Page 43 - medorledor100
P. 43

‫מגזין מדור לדור‬                                           ‫רצוי‪ .‬יש לו ביקורת חריפה מאוד על אחרים‪ .‬זה נראה לו‬
                                                          ‫לגיטימי לבקר אחרים כי יש לו ביקורת יותר גדולה על‬
                   ‫מעלים גרגר‪ ,‬מסתכלים עליו‪ ,‬בוחנים‬       ‫עצמו‪ .‬יש לו קול פנימי שכל הזמן תוקף אותו ומותח עליו‬
                   ‫איך מרגישים איתו‪ ,‬טועמים אותו ‪ -‬הוא‬
                   ‫מר‪ ,‬משחררים אותו‪ ‬וניגשים אל הגרגר‬         ‫ביקורת‪' :‬למה אתה שותק? למה אתה לא מצליח?!'"‪.‬‬
                   ‫הבא כשכל הזמן הזה רע לנו‪ ,‬מר לנו‪,‬‬
                   ‫אנחנו בבוץ וברור שיש לנו התנגדויות‪:‬‬    ‫הטיפוס השישי בספר ‪ -‬לב‪ ,‬שלו ואוהב‪ ,‬יודע לאזן את‬
                   ‫ממש‪ ,‬אבל ממש‪ ,‬אין לנו חשק להמט‬         ‫החיים שלו‪ ,‬בין אין ויש‪ .‬הוא חי מאושר עם עצמו‪ .‬אבל‬
                   ‫שיך להיות בבוץ כל כך הרבה זמן‪ ,‬רק‬      ‫גם הוא "מתגלש" לא פעם לאחור‪ ,‬כמו במשחק "סולמות‬
                   ‫משום שמבטיחים לנו שיום אחד הכוס‬        ‫ומגלשות" וחוזר להרגיש קורבן או תקוע‪ .‬אלא שהוא מבין‬
‫תהיה נקייה‪ .‬אנחנו רואים‪ :‬יש בכוס עדיין כל כך הרבה גרט‬     ‫מה קורה לו ויכול לבחור בתוך דקות‪ ,‬שעות או ימים לחזור‬
‫גירי בוץ שחור‪ .‬גיש ת 'הריפוי הרגשי לאנשים בריאים' מ�ט‬
‫פלת לגמרי אחרת באותה כוס של קפה בוץ‪ :‬היא מזרימה‬                                                  ‫ולחיות חיים קלים‪.‬‬
‫אל הכוס מים צלולים‪ ,‬נקיים‪ ,‬טעימים‪ ,‬בהומור‪ ,‬עם תובנות‬
‫מחיי היום‪-‬יום של כולנו‪ .‬המים נכנסים לכוס‪ ,‬מציפים את‬       ‫לדברי עדנה ברק‪ ,‬כל ששת הטיפוסים קיימים אצל כולנו‬
‫הגרגירים השחורים למעלה‪ -   ‬והגרגרים השחורים‬               ‫תמיד‪ ,‬ולכן אנו יכולים לעבור ביניהם‪ .‬בכל תקופת חיים‬

                              ‫נשפכים‪ ,‬מעצמם החוצה‪.‬‬                              ‫יוכל טיפוס אחר לקבל אצלנו ביטוי‪.‬‬

