Page 19 - medorledor22
P. 19

‫הפינה העסקית‬                                                    ‫לשחרר ולחיות בשפע‬

   ‫למה לבד ‪ -‬המשך‬                                                                ‫מאת‪ :‬דלית אביטל‪ -‬פשוט בסדר ‪050-3446273‬‬

               ‫מאת‪ :‬ניר מקובסקי ‪ -‬מאמן לעסקים ‪052-2549504‬‬      ‫פני שבועיים סיימתי עבודה על פרויקט בן שלושהל‬
                                                                                                             ‫חודשים‬
   ‫טור הקודם העליתי את עניין יצירת שיתופי‬                      ‫הפרויקטים היו במקומות שונים בארץ‪ .‬שתי משפחות‬
   ‫הפעולה‪ ,‬מעבודה משלימה‪ ,‬פיתוח ושיווק‪ ,‬ביצוע‬                  ‫שלכאורה אין קשר בניהם‪ ,‬אחת עולה חדשה והשנייה ילידת‬
                                                               ‫הארץ‪ .‬אחת קשת יום‪ ,‬השנייה מרוויחה טוב ונחשבת במקום‬
      ‫משותף ועד מעגל כוח‪.‬ב‬                                     ‫עבודתה‪ .‬אחת הכרתי באופן אישי‪ ,‬את השנייה הכרתי תוך‬

   ‫בהמשך הטור המשך נושא יצירת שיתופי פעולה אפקטיביים‪,‬‬                                                            ‫כדי עבודה‬
   ‫לפני‪ ,‬מאז עלתה תכנית "המערכת" של מיקי חיימוביץ'‬                                           ‫המשותף לשתיהן הוא אגרנות‬
   ‫והכתה הדים‪ .‬הועלו שאלות נוקבות‪ ,‬מראות קשים והתלהטו‬                     ‫אחת אוגרת חפצי יפים ושווים והשנייה כל מיני‪.‬‬
   ‫יצרים ‪ .‬אין ספק שאני מסכים עם הכתבה‪ .‬כל הנאמר מדויק‪.‬‬            ‫שתיהן אוגרות בגדים‪ ,‬גם כאלה שכבר לא עולים עליהן‪.‬‬
   ‫אכן יש צורך שהמדינה תסייע‪ ,‬תגבה‪ .‬אנו שמהווים ‪50%‬‬                  ‫שתיהן שכרו את שירותי בכורח‪ .‬לא כי הן באמת רצו‪.‬‬
   ‫מהמעסיקים ומהתוצר המקומי הגולמי {תמ"ג}‪ .‬אנו שיוזמים‬         ‫החיים אילצו אותן לעשות סדר בבית שלהן והן הרימו את‬
   ‫ומייצרים פעילות עסקית השכם והערב זכאים לשוויון זכויות‬                        ‫הכפפה‪ .‬עבדו במסירות גדולה למען עצמן‪.‬‬
   ‫אני קורא מעל טור זה להיות פעילים למען העסקים הקטנים‪.‬‬        ‫הן היו צריכות לעשות החלטות קשות מה להשאיר‪ ,‬מה‬
   ‫מוזמנים להצטרף לקבוצה ‪https://www.facebook.‬‬                 ‫להוציא מהבית או לזרוק‪ .‬לאורך כל התהליך עובר כחוט‬
                                                               ‫השני הרצון להיאחז‪ ,‬לתפוס‪ ,‬להשאיר את הקיים‪ .‬הכאב‬
                      ‫‪/com/groups/atzmaim.meshanim‬‬
   ‫ועדיין אין לנו להיות קורבנות של הנסיבות‪ .‬אנחנו לא לבד‪.‬‬                                           ‫הגדול הקשור בלשחרר‪.‬‬
   ‫מטרת שיתופי הפעולה היא ליצור גב איתן‪ ,‬שיתוף משאבים‪,‬‬         ‫מה זה בעצם אותו שחרור? למה הוא כל כך מפחיד? במה‬
   ‫יצירת בידול וכוח שליחידים אין‪ .‬סינרגיה ‪ ,‬מילה גדולה‬
                                                                           ‫אנחנו נאחזים כל כך בחוזקה‪ ,‬כמו בחבל הצלה?‬
                           ‫שרבים משתמשים בה ואיך יוצרים?‬       ‫כל אחת מהן זכרה כל חפץ וחפץ‪ ,‬מאיפה הוא בא‪ ,‬מתי היא‬
   ‫בסיס משותף ‪ -‬לפני כל דבר צריך לוודא שיש בסיס ערכי‬           ‫קנתה אותו‪ ,‬באיזה סיטואציה‪ ,‬מה היה באותו יום מי היה‬
   ‫משותף‪ .‬כל דבר בחיינו מונע מערך שזה מקום לטור משל‬            ‫איתה אם בכלל‪ .‬לא משנה היה אם מדובר בתמונה‪ ,‬בגד‪ ,‬כוס‬
   ‫עצמו‪ .‬חלק רוצים הגדלת הכנסות‪ ,‬אחרים רוצים צמיחה‬
   ‫לשווקים חדשים‪ ,‬פיתוח מוצר חדש‪ .‬שימו לב ‪ ,‬ברור שיש‬                        ‫לכל דבר היה סיפור‪ ,‬סיפור חיים השזור בחפץ‪.‬‬
   ‫שיאמרו שרווח מעל לכל ולא כך‪ .‬ההכנסות תגענה‪ .‬שיתוף‬           ‫תהליך העבודה התמקד בדרך עקיפה בפרימת שזירת‬
   ‫הפעולה זו הדרך‪ .‬ובדרך כלל יש ערך מרכזי אחד משותף‪ .‬אם‬
   ‫אין ערך משותף‪ ,‬כגון האחד רוצה הכנסות עכשיו והאחר רק‬                                                ‫הזיכרונות מהחפצים‪.‬‬
   ‫בכניסה לשווקים חדשים‪ ,‬יווצרו קונפליקטים באסטרטגיה‪,‬‬          ‫הזיכרונות תמיד יישארו אך הם לא חייבים להיות מגולמים‬

