Page 37 - medorledor141
P. 37

‫סרוק אותי‬‫מגזין מדור לדור‬                                       ‫יחסים בעזרת עבודה עם תנועה‪ ,‬תודעה ומיקוד‪ .‬השיטה לא רק‬
                                                               ‫עוסקת בניהול הפחדים‪ ,‬אלא באפשרות לנצל את הפחדים האלה‬
                    ‫מציעה בו כלים לכל מי שעובד עם ילדים‪,‬‬       ‫ככוח לצמיחה‪ .‬במקום להימנע מהם אפשר ללמוד להשתמש בהם‬
                    ‫וגם למבוגרים שרוצים להתמודד בצורה‬
                    ‫יותר טובה עם הפחדים שלהם‪ .‬השאיפה‬                                             ‫כדי לפתח עוצמה פנימית"‪.‬‬
                    ‫היא שההורים יוכלו לעזור לילדיהם‬            ‫מתי מסבירה "הסוד הוא לא להילחם בפחדים‪ ,‬אלא לתת להם מקום‪.‬‬
                    ‫להתמודד עם הפחדים והחרדות ‪ -‬לא לנסות‬       ‫לקבל אותם‪ ,‬לעבור דרכם וללמוד איך לעבוד איתם‪ .‬זאת שיטה‬
                                                               ‫שמלמדת איך לשחרר את המתח שהצטבר בגוף ובנפש‪ .‬במצבי‬
                           ‫לגרש את הפחד‪ ,‬אלא לעבור דרכו"‪.‬‬      ‫חרדה ננעל המוח שלנו במצב הישרדות ואין לנו גישה למשאבים‬
‫יש בספר גם מסר לאנשים בעלי חרדות ‪ -‬יש דרך להתמודד‪ ,‬יש‬          ‫הקוגניטיביים‪ .‬השיטה מלמדת איך להחזיר את האיזון הפנימי‬
‫אפשרויות‪ .‬הסיפור לא עוסק רק בחרדות‪ ,‬אלא בבניית מסוגלות‪,‬‬        ‫שהופר בנו וללמוד כיצד לעבוד עם היכולות שלנו‪ .‬החזרה לאיזון‬
‫בבחירה שלנו איך להתייחס לפחדים שלנו‪ TWI .‬מיועדת לכל מי‬
‫שמעוניין לשפר את היכולת שלו להתמודד עם אתגרי החיים‪ ,‬לא‬                                ‫משחררת את הנעילה במצב הישרדות"‪.‬‬
‫משנה מה הם ‪ -‬התמודדות עם פחדים ועם חרדות מכל הסוגים וגם‬        ‫"הספר הוא דרך נוספת להנגיש את השיטה ולפתוח דלת לאפשרויות‬
‫לאנשים שרוצים פשוט לפתח חוסן פנימי‪ .‬הספר הוא המפתח בדלת‬        ‫נוספות להתמודדות‪ .‬באמצעות הספר אני מלמדת תרגילים פשוטים‬
                                                               ‫וקלים שמאפשרים להחזיר את האיזון הפנימי באמצעות תנועה‬
                                     ‫למרחב שמעבר לפחד"‪.‬‬        ‫טבעית של הגוף‪ ,‬נשימה וטכניקות נוספות‪ .‬האיורים של ליטל פאר‬
‫הספר והסדנאות שמתי מעבירה על פי השיטה מציעים כלים‬
‫מעשיים ליישום ‪ -‬תרגולים‪ ,‬טכניקות נשימה‪ ,‬ותנועות פשוטות‬                                    ‫מוסיפים רבדים של קסם וסקרנות"‪.‬‬
‫שמסייעות להוריד את רמות החרדה‪ ,‬מדיטציות שמאפשרות‬
                                                                    ‫יש בסיפור דמות מרכזית ‪ -‬ילד ללא שם‪ ,‬מה מאחוריו?‬
                    ‫להפחית את העוררות ולאפשר שקט פנימי‪.‬‬
                                                               ‫"הילד הזה הוא בעצם כל אחד מאיתנו‪ .‬אין לו שם כי אני לא רוצה‬
‫בספר יש קוד ‪ QR‬שמוביל לערכה דיגיטלית בה חומרים נוספים‬          ‫להגיד לקוראים מי הוא ‪ -‬אני רוצה שהם יראו בו את עצמם‪ .‬הוא ילד‬
‫שמשלימים וממשיכים את התהליך‪ .‬החומרים האלה מטרתם לעזור‬          ‫רגיש שמתמודד עם אתגרים פנימיים ולומד להכיר את הכוח שלו‪.‬‬
