Page 37 - medorledor139
P. 37
מגזין מדור לדור
אותם אני פוגשת גם בהרצאות שאני כיצד מנהלים צרכנות נבונה בעידן של מלחמה מתמשכת?
מקיימת .הייתי שמחה לדעת שבני נוער גומעים
אותו בשקיקה ומחלצים מתוכו תובנות לחיי "קניות הן אמצעי שמקנה ביטחון .קניות תורמות לאשליה של
הצרכנות העכשווית והעתידית שלהם .לא תחושת שליטה באמצעות צריכה .דרך צבירת מלאי אנחנו מספרים
פחות מכך הייתי מאושרת לו הורים לילדים לעצמנו סיפור שאנו נוקטים את הצעדים המתאימים כדי להיות
ולבני נוער היו נחשפים לחומרים שכתובים בו מוכנים לכל מצב חירום שיגיע לפתחנו .תופעה נוספת שמאפיינת
ומנתחים בשיתוף פעולה עם כל בני המשפחה ימים אלה היא סולידריות וחזרה למקורות כאשר יותר ישראלים
מחפשים לקנות 'כחול לבן' .אני לא יודעת כמה זמן זה יימשך ,אבל
מהי צרכנות נבונה בשבילם".
אני בטוחה שיהיו לכך השפעות לטווח הארוך".
אפרופו בני נוער ,איך גורמים להם להיות צרכנים יותר חכמים
ונבונים? אילו טיפים את יכולה לתת לצרכן הישראלי?
"שיחה פתוחה ולא שיפוטית בין ההורה למתבגר כדי לעזור לו להבין "רשימת קניות .לפני שאתם נכנסים לאתר כלשהו תעשו רשימה
איפה הוא רוצה להיות על הסקאלה שנעה בין בדיוק כמו החברים של הדברים שאתם :חייבים/יהיה נחמד אם יהיה לי/ממש לא חובה/
שלי לזהות נפרדת ועצמאית .כשיש טרנד חדש האם הוא צריך ממש לא צריך .אתם תראו שזה צמצמם את רמת הבזבוזים באופן
לקנות חמישה פריטים מהטרנד החדש כדי להיות 'אחד מהחבר'ה'
או שמספיק פריט אחד .אל תצפו מהם לתעצומות נפש ושלא ירצו משמעותי.
להיות בכלל חלק מהטרנד ,אבל לגמרי אפשר למנן את עוצמת הגעתם כבר לשלב התשלום .לפני שאתם לוחצים על המקלדת,
הטרנד של הילד שלכם .גם דמי כיס יכולים לעזור -אם המתבגר יודע תסתכלו על עגלת הקניות ,תעצרו רגע ותעשו תרגיל בראש ,מה
שיש לו סכום כסף מסוים לחופשת הקיץ ,למשל עליו לדעת להתנהל
עם הכסף הזה ולהחליט במה הוא משקיע אותו ועל מה הוא מוכן תרוויחו אם תקנו את המוצר ,מה תפסידו אם לא תקנו.
לוותר .זהו שיעור חשוב ואתם חייבים להיות חזקים ולא לקנות לה או שאלה נוספת שתשאלו את עצמכם :אם המוצר לא היה במבצע,
לו נעליים כי נגמר לה או לו הכסף לפני הזמן שהוגדר מראש .לפני
שהמתבגרים שלכם נכנסים לאתר קניות כזה או אחר תבקשו מהם האם הייתם קונים אותו?
רשימה של הדברים שהם ממש רוצים/צריכים לפי סדר עדיפויות. אל תאפשרו קבלת מיילים מאתרי שופינג שאתם אוהבים .ברגע
שאנחנו רואים פריט שממש בא לנו לקנות ,הרבה יותר קשה לעמוד
אתם תראו שזה יצמצם את רמת הבזבוזים משמעותית".
בפיתוי .המתינו עם הרכישה שעה ,יום או כמה שתחליטו.
מה החלום שלך? אחד הרגעים המרגשים בקניות זה הרגע של הציפייה ,התכנון,
הפנטזיה .לפעמים הרגע הזה מספיק ,אבל אם אחרי יום עדיין אתם
"החלום שלי הוא לראות יותר ויותר אנשים קונים מתוך בחירה רוצים את המוצר ,אז אולי הוא חשוב לכם מאוד .יש מצב שתאבדו
אמיתית שנובעת מידע ולא מתוך אשליית הבחירה .עולם הפרסום
והשיווק הוא עולם מרתק דרכו אפשר ללמוד על האישיות שלנו ,על עניין במוצר אחר יום או יומיים.
הבחירות שלנו ,על הטעם שלנו ועל התרבות בה אנו חיים .מספיק שווה ניסיון -ותרו על חבר מועדון מכל סוג שהוא.
להציץ על פרסומות מלפני עשר שנים כדי להבין את כברת הדרך סדרי עדיפויות ,הגדירו באיזה מוצרים אתם חייבים מותגים ובאיזה
שעברנו בתחום .יש לי חלום שהספר יגיע לכמה שיותר אנשים, מוצרים זה ממש לא קריטי ,תנו לעצמכם משימות -להצליח לקנות
לכמה שיותר קוראים כדי שהם ילמדו לשלוט על קניותיהם מתוך
רק מה שאתם צריכים.
בחירה בהבנה שיידע הוא כוח". ההצלחה מספקת כמעט אם לא כמו רכישה נוספת.
תקראו ביקורות על המוצר -כדי ללמוד על היתרונות והחסרונות
הספר "איך להיות צרכנים חכמים יותר" זמין בחנויות ולאפשר בחירה מושכלת ,לפני שקונים משהו ,לעצור ולחשוב למה
אני עכשיו רוצה קניות .לפעמים אנחנו רוצים לקנות לא מהסיבות
ראיון אישי הספרים המקוונות. הנכונות .שווה לעצור רגע ולהבין האם לקנות עכשיו ישפר באמת
את מצב הרוח שלי או שזה ישפר לרגע ואז שוב יחזור לי מצב הרוח
סרוק אותי המבאס .אגב ,אם קונים בגלל צורך רגשי ולא בגלל צורך אמיתי
נרגיש לרוב ייסורי מצפון שיגרמו לנו בסופו של דבר תחושה הרבה
37
יותר רעה".
למי בעצם מיועד הספר?
"את הספר כתבתי לקהל רחב ומגוון ,אך בעיקר לצעירים ולמבוגרים,
גיליון 139