Page 20 - medorledor04
P. 20
ריטלין הוא לא פתרון.
עצמה!!!! פשוט נתנה לאי שיקול הדעת שלה להיות ללא מאת :שרה יעקב ,פסיכולוגית
בקרה ,ללא מחשבה על ההשלכות העתידיות הן עבור הילדה מיפל מרכז לטיפול ויעוץ למשפחה 050-5587684 -
והן עבור עצמה .נתינה שהיא סוג של התמכרות ,ללא שליטה.
שאיפה שבאה מהמקום הטהור ביותר הפכה להרסנית הן לה, כל אחד מאתנו מגיע להורות ושואף לתת לילד שלו את
המיטב ובפרט מה שהיה חסר לו כילד .יש בשאיפה
הן לבתה .נתינה שיצרה קשיים ובעיות. זו משאלת לב שמכוונת את העשייה היום יומית מול
כמוה ,רבים הם ההורים הנופלים לאותה מלכודת של נתינה
הילד שלנו.
ממכרת. אנחנו שואפים לתת לו תמיכה ,הגנה ,בטחון ,תנאים
דרושים תבונה ומודעות כדי לצאת מהמבוי סתום שנוצר, חומריים ,הזדמנות להתפתח......הרשימה ארוכה!!!!
לעשייה הזאת בעקבות המשאלה יש המון השלכות הן
ולעתים נדרשת גם עזרה של איש מקצוע. על חיינו בכל תחומי החיים ,לאו דווקא כהורים ,והן
לא ארבה במילים ,אבל רבים הם המקרים בהם עודף נתינה, השלכות רחבות היקף על אישיותו המתפתחת של
חוסר שיקול דעת וחוסר מודעות לצורך לדרוש גרמו לסבל
הילד.
שלעתים כבר לא בר תיקון .תתעוררו פן יהיה מאוחר!! אנחנו יוצאים מתוך הנחה שהנתינה הזו יכולה לקדם
שלא תצטרכו לתהות :אבל נתתי לה הכול????!!!! למה? איך אותו בחייו ולגרום לנו להרגיש שמילאנו את תפקידנו
היא הגיעה למצבים האלו??? במה טעיתי?? וחס וחלילה על הצד הטוב ביותר אבל ..הנחה זו לא בהכרח תוביל
אותנו למימוש יעדים אלו .אולי היא עלולה לגרום לנו
שלא ניתן עוד בכדי לתקן את מה שכבר עוות. לאבד שליטה כמו כל התמכרות ובעקבות זאת גם
ריטלין הוא לא פתרון. להוביל אותנו למחוזות מלאי סבל אנושי.
אתן כמה דוגמאות להמחשה.
כן זו תרופה אבל היא אינה מרפאה את בעיות הקשב והריכוז!!!!
לא לכל בעיה של קשב וריכוז תתאים התרופה כדי לגרום אם חד הורית אשר הגיע אלינו שאפה לתת לבתה
"הכל" כדי שלא תכאב את היעדרותו של האב בחיים
להטבה בתפקוד. שלה .באופן קבוע ובכל תחום הציבה אותה בראש סדר
בימינו ממהרים לתת אותה בלי לבדוק עם להתנהגות של העדיפויות בחייה ..אם לקנות לה אז את הטוב ביותר,
גם כשהתקציב לא מאפשר .אם היא מגלה מצוקה אז
הילד יש סיבות אחרות.
הקהל הרחב לא יודע שבעיות של קשב וריכוז יכולות להיווצר מיד להתפנות ללא דחייה ולהיות אתה.
כשיש סיבה גופנית .למשל בעיות ביציבה יכולות ליצור קושי האם אכן מימשה את השאיפה ששמה לעצמה כמטרה
ביום יום .אבל ככל שנתנה לבתה יותר גילתה שהנתינה
בישיבה וקשיים נלווים בקשב וריכוז. לא מהווה פיצוי על היעדרותו של האב .ככל שהעניקה
הקהל הרחב לא תמיד מודע אבל גם ילד וגם מבוגר אינם לה יותר הפכה הבת ליותר חצופה ,אנוכית ,צעקנית
מסוגלים לקשב מלא בזמן סבל .מי מאתנו מסוגל לעבוד ופחות מסוגלת להתחשב בה ובאחרים .ככל שהעניקה
לה יותר כך הפכה בתה לתובענית ולא נעימה .מערכות
כאתמול שלשום כשהוא במצוקה. היחסים שלה עם הסביבה השתבשו והילדה למדה
הילד הלא מרוכז והלא לומד יכול להתנהג כך בגלל בעיות "להאשים את כל האחרים" בשיבושים בדרך ולא הבינה
משמעת ,חוסר מוטיבציה ,מרד ,ואף לא תאמינו ,מסיבות
כלל את חלקה בתקלות שנוצרו.
