Page 25 - medorledor124
P. 25
מגזין מדור לדור ילדותי כל מה שהיה קשור ללמידה במסגרת,ב
את החוזקות ולהתמודד בשלום עם החולשות ,לא לחיות בחוויה החוויה הבית ספרית שלי הייתה זרה לי ורחוקה
רגשית שיוצרת כאב או תסכול .הפרופורציה חשובה לחוויות ממני.
החיים ,יש להבין שלכל חוויה ניתן לתת מספר פרשנויות שכדאי
לבחון אותם .חשוב לאמץ את הפרשנות שמשרתת אותנו, מאוד לא אהבתי ללמוד וכדי להימנע מעימותים עם הסביבה
הקרובה (הורים ,מורים) הייתי לכאורה עושה שיעורי בית אך
לקחת שליטה ולהוביל לתוצאה הרצויה. ממציאה תשובות בחוברות העבודה מתוך הדמיון האינסופי
לקח נוסף שלמדתי במהלך השנים היא שאין שלי ,שאגב עד היום הוא חלק משמעותי ממני.
אפשרות להצליח בתהליכי שינוי בלי לקחת אני זוכרת שהמורה פנינה (המחנכת בכיתה ג) אמרה לאימי
עליהם אחריות .על מנת להצליח דרושה עשייה,
רק ידע לא יעזור .לא משנה כמה נסביר וניתן "היא תהיה סופרת ,הדמיון שלה מדהים".
כלים עד שהאחר לא יישם אותם בחייו הוא לא בימי ההורים לאורך כל שנות הלימודים שלי עד כיתה י"ב
שמענו תמיד אמא ואני "היא ילדה חכמה בעלת פוטנציאל לא
יצליח לעבור את הגשר.
ממומש".
היום אני מאירה את הדרך לאחרים וחווה המון סיפוק היום אני בטוחה שלו הייתי עוברת אבחון היו מזהים אצלי
מההצלחות של התלמידים שלי ,אני מודה לכל אחד שמוכן לקויות והיו עוזרים לי להתמודד איתן .בילדותי האבחונים לא היו
חלק מהתרבות הבית ספרית ,בכלל לא בטוחה שהיו מוכרים,
לתת בי את האמון שאני אתן לו יד בתהליכי השינוי בחייו. ותלמידים טועים נחשבו או לטיפשים (חכמים פחות ,חסרי
פוטנציאל) או לעצלנים .אני כתבתי עם המון שגיאות כתיב
במקרה שאת/ה מחפשים מגדלור אני כאן מחכה לכם שמלוות אותי עד היום .כתלמידה על מנת להכריח אותי ללמוד
(עצלנית שכמותי) היו מנסים לעזור לי כשהיו אומרים לי לכתוב
על המומחית אסתר בוטביקה – את אותו משפט 20או 30פעם .אך למרבה האכזבה ,למחרת
המקימה והרוח החיה של
סרוק אותי "צומחים ב-מ-ל אהבה" בבוקר הייתי חוזרת על השגיאה וממש לא מכוונה רעה.
[email protected] 052-3586938
כשבגרתי ,למדתי תעשייה וניהול .הרגשתי שאני רוצה לשנות
www.ha-or.co.il את חוויית הלימודים שלי מבית הספר .למדתי תחום שעניין
אותי ,התרכזתי בלהבין את החומר ולפתח לעצמי את הכלים
מבשחמקיבחשציבעה שיעזרו לי להתמודד עם הקשיים שלי ,לקחתי אחריות על
עד 31/1/24ללחוץ הלמידה שלי והתוצאות לא אחרו לבוא .הצלחתי בלימודים,
הציונים שקיבלתי במבחנים הוכיחו זאת ,חוויתי תיקון לחוויית
למידע נוסף 054-7388825
הלימודים העגומה שהייתה לי כתלמידה בבית הספר.
לימים ,התחלתי ללמוד מודעות .שם נפתח לי צוהר חדש לחיים,
שהביא התבוננות אחרת .הבנתי שאפשר להכיר את החולשות
ולקבל אותם בדיוק כמו את החוזקות ,ולשאוף לחיות כשלם .אין
ספק שזהו אתגר יום יומי שאני עדיין מתמודדת איתו בתהליך
ארוך שנים .במהלך הלימודים הבנתי שהחלום האמיתי שלי
להפוך ולהיות מורה ואכן לאחר תקופה מסוימת הגשמתי את
החלום והיום אני מורה.
הבנתי מהי שליחות של מורה ,שתפקידו העיקרי הוא לראות
את האחר ,לעזור לו לאתר את החוזקות והחולשות שלו .על
המורה לעזור לתלמיד לראות את התמונה המלאה להכיר את
החוזקות והחולשות ולחיות איתן בשלום .עליו ללמד אותו לנצל
גיליון 25 124