Page 17 - medorledor08
P. 17

‫פסטרנק ענתה‪" :‬אני מבינה את המקום שממנו את שואלת‪,‬‬                ‫האמת‪ ,‬שכבר העדפתי לשתוק ולא לענות לשאלה‪" .‬אלו‬
    ‫אין לי אלא האמת הפשוטה‪ :‬החומה היא מולך ולא מולי‪ .‬אני‬            ‫התנאים‪ ,‬אם אתה לא מציית לתנאים‪ ,‬אתה לא יכול להשתתף‬
    ‫צריכה להתמודד עם משהו אחר‪ .‬איך לכל הרוחות אני בונה‬
    ‫חומה כזאת‪ .‬מה אני חושבת שאני מרוויחה מזה שאני בונה‬                                                                    ‫בשיחה"‪.‬‬
                                                                                       ‫לקח לי כמה שניות להבין את הסיטואציה‪.‬‬
              ‫חומה מול האף שלך‪ .‬עם זה אני צריכה להתמודד"‪.‬‬
                                                                                        ‫זה מה שאמרת למורים ?‬
                          ‫שלד העבודה האמיתי‬
                                                                    ‫"נשבעת לך‪ ,‬שככה יהיה לי טוב‪ .‬מטרת השיחה הייתה לימוד‬
    ‫"את זה אני עושה בעבודה שלי עם אנשים‪ :‬להביא את האדם‬              ‫'עידון התנהגות'‪ .‬לתת למורים את ההתנסות בהתנהגויות‪ ,‬כדי‬
    ‫לגילוי העצמי המלא והמושלם‪ ,‬לזהות את המחשבות שחוסמות‬             ‫לעבוד עם הילדים בכיתה‪ .‬הם צייתו‪ .‬הם רצו להיות 'בסדר'‪,‬‬
                                                                    ‫ואני רק חיכיתי שמישהו יפר את התנאים וזרקתי אותו‬
                      ‫אותו‪ ,‬ודרכן את המחשבות שמניעות אותו"‪.‬‬         ‫החוצה‪ .‬הם היו שם ‪ 20‬דקות בשוק‪ .‬אבל ראית את הלמידה‪.‬‬
    ‫לפני שאנחנו נפרדים היא מראה לי כרטיס טלכרט ועליו‬                ‫יכולת להרגיש איך האנשים מפנימים שם משהו‪ .‬הוצאתי‬
    ‫תמונת יצחק רבין "כדי שתבין מה הבאתי לעולם"‪ ,‬היא‬                 ‫שניים החוצה הם מאוד נעלבו‪ ,‬אחר כך החזרתי אותם לכיתה‬
                                                                    ‫וקיימנו דיון‪ :‬מה היה‪ ,‬מה פגע‪ ,‬מה זה עורר‪ ,‬איך מתפתחת‬
                                               ‫מוסיפה‪ ,‬ומסבירה‪.‬‬
    ‫"הייתה לי בבית הספר שניהלתי ביפו‪ ,‬קבוצת תלמידים שבאה‬                                            ‫אלימות‪ ,‬מה גורם להתנגדות‪".‬‬
    ‫כל יום לאכול בזמן הפסקת עשר‪ .‬זאת הייתה ההתנהלות‪,‬‬                ‫כשאנשים באים אלי ורוצים‪ ,‬למשל‪ ,‬לשפר את הזוגיות‬
    ‫כל מורה יושב בזמן ההפסקה עם קבוצה קטנה של תלמידים‪,‬‬              ‫שלהם ‪ -‬זה בדיוק עובד כך‪ .‬אני יכולה לעבוד אתם על הבסיס‬
    ‫ומדברים‪ .‬בבית הספר היו תלמידים יהודים וערבים‪ ,‬יצרתי‬
                                                                                   ‫והתשתית ולהסתכל על העניין מזוויות אחרות‪.‬‬
              ‫תהליך מיוחד עם התלמידים בשנה שבה נרצח רבין‪.‬‬                                        ‫אנחנו מושלמים‪ ,‬אין מה לקלקל‪.‬‬

