Page 43 - medorledor65
P. 43
מגזין מדור לדור
לדוגמא :האם הולכת עם בנה בן ה 4-לגן השעשועים.
תפקידה לבדוק את הגן ולראות שאין בו גורמים מסכנים
ומכאן ,לתת לילד להתנהל בחופשיות בגן.
והיה אם בתור לנדנדה ,ילד אחר דחף אותו או עקף אותו ,לא
להתערב ,לצפות בהתמודדותו ולחזק אותו בהמשך על הת־
מודדותו.
אם הילד מגיע בבכי אל האם .מוצע לחבקו ,להרגיעו ,לשאול
מה קרה? לבטא השתתפות "לא נעים שדוחפים אותך"....
ולהציע לו לחזור למשחקים בגן.
ההתנהלות בבית ,בחיים ,מודעות למה אנו רוצים לשדר
והבנה מה אנו למעשה משדרים בטון ,במסר ובהתנהגות.
אם בשיחה על החיים ,או על השכנה ,או על עבודה ,על כל
נושא וענין ,יש לכך השפעה על ילדינו .על תפיסת עולמם
ותחושת מסוגלותם.
כדאי להנהיג ברמה האישית ,הזוגית
והמשפחתית .ציון של לפחות דבר טוב
אחד שארע לך ,שחווית היום .אין צורך
לערוך טקס של ציון אירועים .אלא,
באופן חופשי להתרגל להכניס זאת
לשיח היומי .בתחילה אולי זה ירגיש
מלאכותי ובהמשך אם תתמידו זה
יהפוך לטבעי.
כי כבר נאמר:
Always look on the bright side of life.
בהצלחה.
"ישראלה זקס – מטפלת זוגית משפחתית מוסמכ ת
[email protected] | 050-8698874
גיליון 43 65