Page 25 - medorledor07
P. 25

‫מאת‪ :‬צבי המאירי רו"ח ‪052-2203372 -‬‬                 ‫יונתן פרנקל‬
                                                                             ‫ייעוץ‪ ,‬הרצאות וסדנאות‬
            ‫אור לנו‪ ,‬דרור לנו‬
          ‫מעות חנוכה ההזדמנות‬                                                    ‫מחוץ לקופסא‬

‫את נרות החנוכה‪ ,‬נדליק בשמחה בחג החנוכה‪ ,‬כשיטת בית הלל‪:‬‬                    ‫‪[email protected]‬‬
‫מוסיף והולך‪ ,‬מהיום הראשון לחג בו נדליק נר אחד (נוסף לנר‬               ‫להזמנת הרצאות ופגישת יעוץ‪050-7155548 :‬‬
‫השמש) ועד שמונה נרות‪ ,‬ביום האחרון לחג‪ .‬זו ההזדמנות שלנו‬
‫גם להוסיף נדבך חשוב בחינוך ילדינו (שורש המילה חנוכה‪-‬חנך)‪.‬‬                   ‫בקרו באתר ‪www.yoni4u.com‬‬
‫אחד ממנהגי החג הינו מתן דמי חנוכה לילדינו‪ ,‬אחיינינו‪ ,‬נכדינו‪,‬‬                    ‫לקבלת טיפים מופרעים‪:‬‬

                                                           ‫נינינו‪...‬‬   ‫‪ f‬יונתן פרנקל תקשורת שיווקית מופרעת‬
‫טעמים רבים ניתנו למנהג זה‪ .‬החל מסמל לשחרור העם היהודי‬
‫מהלחץ הכלכלי‪-‬גשמי שהתלווה לכיבוש היווני‪ ,‬ששלח ידו בממונם‬
‫של ישראל‪ ,‬ועד ההזדמנות לחנך ילדים לאפשרות לבצע עם כסף‪-‬‬

                                                          ‫מצוות‪.‬‬
‫מתן דמי חנוכה‪ ,‬הינו הזדמנות נפלאה לחינוך הילדים לכלכלה‬

                                     ‫נבונה של הפרט והמשפחה‪.‬‬
‫מהם הנושאים שניתן להנחיל לדור הצעיר בהזדמנות חגיגית זו?‬

                           ‫להלן אספתי עבורכם מספר רעיונות‪:‬‬
‫• בניית תקציב ומסגרת תקציבית‪-‬יש לי סכום כסף שקיבלתי‬
‫כדמי חנוכה‪ ,‬זו המסגרת התקציבית שלי‪ .‬לאילו מטרות אני מייעד‬

                                                      ‫את הכסף?‬
‫• השוואת מחירים‪-‬החשיבות של השוואת מחירים‪ ,‬כיצד ניתן‬
‫להגיע למידע?‪-‬באינטרנט (מוגן כמובן)‪ ,‬בסקר שוק פיזית‪ ,‬במספר‬

                                                         ‫חניויות‪.‬‬
‫• סדר עדיפויות‪-‬יש לנו רצונות רבים‪ ,‬ברור לנו שלא נוכל להגשים‬
‫את כולם מיידית‪ ,‬אז מה קודם למה? ואיך מחליטים את מה‬

                                                         ‫להעדיף?‬
‫• חסכון או קבלת הלוואה‪-‬לעיתים‪ ,‬יש לנו צורך או רצון לרכוש‬
‫משהו שאין ביכולתנו בתקציב הנוכחי‪ ,‬האם נחסוך את דמי‬
‫החנוכה ונצרפם לדמי הכיס הרגילים שלנו ולמתנת יום ההולדת‬
‫ולאפיקומן‪...‬כך שנוכל לקנות משהו יקר‪ .‬אפשרות אחרת היא‬
‫קניה עכשיו ע"י קבלת הלוואה מההורים‪ ,‬אשר תוחזר בתשלומים‬

        ‫קבועים‪ ,‬מחלק מדמי הכיס שנקבל או מעבודות החופש‪.‬‬
‫• תכנון רכישות על בסיס היתכנות‪-‬לא לקפוץ מעל הפופיק‪.‬‬
‫זה טוב לשאוף‪ ,‬אבל צריכים להיות ראליים‪ .‬יש דברים שאינם‬
‫בהישג ידינו בשלב זה של החיים‪ .‬צריך גם לדעת לוותר לפעמים‬

   ‫או לשנות את סדר העדיפויות בהתאם ליכולות המימון שלנו‪.‬‬
‫• צרכנות נבונה‪-‬תפקיד הפרסומאים ואנשי השווק לשכנע אותנו‬
‫לקנות את מה שהעסקים רוצים למכור‪ .‬תפקידנו לעמוד בפרץ‪.‬‬
‫אנחנו קונים מוצרים ולא מבצעים‪ .‬אל תסתכל בקנקן אלא במה‬
‫שיש בו‪-‬לעיתים עטיפה זוהרת באה להסתיר מוצר פחות מוצלח‪.‬‬
‫נלמד לסנן מסרים בפרסומת‪ ,‬ולהפיק ממנה את המידע הרלבנטי‬

                                                              ‫לנו‪.‬‬
‫קצרה היריעה‪ ,‬ואתם מוזמנים לתת רעיונות נוספים לחינוך‬
‫לכלכלה נבונה באמצעות מעות חנוכה‪ .‬שיהיה לכולנו חג אורים‬

                                                            ‫שמח‪.‬‬

                                                                                                              ‫‪24‬‬
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30