Page 37 - medorledor52
P. 37

‫מגזין מדור לדור‬                                               ‫אנו זקוקים לכל תמיכה אפשרית וגם אם הפרטנר שלנו אינו מצוי‬
                                                              ‫בעולם העשייה שלנו‪ ,‬תמיד נוכל למצוא דרך לקרב אותו‪ .‬חשוב‬
                       ‫כוח משל עצמו והוא "מופיע" ‪ -‬עולה‬       ‫לטפח גמישות בין התפקידים במשפחה‪ ,‬ולשמור על איזון בניהול‬
                       ‫לקדמת הבמה ומנהל אותנו‪ .‬כן "גנבתי"‬     ‫הזמן אחרת ייווצרו "חורים" מכבידים‪ .‬עלינו לבחון את הנחות‬
                       ‫דימויים שאנשים השתמשו בהם‬
                       ‫בשיחות והמצאתי שמות כמו "כתיבה‬              ‫היסוד ביחס לשפע כדי להגן מפני חבלה עצמית לא מודעת‪.‬‬
                       ‫מתבוננת" ו"תרשים החץ"‪ .‬כך התפתחה‬
                       ‫לה עם השנים שפת עבודה שנעה בין‬         ‫"לסיכום‪ ,‬כדי לצלוח את הטלטלות בעולם המשתנה עלינו לחפש‬
                        ‫העולם הפרטי לבין זה שמתנהל 'בחוץ' "‪.‬‬  ‫את כוחנו האותנטי‪ ,‬לייצר יתרון בעזרת חדשנות אישית ולמצוא‬

               ‫הכל התחיל בדחייה לשינוי‬                                                      ‫את האיזון בין קריירה למשפחה"‪.‬‬
                                   ‫נדרש‬
                                                                            ‫מבנה הספר ודרך העבודה בו‬
‫אמיר דרור מספר‪" :‬בחורף ‪ ,1982‬חובותיי בעסק שהקמתי לשיווק‬
‫צמחי בית הלכו ותפחו‪ ,‬ואני המשכתי להתנהל כרגיל‪ .‬מתעורר כל‬      ‫תהליך צמיחה ארוך טווח וכמוהו הספר בנוי על התקדמות בשלושה‬
‫בוקר בבהלה‪ ,‬דבק בשגרה המאיימת ודוחה את ההתמודדות עם‬           ‫תחומי תוכן עיקריים‪ :‬תנועה ממחסור לשפע‪ ,‬זיהוי יכולות ייחודיות‪,‬‬
‫השינוי הנדרש‪ .‬באותו בוקר אפור של גשם זועף קיבלתי טלפון‬        ‫תנועה לעבר עשייה‪ .‬מאחר שלכל אחד נתוני פתיחה ומטרות‬
‫שבישר שיניב‪ ,‬חבר נעורים קרוב‪ ,‬ה‪-‬חבר שלי‪ ,‬נמצא ללא רוח חיים‬    ‫משלו דרך העבודה עם הספר חייבת להתאים את עצמה לכל אחד‬
‫בדירתו בירושלים‪ .‬ההלם נצבע בתחושת "ידעתי"‪ .‬כבר זמן מה‬
‫שיניב התנהל מדוכדך ותוקפני‪ .‬שנתיים קודם לכן סיים בהצטיינות‬                                                           ‫ואחד‪.‬‬
‫לימודי כלכלה‪ ,‬השתלב בעסק המשפחתי‪ ,‬רק התחיל להצליח‪ ,‬ואז‬
‫עזב את הכול‪ .‬מעשיו הלכו ונעשו קשים לעיכול‪ .‬הוא קנה גיטרה‬                      ‫דרך העבודה הפרטית שלך‬
‫חשמלית יקרה למרות שמעולם לא ניגן ולא התכוון עכשיו ללמוד‪.‬‬
‫קנה שברולט ענקית עם גג נפתח ונטש אותה בערבה‪ ,‬בטיול עם‬         ‫אמיר דרור‪" :‬סדר התכנים מבוסס אמנם על מהלך הגיוני של בנייה‬
‫חברה מימי התיכון‪ .‬חזותו הלכה ונעשתה מוזנחת ומאיימת‪ .‬יום‬       ‫מהיסודות אל המימוש המעשי‪ ,‬אך ניסיון מלמד שאין זה בהכרח‬
‫אחד סיפר לי שהלך ברחוב וקלט את פניה של בחורה מתחלפים‬          ‫הסדר הנכון לך‪ .‬יתכן שמצד אחד מעניין אותך ללמוד כיצד ניתן‬
‫לבהלה ברגע שחלפה מולו‪ .‬לאורך כל התקופה הרגשתי שמשהו‬           ‫לייצר חדשנות אישית ואתה רוצה לקרוא את הפרק העוסק בכך‪,‬‬
‫לא בסדר‪ .‬הוא הבהיל את העולם ובה בעת איבד בו אמון‪ .‬לא הבנתי‬    ‫אך תחושת תקיעות או גורם אחר מחייבים אותך להכיר את הכלים‬
‫אז דבר בתחום הנפשי‪ ,‬ולא היה בידי לעזור לו‪ .‬גם לא לעצמי‪.‬‬       ‫להתבוננות רגשית‪ .‬כדי לבסס את התשתית לתהליך התפתחות‬
‫למחרת הלוויה החלטתי לשבת שבעה עם הוריו‪ .‬התקפלתי אל תוך‬        ‫אישי ומקצועי ארוך טווח חשוב להתנהל על פי הסדר המוצע‪ .‬יחד‬
‫האבל‪ .‬נלכדתי לסערה מטלטלת‪ .‬נעתי בין עצב כבד‪ ,‬לזיכרונות‬        ‫עם זאת אנו יכולים למצוא את עצמנו נדרשים לחזור לתכנים‬
‫מתוקים של טיולים לכנרת‪ .‬בין צחוקים על השטויות שעשינו יחד‪,‬‬
‫לבהלה מפני המקום שאליו יכולים החיים להוביל אותך‪ .‬הכול‬                   ‫ולכלים רגשיים גם כשאנו בעיצומו של השלב המעשי"‪.‬‬

