Page 37 - medorledor52
P. 37
מגזין מדור לדור אנו זקוקים לכל תמיכה אפשרית וגם אם הפרטנר שלנו אינו מצוי
בעולם העשייה שלנו ,תמיד נוכל למצוא דרך לקרב אותו .חשוב
כוח משל עצמו והוא "מופיע" -עולה לטפח גמישות בין התפקידים במשפחה ,ולשמור על איזון בניהול
לקדמת הבמה ומנהל אותנו .כן "גנבתי" הזמן אחרת ייווצרו "חורים" מכבידים .עלינו לבחון את הנחות
דימויים שאנשים השתמשו בהם
בשיחות והמצאתי שמות כמו "כתיבה היסוד ביחס לשפע כדי להגן מפני חבלה עצמית לא מודעת.
מתבוננת" ו"תרשים החץ" .כך התפתחה
לה עם השנים שפת עבודה שנעה בין "לסיכום ,כדי לצלוח את הטלטלות בעולם המשתנה עלינו לחפש
העולם הפרטי לבין זה שמתנהל 'בחוץ' ". את כוחנו האותנטי ,לייצר יתרון בעזרת חדשנות אישית ולמצוא
הכל התחיל בדחייה לשינוי את האיזון בין קריירה למשפחה".
נדרש
מבנה הספר ודרך העבודה בו
אמיר דרור מספר" :בחורף ,1982חובותיי בעסק שהקמתי לשיווק
צמחי בית הלכו ותפחו ,ואני המשכתי להתנהל כרגיל .מתעורר כל תהליך צמיחה ארוך טווח וכמוהו הספר בנוי על התקדמות בשלושה
בוקר בבהלה ,דבק בשגרה המאיימת ודוחה את ההתמודדות עם תחומי תוכן עיקריים :תנועה ממחסור לשפע ,זיהוי יכולות ייחודיות,
השינוי הנדרש .באותו בוקר אפור של גשם זועף קיבלתי טלפון תנועה לעבר עשייה .מאחר שלכל אחד נתוני פתיחה ומטרות
שבישר שיניב ,חבר נעורים קרוב ,ה-חבר שלי ,נמצא ללא רוח חיים משלו דרך העבודה עם הספר חייבת להתאים את עצמה לכל אחד
בדירתו בירושלים .ההלם נצבע בתחושת "ידעתי" .כבר זמן מה
שיניב התנהל מדוכדך ותוקפני .שנתיים קודם לכן סיים בהצטיינות ואחד.
לימודי כלכלה ,השתלב בעסק המשפחתי ,רק התחיל להצליח ,ואז
עזב את הכול .מעשיו הלכו ונעשו קשים לעיכול .הוא קנה גיטרה דרך העבודה הפרטית שלך
חשמלית יקרה למרות שמעולם לא ניגן ולא התכוון עכשיו ללמוד.
קנה שברולט ענקית עם גג נפתח ונטש אותה בערבה ,בטיול עם אמיר דרור" :סדר התכנים מבוסס אמנם על מהלך הגיוני של בנייה
חברה מימי התיכון .חזותו הלכה ונעשתה מוזנחת ומאיימת .יום מהיסודות אל המימוש המעשי ,אך ניסיון מלמד שאין זה בהכרח
אחד סיפר לי שהלך ברחוב וקלט את פניה של בחורה מתחלפים הסדר הנכון לך .יתכן שמצד אחד מעניין אותך ללמוד כיצד ניתן
לבהלה ברגע שחלפה מולו .לאורך כל התקופה הרגשתי שמשהו לייצר חדשנות אישית ואתה רוצה לקרוא את הפרק העוסק בכך,
לא בסדר .הוא הבהיל את העולם ובה בעת איבד בו אמון .לא הבנתי אך תחושת תקיעות או גורם אחר מחייבים אותך להכיר את הכלים
אז דבר בתחום הנפשי ,ולא היה בידי לעזור לו .גם לא לעצמי. להתבוננות רגשית .כדי לבסס את התשתית לתהליך התפתחות
למחרת הלוויה החלטתי לשבת שבעה עם הוריו .התקפלתי אל תוך אישי ומקצועי ארוך טווח חשוב להתנהל על פי הסדר המוצע .יחד
האבל .נלכדתי לסערה מטלטלת .נעתי בין עצב כבד ,לזיכרונות עם זאת אנו יכולים למצוא את עצמנו נדרשים לחזור לתכנים
מתוקים של טיולים לכנרת .בין צחוקים על השטויות שעשינו יחד,
לבהלה מפני המקום שאליו יכולים החיים להוביל אותך .הכול ולכלים רגשיים גם כשאנו בעיצומו של השלב המעשי".
