬
                                                           ‫בהתמצאות בתחומים כמו התמקדות במשפחה‪ ,‬יצירתיות‪,‬‬
                     ‫להגשמה בעסקים ומתרגלת מיינדפולנ 	ס‬    ‫תרומה לחברה או פיתוח עצמי‪ .‬ייתכן וישנם אנשים שאין להם‬
             ‫‪[email protected] 054-9927901‬‬          ‫צורך מוחלט במשמעות כדי להיות מרוצים‪ ,‬ואחרים שזקוקים‬

   ‫על המומחית‬                                                         ‫למשמעות כדי לחיות חיים מתמשכים וממומשים‪.‬‬

‫סרוק אותי‬                                                     ‫ואם נחזור לשאלה אם יש קשר בין משמעות למירוץ?‬

                                                           ‫הם שני היבטים שונים שמתקשרים לתחושת המטרה והרצון‬
                                                                                                            ‫להשגתה‪.‬‬

                                                           ‫משמעות מתייחסת לתחושה של משמעות והכרת יעד בחיים‪.‬‬
                                                           ‫היא מתייחסת לזיקת האדם למטרות‪ ,‬ערכים ותכלית חיובית‬
                                                           ‫ומספקת לו תחושת משמעות ומימוש עצמי‪ .‬המשמעות עשויה‬
                                                           ‫להתבטא באמצעות מקורות שונים‪ ,‬כגון התחייבות למשהו‬
                                                           ‫שגדול מהעצמי‪ ,‬קשרים חברתיים ומשפחתיים משמעותיים‪,‬‬
                                                           ‫תרומה לחברה או לעולם באופן כללי‪ ,‬פיתוח אישי ורגשי‪ ,‬או‬

                                                                                                 ‫גיבוי לערכים אישיים‪.‬‬
                                                           ‫מרוץ מתייחס לפעילות דינמית ותהליך שבו האדם מתמודד עם‬
                                                           ‫אתגרים‪ ,‬מאמצים ומטרות להשגה‪ .‬המרוץ יכול להיות בתחומים‬

                                                           ‫‪34‬‬
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39