Page 34 - medorledor77
P. 34

‫מחוץ לקופסא‬

‫יקבל את כל הניקוד שצבר בסיבוב הנוכחי עד לאותו רגע‪ .‬צריך‬      ‫משחקי טריוויה‬
‫לחשב נכון את הסיכונים ולהחליט מתי לוותר ולאסוף את הנקודות‬
                                                                                               ‫מאת‪ :‬אימרי הלפרט‬
                        ‫כדי לא לאבד אותם במקרה של טעות‪.‬‬
                                                           ‫שחקי טריוויה מבוססים על ידע אישי‪,‬מ‬
‫ציינתי רק דוגמאות מייצגות של משחקים‪ ,‬יש עוד הרבה משחקי‬
     ‫טריוויה מודרניים' כדאי לחפש אותם ולשחק בחיק המשפחה‪.‬‬   ‫מצד אחד הם בוחנים מי מבין השחקים‬
                                                           ‫יודע יותר ומצד שני מעשירים את הידע של השחקנים‬
                                          ‫אמרי הלפרט –‬     ‫תוך כדי המשחק‪ .‬כביכול זה משחק משפחתי קלאסי‪,‬‬
       ‫פיתוח‪ ,‬הפקה והפצה של משחקי קופסא שוגר דייס‬
                                                                          ‫גם משחקים וגם לומדים תוך כדי‪.‬‬
            ‫‪[email protected] 054-5611321‬‬
                                                           ‫אבל ברוב המקרים משחקי טריוויה לא באמת מוצאים את דרכם‬
                                                                                                  ‫מן המדף אל השולחן‪.‬‬

                                                           ‫מכיוון שההצלחה במשחקים אלו תלויה בידע אישי של השחקן‬
                                                           ‫קשה למצוא קבוצת שחקנים עם ידע דומה‪ ,‬במיוחד במסגרת‬
                                                           ‫המשפחתית ולכן השחקנים שיודעים פחות תמיד ירגישו שאין‬
                                                           ‫להם סיכוי ממשי לנצח‪ ,‬הם יחושו מתוסכלים ויאבדו עניין מהר‬
                                                           ‫מאוד‪ .‬משחקי הטריוויה המודרניים מוסיפים עוד אלמנטים‬
                                                           ‫למשחק בנוסף לידע אישי‪ ,‬הם מאפשרים גם לשחקנים שיודעים‬

                                                                      ‫פחות לנצח את המשחק ועדיין יוצרים חוויה לימודית‪.‬‬

                                                           ‫לדוגמא במשחקים כמו "‪ "Wits & Wagers‬ו‪ "iKNOW"-‬השחקנים‬
                                                           ‫לאחייביםלדעתאתהתשובה‪,‬הםרקצריכיםלדעתאולנחשמי מבין‬

                                                                                          ‫השחקנים האחרים יודע אותה‪.‬‬

                                                             ‫במשחקים כמו "‪ "Timeline‬ו‪What Came"-‬‬
                                                             ‫‪ "First‬צריך לדעת מה קרה לפני מה‪ ,‬לדוגמא‬
                                                             ‫האם מגדל אייפל נבנה לפני פסל החירות או‬
                                                             ‫להיפך‪ .‬לא באמת צריך לדעת מתי כל אחד מהם‬

                                                                              ‫נבנה רק מי מהם נבנה קודם‪.‬‬

                                                           ‫המשחק "‪ "Smart10‬מציג ‪ 10‬שאלות בכל קלף‪ ,‬כל שחקן בתורו‬
                                                           ‫בוחר על איזו מבין השאלות לענות או לוותר ובכך להבטיח שהוא‬

                                                                                                                    ‫‪34‬‬
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39