Page 28 - medorledor107
P. 28
עסקים וכלכלה
שלב הפתרון תורת המכירות
הלקוח מחפש
הוא שלב בו אנו מסכמים ללקוח את כל מה שהבנו שהוא מחפש
מהמוצר או מהשרות .אם טעינו ,הלקוח מתקן אותנו .לסיום אנו מאת :ענבל יפתפתרון
פורסים בפני הלקוח את מגוון המוצרים או השרות המתאימים
לדרישות הלקוח בהתאם לשלב הקודם של בירור הצרכים. כל מצב יש שלושה צדדים – ימין ,שמאל ואמצע.ל
לדוגמא ,במידה והלקוח בא לרכוש מכשיר טלוויזיה .נפרוס בפני
הלקוח שלושה עד ארבעה מכשירים העונים לצורכי הלקוח. כבר חזרנו ואמרנו במספר כתבות קודמות ,כי בכדי
נאפשר ללקוח להחליט מה מתאים לו .אם יתלבט ,נעזור דרך להצליח למכור ,אנו חייבים לעבור עם הלקוח מסע עד
היתרונות והחסרונות של כל אחד מהמכשירים בהתאם לדרישותיו
לרכישה הנכספת....
מתהליך הקודם ,השקיפות – בירור צרכים אשר בצענו קודם לכן.
נעזור ללקוח לצמצם אפשריות כאשר ההחלטה הסופית – הפתרון אם תשאלו את עצמכם ,למה בחרתם לרכוש מוצר (לא קניות
הוא של הלקוח בלבד .הלקוח צריך להחליט בעצמו מה מתאים טוב בסופר) ,או שירות מסויים דווקא במקום מסויים ,תגלו שהתשובה
מתחלקת למספר רובדים .התשובה תכלול מחיר ,שירות ,יחס,
לו ומה לא.
אמינות ועוד....
לסיכום אם נסכם את כל הכתבות הללו ,נראה כי ללקוח חשוב קודם כל
שהמוכר יקרין ויביע התעניינות בנו כאנשים ,יחס אישי .יקרין
הלקוח מעוניין לרכוש מוצר או שירות אך כאשר הוא המחליט מה אמינות ויחס חיובי והדבר הבא ,יאפשר לנו להחליט מה טוב
טוב ומה לא.
בשבילנו .בנקודה זו אני רוצה להתעמק בכתבה זו.
הלקוח הוא המחליט האם הוא בוחר בצד ימין ,שמאל או אמצע.
ההחלטה נשארת אצל הלקוח .אנו כאנשי מכירות ,רק מסייעים כבעלי עסקים ,כדי להצליח במכירה ,חשוב
לדעת כי הלקוח רוצה ומבקש את זכות
בקבלת ההחלטה.
וכן חברים ,לעיתים גם לא להחליט ,זו החלטה. ההחלטה בשבילו.
שלכם, כאשר מנהלים מו"מ עם לקוח
ענבל יפת -פיתוח ויעוץ לעסקים
מפתח תבנית השילוש הקדוש לניהול עסק מצליח פורסים בפניו מחירים ,מגוון מוצרים או שירותים מסויימים ,מעלים
בפניו אפשריות חדשות ,כאילו שאולי לא הכיר וידע ומתשאלים
לנהל במקום להתנהל אותו שאלות כאילו שיעזרו לנו כאנשי מכירות למקד את עצמנו
ואת הלקוח במוצר או בשירות המתאים .כמובן שאם מדובר
[email protected] I 050-4242606
במוצר ,חייבים להראות את המוצר ולא לדבר בפנטומימה.
השלב ,תהליך אשר דברנו עליו עכשיו ,נקרא בירור צרכים או
שקיפות .בירור הצרכים והתשובות יצר שקיפות הדדית בינינו,
אנשי המכירות לבין הלקוח.
סיום בירור הצרכים הוא תחילתו של הבא ,האחד לפני האחרון
במכירה .השלב הבא ,נקרא פתרון.
28