Page 27 - medorledor84
P. 27

‫מגזין מדור לדור‬

                                                           ‫כסף סמוי‬

                                                                       ‫מאת‪ :‬ענבל יפת‬

‫הזמן אותו השקענו בעבור המו"מ על הנחה זעומה זו‪ ,‬עולה לנו‬     ‫מאמר הקלישאה – איפה הכסף‪?...‬כ‬
                                 ‫יותר מאשר סכום ההנחה‪.‬‬
                                                           ‫אנחנו בעלי העסקים‪ ,‬נחשבים במידה זו או‬
‫עוד דוגמא‪ :‬ההוצאה השניה הגבוהה בעסק לאחר שכר עובדים‬                         ‫אחרת‪ ,‬גם אנשי עסקים‪.‬‬
                   ‫היא תחלופת עובדים (‪.)Staff turn over‬‬
                                                             ‫כבעלי ואנשי עסקים‪ ,‬מטרתנו לרב היא אחת‪ ...‬להרוויח כסף‪.‬‬
  ‫לכל עובד עקומת למידה ומשך זמן ההכשרה‬                     ‫כל צעד וצעד בעסק‪ ,‬אנו מחשבים עלות ‪ /‬תועלת‪ ,‬כמה עולה‬
                                 ‫עולה כסף‪.‬‬
                                                                         ‫לנו‪ ,‬כמה נקבל בתמורה והאם ניתן לקבל יותר‪.‬‬
  ‫ולמרות זאת אנו מפטרים עובדים מבלי לחשוב‬                  ‫לאחר החישובים הללו‪ ,‬אנו מקבלים החלטה‪ ,‬לכאורה מושכלת‪,‬‬
  ‫על העלות הכלכלית לעסק‪ ...‬זהו כסף סמוי‬
                                                                                      ‫כן‪ ,‬רק לכאורה! למה לכאורה???‬
                   ‫שלא יוצא למטרה מוגדרת‪.‬‬                                     ‫כי בכל החלטה שלנו יש שני סוגי כספים‪...‬‬

‫אז בפעם הבאה שאתם מחלטים החלטה העולה כסף לעסק‬                                             ‫יש כסף גלוי – ויש כסף סמוי!‬
‫שלכם – בדקו טוב כמה כסף סמוי נמצא חבוי מאחורי אותה‬
‫החלטה וכמה ניתן לחסוך ותבינו שההחלטה המושכלת שלכם‬                                        ‫אז מהו כסף גלוי?‬
‫לכאורה‪ ,‬היא לא בהכרח מושכלת ובקיצור‪ ,‬תפסיקו לשאול‪...‬‬
                                                           ‫כסף גלוי הוא אותו סכום כסף אותו אנו משלמים במודע וידיעה‬
                                         ‫לאן הלך הכסף!!!‬   ‫בעבור השרות או המוצר אותו אנו רוכשים‪ .‬זהו אותו סכום כסף‬
                                                           ‫אשר אנו יודעים בוודאות ששילמנו בעבור המוצר או השירות‬
                                            ‫זמין לשרותכם‪,‬‬
                                                 ‫ענבל יפת‬                                                ‫אותו רכשנו‪.‬‬

                                        ‫המטרה – ‪Dtarget‬‬                                  ‫אז מהו כסף סמוי‬

                      ‫‪[email protected] I 050-4242606‬‬     ‫זהו סכום כסף היוצא ובורח לנו בין האצבעות מבלי משים לב‬
                                                           ‫ונראה לנו כמובן מאליו‪ .‬זהו סכום כסף אותו אנו מוציאים ללא‬
‫‪27‬‬
                                                                 ‫כל מחשבה ובידיעה שאין לנו שום ברירה אלא להוציאו‪.‬‬

                                                                         ‫אתן כמה דוגמאות מהעלום העסקי‪:‬‬

                                                           ‫לעיתים אנו מתווכחים ומבזבזים זמן רב בעבור הנחה מול ספק‬
                                                           ‫ממנו אנו רוכשים‪ ,‬הויכוח הוא בעבור עוד כמה שקלים‪ .‬בדיעבד‪,‬‬

                                                                                                              ‫גיליון ‪84‬‬
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32