Page 37 - medorledor141
P. 37
סרוק אותימגזין מדור לדור יחסים בעזרת עבודה עם תנועה ,תודעה ומיקוד .השיטה לא רק
עוסקת בניהול הפחדים ,אלא באפשרות לנצל את הפחדים האלה
מציעה בו כלים לכל מי שעובד עם ילדים, ככוח לצמיחה .במקום להימנע מהם אפשר ללמוד להשתמש בהם
וגם למבוגרים שרוצים להתמודד בצורה
יותר טובה עם הפחדים שלהם .השאיפה כדי לפתח עוצמה פנימית".
היא שההורים יוכלו לעזור לילדיהם מתי מסבירה "הסוד הוא לא להילחם בפחדים ,אלא לתת להם מקום.
להתמודד עם הפחדים והחרדות -לא לנסות לקבל אותם ,לעבור דרכם וללמוד איך לעבוד איתם .זאת שיטה
שמלמדת איך לשחרר את המתח שהצטבר בגוף ובנפש .במצבי
לגרש את הפחד ,אלא לעבור דרכו". חרדה ננעל המוח שלנו במצב הישרדות ואין לנו גישה למשאבים
יש בספר גם מסר לאנשים בעלי חרדות -יש דרך להתמודד ,יש הקוגניטיביים .השיטה מלמדת איך להחזיר את האיזון הפנימי
אפשרויות .הסיפור לא עוסק רק בחרדות ,אלא בבניית מסוגלות, שהופר בנו וללמוד כיצד לעבוד עם היכולות שלנו .החזרה לאיזון
בבחירה שלנו איך להתייחס לפחדים שלנו TWI .מיועדת לכל מי
שמעוניין לשפר את היכולת שלו להתמודד עם אתגרי החיים ,לא משחררת את הנעילה במצב הישרדות".
משנה מה הם -התמודדות עם פחדים ועם חרדות מכל הסוגים וגם "הספר הוא דרך נוספת להנגיש את השיטה ולפתוח דלת לאפשרויות
לאנשים שרוצים פשוט לפתח חוסן פנימי .הספר הוא המפתח בדלת נוספות להתמודדות .באמצעות הספר אני מלמדת תרגילים פשוטים
וקלים שמאפשרים להחזיר את האיזון הפנימי באמצעות תנועה
למרחב שמעבר לפחד". טבעית של הגוף ,נשימה וטכניקות נוספות .האיורים של ליטל פאר
הספר והסדנאות שמתי מעבירה על פי השיטה מציעים כלים
מעשיים ליישום -תרגולים ,טכניקות נשימה ,ותנועות פשוטות מוסיפים רבדים של קסם וסקרנות".
שמסייעות להוריד את רמות החרדה ,מדיטציות שמאפשרות
יש בסיפור דמות מרכזית -ילד ללא שם ,מה מאחוריו?
להפחית את העוררות ולאפשר שקט פנימי.
"הילד הזה הוא בעצם כל אחד מאיתנו .אין לו שם כי אני לא רוצה
בספר יש קוד QRשמוביל לערכה דיגיטלית בה חומרים נוספים להגיד לקוראים מי הוא -אני רוצה שהם יראו בו את עצמם .הוא ילד
שמשלימים וממשיכים את התהליך .החומרים האלה מטרתם לעזור רגיש שמתמודד עם אתגרים פנימיים ולומד להכיר את הכוח שלו.
לקורא להמשיך ולתרגל את השריר הזה של היכולת ,המסוגלות הדמות עוזרת לכל אחד להבין שהפחדים הם לא אויבים ,אלא משהו
והאומץ .תוכלו למצוא בין החומרים המצורפים דפי פעילויות וצביעה,
מדיטציות ומדריכים להורים ,לצוותי חינוך ולמטפלים כדי להמשיך שאפשר לשלוט בו".
לעבוד עם הכלים שאני מציעה בספר .כל אלה מצטרפים יחד
האם יש מסר מרכזי שחשוב לך להעביר לספר?
לתהליך שינוי".
"כן ,המסר המרכזי הוא שיש בכל אחד מאיתנו יכולות להתמודד ,כל
איך את רואה את השפעת הספר על הילדים? אחד מאיתנו יכול להיות גיבור בסיפור שלו .הפחדים הם חלק בלתי
נפרד מהחיים ואפשר להשתמש בהם לצמיחה ולהתפתחות .הפחד
"אני מקבלת תגובות נלהבות מילדים וגם ממבוגרים .אנשים שקנו
את הספר לילד שלהם ,אומרים לי שהספר בכלל עבורם .ראיתי הוא לא מחסום ,אלא דלת לעוצמה הפנימית שלנו".
אנשים קוראים אותו ומבצבצת דמעה בעיניהם -לא הבנתי בעצמי
עד כמה הספר ייגע באנשים ,כמה הסיפור יגרום להם לראות את הספר שלך נקרא "כשנמר נכנס לחדר" ,מה משמעות
עצמם ולהרגיש שרואים אותם .אצל הילדים אני רואה שהמידע השם הזה?
שכתוב בספר משמש עוגן חיצוני שמאפשר לילד להרגיש שיש לו
כוח ואת האומץ להתמודד עם העולם .הספר הוא כמו מעטפת "כשנמר נכנס לחדר זהו שמן של סדנאות שאני מעבירה בארגונים
ביטחון לילדים שמזכיר להם ש'אני יכול' .כשהילד לומד להרגיש את שנים רבות .הסדנאות הן להתמודדות עם מתח ,לחץ ושחיקה
בארגונים .בכל סדנה נהגתי להתחיל בשאלה 'מה זה נמר בשבילך?'
העוצמה הזאת ,הוא מצליח בהמשך להפוך אותה לחלק ממנו". רוב המשתתפים אמרו שזה פחד ,חרדה ,משהו מאיים ,אבל היו גם
כאלה שאמרו שזאת עוצמה .זאת הגישה שאני מציעה בספר -הנמר
ראיון אישי הוא הפחד ,והוא גם העוצמה .איך אנחנו מתמודדים עם הפחד? איך
37 אנחנו עוברים ממצב של פחד לתחושת מסוגלות?".
מי קהל היעד של הספר? מי יכול להיעזר בשיטה שלך
ובספר שלך?
"הספר מיועד לילדים ,אבל גם להורים ,למורים ולמטפלים .אני
גיליון 141