Page 12 - medorledor53
P. 12
משפחה
שורשים
של שייכות
ואהבה
מאת :עופרה רוזנפלד
מחברת הספר 'אבירי המ.ל.ך'
הילד שלנו מגיח לסלון ומתחיל למשוך לנו בחולצה בבקשות שורש בצמח מתפתח לרוב מתחת לפני הקרקע ומשמשה
חוזרות” ,אמא בואי לשחק איתי” ,אנחנו בדיוק עייפות ,חזרנו רק
עכשיו מהעבודה ,רוצות כמה רגעים להתאקלם .בטון הכי נחמד לעגינתו בקרקע .תפקידו לא מסתיים באספקת מזון מן
שגייסנו אנחנו אומרות "עוד כמה דקות" .והוא ממשיך בשלו, הסביבה אלא גם ביכולתו של השורש לשמש לאגירת
"אמא ,בואי נשחק עכשיו ...נו ."...והקול שלו מתחיל להוסיף מזון .השורש אצל בני-האדם נבנה ברגע שיצאנו לאוויר העולם
לעצמוצלילים פחות נוגים של יבבה .אנחנו מסבירות שעוד מעט נשב ומקבל חותמת כשאנחנו מקבלים את שמנו ואת ההשתייכות
איתו לשחק או לקרא סיפור קצר אחרי שננוח קצת ...כמה דקות שלנו למבנה המשפחתי שלנו .ביטחון במערכת השורשים שלנו,
לעצום עיניים וכבר נהיה שם בשבילו והוא שוב חוזר ובטון יותר שתהיה שם תמיד ותספק לנו את העיגון לקרקע מאפשרת לילדים
מנגן אומר " אמא בואי שבי איתי ...עכשיו " .ואז נשמעת יבבה לא
נעימה .אנחנו שואלים בטון קצת כועס וחצי מצטדק על הבקשה שלנו צמיחה בריאה והתפתחות.
המוגזמת שלנו לכמה דקות לפני המשחק ואומרים "קצת
סבלנות ,דני ,כבר אני אתך" ודני כבר השתבלל בתוך עצמו ,ממרר התפתחות המבנה המשפחתי תמיד תלויה בפרשנותו של הילד
בבכי .אחרי שעה שנרגע מסתבר שרב עם חבריו בביה"ס וחיפש את המצב בבית ואת סיכוייו בתוך המערך הזה ,ובהתאם למעמפ
דו כפי שהוא רואה זאת הוא ינקוט עמדה .ילד יכול בהחלט לעורר
נחמה .וכן העיתוי היה קצת גרוע אבל דני צריך תשומת לב. פרובוקציות כדי 'לקבל את שלו' ומכך ידרוש את תשומת הלב
אם הילד רוצה תשומת לב ,האסטרטגיה היא לתת מקום לילד שלנו .אם לא נימצא דרך לשינוי דעותיו הוא יוכל להמשיך כך כל
חייו.
הילד מרגיש כי מוטב שיכעסו עליו מאשר יתעלמו ממנו ולפעמים
עדיף לו להתנהג 'רע' כדי למצוא את החשיבות שלו ולקבל תשומת
לב ,כי זו הדרך שמצא להתגבר על המכשולים ולבלוט יותר בשטח.
הילד יקלוט ערכים וינסה להתאים את עצמו
לדפוסים קיימים של הוריו .חשוב לתת לילד
מענה לצרכיו ,לתת לו הרגשה של היותו אהוב
אבל במקביל חשוב ביותר לאפשר לו דרך ניסוי
וטעייה להבין את הדרך בהכוונה עדינה שלכם.
הגישה המשלבת סיפור המביא גם שיחה פתופ
חה בין ההורה והילד תוך כדי משחק והמחשות
אחרות היא הדרך.
12