Page 18 - medorledor85
P. 18

‫כלפיהם" לא מספיקה‪.‬‬                                           ‫מחוץ לקופסא‬
                                      ‫אז מה אם הם יודעים?‬
                   ‫זה תמיד נעים וחשוב לכל אחד לשמוע שוב‪.‬‬                     ‫חמיודוביברתת‬

        ‫שלב ‪ :4‬הימנעות משימוש במילים של כאב‪:‬‬                                                            ‫מאת‪ :‬רחל סטיקלרו‬
                      ‫"לא‪ ...‬אסור‪ ...‬חייב‪ ...‬צריך"‪.‬‬
                                                                      ‫כישת שפה חיובית ואופטימיתר‬
           ‫זהו השלב האחרון בדרך שלך לדבר חיובית מדוברת‪.‬‬
                ‫הייתי מפרקת את השלב הזה לעוד שני שלבים‪.‬‬                      ‫"אין זה חשוב מה יש לך או אין לך‪.‬‬
                                                                               ‫מה שחשוב זה המחשבות שלך‬
‫השלב הראשון‪ :‬פשוט לשים לב ולספור‪ ,‬ממש לכתוב‪/‬לסמן בכל‬                                    ‫על מה יש או אין לך"‬
            ‫פעם בעת שימוש במילים אלו קו‪/‬איקס בפנקס קטן‪.‬‬                                            ‫קארנגי‬

‫השלב השני‪ :‬להכניס את המילים החדשות‪ ,‬מלאות העוצמה‪,‬‬                       ‫שלב ‪ :1‬שימוש מרובה במיוחד במילים‪" :‬תודה‪...‬‬
‫השמחה ובעיקר המתארות לקיחת אחריות על החיים שלך‪ ,‬למילים‬                                          ‫בבקשה‪ ....‬סליחה‪"...‬‬
‫היוצאות מפיך ואלו המסתובבות להן בראש‪ ,‬בעיקר שחוששים‪ .‬אז‬
‫במקום מילים של כאב‪ ,‬אמרו מילים של עוצמה‪ ...":‬מה כן‪ ...‬מותר‪...‬‬       ‫התבוננות והודיה על מה יש לי‪ ,‬זו הדרך הבסיסית בפיתוח חשיבה‬
                                                                    ‫חיובית ואופטימיות‪ .‬לכן המילה תודה לצד המילים המעצימות‬
                                       ‫בוחר‪ ...‬רוצה‪ ....‬יכול‪."...‬‬   ‫בבקשה וסליחה‪ ,‬הן התחלה‪ ,‬ששימוש בהן מעורר מודעות עצמית‬
                                                                    ‫מתוך תשומת‪-‬לב ממוקדת‪ .‬המטרה היא שימוש במילים אלו כלפי‬
                        ‫כמה זמן נמשך כל שלב?‬                        ‫האחר – וזה הרי ברור‪ ,‬וגם כלפי עצמי‪ .‬שכלפי עצמי‪ ,‬ניתן לבצע‬
                                                                    ‫ביעילות באמצעות כתיבה יומית‪ ,‬שבה יש התייחסות לאירועי היום‪,‬‬
                                      ‫זה אכן תלוי אך ורק בך!‬
‫בכל מקרה מומלץ לעבור שלב רק לאחר‪ ,‬שאת‪/‬ה נוכחים כי אין‬                             ‫והכלי זה גורם לנו להתבונן בהם בזכוכית מגדלת‪.‬‬
‫מאמץ‪ ,‬ומילים חיוביות הן חלק מאוד מאוד גדול מהשיח היומי שלך‬
                                                                             ‫שלב ‪ :2‬שימוש מרובה במילים עוצמתיות‪:‬‬
                                      ‫עם עצמך ועם אחרים‪.‬‬                           ‫"נהדר‪ ...‬נפלא‪ ...‬עוצמתי‪ ...‬מרגש‪"...‬‬

                    ‫"שנה את הלך מחשבתך‪,‬‬                                             ‫בינינו‪ ,‬מה דעתך על אלו המתלהבים מכל דבר?‬
           ‫והרי שינית את עולמך" וינסנט פיל‬                          ‫אז יש שיאמרו "מוזגמתתתת"‪ .‬ויש שיהרהרו שהתנהגות שכזו יש‬
                                                                    ‫לה בסיס של כאב ופחד מאוד גדול בעבר‪ .‬ואולי זו הדרך של הדובר‬
                                                  ‫בהצלחה‬            ‫להכניס לכל מה שקורה בחייו צבעוניות‪ ,‬כי הוא‪/‬היא פשוט טיפוס‬
                                                   ‫באהבה‬            ‫אופטימי‪ .‬בכל מקרה‪ ,‬שלב ‪ 2‬יכול לסייע לך בכל אחד מהמצבים‬
                                                   ‫בשמחה‬
                                                  ‫בבריאות‬                                                            ‫שתיארתי‪.‬‬
                                               ‫שנה נפלאה!‬
                                                                              ‫שלב ‪ :3‬פירגון אמיתי לפחות ל‪ 3-‬אנשים‪.‬‬
                                  ‫רחל סטיקלרו‪-‬קורסי ‪NLP‬‬
                               ‫‪0509807497 / 050-7807497‬‬             ‫מתי מישהו אמר לך‪ ,‬ותיאר בצורה מאוד נקודתית משהו טוב‬
                                                                                                             ‫שעשית‪/‬שאמרת?‬
                                                ‫‪[email protected]‬‬
                                                                                                       ‫מתי את‪/‬ה עשית את זה?‬
                                                                    ‫לדוגמא‪" :‬התחברתי לדרך ההקשבה שלך לדבריי‪ ,‬אפשרת לי‬

                                                                                                             ‫לסיים‪ ,‬ואז הגבת‪"...‬‬
                                                                    ‫התשובה‪" :‬הוא יודע‪/‬היא יודעת‪ ...‬מה אני חושב‪/‬ת ומרגישה‬

                                                                                                                            ‫‪18‬‬
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23