Page 25 - medorledor124
P. 25

‫מגזין מדור לדור‬                                            ‫ילדותי כל מה שהיה קשור ללמידה במסגרת‪,‬ב‬

‫את החוזקות ולהתמודד בשלום עם החולשות‪ ,‬לא לחיות בחוויה‬      ‫החוויה הבית ספרית שלי הייתה זרה לי ורחוקה‬
‫רגשית שיוצרת כאב או תסכול‪ .‬הפרופורציה חשובה לחוויות‬                                               ‫ממני‪.‬‬
‫החיים‪ ,‬יש להבין שלכל חוויה ניתן לתת מספר פרשנויות שכדאי‬
‫לבחון אותם‪ .‬חשוב לאמץ את הפרשנות שמשרתת אותנו‪,‬‬             ‫מאוד לא אהבתי ללמוד וכדי להימנע מעימותים עם הסביבה‬
                                                           ‫הקרובה (הורים‪ ,‬מורים) הייתי לכאורה עושה שיעורי בית אך‬
                     ‫לקחת שליטה ולהוביל לתוצאה הרצויה‪.‬‬     ‫ממציאה תשובות בחוברות העבודה מתוך הדמיון האינסופי‬

‫לקח נוסף שלמדתי במהלך השנים היא שאין‬                                     ‫שלי‪ ,‬שאגב עד היום הוא חלק משמעותי ממני‪.‬‬
‫אפשרות להצליח בתהליכי שינוי בלי לקחת‬                       ‫אני זוכרת שהמורה פנינה (המחנכת בכיתה ג) אמרה לאימי‬
‫עליהם אחריות‪ .‬על מנת להצליח דרושה עשייה‪,‬‬
‫רק ידע לא יעזור‪ .‬לא משנה כמה נסביר וניתן‬                                       ‫"היא תהיה סופרת‪ ,‬הדמיון שלה מדהים"‪.‬‬
‫כלים עד שהאחר לא יישם אותם בחייו הוא לא‬                    ‫בימי ההורים לאורך כל שנות הלימודים שלי עד כיתה י"ב‬
                                                           ‫שמענו תמיד אמא ואני "היא ילדה חכמה בעלת פוטנציאל לא‬
                   ‫יצליח לעבור את הגשר‪.‬‬
                                                                                                            ‫ממומש"‪.‬‬
‫היום אני מאירה את הדרך לאחרים וחווה המון סיפוק‬             ‫היום אני בטוחה שלו הייתי עוברת אבחון היו מזהים אצלי‬
‫מההצלחות של התלמידים שלי‪ ,‬אני מודה לכל אחד שמוכן‬           ‫לקויות והיו עוזרים לי להתמודד איתן‪ .‬בילדותי האבחונים לא היו‬
                                                           ‫חלק מהתרבות הבית ספרית‪ ,‬בכלל לא בטוחה שהיו מוכרים‪,‬‬
     ‫לתת בי את האמון שאני אתן לו יד בתהליכי השינוי בחייו‪.‬‬  ‫ותלמידים טועים נחשבו או לטיפשים (חכמים פחות‪ ,‬חסרי‬
                                                           ‫פוטנציאל) או לעצלנים‪ .‬אני כתבתי עם המון שגיאות כתיב‬
           ‫במקרה שאת‪/‬ה מחפשים מגדלור אני כאן מחכה לכם‬      ‫שמלוות אותי עד היום‪ .‬כתלמידה על מנת להכריח אותי ללמוד‬
                                                           ‫(עצלנית שכמותי) היו מנסים לעזור לי כשהיו אומרים לי לכתוב‬
           ‫על המומחית‬                 ‫אסתר בוטביקה –‬       ‫את אותו משפט ‪ 20‬או ‪ 30‬פעם‪ .‬אך למרבה האכזבה‪ ,‬למחרת‬
                               ‫המקימה והרוח החיה של‬
‫סרוק אותי‬                       ‫"צומחים ב‪-‬מ‪-‬ל אהבה"‬              ‫בבוקר הייתי חוזרת על השגיאה וממש לא מכוונה רעה‪.‬‬
                       ‫‪[email protected] 052-3586938‬‬
                                                           ‫כשבגרתי‪ ,‬למדתי תעשייה וניהול‪ .‬הרגשתי שאני רוצה לשנות‬
                                       ‫‪www.ha-or.co.il‬‬     ‫את חוויית הלימודים שלי מבית הספר‪ .‬למדתי תחום שעניין‬
                                                           ‫אותי‪ ,‬התרכזתי בלהבין את החומר ולפתח לעצמי את הכלים‬
           ‫מבשחמקיבחשציבעה‬                                 ‫שיעזרו לי להתמודד עם הקשיים שלי‪ ,‬לקחתי אחריות על‬
             ‫עד ‪ 31/1/24‬ללחוץ‬                              ‫הלמידה שלי והתוצאות לא אחרו לבוא‪ .‬הצלחתי בלימודים‪,‬‬
                                                           ‫הציונים שקיבלתי במבחנים הוכיחו זאת‪ ,‬חוויתי תיקון לחוויית‬
           ‫למידע נוסף ‪054-7388825‬‬
                                                                   ‫הלימודים העגומה שהייתה לי כתלמידה בבית הספר‪.‬‬

                                                           ‫לימים‪ ,‬התחלתי ללמוד מודעות‪ .‬שם נפתח לי צוהר חדש לחיים‪,‬‬
                                                           ‫שהביא התבוננות אחרת‪ .‬הבנתי שאפשר להכיר את החולשות‬
                                                           ‫ולקבל אותם בדיוק כמו את החוזקות‪ ,‬ולשאוף לחיות כשלם‪ .‬אין‬
                                                           ‫ספק שזהו אתגר יום יומי שאני עדיין מתמודדת איתו בתהליך‬
                                                           ‫ארוך שנים‪ .‬במהלך הלימודים הבנתי שהחלום האמיתי שלי‬
                                                           ‫להפוך ולהיות מורה ואכן לאחר תקופה מסוימת הגשמתי את‬

                                                                                               ‫החלום והיום אני מורה‪.‬‬
                                                           ‫הבנתי מהי שליחות של מורה‪ ,‬שתפקידו העיקרי הוא לראות‬
                                                           ‫את האחר‪ ,‬לעזור לו לאתר את החוזקות והחולשות שלו‪ .‬על‬
                                                           ‫המורה לעזור לתלמיד לראות את התמונה המלאה להכיר את‬
                                                           ‫החוזקות והחולשות ולחיות איתן בשלום‪ .‬עליו ללמד אותו לנצל‬

‫גיליון ‪25 124‬‬
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30