                            ‫מה היית רוצה שיקרה עם הספר?‬   ‫הספר לא אומר איך לחיות ולא נותן פתרון קסם בנוסח‬
‫"החלום שלי הוא שהספר יגיע לכמה שיותר אנשים וישפיע‬         ‫"תאהב את עצמך והכול יסתדר"‪ ,‬או "תחשוב טוב ויהיה‬
‫לטובה על איכות חייהם‪ ,‬לכן בניגוד לכל הספרים האחרים‪,‬‬       ‫טוב"‪ .‬הספר אומר בפשטות שבלי שידענו או התכוונו‬
‫בהם כתוב בעמוד הראשון 'אסור לצלם‪ ,‬להעתיק‪,‬‬                 ‫קיבלנו פעם החלטות בכל אחד מהסודות הרגשיים שלנו‪,‬‬
‫להשתמש בחומרי הספר' אצלי תמצאו בעמוד‬                      ‫ומאז לא בדקנו את ההחלטות שלנו‪ .‬לא בדקנו אם הן‬
‫הראשון הרשאה לכל שימוש שאינו מסחרי‪ .‬קחו‪,‬‬                  ‫עדיין מתאימות לנו‪ .‬הספר מזמין אותנו לבדוק את‬
‫השתמשו בתרגילים ובכלים‪ ,‬ספרו לאחרים‪ ,‬השאילו את‬            ‫ההחלטות שלנו ולהחליט מחדש מה טוב לנו ומה פחות‬
‫הספר לאחרים‪ ,‬צלמו‪ ,‬העתיקו‪ .‬המטרה שלי היא שהידע‬
‫שצברתי לא ייעלם‪ ,‬אלא יחיה‪ ,‬יתפשט ויהפוך את חייהם‬                                                   ‫מתאים לנו כיום‪.‬‬
‫של רבים מקשים לקלים‪ .‬אני רוצה שהידע שצברתי יחיה‬
                                                          ‫בבסיס הספר נמצאת ההנחה שיש להבחין בין כאב ‪ -‬עליו‬
                            ‫אחריי בלבבות של האנשים"‪.‬‬      ‫אין לנו שליטה‪ ,‬לבין סבל‪ ,‬סבל רגשי ‪ -‬עליו יש לנו שליטה‪.‬‬
                                                          ‫הספר עוסק בעולם הרגשי שלנו‪ ,‬עליו יש לנו שליטה‪.‬‬
                                         ‫למי הספר מיועד?‬  ‫"יש לנו שליטה באמצעות היכרות עם הפנטזיות שלנו‪,‬‬
‫"מי שמרגיש שטוב לו‪ ,‬שהוא נהנה מביטחון עצמי ומשמחת‬         ‫באמצעות הפיכת הסודות הרגשיים מסודיים למודעים‪,‬‬
‫חיים‪ ,‬מעשייה יצירתית ומהישגים – אין לו צורך בספר‪ .‬מי‬       ‫ובאמצעות בחירת הטיפוס שלפיו נחיה"‪ ,‬אומרת עדנה‪.‬‬
‫שלא רוצה להשתנות ("יהושוע התקוע") לא ירצה לקרוא‬
‫על שינויים‪ .‬כל השאר‪ ,‬כולנו‪ ,‬האנשים הרגילים‪ ,‬המתפקדים‪,‬‬                                 ‫מה מיוחד בשיטת הריפוי הרגשי?‬
‫הבריאים – מוזמנים להיעזר בספר ולשנות את חייהם לטובה"‪.‬‬     ‫"אדם מטייל בשדה‪ .‬פרחים‪ ,‬שמש‪ ,‬שלווה‪ ,‬הנאה‪.‬‬
                                                          ‫פתאום‪ ‬מישהו צועק לו‪ :‬עצור! סכנה! אתה בשדה מוקשים!‬
                              ‫מה הלאה? יש עוד ספר בקנה?‬   ‫ברגע אחד חל שינוי‪ :‬בתפיסת המצב‪ ,‬בהרגשה‪ ,‬בתפקוד‪.‬‬
‫"כן‪ ,‬כבר כתבתי שני ספרי ילדים‪ ,‬לפעוטות ולילדי גן‪,‬‬         ‫גישת האומץ לשנות פועלת בצורה דומה‪ :‬היא משנה‪,‬‬
‫וספר שמיועד לבני הנוער‪ .‬כולם עוסקים באיך לגדל‬             ‫באמצעות קריאת הספר‪ ,‬את המציאות הרגשית בה אנו‬
‫לעצמנו ביטחון עצמי ושמחת חיים ולחיות חיים קלים‪.‬‬
‫הספרים כתובים‪ ,‬וממתינים לזמן שיצאו לאור‪ .‬בינתיים‬                                                              ‫חיים‪.‬‬
‫אני נהנית מהחיים ושמחה לשתף את הידע שלי עם כל‬
                                                                           ‫כל אחד יכול להשתנות בעזרת המודל שלך?‪ ‬‬
                                ‫מי שרוצה לעשות שינוי"‪.‬‬          ‫"כן‪ ,‬זה לא קורה ביום‪ ,‬אבל זורעים את זרעי השינוי‪.‬‬
                                                          ‫תחשבו על כוס של קפה שחור‪ ,‬קפה בוץ‪ .‬הטיפול‬
‫‪43‬‬                                                        ‫הפסיכולוגי הרגיל מטפל בכל גרגר בנפרד – לאט‪,‬‬

                                                                                                            ‫גיליון ‪100‬‬
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48