Page 36 - medorledor139
P. 36
צילום :קרן אגמון נעים איך להיות צרכנים חכמים יותר?
יש לך תובנות בעקבות כתיבת הספר? איך להיות
צרכנים חכמים
"הספר הזה נולד במטרה לשקף את מציאות עולם הפרסום והשיווק.
זה לא ספר בו אני מבקשת להטיף מוסר לצרכנות נבונה ,אלא לספק יותר?
הצצה נדירה אל מאחורי הקלעים של עולם השיווק והפרסום וכך
להקנות לקוראיו כלים לשליטה בבחירה .אני משוכנעת שיהיו המומחית לשיווק ולצרכנות גלית רוב זקלר מאמינה שרק
מקומות בהם הלסת של הקוראים תישמט ולו רק בשל ההבנה עד קנייה מודעת תחזיר אותנו לשליטה על הבחירות שלנו ,על
כמה זה פשוט וקל לשכנע אותנו ,שכל מה שאנחנו צריכים עכשיו כיסנו וחשוב לא פחות -על איכות הסביבה .בספרה החדש
"איך להיות צרכנים חכמים יותר?" היא מנגישה בשפה
בחיים זה שמפו ,חטיף ,חופשה ,תיק ,בושם וטלפון נייד חדש". קולחת,שופעתהומורומגובהבמחקריםמרתקיםובדוגמאות
גלית רוב זקלר מעידה על הספר פרי עטה שהוא מורכב מפרקים מהחיים את מאחורי הקלעים של עולם השיווק כדי שתהפכו
קצרים אותם אפשר לבחור איך לקרוא -ברצף או כל פרק בנפרד אתם לאדונים האמיתיים של כלכלת הצרכנות שלכם .הרשו
ולא בהכרח לפי הסדר" .בכל פרק תוכלו להעשיר את עצמכם ברקע לעצמכם לעצור לרגע ולבחון מה הם לפני שאתם בוחרים
היסטורי מעניין ,בידע תיאורטי ,ביחס לנושא ,במחקרי צרכנות
מרתקים ,באנקדוטות מעניינות ומצחיקות ,בדוגמאות מעולם להאמין להם.
הפרסום והשיווק וגם בשאלות ובמשימות כיפיות שיעזרו לכם לחדד
את הרעיונות ולהטמיע אותם דרך התנסות אישית .אגב ,יש סיכוי מאת :זהר נוי
גדול שחלקכם ישתמשו בידע שקיים בו לשם מיתוג עצמי או מיתוג
בכלל .כמובן ,זאת לא מטרת הספר ,אבל אני מודה שכמנהלת מותג אשר הייתה גלית רוב זקלר בת עשר היא ישבה לכתוב אתכ
צעירה בזמנו הייתי שמחה לקבל ספר כזה". ספרה הראשון ("הספר הזה לא יצא לאור" ,היא מציינת)
בספר תלמדו גם כיצד משפיע צבע הלוגו על יחסנו למותג וכלה כשגיבורת הספר הזה הייתה ילדה בת גילה שהתמודדה
במשמעות המיקום של המוצר בחנות .תקראו על ההבדלים בין
מותג ומוצר ולמה אנחנו כל כך אוהבים מותגים ,תלמדו על סטורילינג עם כל מיני קשיים ,ילדה קצת מיוחדת ושונה משאר חברותיה.
-איך מוכרים לנו דרך סיפורים ,איך יוצרים דמות מותג ובשביל מה "במבט לאחור" ,מספרת גלית רוב זקלר ( ,)48בעלת תואר ראשון
זה טוב .תקראו מהו בידול והאם שווה להיות שונה ,תלמדו על קופי באומנות ותואר שני בתקשורת ,נשואה ואם לשני בנים ,בעלת ניסיון
(המילים שמוכרות הכול) ועל עיצוב (לראות את המסרים) .תמצאו של למעלה מעשרים שנה בתפקידים בכירים בשיווק ובפרסום
בספר מידע על ביג דאטה ומסע הלקוח ,פרסום סמוי ,יחסי ציבור (לשווק בחברות גדולות בארץ ובעולם" ,מובן שכתבתי על עצמי מתוך עולמי
בלי "לפרסם") ,תלמדו על מצב רוח וקניות ,על תרפיה בקניות ואפילו הפנימי ומתוך חוויות החיים שלימים עיצבו את תפיסת עולמי ובכלל
תלמדו על צרכנות מגדרית ומגזרית לכל מין וגיל .בסוף כל פרק מוצעים
את חיי".
לקוראים כלים אפקטיביים להגברת המודעות לצריכה. לאורך שנות עבודתה היא זכתה לכהן בתפקידי מפתח בתחום
השיווק בחברות גדולות ובינלאומיות .בעשור האחרון היא שימשה
סמנכ"לית השיווק של חברת טבק גדולה .קודם לכן היא עבדה
כחמש שנים בתפקידי ניהול שונים בחברת "קוקה קולה".
בעוד שקריירת השיווק שלה נוסקת ,היא התעוררה באחד הבקרים
והרגישה לדבריה" :לצד אהבתי הגדולה לאתגר את הבנת מוחו של
הצרכן ,חשתי כל העת שאני מרמה".
במציאות הזאת היא חוצה למעשה את הקווים והופכת מאשת שיווק
ופרסום למרצה ויועצת בנושא שיווק וצרכנות כשבפרק הזה של חייה
היא גם חתומה על הספר פרי עטה "איךלהיותצרכניםחכמיםיותר?".
הספר החדש יצא לאור גם בגרסתו האנגלית ב"אמזון".
36