Page 32 - medorledor146
P. 32

‫צילום‪ :‬שלומי פרין‬                                                                           ‫משחק אותה בגדול‬

‫כשההורים שלי פנו לאבחון שאז קראו לו 'דבר חדש שהגיע מאמריקה'‪,‬‬       ‫משחק אותה בגדול‬
‫גילינו את כל התמונה‪ :‬קשב וריכוז‪ ,‬דיסלקציה‪ ,‬בעיות במיקוד הראייה‪,‬‬
                                                                  ‫אור ברנט שלו מחבר הספר "משחקים עושים את העבודה‪:‬‬
          ‫רגישות בשמיעה ונושאים נוספים ‪ .‬משם התחיל המפנה"‪.‬‬        ‫חוכמת המשחקולוגיה" הופך את מה שנראה כ"עבודה קשה"‬
‫"למזלי אימצו ההורים שלי גישה חיובית‪ .‬אמרו לי תמיד שאני חכם‬        ‫למשחק מהנה בעל תוצאות משמעותיות‪ .‬מה הקשר בין‬
‫ויצירתי ושאוכל להצליח גם בלי תעודות ‪ -‬זה היה המפתח הראשון‪ .‬השני‬   ‫הספר לעבודתו כקוסם‪ ,‬למה כמעט העיפו אותו מבית הספר‬
‫היה הטיפול ‪ -‬ההורים שלי לקחו אותי לאחד המטפלים הראשונים‬           ‫ואיך למרות שכתב בשגיאות כתיב עד גיל ‪ 30‬הפך בסופו של‬
‫בישראל בתחום קשיי הלמידה לפסיכולוג מוטק'ה פומרנץ ז"ל‪ .‬שיטת‬
‫הטיפול שלו הייתה לגמרי במשחק‪ ,‬אליו התחברתי כי אהבתי תמיד‬                            ‫דבר לסופר מצליח ולמרצה באקדמיה?‬
‫לשחק‪ .‬המשחקים שלו אפשרו לי להתמודד עם האתגרים שניצבו בפניי‬
                                                                                                              ‫מאת‪ :‬זהר נוי‬
                                         ‫בדרך שונה לגמרי"‪.‬‬
‫אור החל את דרכו המקצועית כקוסם‪-‬ליצן שמופיע בימי הולדת "אבל‬        ‫ם כמעט העיפו אתכם מבית ספר בגלל שלא זיהו אתא‬
‫הבנתי שמה שמעניין אותי הוא העולם העסקי ועבודה עם מנהלים ועם‬
‫אנשים רציניים‪ ,‬האתגר המנטלי דיבר אליי‪ .‬הרגשתי שבא לי לאתגר את‬     ‫הפוטנציאל שלכם ופירשו את הדיסלקציה שלכם כעצלות‬
‫עצמי‪ ,‬להיכנס לעולמות תוכן יותר מורכבים ולהפוך למידה של תכנים‬      ‫או כהפרעה נפשית ‪ -‬אתם לא לבד‪ .‬יש לא מעט אנשים‬
‫מורכבים לעניין פשוט ומהנה‪ .‬עם הזמן הופעתי בימי גיבוש בארגונים‬     ‫שלקח להם הרבה זמן לגלות בעצמם את מה שהמורים פספסו‪ ,‬חלקם‬
‫והנחתי הדרכות מקצועיות‪ .‬בשלב הבא הרכבתי משחקים שמלמדים‬            ‫אפילו עשו מהדרך הזאת קריירה כמו אור ברנט שלו ‪ -‬חלוץ בתחום‬
‫מיומנויות וכלי ניהול לצד הובלת תהליכי שינוי בארגונים הכי גדולים‪.‬‬  ‫הגיימיפיקיישן וממציא שיטת "המשחקולוגיה" שהשיק לאחרונה את‬
‫לקח זמן רב לעשות את המעבר ולהרגיל את מנהלי הארגונים לרעיון‬
‫שאפשר ורצוי לשחק בעבודה ושמשחקים הם עסק רציני מאוד‪.‬‬                                                              ‫ספרו הראשון‪.‬‬
‫התוצאות דיברו בעד עצמן והבשורה עברה מפה לאוזן ומארגון לארגון‬      ‫בספר "משחקים עושים את העבודה‪ :‬חוכמת המשחקולוגיה" תמצאו‬
‫עד שמצאתי את עצמי עובד עם מאות ארגונים ואני מנחה עשרות אלפי‬       ‫סיפורים‪ ,‬תובנות על החיים‪ ,‬מודלים ומחקרים שיהפכו את המשחקולוגיה‬
‫מנהלים ועובדים בכל שנה‪ .‬היום אני עובד עם ראשי המשק‪ ,‬דירקטורים‬     ‫לכלי רב עוצמה‪ ,‬נגיש ופשוט מאוד להבנה וליישום‪ .‬אור ברנט שלו (‪)49‬‬
‫והנהלות בכירות ועוסק בתכנים הכי מעניינים‪ ,‬מאתגרים ורציניים שיש"‪.‬‬  ‫מציג בספר פן ספרותי חדש שמשלב בין ספרות עיון מקצועית‪ ,‬ספר‬
                                                                  ‫פסיכולוגיה‪ ,‬ספר עבודה‪ ,‬כלי ניהול וספר פילוסופיה על החיים כמשחק‬
‫אור ברנט שלו הוא יזם שבתחילת שנות ה‑‪ 2000‬ייסד את חברת‬             ‫והמשחק כדרך חיים‪ .‬אור עוסק בנושאים של התפתחות‪ ,‬יצירתיות‬
‫"משחק החיים" שהובילה את בשורת המשחק בארגונים בישראל‪.‬‬              ‫והתמודדות מנקודת מבט אישית ומקצועית‪ .‬בשונה מספרי עיון‬
                                                                  ‫מקצועיים‪ ,‬זהו ספר יותר יצירתי‪ ,‬יותר חושפני ויותר אינטימי בו סיפורים‬
                                                                  ‫מהחיים ומארגונים שבחרו לשחק בעבודה‪ .‬ניכר כי כל אחד מאיתנו יוכל‬

                                                                               ‫למצוא עניין בסיפורים ובתובנות שמוצעים בספר לחיינו‪.‬‬

                                                                  ‫כיום אתה בעל מקצוע מוערך ונחשב למרצה מבוקש‪ ,‬אבל‬
                                                                  ‫כשהיית ילד כמעט העיפו אותך מבית הספר ‪ -‬המורים לגמרי‬

                                                                                                          ‫פספסו אותך‪.‬‬

                                                                  ‫"אפשר לומר‪ ,‬בכיתה ו' כמעט העיפו אותי מבית הספר כי אתגרתי את‬
                                                                  ‫המורים ואת המערכת ואפילו כיוונו אותי לבית ספר לילדים בעלי‬
                                                                   ‫מוגבלויות שנקרא אז בשפה ה"מקצועית"‪ :‬בית ספר לילדים מפגרים"‪.‬‬

                                                                                                          ‫מה גרם לזה?‬

                                                                  ‫"לא עשיתי שיעורים‪ ,‬הייתי היפראקטיבי‪ ,‬לא מרוכז‪ ,‬דיסלקט‪ ,‬בעל‬
                                                                  ‫שגיאות כתיב‪ .‬קראו לי עצלן וטיפש‪ .‬הישיבה בכיתה הייתה עינוי בשבילי‬
                                                                  ‫ולימוד פסיבי מדפי עבודה ומספרים היה בלתי אפשרי כמעט‪ .‬רק‬

                                                                  ‫‪32‬‬
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36