Page 48 - medorledor65
P. 48

‫הוריו כך הפגיעה והנזקים של הליך הגירושין היו מצומצמים‬                     ‫משפטיפ ‪ -‬נדל״ן ודיני משפחה‬
                                                   ‫יותר‪.‬‬
                                                           ‫תאום‬
‫יצוין כי המרואיינים מדברים על הקושי ביצירת זוגיות‪ ,‬קושי‬                                        ‫עמו״אדת‪:‬דרור כהן אורגד‬
‫לסמוך על האחר‪ ,‬חוסר ביטחון ופגיעות יתר כתוצאה של‬
                                                          ‫תגרשתם? מרגישים שמשהוה‬
        ‫ההשלכות של הליך הגירושין של ההורים על חייהם‪.‬‬            ‫בקשר עם הילדים התקלקל?‬
                                                               ‫האם המשפטים הבאים מוכרים לכם‪:‬‬
      ‫נמאס לכם שזה המצב אצל ילדיכם?‬
                                                          ‫"אמא אמרה שאין לה כסף‪ ,‬אבא למה אתה לא נותן לאמא‬
‫לפני מספר שנים יובא לארץ הליך קצר מועד אשר מטפל‬                                                             ‫כסף?‬
‫בדיוק בסוגיות אילה‪ ,‬כיצד אנו מתנהלים בחיי היום יום מול‬
                                                                            ‫אבא תקנה לי אמא אמרה שאבקש ממך‬
                            ‫הילדים לאחר הילך הגירושים‪.‬‬                           ‫לא רוצה לבוא אלייך יש לי היום חוג‬
‫ההליך נקרא תאום הורי במסגרתו המטפל יחד עם ההורים‬
‫יוצרים שיח חדש‪ ,‬לא מוכר‪ ,‬בו הילדים נמצאים במרכז‪,‬‬          ‫אבא‪ ,‬אמא אמרה שלא איכפת לך מאתנו שיש לך משפחה‬
‫נמצאים פיזית ע"י תמונותיהם בחדר‪ .‬במסגרת כעשר‬                                                              ‫חדשה"‬
‫פגישות מועלות סוגיות אשר מהוות חלק משגרת‬
‫הקונפליקטים בין ההורים הקשורות לילדים‪ ,‬בכל פגישה‬          ‫המשפטים האלה נאמרים על ידי ילדים לאחר גירושים‪ ,‬הם‬
‫מועלות הסכמות לגבי דרך הטיפול על הכתב תוך שהן מהוות‬       ‫יכולים להישמע בוריאציות על ידי הילדים והם מופנים לצד‬

      ‫התחייבות לפעול בדרך שהוסכמה על ידי שני ההורים‪.‬‬                                                ‫אחד מההורים‬

  ‫כתוצאה מהתהליך לומדים ההורים‬                            ‫נמאס לך‪ /‬לכם לשמוע את המשפטים‬
  ‫לתקשר כך שבסיומו‪ ,‬אין הם נזקקים‬                                                          ‫האלה?‬
  ‫למטפל כגורם מתווך אלא מטיבים‬
  ‫לתקשר בנוגע לסוגיות הקשורות‬                             ‫המשפטים הנ"ל מתארים מצב בו נתונים ילדי הזוג הגרוש‪,‬‬
                                                                                       ‫בחלק לא מבוטל מהמקרים‪.‬‬
                               ‫לילדים‪.‬‬
                                                          ‫המשפטים האלה מאפיינים ילדים אשר מוסתים על ידי אחד‬
‫דרור כהן אורגד‪ ,‬עו"ד מגשר מתאם הורי ומנחה מעגלי גברים‪,‬‬                                   ‫ההורים נגד ההורה האחר‪.‬‬
  ‫ניתן לפנות לטלפון ‪[email protected] l 054-4950013‬‬
                                                          ‫הסיבות לכך שונות ומגוונות‪ .‬לעיתים מדובר בנקמה‪ ,‬הצד‬
                                                          ‫הפגוע שלא החליט על הגירושים אלא נגרר לתהליך על ידי‬
                                                          ‫הצד האחר‪ ,‬למעשה נוקם על העלבון שלא מרפה ממנו‪.‬‬
                                                          ‫לעיתים המדובר הוא על מצוקה אמיתית‪ ,‬כלכלית בלי שימת‬
                                                          ‫לב לעובדה כי המסרים העוברים באמצעות הילדים‪ ,‬בדבר‬
                                                          ‫מחלוקות או תיאומים בין ההורים‪ .‬למעשה מכניסים את‬
                                                          ‫הילדים לשאלת הנאמנויות למי אני נאמן – מי הצד החלש‪ ,‬מי‬

                                                                                         ‫סובל ולמצוקה כיצד לנהוג‪.‬‬
                                                          ‫לעיתים הילדים מרגישים צורך לגונן על הצד הנראה לילד‬
                                                          ‫כצד החלש‪ .‬מצב זה מכניס את הילדים לקונפליקט של‬

                                                                                                         ‫נאמנויות‪.‬‬

                                                          ‫בספרה "בשם הילדים – סיפורי חיים ותובנות של ילדי גירושים"‬
                                                          ‫מביאה המחברת דורית אלדר ‪ -‬אבידן ראיונות עם ילדים‬
                                                          ‫להורים גרושים בגילאי העשרים והשלושים לחייהם‪.‬‬
                                                          ‫מהראיונות עולה מסקנה ברורה‪ ,‬ככל ששיתוף הפעולה ביו‬
                                                          ‫ההורים היה טוב יותר והילד היה מעורב פחות בקשיים של‬

                                                                                                                    ‫‪48‬‬
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53