Page 31 - medorledor137
P. 31

‫סרוק אות‬‫מגזין מדור לדור‬                                            ‫ושא שמאתגר ונוגע לחייו של כל הורה‪.‬נ‬

‫טיפוח תחומי עניין משותפים‪ :‬לעשות דברים שאוהבים ביחד‪ ,‬לתת‬          ‫אני שואלת‪ :‬מהי החוויה האישית שלך בנוגע לאיזון בחיים?‬
                                          ‫מקום לזמן איכות‪.‬‬        ‫אנו שואלים את עצמנו אילו אתגרים מעמידה ההורות בנושא איזון‬
                                                                  ‫בחיים?‪ ,‬כיצד ההורות משפיעה על סדרי העדיפויות‪ ,‬הזמן הפנוי‬
                ‫הקניית כלים להתמודדות עם אתגרים‪:‬‬
                                                                                                          ‫והאנרגיה הזמינה?‬
             ‫עזרו להם לפתח עצמאות‪ ,‬למדו אותם כישורי חיים‪.‬‬         ‫במהלך החיים אנו לומדים כיצד לתעדף משימות‪ ,‬איך לנהל את‬
                                                                  ‫הזמן בצורה יעילה‪ ,‬ומי שמתקשה יכול לקבל עזרה מאיש מקצוע‬
                                  ‫קונפליקטים בחיים‪:‬‬               ‫שמלמד ונותן טיפים‪ .‬אין ספק שיש שנים בהם זה נראה כמשימה‬
                                                                  ‫בלתי אפשרית‪ ,‬ומסתבר שכולנו עוברים אותה‪ ,‬יותר טוב‪ ,‬פחות‬
‫קונפליקטים הם חלק בלתי נמנע מהחיים‪ .‬האופן בו אנו בוחרים‬
‫להתמודד איתם קובע את עתיד היחסים שלנו‪ .‬על ידי תקשורת‬                                                  ‫טוב‪ ,‬אבל צולחים אותה‪.‬‬
‫פתוחה‪ ,‬כבוד הדדי וגמישות‪ ,‬ניתן לשמור על קשר חזק ובריא עם‬
                                                                    ‫חשוב לי לציין‪ ,‬שהאיזון הוא מסע מתמשך‬
                                            ‫ילדינו הבוגרים‪.‬‬         ‫שלא מסתיים‪ ,‬האיזון אינו סטטי‪ ,‬הוא דינמי‪,‬‬
‫בעניין האיזון‪ ,‬אנו ההורים צריכים לזכור לשמור על זמן עבורנו‪ ,‬וזמן‬    ‫והוא משתנה בהתאם לגילאי הילדים בבית‪,‬‬
‫לזוגיות שלנו‪ .‬זוהי גם דוגמה עבורם איך להתנהל נכון במכלול‬            ‫התעסוקה והקריירה של ההורים‪ .‬איזון זה‬
                                                                    ‫שמשתנה ומתפתח עם השנים‪ ,‬הוא חיוני עבור‬
                                              ‫אתגרי החיים‪.‬‬
‫לסיכום‪ ,‬איזון בחיים נושא שיש לתת עליו את הדעת‪ ,‬להבין שהוא‬                                ‫ההורים ועבור הילדים‪.‬‬

                         ‫חשוב עבור כולנו‪ ,‬הוא דינמי ומשתנה‪.‬‬       ‫חשוב לזכור‪ ,‬כיון שהאיזון הוא דינמי‪ ,‬ומה שהיה נכון לפני שנה‪,‬‬
                                            ‫בהצלחה לכולנו‬         ‫עשוי להשתנות השנה‪ .‬ההורים צריכים להיות גמישים לשינויים‬

‫רונית נוי‪ ,‬ההורה שאני חולם להיות ‪ -‬מרצה‪ ,‬מלווה ומאמנת‬                                            ‫החלים בחייהם ובחיי הילדים‪.‬‬
                                                ‫משפחות‪.‬‬           ‫התקופה בה אנו ההורים עוברים שלב‪ ,‬שהילדים בוגרים‪ ,‬יוצאים‬
                                                                  ‫מהבית‪ ,‬מתחילים לתכנן את חייהם‪ ,‬ילדים בגילאי ‪ ,20-30‬התקופה‬
         ‫‪[email protected] I 054-665-1117‬‬                      ‫בה הם בונים קריירה‪ ,‬מקימים משפחות‪ ,‬מחפשים את עצמם‪ ,‬כל‬
                                                                  ‫אלה מביאים לא פעם לשינויים במערכות היחסים בין ההורים לבין‬
     ‫על המומחית‬                                                   ‫הילדים‪ .‬מחד‪ ,‬אנו ההורים רוצים להמשיך להיות מעורבים בחיי‬

‫מבשחמקיבחשציבעה‬                                                       ‫הילדים‪ ,‬ומאידך‪ ,‬הילדים זקוקים לעצמאות ולמרחב משלהם‪.‬‬
     ‫עד גמרהמלאי ללחוץ‬
                                                                                                       ‫אז מה עושים?‬
  ‫למידע נוסף ‪054-7388825‬‬
                                                                                                            ‫הכרה בעצמאות‪:‬‬
 ‫‪31‬‬                                                               ‫מכבדים את ההחלטות שלהם‪ ,‬ומבינים שהדברים שלנו הם בגדר‬
                                                                  ‫המלצה‪ ,‬גם אם הם עושים טעות‪ ,‬מטעויות לומדים‪ .‬תנו להם מקום‪,‬‬
                                                                  ‫אל תנסו לשלוט בחייהם‪ ,‬תנו להם את החופש לבחור את דרכם‪,‬‬

                                                                                                 ‫הציעו עזרה אם הם מעוניינים‪.‬‬
                                                                                                        ‫תקשורת פתוחה וכנה‪:‬‬

                                                                  ‫היו זמינים אליהם‪ ,‬שתפו ברגשותיכם‪ ,‬למי שהקשר לא במיטבו‪,‬‬
                                                                                                         ‫קבעו זמנים לשיחות‪.‬‬

                                                                  ‫קביעת גבולות בריאים‪ :‬הגדירו על מה הם מוכנים לשוחח ולשתף‪,‬‬
                                                                                                    ‫כבדו את הפרטיות שלהם‪.‬‬

                                                                                                                     ‫גיליון ‪137‬‬
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36