Page 34 - medorledor107
P. 34

‫– כמו שחווינו בקורונה‪ ,‬חלקנו היינו צריכים להמציא את עצמנו‬                                 ‫תרבות ואומנות‬
                      ‫מחדש‪ ,‬אחרת היינו מתמוטטים כלכלית‪.‬‬
                                                                ‫"החתול במגפיים"‬
                                      ‫מדוע מגפיים?‬              ‫כסיפור למבוגרים –‬
                                                             ‫יש לו הרבה מה ללמד‬
‫הם מייצגים את החיבור לקרקע ואת היציאה החוצה לעבוד‬
‫ולהתמודד עם הקשיים בחוץ‪ .‬משבר הוא לא זמן להסתגר בתוך‬                ‫אותנו על ניהול‬
                                                                          ‫משברים‬
                                                    ‫עצמך‪.‬‬
‫על החתול שבתוכנו לדעת לזהות צרכים בעולם החיצוני ולספק‬                                                 ‫מאת‪ :‬קטי פישר‬
‫אותם כדי להבטיח את קיומנו מבחינה כלכלית‪ ,‬כמו בסיפור‬
‫(החתול מספק חוגלות למלך)‪ .‬יתרה מכך‪ ,‬עלינו לדעת לנצל‬          ‫ובנו מכירים את המעשייה "החתול במגפיים"ר‬
‫הזדמנויות לטובתנו וכך ליצור את קפיצת המדרגה הבאה‪ ,‬כפי‬
‫שעשה החתול בסיפור כששמע שהמלך מתכוון לנסוע עם בתו‬            ‫בגרסה של האחים גרים‪ ,‬היא זכורה לנו בעיקר‬
                                                             ‫כסיפור לילדים‪ .‬אך במאמר קצר זה‪ ,‬אתייחס אליו‬
                     ‫הנסיכה לקוסם הגדול ולעבור דרך האגם‪.‬‬
‫קפיצת מדרגה דורשת אומץ והתמודדות עם הפחדים שלנו ועם‬                              ‫כסיפור שמתאים דווקא למבוגרים‪.‬‬
‫הספקנות מצד הסובבים אותנו‪ .‬גם לכך יש מענה בסיפור – השתקת‬
‫הקולות של העובדים השונים בשדה וביער ולבסוף חיסול הקוסם‬       ‫האם ידעתם שיש לחתול הזה הרבה מה ללמד אותנו על ניהול‬
                                                                                                        ‫משברים בחיים?‬
  ‫הגדול שהוא הפחד הגדול ביותר‪ ,‬הדמוני או המפלצת שבתוכנו‪.‬‬
‫הנישואים עם הנסיכה ואחר כך הפיכת בן הטוחן למלך‪ ,‬מייצגיםאת‬    ‫המעשייה מספרת על טוחן שהוריש לאחר מותו את הטחנה לבנו‬
‫המימוש העצמי האולטימטיבי שלנו‪ ,‬שבו יש את האיזון המלא שבין‬    ‫הבכור‪ ,‬את החמור לבנו האמצעי ואת החתול לבנו הצעיר‪ .‬הבן‬
‫המוח‪ ,‬הלב והכבד או הכליות‪ ,‬שהוא האיזון בין הממד הקוגניטיבי‪,‬‬  ‫הצעיר לא היה מרוצה מהירושה כיוון שלא ראה כיצד החתול הזה‬
‫הממד הרגשי והרוחני – ערכי‪ ,‬ואת החיבור בין הצד הגברי והצד‬
                                                                   ‫יתרום לפרנסתו‪ ,‬לכן החליט להפוך את החתול לזוג כפפות‪.‬‬
                                            ‫הנשי שבתוכנו‪.‬‬
‫כשאנו מגיעים לכך אנו מלכים ועל פי רוב נגיע לכך בעקבות‬          ‫בשלב זה היה לחתול ברור לגמרי שהוא נקלע‬
‫התמודדות מוצלחת עם המשברים והפיכתם להזדמנויות ולצמיחה‬          ‫למשבר רציני ועליו להמציא את עצמו מחדש‪,‬‬
                                                               ‫אחרת הוא לא ישרוד‪ .‬החתול שלנו ראה במשבר‬
                                                    ‫בחיים‪.‬‬
                                                                                    ‫הזה הזדמנות לצמיחה‪.‬‬
‫קטי פישר – פיית הסיפורים ‪ -‬סופרת‪ ,‬מנחת סדנאות לכתיבה‬
                                   ‫יוצרת‪ ,‬עורכת ספרותית‬      ‫הוא הבטיח לבן הצעיר שבעבור זוג מגפיים ושק מלא חיטה‪ ,‬הוא‬
                                                             ‫ידאג לרווחתו של זה למשך כל ימי חייו‪ .‬מכאן ואילך בהמשך‬
                        ‫‪[email protected] 052-3836231‬‬          ‫הסיפור‪ ,‬אנו רואים כיצד החתול הופך את בן הטוחן לעשיר ולרוזן‬
                                                             ‫ואף מצליח לחתן אותו עם הנסיכה ובסוף הסיפור בן הטוחן מגיע‬

                                                                                                                ‫למלוכה‪.‬‬
                                                             ‫כמו בכול המעשיות של האחים גרים ובסיפורי הילדים הקלאסיים‪,‬‬
                                                             ‫גם הסיפור הזה הוא סיפור חניכה‪ ,‬הדמויות סמליות והמצבים‬
                                                             ‫השונים המוצגים בו‪ ,‬מצביעים על דרכי התמודדות שונות שלנו‬

                                                                                                              ‫כבני אדם‪.‬‬
                                                             ‫החתול מייצג את התכונה החתולית שבתוכנו‪ ,‬חתול שיכול ליפול על‬
                                                             ‫הרגליים בעתות משבר‪ ,‬התכונה שאנו מייחסים לחתולים‪ .‬המשבר‬
                                                             ‫שחווה החתול בסיפור מייצג משברים אופייניים שאנו חווים בחיינו‬

                                                                                                                      ‫‪34‬‬
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39