‫לקורא להמשיך ולתרגל את השריר הזה של היכולת‪ ,‬המסוגלות‬           ‫הדמות עוזרת לכל אחד להבין שהפחדים הם לא אויבים‪ ,‬אלא משהו‬
‫והאומץ‪ .‬תוכלו למצוא בין החומרים המצורפים דפי פעילויות וצביעה‪,‬‬
‫מדיטציות ומדריכים להורים‪ ,‬לצוותי חינוך ולמטפלים כדי להמשיך‬                                             ‫שאפשר לשלוט בו"‪.‬‬
‫לעבוד עם הכלים שאני מציעה בספר‪ .‬כל אלה מצטרפים יחד‬
                                                                          ‫האם יש מסר מרכזי שחשוב לך להעביר לספר?‬
                                             ‫לתהליך שינוי"‪.‬‬
                                                               ‫"כן‪ ,‬המסר המרכזי הוא שיש בכל אחד מאיתנו יכולות להתמודד‪ ,‬כל‬
             ‫איך את רואה את השפעת הספר על הילדים?‬              ‫אחד מאיתנו יכול להיות גיבור בסיפור שלו‪ .‬הפחדים הם חלק בלתי‬
                                                               ‫נפרד מהחיים ואפשר להשתמש בהם לצמיחה ולהתפתחות‪ .‬הפחד‬
‫"אני מקבלת תגובות נלהבות מילדים וגם ממבוגרים‪ .‬אנשים שקנו‬
‫את הספר לילד שלהם‪ ,‬אומרים לי שהספר בכלל עבורם‪ .‬ראיתי‬                        ‫הוא לא מחסום‪ ,‬אלא דלת לעוצמה הפנימית שלנו"‪.‬‬
‫אנשים קוראים אותו ומבצבצת דמעה בעיניהם ‪ -‬לא הבנתי בעצמי‬
‫עד כמה הספר ייגע באנשים‪ ,‬כמה הסיפור יגרום להם לראות את‬         ‫הספר שלך נקרא "כשנמר נכנס לחדר"‪ ,‬מה משמעות‬
‫עצמם ולהרגיש שרואים אותם‪ .‬אצל הילדים אני רואה שהמידע‬                                                     ‫השם הזה?‬
‫שכתוב בספר משמש עוגן חיצוני שמאפשר לילד להרגיש שיש לו‬
‫כוח ואת האומץ להתמודד עם העולם‪ .‬הספר הוא כמו מעטפת‬             ‫"כשנמר נכנס לחדר זהו שמן של סדנאות שאני מעבירה בארגונים‬
‫ביטחון לילדים שמזכיר להם ש'אני יכול'‪ .‬כשהילד לומד להרגיש את‬    ‫שנים רבות‪ .‬הסדנאות הן להתמודדות עם מתח‪ ,‬לחץ ושחיקה‬
                                                               ‫בארגונים‪ .‬בכל סדנה נהגתי להתחיל בשאלה 'מה זה נמר בשבילך?'‬
    ‫העוצמה הזאת‪ ,‬הוא מצליח בהמשך להפוך אותה לחלק ממנו"‪.‬‬        ‫רוב המשתתפים אמרו שזה פחד‪ ,‬חרדה‪ ,‬משהו מאיים‪ ,‬אבל היו גם‬
                                                               ‫כאלה שאמרו שזאת עוצמה‪ .‬זאת הגישה שאני מציעה בספר ‪ -‬הנמר‬
     ‫ראיון אישי‬                                                ‫הוא הפחד‪ ,‬והוא גם העוצמה‪ .‬איך אנחנו מתמודדים עם הפחד? איך‬

‫‪37‬‬                                                                          ‫אנחנו עוברים ממצב של פחד לתחושת מסוגלות?"‪.‬‬

                                                               ‫מי קהל היעד של הספר? מי יכול להיעזר בשיטה שלך‬
                                                                                                       ‫ובספר שלך?‬

                                                               ‫"הספר מיועד לילדים‪ ,‬אבל גם להורים‪ ,‬למורים ולמטפלים‪ .‬אני‬

                                                                                                                 ‫גיליון ‪141‬‬
   32   33   34   35   36   37   38   39   40