Page 17 - medorledor08
P. 17
פסטרנק ענתה" :אני מבינה את המקום שממנו את שואלת, האמת ,שכבר העדפתי לשתוק ולא לענות לשאלה" .אלו
אין לי אלא האמת הפשוטה :החומה היא מולך ולא מולי .אני התנאים ,אם אתה לא מציית לתנאים ,אתה לא יכול להשתתף
צריכה להתמודד עם משהו אחר .איך לכל הרוחות אני בונה
חומה כזאת .מה אני חושבת שאני מרוויחה מזה שאני בונה בשיחה".
לקח לי כמה שניות להבין את הסיטואציה.
חומה מול האף שלך .עם זה אני צריכה להתמודד".
זה מה שאמרת למורים ?
שלד העבודה האמיתי
"נשבעת לך ,שככה יהיה לי טוב .מטרת השיחה הייתה לימוד
"את זה אני עושה בעבודה שלי עם אנשים :להביא את האדם 'עידון התנהגות' .לתת למורים את ההתנסות בהתנהגויות ,כדי
לגילוי העצמי המלא והמושלם ,לזהות את המחשבות שחוסמות לעבוד עם הילדים בכיתה .הם צייתו .הם רצו להיות 'בסדר',
ואני רק חיכיתי שמישהו יפר את התנאים וזרקתי אותו
אותו ,ודרכן את המחשבות שמניעות אותו". החוצה .הם היו שם 20דקות בשוק .אבל ראית את הלמידה.
לפני שאנחנו נפרדים היא מראה לי כרטיס טלכרט ועליו יכולת להרגיש איך האנשים מפנימים שם משהו .הוצאתי
תמונת יצחק רבין "כדי שתבין מה הבאתי לעולם" ,היא שניים החוצה הם מאוד נעלבו ,אחר כך החזרתי אותם לכיתה
וקיימנו דיון :מה היה ,מה פגע ,מה זה עורר ,איך מתפתחת
מוסיפה ,ומסבירה.
"הייתה לי בבית הספר שניהלתי ביפו ,קבוצת תלמידים שבאה אלימות ,מה גורם להתנגדות".
כל יום לאכול בזמן הפסקת עשר .זאת הייתה ההתנהלות, כשאנשים באים אלי ורוצים ,למשל ,לשפר את הזוגיות
כל מורה יושב בזמן ההפסקה עם קבוצה קטנה של תלמידים, שלהם -זה בדיוק עובד כך .אני יכולה לעבוד אתם על הבסיס
ומדברים .בבית הספר היו תלמידים יהודים וערבים ,יצרתי
והתשתית ולהסתכל על העניין מזוויות אחרות.
תהליך מיוחד עם התלמידים בשנה שבה נרצח רבין. אנחנו מושלמים ,אין מה לקלקל.
בסוף השנה הכנו מתנות קטנות אחד לשני ,אחד הילדים בכיתה לאנשים קשה עם העניין הזה ?
ו' ,נתן לי את הדבר הזה" ,היא מציגה את כרטיס הטלכרט
"כי זה כבר דפוס התנהגות .בגלל
הישן. הכישלון ,אתה מפתח שם רגשי
" 'המנהלת יהודית' ,הוא אמר' ,זה אני נותן לך' ". אשמה ,ומשתדל להדחיק אותם
"התרגשתי נורא" ,היא אומרת בלחש ,ונראה שההתרגשות ואז אתה מתחיל לצבור אנרגיה
לא נחמדה כשאתה מאמין שאתה
חוזרת אליה גם כעת ,אחרי 18שנה. דפוק .ברור שבמקום הזה ,אנשים
"למה אתה נותן לי את זה ?" ,היא שאלה את הילד. נמצאים בשוק כי אנחנו לא
"מה זאת אומרת" ,הוא ענה" ,זאת את" ,אמר ,והצביע על
מאומנים להגיב אחרת".
דמותו של רבין שהביטה בטלכרט. "להכין סלט ירקות ,לחתוך את
העגבנייה ולדעת שכשאני חותכת
יהודית פסטרנק את העגבנייה ,אני מ ד ה י מ ה",
מאמנת אישית היא אומרת את זה כמעט בלחש.
052-2575454 "ואני יכולה לעוף עם עצמי וליצור
www.beyoursuccess.co.il
www.facebook.com/beyoursuccess כל דבר".
מאמנת מסוג אחר
היא מחזיקה בשני תארים ראשונים בחינוך ,תואר שני במנהל
חינוכי ומסטר ב " . NLPלמדתי שנתיים הפקת טלוויזיה ,אני
יודעת לכתוב תסריטים ,לצלם ולהפיק – אז ? ".
לאחר שפרשה לגמלאות ,ארגנה סיורים משותפים ליהודים
וערבים לפולין ,והייתה מעורבת בארגון מפגשים בין נשים
ישראליות לנשים פלסטיניות מבית לחם.
"מה שעשיתי עם הנשים הללו הוא העצמה" ,היא נזכרת.
ברוב המפגשים הן היו מספרות על הקשיים שלהן .באחת
הפעמים התחילו שוב סיפורי הכאב והצער בעקבות הקמת גדר
ההפרדה ,והרגשנו שכך זה לא יכול להימשך .אז אני התחלתי
לדבר' .תשמעו' ,אמרתי להן' ,אני הולכת לבקש משהו ,אני
מזמינה אתכן לשתף פעולה ,לעצום עיניים ולחשוב מה הטוב
שיוצא לכן מזה שבנו לכן חומה מול העיניים? ' ".
"ב 2011-למדתי לשאול את השאלה הזאת ב . NLP -אבל אני
שאלתי אותה חמש שנים לפני שלמדתי ." NLP
"כשהן פקחו את עיניהן הן תיארו את הרגשתן וסיפרו על
היתרונות שיש להן מהחומה .לשמוע את זה ולדעת שהן
פתאום קולטות מה שהן אומרות" .ואז מישהי שאלה 'איך את
מעיזה לשאול אותי את השאלה הזאת ?'
17