התערבל בתוכי. העמקת התהליך האישי
"ואז ,בתוך המערבולת ,ראיתי פתאום את כישלוני העסקי.
התחושה העמומה שנשאתי בתוכי ,שאני רחוק מלהיות סוחר או "מאחר שהתהליך כולל בין השאר אפיון יכולות ,זיהוי קשיים
מנהל ,פתאום התבהרה וקבלה תוקף מתוכי .הסתלקותו של יניב ולמידה של יצירת חדשנות אישית קשה לנבא מה יעלה מתוכנו.
תבעה ממני לראות את המציאות חד ולומר לעצמי את האמת .את נוסף לכך טמונים בו גם מוקשים כמו זיהוי דפוסי מחסור שייתכן
כל האמת .נדרשתי להניח בצד מועקות וספקות ולהכיר בחוסר שנגלה ,לכן אנו מחויבים להתקדם בפתיחות לצד זהירות ולטפח
ההתאמה שלי לניהול עסק .פער לו התכחשתי תקופה ארוכה הקשבה לעצמנו .כך נמצא את המיקוד ואת העומק הנכונים לנו
ושגרם להסתבכות ולמשבר .כך יכולתי לסגור את העסק בתחושת
"ניצלתי" .בלי שאבין מהיכן זה הופיע ,שמעתי בתוכי כריזה " :זאת בכל רגע.
קריאה אחרונה לנוסעי ,"...וראיתי את עצמי רץ מבוהל במעלה "לשם כך מציע הספר מספר כלים :שאלות פתוחות והנחיות
מדרגות הטרמינל ,כשהקול מתגבר וקורא לי :קום ,מצא לך עבודה לעבודה עצמית המופיעות לאורך הספר ומזמינות כל אחד לעבוד
במיקוד ,בעומק ובקצב הנכונים לו; ארבעת פרקי "נהל את התהליך
מתאימה! עשה הכול כדי למצוא משמעות לחייך! שלך" ייתנו לך את הכלים להחזיק את התמונה הגדולה ויעזרו לך
"מעולם לא התמודדתי באופן ענייני עם שאלת "מה אעשה".
התאבדותו של יניב הציבה בפניי איום מוחשי .לראשונה בחיי לצאת מאזורי הנוחות ולשמור על הקשבה פנימית".
דרשתי מעצמי לקום על רגליי .למה טמנתי את ראשי בחול כל
השנים? האם באמת האמנתי שאם רק אלך בשביל העסקי שסומן דבר בשפתך
לי הכול יסתדר? ממה נבהלתי פתאום ? הרי הרגשתי כל אמיר דרור אומר" :לאורך השנים הופיעו רגעים בפגישות וגם
לבטים במהלך הכתיבה שיצרו אצלי שפה – זוהי תחושתי .זהו
37 הצורך לדייק מצד אחד ומשהו שמבקש להיות חופשי מצד שני.
שאלתי מושגים כמו "מופע" למשל ,מושג שמתאר בדרך כלל
אירוע בידור .אני משתמש בו כדי להדגיש כיצד לדפוס אוטומטי יש
גיליון 52