Page 28 - medorledor107
P. 28

‫עסקים וכלכלה‬

                                        ‫שלב הפתרון‬             ‫תורת המכירות‬
                                                               ‫הלקוח מחפש‬
‫הוא שלב בו אנו מסכמים ללקוח את כל מה שהבנו שהוא מחפש‬
‫מהמוצר או מהשרות‪ .‬אם טעינו‪ ,‬הלקוח מתקן אותנו‪ .‬לסיום אנו‬           ‫מאת‪ :‬ענבל יפתפתרון‬
‫פורסים בפני הלקוח את מגוון המוצרים או השרות המתאימים‬
‫לדרישות הלקוח בהתאם לשלב הקודם של בירור הצרכים‪.‬‬             ‫כל מצב יש שלושה צדדים – ימין‪ ,‬שמאל ואמצע‪.‬ל‬
‫לדוגמא‪ ,‬במידה והלקוח בא לרכוש מכשיר טלוויזיה‪ .‬נפרוס בפני‬
‫הלקוח שלושה עד ארבעה מכשירים העונים לצורכי הלקוח‪.‬‬           ‫כבר חזרנו ואמרנו במספר כתבות קודמות‪ ,‬כי בכדי‬
‫נאפשר ללקוח להחליט מה מתאים לו‪ .‬אם יתלבט‪ ,‬נעזור דרך‬         ‫להצליח למכור‪ ,‬אנו חייבים לעבור עם הלקוח מסע עד‬
‫היתרונות והחסרונות של כל אחד מהמכשירים בהתאם לדרישותיו‬
                                                                                                    ‫לרכישה הנכספת‪....‬‬
 ‫מתהליך הקודם‪ ,‬השקיפות – בירור צרכים אשר בצענו קודם לכן‪.‬‬
‫נעזור ללקוח לצמצם אפשריות כאשר ההחלטה הסופית – הפתרון‬       ‫אם תשאלו את עצמכם‪ ,‬למה בחרתם לרכוש מוצר (לא קניות‬
‫הוא של הלקוח בלבד‪ .‬הלקוח צריך להחליט בעצמו מה מתאים טוב‬     ‫בסופר)‪ ,‬או שירות מסויים דווקא במקום מסויים‪ ,‬תגלו שהתשובה‬
                                                            ‫מתחלקת למספר רובדים‪ .‬התשובה תכלול מחיר‪ ,‬שירות‪ ,‬יחס‪,‬‬
                                                ‫לו ומה לא‪.‬‬
                                                                                                         ‫אמינות ועוד‪....‬‬
                                             ‫לסיכום‬         ‫אם נסכם את כל הכתבות הללו‪ ,‬נראה כי ללקוח חשוב קודם כל‬
                                                            ‫שהמוכר יקרין ויביע התעניינות בנו כאנשים‪ ,‬יחס אישי‪ .‬יקרין‬
‫הלקוח מעוניין לרכוש מוצר או שירות אך כאשר הוא המחליט מה‬     ‫אמינות ויחס חיובי והדבר הבא‪ ,‬יאפשר לנו להחליט מה טוב‬
                                               ‫טוב ומה לא‪.‬‬
                                                                         ‫בשבילנו‪ .‬בנקודה זו אני רוצה להתעמק בכתבה זו‪.‬‬
‫הלקוח הוא המחליט האם הוא בוחר בצד ימין‪ ,‬שמאל או אמצע‪.‬‬
‫ההחלטה נשארת אצל הלקוח‪ .‬אנו כאנשי מכירות‪ ,‬רק מסייעים‬          ‫כבעלי עסקים‪ ,‬כדי להצליח במכירה‪ ,‬חשוב‬
                                                              ‫לדעת כי הלקוח רוצה ומבקש את זכות‬
                                          ‫בקבלת ההחלטה‪.‬‬
                 ‫וכן חברים‪ ,‬לעיתים גם לא להחליט‪ ,‬זו החלטה‪.‬‬                             ‫ההחלטה בשבילו‪.‬‬

                                                    ‫שלכם‪,‬‬                           ‫כאשר מנהלים מו"מ עם לקוח‬
                            ‫ענבל יפת ‪ -‬פיתוח ויעוץ לעסקים‬
            ‫מפתח תבנית השילוש הקדוש לניהול עסק מצליח‬        ‫פורסים בפניו מחירים‪ ,‬מגוון מוצרים או שירותים מסויימים‪ ,‬מעלים‬
                                                            ‫בפניו אפשריות חדשות‪ ,‬כאילו שאולי לא הכיר וידע ומתשאלים‬
                                      ‫לנהל במקום להתנהל‬     ‫אותו שאלות כאילו שיעזרו לנו כאנשי מכירות למקד את עצמנו‬
                                                            ‫ואת הלקוח במוצר או בשירות המתאים‪ .‬כמובן שאם מדובר‬
                      ‫‪[email protected] I 050-4242606‬‬
                                                                  ‫במוצר‪ ,‬חייבים להראות את המוצר ולא לדבר בפנטומימה‪.‬‬
                                                            ‫השלב‪ ,‬תהליך אשר דברנו עליו עכשיו‪ ,‬נקרא בירור צרכים או‬
                                                            ‫שקיפות‪ .‬בירור הצרכים והתשובות יצר שקיפות הדדית בינינו‪,‬‬

                                                                                             ‫אנשי המכירות לבין הלקוח‪.‬‬
                                                            ‫סיום בירור הצרכים הוא תחילתו של הבא‪ ,‬האחד לפני האחרון‬

                                                                                       ‫במכירה‪ .‬השלב הבא‪ ,‬נקרא פתרון‪.‬‬

                                                                                                                     ‫‪28‬‬
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33