Page 36 - medorledor139
P. 36

‫צילום‪ :‬קרן אגמון נעים‬                                                         ‫איך להיות צרכנים חכמים יותר?‬

                  ‫יש לך תובנות בעקבות כתיבת הספר?‬                       ‫איך להיות‬
                                                                   ‫צרכנים חכמים‬
‫"הספר הזה נולד במטרה לשקף את מציאות עולם הפרסום והשיווק‪.‬‬
‫זה לא ספר בו אני מבקשת להטיף מוסר לצרכנות נבונה‪ ,‬אלא לספק‬                    ‫יותר?‬
‫הצצה נדירה אל מאחורי הקלעים של עולם השיווק והפרסום וכך‬
‫להקנות לקוראיו כלים לשליטה בבחירה‪ .‬אני משוכנעת שיהיו‬             ‫המומחית לשיווק ולצרכנות גלית רוב זקלר מאמינה שרק‬
‫מקומות בהם הלסת של הקוראים תישמט ולו רק בשל ההבנה עד‬             ‫קנייה מודעת תחזיר אותנו לשליטה על הבחירות שלנו‪ ,‬על‬
‫כמה זה פשוט וקל לשכנע אותנו‪ ,‬שכל מה שאנחנו צריכים עכשיו‬          ‫כיסנו וחשוב לא פחות ‪ -‬על איכות הסביבה‪ .‬בספרה החדש‬
                                                                 ‫"איך להיות צרכנים חכמים יותר?" היא מנגישה בשפה‬
     ‫בחיים זה שמפו‪ ,‬חטיף‪ ,‬חופשה‪ ,‬תיק‪ ,‬בושם וטלפון נייד חדש"‪.‬‬     ‫קולחת‪,‬שופעתהומורומגובהבמחקריםמרתקיםובדוגמאות‬
‫גלית רוב זקלר מעידה על הספר פרי עטה שהוא מורכב מפרקים‬            ‫מהחיים את מאחורי הקלעים של עולם השיווק כדי שתהפכו‬
‫קצרים אותם אפשר לבחור איך לקרוא ‪ -‬ברצף או כל פרק בנפרד‬           ‫אתם לאדונים האמיתיים של כלכלת הצרכנות שלכם‪ .‬הרשו‬
‫ולא בהכרח לפי הסדר‪" .‬בכל פרק תוכלו להעשיר את עצמכם ברקע‬          ‫לעצמכם לעצור לרגע ולבחון מה הם לפני שאתם בוחרים‬
‫היסטורי מעניין‪ ,‬בידע תיאורטי‪ ,‬ביחס לנושא‪ ,‬במחקרי צרכנות‬
‫מרתקים‪ ,‬באנקדוטות מעניינות ומצחיקות‪ ,‬בדוגמאות מעולם‬                                                      ‫להאמין להם‪.‬‬
‫הפרסום והשיווק וגם בשאלות ובמשימות כיפיות שיעזרו לכם לחדד‬
‫את הרעיונות ולהטמיע אותם דרך התנסות אישית‪ .‬אגב‪ ,‬יש סיכוי‬                                                     ‫מאת‪ :‬זהר נוי‬
‫גדול שחלקכם ישתמשו בידע שקיים בו לשם מיתוג עצמי או מיתוג‬
‫בכלל‪ .‬כמובן‪ ,‬זאת לא מטרת הספר‪ ,‬אבל אני מודה שכמנהלת מותג‬         ‫אשר הייתה גלית רוב זקלר בת עשר היא ישבה לכתוב אתכ‬

                    ‫צעירה בזמנו הייתי שמחה לקבל ספר כזה"‪.‬‬        ‫ספרה הראשון ("הספר הזה לא יצא לאור"‪ ,‬היא מציינת)‬
‫בספר תלמדו גם כיצד משפיע צבע הלוגו על יחסנו למותג וכלה‬           ‫כשגיבורת הספר הזה הייתה ילדה בת גילה שהתמודדה‬
‫במשמעות המיקום של המוצר בחנות‪ .‬תקראו על ההבדלים בין‬
‫מותג ומוצר ולמה אנחנו כל כך אוהבים מותגים‪ ,‬תלמדו על סטורילינג‬        ‫עם כל מיני קשיים‪ ,‬ילדה קצת מיוחדת ושונה משאר חברותיה‪.‬‬
‫‪ -‬איך מוכרים לנו דרך סיפורים‪ ,‬איך יוצרים דמות מותג ובשביל מה‬     ‫"במבט לאחור"‪ ,‬מספרת גלית רוב זקלר (‪ ,)48‬בעלת תואר ראשון‬
‫זה טוב‪ .‬תקראו מהו בידול והאם שווה להיות שונה‪ ,‬תלמדו על קופי‬      ‫באומנות ותואר שני בתקשורת‪ ,‬נשואה ואם לשני בנים‪ ,‬בעלת ניסיון‬
‫(המילים שמוכרות הכול) ועל עיצוב (לראות את המסרים)‪ .‬תמצאו‬         ‫של למעלה מעשרים שנה בתפקידים בכירים בשיווק ובפרסום‬
‫בספר מידע על ביג דאטה ומסע הלקוח‪ ,‬פרסום סמוי‪ ,‬יחסי ציבור (לשווק‬  ‫בחברות גדולות בארץ ובעולם‪" ,‬מובן שכתבתי על עצמי מתוך עולמי‬
‫בלי "לפרסם")‪ ,‬תלמדו על מצב רוח וקניות‪ ,‬על תרפיה בקניות ואפילו‬    ‫הפנימי ומתוך חוויות החיים שלימים עיצבו את תפיסת עולמי ובכלל‬
‫תלמדו על צרכנות מגדרית ומגזרית לכל מין וגיל‪ .‬בסוף כל פרק מוצעים‬
                                                                                                                    ‫את חיי"‪.‬‬
             ‫לקוראים כלים אפקטיביים להגברת המודעות לצריכה‪.‬‬       ‫לאורך שנות עבודתה היא זכתה לכהן בתפקידי מפתח בתחום‬
                                                                 ‫השיווק בחברות גדולות ובינלאומיות‪ .‬בעשור האחרון היא שימשה‬
                                                                 ‫סמנכ"לית השיווק של חברת טבק גדולה‪ .‬קודם לכן היא עבדה‬

                                                                         ‫כחמש שנים בתפקידי ניהול שונים בחברת "קוקה קולה"‪.‬‬
                                                                 ‫בעוד שקריירת השיווק שלה נוסקת‪ ,‬היא התעוררה באחד הבקרים‬
                                                                 ‫והרגישה לדבריה‪" :‬לצד אהבתי הגדולה לאתגר את הבנת מוחו של‬

                                                                                            ‫הצרכן‪ ,‬חשתי כל העת שאני מרמה"‪.‬‬
                                                                 ‫במציאות הזאת היא חוצה למעשה את הקווים והופכת מאשת שיווק‬
                                                                 ‫ופרסום למרצה ויועצת בנושא שיווק וצרכנות כשבפרק הזה של חייה‬
                                                                 ‫היא גם חתומה על הספר פרי עטה "איךלהיותצרכניםחכמיםיותר?"‪.‬‬

                                                                            ‫הספר החדש יצא לאור גם בגרסתו האנגלית ב"אמזון"‪.‬‬

                                                                 ‫‪36‬‬
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40