הקשורות לנורמות סביבתיות. גם לאם היה קשה ..אפילו קשה מאוד!!!! להגיע הביתה
הסיבה לקושי בריכוז מכתיבה את הפתרון. היה להיפגש עם נערה שרק ידעה לדרוש ..בין אם
לא נוכל לתת ריטלין בכדי לטפל בבעיית יציבה .אם הילד בצעקות או בבכי .סבל אמיתי לאם שבדרך שכחה את
מדוכא ,ויש מצבים כאלו ,ריטלין לא יגרום לו להקלה .אם עצמה והקריבה את כל המשאבים שלה למען הנתינה
יש בעיית משמעת התרופה לא תועיל ,יש צורך בבדק בית לבת .לחזור הביתה היה לחזור לרודן שצועק ,מאשים
בחינוך שלנו .אם בבית מעבירים ביקורת קשה על המורים על וגורם לסחיטה נפשית על כל סירוב .מצד שני הילדה
תתפלאו שלילד שלכם אין כל רצון להתאים את עצמו למה הפכה להיות שתלטנית ,צעקנית גם עם חברותיה.
שנדרש בכיתה. חברותיה דחו אותה.
תזכרו בלי אבחנה מדויקת נפספס ונסבך!!! לא רק שהאם לא הצליחה לעזור לבת להתמודד
עם היעדרותו של האב ...היא הכבידה עליה וגם על
מי יעשה את האבחנה? זו שאלה בלתי
נמנעת .ובכלל ,ידעתם שיש לבעיות
קשב וריכוז גם יתרונות? הידעתם
שיש קשר בין דיבור ובעיות ריכוז?
אם לא ידעתם זה הזמן ללמוד.
למאמרים נוספים סירקו את הקוד
20
עצמה!!!! פשוט נתנה לאי שיקול הדעת שלה להיות ללא מאת :שרה יעקב ,פסיכולוגית
בקרה ,ללא מחשבה על ההשלכות העתידיות הן עבור הילדה מיפל מרכז לטיפול ויעוץ למשפחה 050-5587684 -
והן עבור עצמה .נתינה שהיא סוג של התמכרות ,ללא שליטה.
שאיפה שבאה מהמקום הטהור ביותר הפכה להרסנית הן לה, כל אחד מאתנו מגיע להורות ושואף לתת לילד שלו את
המיטב ובפרט מה שהיה חסר לו כילד .יש בשאיפה
הן לבתה .נתינה שיצרה קשיים ובעיות. זו משאלת לב שמכוונת את העשייה היום יומית מול
כמוה ,רבים הם ההורים הנופלים לאותה מלכודת של נתינה
הילד שלנו.
ממכרת. אנחנו שואפים לתת לו תמיכה ,הגנה ,בטחון ,תנאים
דרושים תבונה ומודעות כדי לצאת מהמבוי סתום שנוצר, חומריים ,הזדמנות להתפתח......הרשימה ארוכה!!!!
לעשייה הזאת בעקבות המשאלה יש המון השלכות הן
ולעתים נדרשת גם עזרה של איש מקצוע. על חיינו בכל תחומי החיים ,לאו דווקא כהורים ,והן
לא ארבה במילים ,אבל רבים הם המקרים בהם עודף נתינה, השלכות רחבות היקף על אישיותו המתפתחת של
חוסר שיקול דעת וחוסר מודעות לצורך לדרוש גרמו לסבל
הילד.
שלעתים כבר לא בר תיקון .תתעוררו פן יהיה מאוחר!! אנחנו יוצאים מתוך הנחה שהנתינה הזו יכולה לקדם
שלא תצטרכו לתהות :אבל נתתי לה הכול????!!!! למה? איך אותו בחייו ולגרום לנו להרגיש שמילאנו את תפקידנו
היא הגיעה למצבים האלו??? במה טעיתי?? וחס וחלילה על הצד הטוב ביותר אבל ..הנחה זו לא בהכרח תוביל
אותנו למימוש יעדים אלו .אולי היא עלולה לגרום לנו
שלא ניתן עוד בכדי לתקן את מה שכבר עוות. לאבד שליטה כמו כל התמכרות ובעקבות זאת גם
ריטלין הוא לא פתרון. להוביל אותנו למחוזות מלאי סבל אנושי.