            ‫יהיו קונפליקטים היכן ומה לעשות והשיתוף יקרוס‬                                                     ‫בחפצים רבים‪.‬‬
   ‫שויון בכוח או גודל – לא די שיש ערך משותף‪ .‬צריכה‬             ‫מה שבאמת חשוב הוא לפנות מקום לזיכרונות שיהיו‪ ,‬לפנות‬
   ‫להיות הבנה שכל צד צריך את הצד השני באותה המידה‪.‬‬
   ‫אם החשיבות של שיתוף הפעולה פחותה לאחד הצדדים‬                                                                ‫מקום לחדש‪.‬‬
   ‫הרי שייתכן וישקיע פחות וזה יהיה מקור לעימותים‪ .‬אם‬           ‫אותה אחיזה מזכירה לי מקבץ נדבות שיושב לו בפינת הרחוב‬
   ‫השפעהת השת"פ פחותה יותר אצל אחד הגורמים‪ ,‬שוב‬                ‫ומושיט ידו לנדבה‪ .‬היד הריקה מושטת קדימה והנה הונח‬
   ‫עשוי לשאול עצמו מדוע? השפעה ‪ ,‬הכוונה לתרומה‬
   ‫הערכית שהוגדרה לעיל‪ .‬אם משאבי האחד באופן משמעותי‬                                                            ‫עליה מטבע‪.‬‬
   ‫נמוכים‪ ,‬משאב הכוונה למספר עובדים‪ ,‬פריסה‪ ,‬גישה לקהלי‬         ‫באותו רגע מקבץ הנדבות סוגר את אגרופו כדי להגן על‬
   ‫יעד וגם כמובן כסף‪ .‬גם אז יתכן וצד אחד ירגיש מקופח‪ .‬שני‬      ‫שללו‪ .‬היד שלו עדיין מושטת קדימה לקבלת נדבות אבל אי‬
   ‫הצדדים אם כן צריכים להסכים שיש תרומה שווה ויכולת‬
                                                                                         ‫אפשר לתת לו דבר כי היא קפוצה‪.‬‬
                                           ‫שווה בנושא השת"פ‬    ‫כדי לקבל חדש‪ ,‬כדי להגיע לתוצאות אחרות בחיים‪ ,‬אנחנו‬
   ‫ו‪ –WIN WIN WIN‬חייבת להיות לא רק סינרגיה בשת"פ‬               ‫חייבים לדעת לשחרר ולפנות מקום‪ .‬מה שמאפיין חיים של‬
   ‫ובכוחות כי אם ללקוח של שני הגופים המשותפים חייב‬             ‫שפע הוא לא העומס בו אנו חיים אלה המרחב המאפשר לנו‬
   ‫ליהנות מערך מוסף‪ .‬אם רכשתי בחנות בקניון ‪ ,‬קיבלתי‬
   ‫כוס קפה בחינם באותו בקניון‪ ,‬אם נרשמתי לחדר כושר אני‬                                                              ‫גמישות‪.‬‬

                               ‫מקבל הנחה ברשת ביגוד והפוך‪.‬‬
   ‫תהליך יצירת השת"פ איננו נועד למיילים‪ .‬הוא מבוסס על‬
   ‫היכרות אישית בין מקבלי ההחלטות או עזרתו של מתווך‪.‬‬
   ‫אפיון הבסיס הערכי‪ ,‬אפיון מהות השת"פ והשפעתו‪ .‬יצירת‬
   ‫תכנית‪ ,‬מוצרים‪ ,‬פעילות ‪ ,‬הקצאת משאבים‪ .‬יש מקום לרדת‬
   ‫לפרטים ולהתייחס לשתפ" כעסק חדש לכל דבר ולו תכנית‬
   ‫עסקית מלאה‪.‬יש לוודא שיש מי שאמון על מימוש וליווי‬

                                                 ‫משני הצדדים‪.‬‬
   ‫לסיכום אדגיש משהו קריטי שבלעדיו השיתוף לא יעבוד‪.‬‬
   ‫אם אין ערך מוסף ללקוח המשותף באמת אזי צריך לבחון‬
   ‫השת"פ‪ .‬כיש ערך אמתי‪ ,‬מענה לצרכים‪ ,‬שיתוף הפעולה‬

                   ‫הופך להיות נכס אסטרטגי ממדרגה ראשונה‬

‫מגזין מדור לדור ‪19‬‬
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24