Page 37 - medorledor135
P. 37
מגזין מדור לדור
"הדבר החשוב שהמאמן יכול להקנות למתאמן "בשני המקרים ,מי שינסה 'לרוץ את המרתון' יוכל תמיד להיעזר
היא ההכרה שהוא חי סיפור ,שנבנה באופן באימון מקצועי כדי להשתפר ולמנוע פגיעה בעצמו .זוהי הבנה
אקראי על פי מה שהסביבה יצרה בשבילו .אם שמציגה את מקצוע המאמן המנטלי כמקצוע שראוי להתייחסות,
אדם חי סיפור ,מה שנקרא בשפת האימון
פרדיגמה שפוגעת בו והסיפור הוא רק סיפור, לפיקוח ולהכוונה מטעם המדינה כמו שנדרש למאמן הספורט".
הרי שהמאמן יכול לעזור לו לבחור סיפור חדש יגאל אפרתי ( )74עבר כמה תחנות בחייו בהחלטה מושכלת שבכל
ומקדם לחייו ובאמצעות התהליך הטבעי עשור הוא ישנה עיסוק .בשלב מסוים השתלב בהייטק ופעל במסגרת
שנקרא 'טרנספורמציה מנטלית' להחליף את סטארט אפים שנתנו לו כמה רעיונות מקוריים לגבי פעילות המוח
האנושי .במקביל הוא התעניין מאוד בפילוסופיה ,בדמיון מודרך
הסיפור המגביל בסיפור מקדם".
"מושג מפתח בספר הוא 'הטרנספורמציה המנטלית' .טרנספורמציה ובאימון מנטלי.
מנטלית היא שינוי עמוק ובר-קיימא באופן שבו אנחנו תופסים את "שני דברים מכוונים את חיי" ,אומר יגאל אפרתי שמסביר את
המציאות ומגיבים לה .זה לא רק שינוי התנהגותי שטחי ,אלא זהו היכולת הייחודית שלו ללמוד תחומים רבים ולהמציא את עצמו
שינוי ברמה העמוקה ביותר של התודעה .משנוצרה הטרנספורמציה מחדש בכל פעם בתחום אחר" .קודם כל ,מאז שאני זוכר את עצמי,
אני סקרן ,מטיל ספק בכל ידע ,כמובן לאחר שלמדתי והכרתי אותו.
הרצויה בכל תחום נעלמות החרדות והאושר נוכח". תכונה זו אפשרה לי להיות אוטודידקט ,כלומר להיות מסוגל ללמוד
לבד ,ידע חדש .אני משתמש בידע הזה כדי לשחרר את המתאמנים
כל אחד יכול להצליח באימון או שנדרשת מוטיבציה יוצאת שלי מהאשמה ומההתייחסות לעצמם כלקויים וביחד ,אנו בוחרים
דופן? את הסיפור המקדם ,שהמתאמן בוחר בו כבסיס להמשך חייו .כך
"כדי להצליח באימון על המתאמן ללמוד לסמוך על המאמן שיהיה שהשיטה שאני ממליץ עליה ,כבר נוסתה בהצלחה".
עסוק בו ולא בעצמו ,שלא יתיימר לדעת מה המתאמן מרגיש ,אלא
ילמד כיצד לשמוע מהמתאמן מה הוא מרגיש ,עליו להבין שהאימון למי מיועד הספר?
קורה בין הפגישות ולא בחדר האימון ולהתאים את התנהגותו למה
שנלמד .חשוב מאד שתהיה מוטיבציה ,אבל הרי אם הייתה אולי הוא "הספר פונה קודם כל למי שמחפש עזרה בהתמודדות היום יומית.
לא היה זקוק למאמן -זהו חלק מתהליך האימון :בנייה של משמעת רק כשהמתאמנים הפוטנציאליים ידעו מה לחפש במאמן שהם
עצמית ,מוטיבציה ,ועוד יכולות נרכשות שיסייעו לו שעל המאמן רוצים ,שהוא עבר הכשרה משמעותית ושהמדינה מפקחת על
התכנים ועל האתיקה והמקצועיות ,יהיה להם קל לבחור מאמן שיוכל
להכיר אותן".
באמת יעזור להם .זוהי דרישה לשינוי ,שתגיע מלמטה".
אז בעצם יש תמיד תקווה לשינוי?
יצאו לאור הרבה ספרים על אימון .במה שונה הספר שלך?
"בוודאי שיש תקווה .אם לא הייתה תקווה לשינוי לא הייתי מוציא את
הספר הזה כי לשם מה לטרוח ולכתוב כל כך הרבה מלים?". "קודם כול הוא שונה בכך שהוא יוצא חוצץ נגד התפיסה המקובלת
של אימון שמקודמת על ידי הפדרציה לאימון .נקודת המוצא שלהם
את הספר "מיהו המאמן המנטלי המתאים לי? אפשר להשיג היא שהמתאמן 'כבר יודע' מה הוא צריך והמאמן צריך להקשיב לו
ולכוון אותו אל הידע שהוא כבר יודע .אם נחזור למרתון אזי ההנחה
באתר הוצאת ספרי ניב או באמצעות האתר של יגאל אפרתי היא שהמתאמן 'כבר יודע' מה הוא צריך לעשות כדי לרוץ את
המרתון של החיים ,הוא לא צריך ללמוד שום דבר חדש ולסמוך על
ראיון אישי www.learningstrategies.co.il עצמו ועל הידע שלו -לי זה נראה מופרך מהייסוד .הספר שלי עוסק
סרוק אותי בידע שחסר ואנו לא יודעים כלל שהוא חסר עד שנפגענו".
איך הספר שלך יכול לעזור לקורא?
"קודם כול ,להציג בפניו שגם אם הוא מתקשה וסובל הוא לא לקוי,
לא חולה ולא מופרע ,אלא פשוט חסר לו הידע הרלוונטי כדי להצליח
בפעולותיו .כך הוא יוכל להיפטר מחוסר האמון בעצמו ,מהוויתור
מראש על החיים 'אני כבר יודע שאכשל' ללא סיבה אמיתית ,אלא
מדומה".
גיליון 37 135