Page 19 - medorledor22
P. 19
הפינה העסקית לשחרר ולחיות בשפע
למה לבד -המשך מאת :דלית אביטל -פשוט בסדר 050-3446273
מאת :ניר מקובסקי -מאמן לעסקים 052-2549504 פני שבועיים סיימתי עבודה על פרויקט בן שלושהל
חודשים
טור הקודם העליתי את עניין יצירת שיתופי הפרויקטים היו במקומות שונים בארץ .שתי משפחות
הפעולה ,מעבודה משלימה ,פיתוח ושיווק ,ביצוע שלכאורה אין קשר בניהם ,אחת עולה חדשה והשנייה ילידת
הארץ .אחת קשת יום ,השנייה מרוויחה טוב ונחשבת במקום
משותף ועד מעגל כוח.ב עבודתה .אחת הכרתי באופן אישי ,את השנייה הכרתי תוך
בהמשך הטור המשך נושא יצירת שיתופי פעולה אפקטיביים, כדי עבודה
לפני ,מאז עלתה תכנית "המערכת" של מיקי חיימוביץ' המשותף לשתיהן הוא אגרנות
והכתה הדים .הועלו שאלות נוקבות ,מראות קשים והתלהטו אחת אוגרת חפצי יפים ושווים והשנייה כל מיני.
יצרים .אין ספק שאני מסכים עם הכתבה .כל הנאמר מדויק. שתיהן אוגרות בגדים ,גם כאלה שכבר לא עולים עליהן.
אכן יש צורך שהמדינה תסייע ,תגבה .אנו שמהווים 50% שתיהן שכרו את שירותי בכורח .לא כי הן באמת רצו.
מהמעסיקים ומהתוצר המקומי הגולמי {תמ"ג} .אנו שיוזמים החיים אילצו אותן לעשות סדר בבית שלהן והן הרימו את
ומייצרים פעילות עסקית השכם והערב זכאים לשוויון זכויות הכפפה .עבדו במסירות גדולה למען עצמן.
אני קורא מעל טור זה להיות פעילים למען העסקים הקטנים. הן היו צריכות לעשות החלטות קשות מה להשאיר ,מה
מוזמנים להצטרף לקבוצה https://www.facebook. להוציא מהבית או לזרוק .לאורך כל התהליך עובר כחוט
השני הרצון להיאחז ,לתפוס ,להשאיר את הקיים .הכאב
/com/groups/atzmaim.meshanim
ועדיין אין לנו להיות קורבנות של הנסיבות .אנחנו לא לבד. הגדול הקשור בלשחרר.
מטרת שיתופי הפעולה היא ליצור גב איתן ,שיתוף משאבים, מה זה בעצם אותו שחרור? למה הוא כל כך מפחיד? במה
יצירת בידול וכוח שליחידים אין .סינרגיה ,מילה גדולה
אנחנו נאחזים כל כך בחוזקה ,כמו בחבל הצלה?
שרבים משתמשים בה ואיך יוצרים? כל אחת מהן זכרה כל חפץ וחפץ ,מאיפה הוא בא ,מתי היא
בסיס משותף -לפני כל דבר צריך לוודא שיש בסיס ערכי קנתה אותו ,באיזה סיטואציה ,מה היה באותו יום מי היה
משותף .כל דבר בחיינו מונע מערך שזה מקום לטור משל איתה אם בכלל .לא משנה היה אם מדובר בתמונה ,בגד ,כוס
עצמו .חלק רוצים הגדלת הכנסות ,אחרים רוצים צמיחה
לשווקים חדשים ,פיתוח מוצר חדש .שימו לב ,ברור שיש לכל דבר היה סיפור ,סיפור חיים השזור בחפץ.
שיאמרו שרווח מעל לכל ולא כך .ההכנסות תגענה .שיתוף תהליך העבודה התמקד בדרך עקיפה בפרימת שזירת
הפעולה זו הדרך .ובדרך כלל יש ערך מרכזי אחד משותף .אם
אין ערך משותף ,כגון האחד רוצה הכנסות עכשיו והאחר רק הזיכרונות מהחפצים.
בכניסה לשווקים חדשים ,יווצרו קונפליקטים באסטרטגיה, הזיכרונות תמיד יישארו אך הם לא חייבים להיות מגולמים
יהיו קונפליקטים היכן ומה לעשות והשיתוף יקרוס בחפצים רבים.
שויון בכוח או גודל – לא די שיש ערך משותף .צריכה מה שבאמת חשוב הוא לפנות מקום לזיכרונות שיהיו ,לפנות
להיות הבנה שכל צד צריך את הצד השני באותה המידה.
אם החשיבות של שיתוף הפעולה פחותה לאחד הצדדים מקום לחדש.
הרי שייתכן וישקיע פחות וזה יהיה מקור לעימותים .אם אותה אחיזה מזכירה לי מקבץ נדבות שיושב לו בפינת הרחוב
השפעהת השת"פ פחותה יותר אצל אחד הגורמים ,שוב ומושיט ידו לנדבה .היד הריקה מושטת קדימה והנה הונח
עשוי לשאול עצמו מדוע? השפעה ,הכוונה לתרומה
הערכית שהוגדרה לעיל .אם משאבי האחד באופן משמעותי עליה מטבע.
נמוכים ,משאב הכוונה למספר עובדים ,פריסה ,גישה לקהלי באותו רגע מקבץ הנדבות סוגר את אגרופו כדי להגן על
יעד וגם כמובן כסף .גם אז יתכן וצד אחד ירגיש מקופח .שני שללו .היד שלו עדיין מושטת קדימה לקבלת נדבות אבל אי
הצדדים אם כן צריכים להסכים שיש תרומה שווה ויכולת
אפשר לתת לו דבר כי היא קפוצה.
שווה בנושא השת"פ כדי לקבל חדש ,כדי להגיע לתוצאות אחרות בחיים ,אנחנו
ו –WIN WIN WINחייבת להיות לא רק סינרגיה בשת"פ חייבים לדעת לשחרר ולפנות מקום .מה שמאפיין חיים של
ובכוחות כי אם ללקוח של שני הגופים המשותפים חייב שפע הוא לא העומס בו אנו חיים אלה המרחב המאפשר לנו
ליהנות מערך מוסף .אם רכשתי בחנות בקניון ,קיבלתי
כוס קפה בחינם באותו בקניון ,אם נרשמתי לחדר כושר אני גמישות.
מקבל הנחה ברשת ביגוד והפוך.
תהליך יצירת השת"פ איננו נועד למיילים .הוא מבוסס על
היכרות אישית בין מקבלי ההחלטות או עזרתו של מתווך.
אפיון הבסיס הערכי ,אפיון מהות השת"פ והשפעתו .יצירת
תכנית ,מוצרים ,פעילות ,הקצאת משאבים .יש מקום לרדת
לפרטים ולהתייחס לשתפ" כעסק חדש לכל דבר ולו תכנית
עסקית מלאה.יש לוודא שיש מי שאמון על מימוש וליווי
משני הצדדים.
לסיכום אדגיש משהו קריטי שבלעדיו השיתוף לא יעבוד.
אם אין ערך מוסף ללקוח המשותף באמת אזי צריך לבחון
השת"פ .כיש ערך אמתי ,מענה לצרכים ,שיתוף הפעולה
הופך להיות נכס אסטרטגי ממדרגה ראשונה
מגזין מדור לדור 19