Page 26 - medorledor105
P. 26

‫עסקים וכלכלה‬

                                                                 ‫איך הקשבה‬
                                                             ‫מגדילה מכירות?‬

‫נכון‪ ,‬הקשבה ‪ 360‬היא הקשבה ממש מלאה אך גם מלאה‬                                                         ‫מאת‪ :‬ענבל יפת‬
‫באמוציות מצידנו‪ ,‬המוכרים‪ ,‬העובדים‪ ,‬המנהלים או הבעלים‪.‬‬
                                                             ‫פודקאסט האחרון דיברנו על ההון האנושיב‬
   ‫וכאשר מערבים רגש ועסקים‪ ,‬מתקבלות החלטות לא נכונות‪...‬‬
                                                             ‫כמה הצלחת העסק תלויה בעובדים בעסק‪ .‬כמה‬
  ‫לכן‪,‬ההקשבההטובהביותרבעסקהיאהקשבה‬                                               ‫העובדים בעסק חשובים להצלחה‪...‬‬
  ‫מדרגה – ‪ ,2‬הקשבה לדובר‪ .‬זו הקשבה מלאה‬
  ‫אך כזו המנטרלת את הרגש‪ .‬קבלת החלטות‬                        ‫כדי שעובד‪ ,‬ההון האנושי יגרום להצלחת העסק‪ ,‬אנו חייבים לדעת‬
  ‫קרות ללא רגש‪ ,‬אילו ההחלטות אותן אנו רוצים‬                  ‫להקשיב לעובדים‪ ,‬הם הרי באים "מהשטח"‪ .‬הם אילו אשר פוגשים‬

                               ‫לקבל בעסק‪.‬‬                        ‫את הלקוחות‪ ,‬ספקים‪ ,‬שומעים את כל התלונות והמחמאות‪...‬‬
                                                                                           ‫אך גם להקשיב צריך לדעת‪!!!....‬‬
‫אז אם אתם רוצים להצליח בעסקים‪ ,‬להגדיל מכירות‪,‬‬
       ‫מחזור ורווחיות‪ ,‬התמקדו בהקשבה מדרגה – ‪!!!2‬‬                         ‫ההקשבה מתחלקת לשלוש רמות עקריות‪:‬‬

                                       ‫רוצים לשמוע עוד‪?....‬‬                           ‫‪ .1‬הקשבה ביוגרפית ‪ -‬הקשבת פתרון‪.‬‬
                                       ‫מוזמנים ליצור קשר‪...‬‬  ‫‪ -‬הקשבה מסוג זה‪ ,‬המקשיב חושב כבר על הטקסט(תשובה) שלו‪.‬‬
                                                             ‫‪ -‬בהקשבה מסוג זה אין אימפטיה‪ ,‬אלא רק אינטרס אישי לשלוט‬
                                                    ‫שלכם‪,‬‬
                            ‫ענבל יפת ‪ -‬פיתוח ויעוץ לעסקים‬                                                       ‫בשיחה‪.‬‬
            ‫מפתח תבנית השילוש הקדוש לניהול עסק מצליח‬          ‫‪ -‬המקשיב מחפש כל הזמן את הדרך לקדם את "האג'נדה שלו"‪.‬‬

                                      ‫לנהל במקום להתנהל‬                                    ‫‪ -‬זוהי "הקשבה" מכוונת מטרה‪.‬‬
                                                             ‫‪ -‬לצערי זו ההקשבה העקרית אשר אנו הישראלים מקיימים – ראה‬
                      ‫‪[email protected] I 050-4242606‬‬
                                                                                            ‫כדוגמא שלילית כנסת ישראל‪.‬‬

                                                                                   ‫‪ .2‬הקשבה לדובר ‪ -‬זוהי הקשבה אמפטית‪.‬‬
                                                                 ‫‪ -‬המקשיב שם לב לכל מילה וביטוי‪ ,‬לאנרגיה בה מצוי הדובר‪.‬‬

                                                                       ‫‪ -‬קולט רגשות ומה נאמר (ולא נאמר) מאחורי המילים‪.‬‬
                                                                          ‫‪ -‬מסתכל לדובר ללבן שבעיניים וכולו מרוכז בדובר‪.‬‬
                                                                                                     ‫‪ -‬סוג של פסטורליה‪.‬‬

                                                             ‫‪ .3‬הקשבה ‪ 360°-‬זוהי הקשבה מספר ‪ 2‬עם התווספות רגש פנימי‬
                                                                                                                ‫לשיחה‪.‬‬

                                                                ‫‪ -‬המאזין מרגיש בהתרגשות מתוכן הדברים‪ ,‬מצורת אמירתם‪.‬‬
                                                                        ‫‪ -‬משפת הגוף ומושגים השונים העפים בחלל האוויר‪.‬‬

                                                             ‫‪ -‬זוהי דרגת הקשבה קשה ביותר לה מרבית האנשים אינם מורגלים‬

                                                                                                                       ‫‪26‬‬
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31