                                             ‫התערבל בתוכי‪.‬‬                       ‫העמקת התהליך האישי‬
‫"ואז‪ ,‬בתוך המערבולת‪ ,‬ראיתי פתאום את כישלוני העסקי‪.‬‬
‫התחושה העמומה שנשאתי בתוכי‪ ,‬שאני רחוק מלהיות סוחר או‬          ‫"מאחר שהתהליך כולל בין השאר אפיון יכולות‪ ,‬זיהוי קשיים‬
‫מנהל‪ ,‬פתאום התבהרה וקבלה תוקף מתוכי‪ .‬הסתלקותו של יניב‬         ‫ולמידה של יצירת חדשנות אישית קשה לנבא מה יעלה מתוכנו‪.‬‬
‫תבעה ממני לראות את המציאות חד ולומר לעצמי את האמת‪ .‬את‬         ‫נוסף לכך טמונים בו גם מוקשים כמו זיהוי דפוסי מחסור שייתכן‬
‫כל האמת‪ .‬נדרשתי להניח בצד מועקות וספקות ולהכיר בחוסר‬          ‫שנגלה‪ ,‬לכן אנו מחויבים להתקדם בפתיחות לצד זהירות ולטפח‬
‫ההתאמה שלי לניהול עסק‪ .‬פער לו התכחשתי תקופה ארוכה‬             ‫הקשבה לעצמנו‪ .‬כך נמצא את המיקוד ואת העומק הנכונים לנו‬
‫ושגרם להסתבכות ולמשבר‪ .‬כך יכולתי לסגור את העסק בתחושת‬
‫"ניצלתי"‪ .‬בלי שאבין מהיכן זה הופיע‪ ,‬שמעתי בתוכי כריזה ‪" :‬זאת‬                                                      ‫בכל רגע‪.‬‬
‫קריאה אחרונה לנוסעי‪ ,"...‬וראיתי את עצמי רץ מבוהל במעלה‬        ‫"לשם כך מציע הספר מספר כלים‪ :‬שאלות פתוחות והנחיות‬
‫מדרגות הטרמינל‪ ,‬כשהקול מתגבר וקורא לי‪ :‬קום‪ ,‬מצא לך עבודה‬      ‫לעבודה עצמית המופיעות לאורך הספר ומזמינות כל אחד לעבוד‬
                                                              ‫במיקוד‪ ,‬בעומק ובקצב הנכונים לו; ארבעת פרקי "נהל את התהליך‬
               ‫מתאימה! עשה הכול כדי למצוא משמעות לחייך!‬       ‫שלך" ייתנו לך את הכלים להחזיק את התמונה הגדולה ויעזרו לך‬
‫"מעולם לא התמודדתי באופן ענייני עם שאלת "מה אעשה"‪.‬‬
‫התאבדותו של יניב הציבה בפניי איום מוחשי‪ .‬לראשונה בחיי‬                      ‫לצאת מאזורי הנוחות ולשמור על הקשבה פנימית"‪.‬‬
‫דרשתי מעצמי לקום על רגליי‪ .‬למה טמנתי את ראשי בחול כל‬
‫השנים? האם באמת האמנתי שאם רק אלך בשביל העסקי שסומן‬                                       ‫דבר בשפתך‬

      ‫לי הכול יסתדר? ממה נבהלתי פתאום ? הרי הרגשתי כל‬         ‫אמיר דרור אומר‪" :‬לאורך השנים הופיעו רגעים בפגישות וגם‬
                                                              ‫לבטים במהלך הכתיבה שיצרו אצלי שפה – זוהי תחושתי‪ .‬זהו‬
‫‪37‬‬                                                            ‫הצורך לדייק מצד אחד ומשהו שמבקש להיות חופשי מצד שני‪.‬‬
                                                              ‫שאלתי מושגים כמו "מופע" למשל‪ ,‬מושג שמתאר בדרך כלל‬
                                                              ‫אירוע בידור‪ .‬אני משתמש בו כדי להדגיש כיצד לדפוס אוטומטי יש‬

                                                                                                                  ‫גיליון ‪52‬‬
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42