Page 36 - medorledor52
P. 36

‫אימון קריירה בעידן של חדשנות‬

‫צילום‪ :‬סטודיו אביב קורט‬

                                                              ‫אימון קריירה‬
                                                               ‫בעידן של‬
                                                                ‫חדשנות‬

                                                                     ‫מאת‪ :‬זהר נוי‬

‫אמיר דרור (‪ )65‬אלמן‪ ,‬אב ל‪ 3-‬ילדים‪ ,‬תושב קדימה‪ ,‬בוגר כלכלה‬     ‫מרוץ הקריירה יכול להיות מתסכל גם אם‬
‫ופסיכולוגיה באוניברסיטת ‪ Carleton‬בקנדה‪ ,‬ובאוניברסיטת תל‪-‬‬      ‫השגנו רווחה כלכלית בעמל רב‪ .‬אם לא‬
‫אביב‪ ,‬הקים מערכי שיווק והדרכה בחברות בתחומי פיננסים‪ ,‬רכב‪,‬‬     ‫מצאנו סיפוק ומימוש אישי נחוש שחיקה או‬
‫תיירות‪ ,‬לימודים ואחרים‪ .‬הוא כותב‪ ,‬מלמד‪ ,‬מפתח שיטת "היתרון‬     ‫קושי אחר‪ .‬נוסף לכך חשוב לרבים למצוא‬
‫האותנטי"‪ ,‬מנחה סדנאות ומאמן אישי‪ .‬השינויים ופריצות הדרך‬       ‫איזון בין קריירה ומשפחה‪ ,‬מה שלא תמיד‬
‫שבוגרי שיטת "היתרון האותנטי" חוללו בעשור האחרון הם העדות‬      ‫קל‪ .‬ואם לא די‪ ,‬אנו חיים בעידן בו טכנולוגיה‬
                                                              ‫מטלטלת תעשיות ועולמות עיסוק רבים‬
                              ‫לאפקטיביות השיטה ולעוצמתה‪.‬‬      ‫וכולנו חשופים לאיומים שבשינוי נקודת‬

           ‫אימון קריירה בעידן של חדשנות‬                                  ‫מבט יכולים להפוך להזדמנויות‪.‬‬

‫אמיר דרור מספר‪" :‬המורכבות העסקית‪-‬טכנולוגית המשתנה‬             ‫מירדרור הוא יועץ ארגוני ‪ -‬שיווקי ומאמן קריירה לאורךא‬
‫מחייבת אותנו לקרוא את המציאות לפתח ערנות לדפוסים‬
                                                              ‫יותר משני עשורים במקצועו‪ .‬בימים אלה הוא הוציא‬
                     ‫מקבעים ולבדוק את מתווה הקריירה שלנו‪.‬‬     ‫לאור את ספרו הראשון‪" ,‬היתרון האותנטי – אימון‬
                                                              ‫קריירה בעידן של חדשנות"‪ .‬זהו ספר הדרכה מכוון ובנוי לעבודה‬
    ‫לדעתו‪ ,‬שלוש נקודות מבט תעזורנה לנו‪:‬‬                       ‫עצמית שמלמד לזהות הצלחות ולנתח יכולות כדי לייצר שינויים‬
                                                              ‫ממוקדים‪ .‬הספר מדריך כיצד לברר את הצרכים מתוכם אנו יוצאים‬
‫"לחשוב עתידני ‪ -‬להכיר כלים לזיהוי מגמות ולנתח השלכות‪.‬‬
‫למשל‪ ,‬כיצד תשפיע התפתחות יישומי הבינה המלאכותית על‬                                                                  ‫לעבוד‪.‬‬
‫קניית בגדים בשנה הקרובה‪ .‬בל נחשוש ממושגים שאינם מוכרים‬
‫לנו לפרטים‪ .‬בשלב הראשון הבנה כללית מספיקה ‪ -‬ראשית נייצר‬       ‫לדעתו של אמיר דרור‪" ,‬באמצעות זיהוי אמונות חוסמות ויישום‬
‫את התמונה הגדולה‪ ,‬לאחר מכן נכיר את הצרכים המשתנים‬             ‫טכניקות ליצירת קודים חדשים נקל על הדפוסים להשתחרר‪ .‬בצד‬
                                                              ‫המעשי נלמדות טכניקות ליצירת חדשנות ולגיבוש תכנית פעולה‪.‬‬
                                  ‫בשוק‪ ,‬ונחפש פתרון חדשני‪.‬‬    ‫מדובר במהלכים בוראי מציאות‪ .‬בעידן של חדשנות ותהפוכות‬
                                                              ‫ככל שנטפח גמישות בתעסוקה ונייצר לעצמנו יתרון תחרותי‬
‫"לחשוב "מוצר" ‪ -‬לטפח ייחודיות ולתרגם עיסוק למוצר‪ ,‬לדוגמה‪:‬‬     ‫תוביל אותנו הדרך למחוז חפצנו‪ .‬זיהוי כוחנו‪ ,‬סילוק חסימות ומטרה‬
‫מנהל מכירות יכול להתייחס לצוות שלו כאל לקוחות ולעצמו‬          ‫שתבטיח צמיחה זוהי תמצית השיטה‪ .‬העבודה בשיטה כוללת‬
‫כמאמן ש"המוצר" שלו הוא הדרכה אישית‪ .‬עד כאן זה יחסית‬           ‫אפשרות חדשנית לקבלת ליווי אישי מקוון‪ ,‬בטכנולוגיית כתיבה‬
‫מוכר‪ .‬אם יגדיר את המנכ"ל כלקוח לשירותי פיתוח עסקי‪ ,‬ישלב‬
‫ראיונות ללמידת צרכי הלקוחות ולזיהוי שימושים ייחודיים‪ ,‬יזום‬                                                       ‫משתפת"‪.‬‬
‫מחקר שוק ושת"פ עם מהנדסי החברה‪ ,‬סביר שיזקוף לזכותו‬
                                                                                                                       ‫‪36‬‬
                                  ‫יצירת תהליך עבודה חדשני‪.‬‬
‫"לטפחשיתוף ‪ -‬לייצר שיחה זוגית לבחינת סדר העדיפויות ולגיבוש‬
‫חזון‪ .‬אנו רוצים לשתף ברעיונות וחלומות וגם בקשיים והתלבטויות‪.‬‬
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41