Page 20 - medorledor04
P. 20
‫ריטלין הוא לא פתרון‪.‬‬

‫עצמה!!!! פשוט נתנה לאי שיקול הדעת שלה להיות ללא‬ ‫מאת‪ :‬שרה יעקב ‪,‬פסיכולוגית‬
‫בקרה‪ ,‬ללא מחשבה על ההשלכות העתידיות הן עבור הילדה‬ ‫מיפל מרכז לטיפול ויעוץ למשפחה ‪050-5587684 -‬‬
‫והן עבור עצמה‪ .‬נתינה שהיא סוג של התמכרות‪ ,‬ללא שליטה‪.‬‬
‫שאיפה שבאה מהמקום הטהור ביותר הפכה להרסנית הן לה‪,‬‬ ‫כל אחד מאתנו מגיע להורות ושואף לתת לילד שלו את‬
‫המיטב ובפרט מה שהיה חסר לו כילד‪ .‬יש בשאיפה‬
‫הן לבתה‪ .‬נתינה שיצרה קשיים ובעיות‪.‬‬ ‫זו משאלת לב שמכוונת את העשייה היום יומית מול‬
‫כמוה‪ ,‬רבים הם ההורים הנופלים לאותה מלכודת של נתינה‬
‫הילד שלנו‪.‬‬
‫ממכרת‪.‬‬ ‫אנחנו שואפים לתת לו תמיכה‪ ,‬הגנה‪ ,‬בטחון‪ ,‬תנאים‬
‫דרושים תבונה ומודעות כדי לצאת מהמבוי סתום שנוצר‪,‬‬ ‫חומריים‪ ,‬הזדמנות להתפתח‪......‬הרשימה ארוכה!!!!‬
‫לעשייה הזאת בעקבות המשאלה יש המון השלכות הן‬
‫ולעתים נדרשת גם עזרה של איש מקצוע‪.‬‬ ‫על חיינו בכל תחומי החיים‪ ,‬לאו דווקא כהורים‪ ,‬והן‬
‫לא ארבה במילים‪ ,‬אבל רבים הם המקרים בהם עודף נתינה‪,‬‬ ‫השלכות רחבות היקף על אישיותו המתפתחת של‬
‫חוסר שיקול דעת וחוסר מודעות לצורך לדרוש גרמו לסבל‬
‫הילד‪.‬‬
‫שלעתים כבר לא בר תיקון‪ .‬תתעוררו פן יהיה מאוחר!!‬ ‫אנחנו יוצאים מתוך הנחה שהנתינה הזו יכולה לקדם‬
‫שלא תצטרכו לתהות ‪ :‬אבל נתתי לה הכול????!!!! למה? איך‬ ‫אותו בחייו ולגרום לנו להרגיש שמילאנו את תפקידנו‬
‫היא הגיעה למצבים האלו??? במה טעיתי?? וחס וחלילה‬ ‫על הצד הטוב ביותר אבל‪ ..‬הנחה זו לא בהכרח תוביל‬
‫אותנו למימוש יעדים אלו‪ .‬אולי היא עלולה לגרום לנו‬
‫שלא ניתן עוד בכדי לתקן את מה שכבר עוות‪.‬‬ ‫לאבד שליטה כמו כל התמכרות ובעקבות זאת גם‬

