Page 44 - medorledor65
P. 44

‫משפחה‬

‫למה חשוב שהורים וילדים‬
               ‫ישחקו יחד‬

‫ביניהם‪ .‬חשוב לי גם להדגיש שגם ההורה צריך לחלוק את‬                                                             ‫מאת‪:‬‬
‫החוויות שלו ולגלות פתיחות כלפי הילד‪ .‬כך נוצרת תקשורת‬                                                  ‫יהודית לוטואק‬
‫דו כיוונית ובעקבות מצב זה נופלות המון חומות בין ההורה‬
                                                            ‫אשית ‪ -‬משחק הינו שפה בה נוצרתר‬
                                                   ‫לילד‪.‬‬      ‫תקשורת אחרת בין הורים וילדים‪.‬‬
                                                            ‫בזמן שהורים וילדים משחקים נוצר‬
  ‫ברוב המקרים במהלך הפעילות‪,‬‬                                ‫איזור מפורז‪ ,‬שבו ההורים והילדים נמצאים‬
  ‫ההורים נחשפים לקשיים‪ ,‬לחוויות‪,‬‬
  ‫לרגשות ולמכאובים‪ ,‬שילדם חושף‬                                              ‫באותה רמה‪ .‬למה כוונתי?‬
  ‫תוך כדי משחק מהנה שמותאם‬
  ‫לצרכים מיוחדים של תקשורת ושי־‬                             ‫אני מתכוונת שבחיי היומיום זמן איכות הורה וילד הוא‬
                                                            ‫מזערי ביותר ולעיתים לא קיים‪ .‬מצב זה גורם למתחים‪,‬‬
                           ‫תוף פעולה‪.‬‬                       ‫ריבים‪ ,‬משחקי כוח‪ ,‬אי שיתוף פעולה ולכן במהלך השנים‬
                                                            ‫מצאתי לנכון ליצור סדנאות הורים וילדים לתקשורת ושפה‬
‫חשוב לציין שהמשחקים נבחרים בקפידה תוך כדי דגש על‬            ‫חדשה אחרת ביניהם‪ ,‬וכך גם ליצור דיאלוג מאוזן ובריא לכל‬
‫הצרכים של הילד‪ ,‬של המבוגר ועל הצרכים המשותפים‬
‫לתקשורת בריאה ולשיתוף פעולה‪ .‬הדבר הזה יוצר זמן‬                                                        ‫בני המשפחה‪.‬‬

                                 ‫איכות וחוויה מסוג אחר‪.‬‬     ‫בעבר הטכנולוגיה לא היתה קיימת בכל בית‪ ,‬המשפחות‬
‫תגובות המשתתפים חיוביות מאוד ואנשים חוזרים שוב‬              ‫היו מוצאות דרכים לזמן איכות יחד‪ .‬כיום המצב השתנה‪,‬‬
‫לסדנאות נוספות ולעיתים מעדיפים סדנאות אלו אפילו על‬          ‫הטכנולוגיה המתקדמת והמפתה קיימת בכל בית‬
                                                            ‫והמשפחות מחולקות לפינות שונות בבית‪ .‬אפילו בשולחן‬
                                         ‫פני בילוי בקניון‪.‬‬  ‫האוכל בני המשפחה לא מתקשרים זה עם זה והמון פעמים‬
                                                            ‫גם תמצאו בשולחן אורח כבוד‪" :‬הסמארטפון" לכן עם השנים‬
                           ‫יהודית לוטואק‪ ,‬האוכל כמשחק‬       ‫מצאתי לנכון לפתח בשביל למצוא פתרון ולמלא את הצורך‬
                                                            ‫של הילדים לאוזן קשבת ותקשורת נכונה‪ .‬בהיותי‬
             ‫‪[email protected] | 054-7388825‬‬         ‫מפעילה בחוגים שונים ומסגרות שונות ובעיקר לילדים‪,‬‬
                                                            ‫גילית שבזמן המשחקים הם נוטים לפתוח את הלב ולספר‬
                                                            ‫דברים מאוד אישיים (ואפילו לפעמים כואבים)‪ .‬במהלך‬
                                                            ‫המשחק אין שיפוט ויש איזור מפורז‪ .‬התחלתי לבנות סדנא‬
                                                            ‫שבה ההורים והילדים מוצאים עניין משותף ומכירים את‬

                                                                        ‫העולמות של השני תוך כדי יצירת זמן איכות‪.‬‬

                                                            ‫בזמן פעילות זו ההורה נמצא בגובה העיניים עם הילד וכך‬
                                                            ‫הוא מרגיש בטוח ונינוח‪ .‬זה יוצר תקשורת חדשה ואיכותית‬

                                                                                                                     ‫‪44‬‬
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49