Page 44 - medorledor65
P. 44
משפחה
למה חשוב שהורים וילדים
ישחקו יחד
ביניהם .חשוב לי גם להדגיש שגם ההורה צריך לחלוק את מאת:
החוויות שלו ולגלות פתיחות כלפי הילד .כך נוצרת תקשורת יהודית לוטואק
דו כיוונית ובעקבות מצב זה נופלות המון חומות בין ההורה
אשית -משחק הינו שפה בה נוצרתר
לילד. תקשורת אחרת בין הורים וילדים.
בזמן שהורים וילדים משחקים נוצר
ברוב המקרים במהלך הפעילות, איזור מפורז ,שבו ההורים והילדים נמצאים
ההורים נחשפים לקשיים ,לחוויות,
לרגשות ולמכאובים ,שילדם חושף באותה רמה .למה כוונתי?
תוך כדי משחק מהנה שמותאם
לצרכים מיוחדים של תקשורת ושי־ אני מתכוונת שבחיי היומיום זמן איכות הורה וילד הוא
מזערי ביותר ולעיתים לא קיים .מצב זה גורם למתחים,
תוף פעולה. ריבים ,משחקי כוח ,אי שיתוף פעולה ולכן במהלך השנים
מצאתי לנכון ליצור סדנאות הורים וילדים לתקשורת ושפה
חשוב לציין שהמשחקים נבחרים בקפידה תוך כדי דגש על חדשה אחרת ביניהם ,וכך גם ליצור דיאלוג מאוזן ובריא לכל
הצרכים של הילד ,של המבוגר ועל הצרכים המשותפים
לתקשורת בריאה ולשיתוף פעולה .הדבר הזה יוצר זמן בני המשפחה.
איכות וחוויה מסוג אחר. בעבר הטכנולוגיה לא היתה קיימת בכל בית ,המשפחות
תגובות המשתתפים חיוביות מאוד ואנשים חוזרים שוב היו מוצאות דרכים לזמן איכות יחד .כיום המצב השתנה,
לסדנאות נוספות ולעיתים מעדיפים סדנאות אלו אפילו על הטכנולוגיה המתקדמת והמפתה קיימת בכל בית
והמשפחות מחולקות לפינות שונות בבית .אפילו בשולחן
פני בילוי בקניון. האוכל בני המשפחה לא מתקשרים זה עם זה והמון פעמים
גם תמצאו בשולחן אורח כבוד" :הסמארטפון" לכן עם השנים
יהודית לוטואק ,האוכל כמשחק מצאתי לנכון לפתח בשביל למצוא פתרון ולמלא את הצורך
של הילדים לאוזן קשבת ותקשורת נכונה .בהיותי
[email protected] | 054-7388825 מפעילה בחוגים שונים ומסגרות שונות ובעיקר לילדים,
גילית שבזמן המשחקים הם נוטים לפתוח את הלב ולספר
דברים מאוד אישיים (ואפילו לפעמים כואבים) .במהלך
המשחק אין שיפוט ויש איזור מפורז .התחלתי לבנות סדנא
שבה ההורים והילדים מוצאים עניין משותף ומכירים את
העולמות של השני תוך כדי יצירת זמן איכות.
בזמן פעילות זו ההורה נמצא בגובה העיניים עם הילד וכך
הוא מרגיש בטוח ונינוח .זה יוצר תקשורת חדשה ואיכותית
44