‫ריטלין הוא לא פתרון‪.‬‬ ‫להוביל אותנו למחוזות מלאי סבל אנושי‪.‬‬
‫אתן כמה דוגמאות להמחשה‪.‬‬
‫כן זו תרופה אבל היא אינה מרפאה את בעיות הקשב והריכוז!!!!‬
‫לא לכל בעיה של קשב וריכוז תתאים התרופה כדי לגרום‬ ‫אם חד הורית אשר הגיע אלינו שאפה לתת לבתה‬
‫"הכל" כדי שלא תכאב את היעדרותו של האב בחיים‬
‫להטבה בתפקוד‪.‬‬ ‫שלה‪ .‬באופן קבוע ובכל תחום הציבה אותה בראש סדר‬
‫בימינו ממהרים לתת אותה בלי לבדוק עם להתנהגות של‬ ‫העדיפויות בחייה‪ ..‬אם לקנות לה אז את הטוב ביותר‪,‬‬
‫גם כשהתקציב לא מאפשר‪ .‬אם היא מגלה מצוקה אז‬
‫הילד יש סיבות אחרות‪.‬‬
‫הקהל הרחב לא יודע שבעיות של קשב וריכוז יכולות להיווצר‬ ‫מיד להתפנות ללא דחייה ולהיות אתה‪.‬‬
‫כשיש סיבה גופנית‪ .‬למשל בעיות ביציבה יכולות ליצור קושי‬ ‫האם אכן מימשה את השאיפה ששמה לעצמה כמטרה‬
‫ביום יום‪ .‬אבל ככל שנתנה לבתה יותר גילתה שהנתינה‬
‫בישיבה וקשיים נלווים בקשב וריכוז‪.‬‬ ‫לא מהווה פיצוי על היעדרותו של האב‪ .‬ככל שהעניקה‬
‫הקהל הרחב לא תמיד מודע אבל גם ילד וגם מבוגר אינם‬ ‫לה יותר הפכה הבת ליותר חצופה‪ ,‬אנוכית‪ ,‬צעקנית‬
‫מסוגלים לקשב מלא בזמן סבל‪ .‬מי מאתנו מסוגל לעבוד‬ ‫ופחות מסוגלת להתחשב בה ובאחרים‪ .‬ככל שהעניקה‬
‫לה יותר כך הפכה בתה לתובענית ולא נעימה‪ .‬מערכות‬
‫כאתמול שלשום כשהוא במצוקה‪.‬‬ ‫היחסים שלה עם הסביבה השתבשו והילדה למדה‬
‫הילד הלא מרוכז והלא לומד יכול להתנהג כך בגלל בעיות‬ ‫"להאשים את כל האחרים" בשיבושים בדרך ולא הבינה‬
‫משמעת‪ ,‬חוסר מוטיבציה‪ ,‬מרד‪ ,‬ואף לא תאמינו‪ ,‬מסיבות‬
‫כלל את חלקה בתקלות שנוצרו‪.‬‬
‫הקשורות לנורמות סביבתיות‪.‬‬ ‫גם לאם היה קשה‪ ..‬אפילו קשה מאוד!!!! להגיע הביתה‬
‫הסיבה לקושי בריכוז מכתיבה את הפתרון‪.‬‬ ‫היה להיפגש עם נערה שרק ידעה לדרוש‪ ..‬בין אם‬
‫לא נוכל לתת ריטלין בכדי לטפל בבעיית יציבה‪ .‬אם הילד‬ ‫בצעקות או בבכי‪ .‬סבל אמיתי לאם שבדרך שכחה את‬
‫מדוכא‪ ,‬ויש מצבים כאלו‪ ,‬ריטלין לא יגרום לו להקלה‪ .‬אם‬ ‫עצמה והקריבה את כל המשאבים שלה למען הנתינה‬
‫יש בעיית משמעת התרופה לא תועיל‪ ,‬יש צורך בבדק בית‬ ‫לבת‪ .‬לחזור הביתה היה לחזור לרודן שצועק‪ ,‬מאשים‬
‫בחינוך שלנו‪ .‬אם בבית מעבירים ביקורת קשה על המורים על‬ ‫וגורם לסחיטה נפשית על כל סירוב‪ .‬מצד שני הילדה‬
‫תתפלאו שלילד שלכם אין כל רצון להתאים את עצמו למה‬ ‫הפכה להיות שתלטנית‪ ,‬צעקנית גם עם חברותיה‪.‬‬

‫שנדרש בכיתה‪.‬‬ ‫חברותיה דחו אותה‪.‬‬
‫תזכרו בלי אבחנה מדויקת נפספס ונסבך!!!‬ ‫לא רק שהאם לא הצליחה לעזור לבת להתמודד‬
‫עם היעדרותו של האב‪ ...‬היא הכבידה עליה וגם על‬
‫מי יעשה את האבחנה? זו שאלה בלתי‬
‫נמנעת‪ .‬ובכלל‪ ,‬ידעתם שיש לבעיות‬
‫קשב וריכוז גם יתרונות? הידעתם‬
‫שיש קשר בין דיבור ובעיות ריכוז?‬
‫אם לא ידעתם זה הזמן ללמוד‪.‬‬

‫למאמרים נוספים סירקו את הקוד‬

‫‪20‬‬
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25