Page 27 - medorledor84
P. 27
מגזין מדור לדור
כסף סמוי
מאת :ענבל יפת
הזמן אותו השקענו בעבור המו"מ על הנחה זעומה זו ,עולה לנו מאמר הקלישאה – איפה הכסף?...כ
יותר מאשר סכום ההנחה.
אנחנו בעלי העסקים ,נחשבים במידה זו או
עוד דוגמא :ההוצאה השניה הגבוהה בעסק לאחר שכר עובדים אחרת ,גם אנשי עסקים.
היא תחלופת עובדים (.)Staff turn over
כבעלי ואנשי עסקים ,מטרתנו לרב היא אחת ...להרוויח כסף.
לכל עובד עקומת למידה ומשך זמן ההכשרה כל צעד וצעד בעסק ,אנו מחשבים עלות /תועלת ,כמה עולה
עולה כסף.
לנו ,כמה נקבל בתמורה והאם ניתן לקבל יותר.
ולמרות זאת אנו מפטרים עובדים מבלי לחשוב לאחר החישובים הללו ,אנו מקבלים החלטה ,לכאורה מושכלת,
על העלות הכלכלית לעסק ...זהו כסף סמוי
כן ,רק לכאורה! למה לכאורה???
שלא יוצא למטרה מוגדרת. כי בכל החלטה שלנו יש שני סוגי כספים...
אז בפעם הבאה שאתם מחלטים החלטה העולה כסף לעסק יש כסף גלוי – ויש כסף סמוי!
שלכם – בדקו טוב כמה כסף סמוי נמצא חבוי מאחורי אותה
החלטה וכמה ניתן לחסוך ותבינו שההחלטה המושכלת שלכם אז מהו כסף גלוי?
לכאורה ,היא לא בהכרח מושכלת ובקיצור ,תפסיקו לשאול...
כסף גלוי הוא אותו סכום כסף אותו אנו משלמים במודע וידיעה
לאן הלך הכסף!!! בעבור השרות או המוצר אותו אנו רוכשים .זהו אותו סכום כסף
אשר אנו יודעים בוודאות ששילמנו בעבור המוצר או השירות
זמין לשרותכם,
ענבל יפת אותו רכשנו.
המטרה – Dtarget אז מהו כסף סמוי
[email protected] I 050-4242606 זהו סכום כסף היוצא ובורח לנו בין האצבעות מבלי משים לב
ונראה לנו כמובן מאליו .זהו סכום כסף אותו אנו מוציאים ללא
27
כל מחשבה ובידיעה שאין לנו שום ברירה אלא להוציאו.
אתן כמה דוגמאות מהעלום העסקי:
לעיתים אנו מתווכחים ומבזבזים זמן רב בעבור הנחה מול ספק
ממנו אנו רוכשים ,הויכוח הוא בעבור עוד כמה שקלים .בדיעבד,
גיליון 84