    ‫בסוף השנה הכנו מתנות קטנות אחד לשני‪ ,‬אחד הילדים בכיתה‬                           ‫לאנשים קשה עם העניין הזה ?‬
    ‫ו'‪ ,‬נתן לי את הדבר הזה"‪ ,‬היא מציגה את כרטיס הטלכרט‬
                                                                                               ‫"כי זה כבר דפוס התנהגות‪ .‬בגלל‬
                                                             ‫הישן‪.‬‬                             ‫הכישלון‪ ,‬אתה מפתח שם רגשי‬
               ‫" 'המנהלת יהודית'‪ ,‬הוא אמר‪' ,‬זה אני נותן לך' "‪.‬‬                                 ‫אשמה‪ ,‬ומשתדל להדחיק אותם‬
    ‫"התרגשתי נורא"‪ ,‬היא אומרת בלחש‪ ,‬ונראה שההתרגשות‬                                            ‫ואז אתה מתחיל לצבור אנרגיה‬
                                                                                               ‫לא נחמדה כשאתה מאמין שאתה‬
                            ‫חוזרת אליה גם כעת‪ ,‬אחרי ‪ 18‬שנה‪.‬‬                                    ‫דפוק‪ .‬ברור שבמקום הזה‪ ,‬אנשים‬
             ‫"למה אתה נותן לי את זה ?"‪ ,‬היא שאלה את הילד‪.‬‬                                      ‫נמצאים בשוק כי אנחנו לא‬
    ‫"מה זאת אומרת"‪ ,‬הוא ענה‪" ,‬זאת את"‪ ,‬אמר‪ ,‬והצביע על‬
                                                                                                          ‫מאומנים להגיב אחרת"‪.‬‬
                                ‫דמותו של רבין שהביטה בטלכרט‪.‬‬                                   ‫"להכין סלט ירקות‪ ,‬לחתוך את‬
                                                                                               ‫העגבנייה ולדעת שכשאני חותכת‬
               ‫יהודית פסטרנק‬                                                                   ‫את העגבנייה ‪ ,‬אני מ ד ה י מ ה"‪,‬‬
                ‫מאמנת אישית‬                                                                    ‫היא אומרת את זה כמעט בלחש‪.‬‬
               ‫‪052-2575454‬‬                                                                     ‫"ואני יכולה לעוף עם עצמי וליצור‬
           ‫‪www.beyoursuccess.co.il‬‬
     ‫‪www.facebook.com/beyoursuccess‬‬                                                                                      ‫כל דבר‪".‬‬

                                                                                            ‫מאמנת מסוג אחר‬

                                                                    ‫היא מחזיקה בשני תארים ראשונים בחינוך‪ ,‬תואר שני במנהל‬
                                                                    ‫חינוכי ומסטר ב ‪" . NLP‬למדתי שנתיים הפקת טלוויזיה‪ ,‬אני‬

                                                                                 ‫יודעת לכתוב תסריטים‪ ,‬לצלם ולהפיק – אז ? "‪.‬‬
                                                                    ‫לאחר שפרשה לגמלאות‪ ,‬ארגנה סיורים משותפים ליהודים‬
                                                                    ‫וערבים לפולין‪ ,‬והייתה מעורבת בארגון מפגשים בין נשים‬

                                                                                         ‫ישראליות לנשים פלסטיניות מבית לחם‪.‬‬
                                                                    ‫"מה שעשיתי עם הנשים הללו הוא העצמה"‪ ,‬היא נזכרת‪.‬‬
                                                                    ‫ברוב המפגשים הן היו מספרות על הקשיים שלהן‪ .‬באחת‬
                                                                    ‫הפעמים התחילו שוב סיפורי הכאב והצער בעקבות הקמת גדר‬
                                                                    ‫ההפרדה‪ ,‬והרגשנו שכך זה לא יכול להימשך‪ .‬אז אני התחלתי‬
                                                                    ‫לדבר‪' .‬תשמעו'‪ ,‬אמרתי להן‪' ,‬אני הולכת לבקש משהו‪ ,‬אני‬
                                                                    ‫מזמינה אתכן לשתף פעולה‪ ,‬לעצום עיניים ולחשוב מה הטוב‬

                                                                                ‫שיוצא לכן מזה שבנו לכן חומה מול העיניים? ' "‪.‬‬
                                                                    ‫"ב‪ 2011-‬למדתי לשאול את השאלה הזאת ב‪ . NLP -‬אבל אני‬

                                                                                  ‫שאלתי אותה חמש שנים לפני שלמדתי ‪." NLP‬‬
                                                                    ‫"כשהן פקחו את עיניהן הן תיארו את הרגשתן וסיפרו על‬
                                                                    ‫היתרונות שיש להן מהחומה‪ .‬לשמוע את זה ולדעת שהן‬
                                                                    ‫פתאום קולטות מה שהן אומרות"‪ .‬ואז מישהי שאלה 'איך את‬

                                                                                         ‫מעיזה לשאול אותי את השאלה הזאת ?'‬

‫‪17‬‬
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22