אתן כמה דוגמאות להמחשה.
כן זו תרופה אבל היא אינה מרפאה את בעיות הקשב והריכוז!!!!
לא לכל בעיה של קשב וריכוז תתאים התרופה כדי לגרום אם חד הורית אשר הגיע אלינו שאפה לתת לבתה
"הכל" כדי שלא תכאב את היעדרותו של האב בחיים
להטבה בתפקוד. שלה .באופן קבוע ובכל תחום הציבה אותה בראש סדר
בימינו ממהרים לתת אותה בלי לבדוק עם להתנהגות של העדיפויות בחייה ..אם לקנות לה אז את הטוב ביותר,
גם כשהתקציב לא מאפשר .אם היא מגלה מצוקה אז
הילד יש סיבות אחרות.
הקהל הרחב לא יודע שבעיות של קשב וריכוז יכולות להיווצר מיד להתפנות ללא דחייה ולהיות אתה.
כשיש סיבה גופנית .למשל בעיות ביציבה יכולות ליצור קושי האם אכן מימשה את השאיפה ששמה לעצמה כמטרה
ביום יום .אבל ככל שנתנה לבתה יותר גילתה שהנתינה
בישיבה וקשיים נלווים בקשב וריכוז. לא מהווה פיצוי על היעדרותו של האב .ככל שהעניקה
הקהל הרחב לא תמיד מודע אבל גם ילד וגם מבוגר אינם לה יותר הפכה הבת ליותר חצופה ,אנוכית ,צעקנית
מסוגלים לקשב מלא בזמן סבל .מי מאתנו מסוגל לעבוד ופחות מסוגלת להתחשב בה ובאחרים .ככל שהעניקה
לה יותר כך הפכה בתה לתובענית ולא נעימה .מערכות
כאתמול שלשום כשהוא במצוקה. היחסים שלה עם הסביבה השתבשו והילדה למדה
הילד הלא מרוכז והלא לומד יכול להתנהג כך בגלל בעיות "להאשים את כל האחרים" בשיבושים בדרך ולא הבינה
משמעת ,חוסר מוטיבציה ,מרד ,ואף לא תאמינו ,מסיבות
כלל את חלקה בתקלות שנוצרו.
הקשורות לנורמות סביבתיות. גם לאם היה קשה ..אפילו קשה מאוד!!!! להגיע הביתה
הסיבה לקושי בריכוז מכתיבה את הפתרון. היה להיפגש עם נערה שרק ידעה לדרוש ..בין אם
לא נוכל לתת ריטלין בכדי לטפל בבעיית יציבה .אם הילד בצעקות או בבכי .סבל אמיתי לאם שבדרך שכחה את
מדוכא ,ויש מצבים כאלו ,ריטלין לא יגרום לו להקלה .אם עצמה והקריבה את כל המשאבים שלה למען הנתינה
יש בעיית משמעת התרופה לא תועיל ,יש צורך בבדק בית לבת .לחזור הביתה היה לחזור לרודן שצועק ,מאשים
בחינוך שלנו .אם בבית מעבירים ביקורת קשה על המורים על וגורם לסחיטה נפשית על כל סירוב .מצד שני הילדה
תתפלאו שלילד שלכם אין כל רצון להתאים את עצמו למה הפכה להיות שתלטנית ,צעקנית גם עם חברותיה.
שנדרש בכיתה. חברותיה דחו אותה.
תזכרו בלי אבחנה מדויקת נפספס ונסבך!!! לא רק שהאם לא הצליחה לעזור לבת להתמודד
עם היעדרותו של האב ...היא הכבידה עליה וגם על
מי יעשה את האבחנה? זו שאלה בלתי
נמנעת .ובכלל ,ידעתם שיש לבעיות
קשב וריכוז גם יתרונות? הידעתם
שיש קשר בין דיבור ובעיות ריכוז?
אם לא ידעתם זה הזמן ללמוד.
למאמרים נוספים סירקו את הקוד
20