Page 28 - medorledor124
P. 28

‫עסקים וכלכלה‬

   ‫יצירתיות בעסק‬
       ‫בזמן משבר‬

                                         ‫מאת‪ :‬ענבל יפת‬

‫ז איך מייעצים לעסק בזמן משבר‪ ,‬איזו עצהא‬

‫נותנים לו‪ ,‬איזו תוכנית בונים לו‪ ,‬איך מנהלים‬
‫תזרים מזומנים כאשר לא ידוע מה תהיה ההכנסה אך כן‬

   ‫יודעים מה תהיה ההוצאה‪ ,‬בעיקר ההוצאות הקבועות‪...‬‬

‫האם לקחת הלוואה‪ ,‬ואם לקחנו הלוואה‪ ,‬איך נפרע אותה‪ ,‬מהו משך‬
‫זמן הפירעון שלה‪ ,‬שלא לדבר על גובה הריבית‪ ,‬ושאלת השאלות ‪-‬‬

                   ‫האם הבנק בכלל יסכים להעניק לנו הלוואה‪.‬‬
‫אם יש עובדים‪ ,‬האם להמשיך להעסיקם במתכונת רגילה או‬
‫לצמצמם להם את משך שעות ו‪/‬או יום העבודה‪ ,‬האם להוציאם‬

                   ‫לחל"ת‪ ,‬האם לפטר ולפגוע להם בפרנסתם‪...‬‬
‫יש המון שאלות‪ ,‬ואין אף תשובה נכונה לכולם‪ .‬לכל שאלה מספר‬

                ‫רב של תשובות בהתאם למצב בו נמצא העסק‪.‬‬
‫ועדיין‪ ,‬גם כאשר אנו מוצאים תשובה אשר נראית הולמת ומתאימה‬

           ‫לדרישותנו‪ ,‬זו לא בהכרח נותנת את הפתרון לו ציפינו‪.‬‬

‫אז מה עושים‪ ,‬איך מנהלים את העסק במצב כמו זה בו‬
‫עכשיו המדינה נמצאת בכאוס וחוסר ודאות כלכלית‬

                                            ‫מוחלטת‪.‬‬

                                             ‫אין פתרון קסם‪.‬‬
‫כל עסק צריך לשאול את עצמו את אותן השאלות אשר הזכרנו‬
‫למעלה‪ ,‬לראות מה התשובות אשר נראות לו הולמות את דרכו‬
‫ותוכניותיו ולהתחיל להתוות לו דרך לשרוד ואף להצליח‪ .‬בכל שבוע‬
‫לבצע בדיקה כלכלית (מעין ישיבה שבועית) האם הוא עומד‬
‫בתחזיות ובהתאם לתשובה‪ ,‬להחליט האם להמשיך באותה הדרך‬

                          ‫או לשנות לכוון אחר וכך חוזר חלילה‪.‬‬

‫יחד עם זה‪ ,‬תמיד נסו למצוא עוד רעיונות חדשים אשר יתנו מענה‬
‫למצוקה בה אתם נמצאים כמו למשל לבנות חבילות שירות או‬
‫מוצרים‪ ,‬לקיים מבצע על מוצר מוביל אשר מושך לקוחות ודרכו‬
‫להביא עוד לקוחות לעסק‪ .‬אותם הלקוחות יבואו לרכוש את אותו‬
‫המוצר‪ ,‬אך יחד עם זאת ירכשו עוד כמה מוצרים נוספים‪ ,‬והופ הנה‬
‫כבר הגדלנו סל מוצרים אשר קודם לכן לא היה‪ .‬מוצר כזה אשר‬

                                                          ‫‪28‬‬
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33