Page 27 - medorledor99
P. 27

‫מגזין מדור לדור‬

                                                               ‫מה הקשר בין‬

                                                               ‫‪Black Friday‬‬

                                                             ‫לקניות רגשיות?‬

                                                                                           ‫מאת‪ :‬ענבל יפת‬

‫אז עכשיו‪ ,‬לאחר שהבנו מה מניע אותנו לרכוש מוצרים ושירותים‪,‬‬    ‫נוצרים ‪ Black Friday‬זהו היום הפותח את חגיגתל‬
        ‫כל שנותר הוא לתכנן את ‪ Black Friday‬אצלנו בעסק‪...‬‬                  ‫הקניות שבין חג ההודיה לחג המולד‪.‬‬

‫אזראשית‪ ,‬הכינו רשימת מוצרים או שירותים אותם אתם מבקשים‬       ‫אנחנו כיהודים ובכלל‪ ,‬מצטרפים לכל השמחה והששון‬
                                     ‫להציע ללקוחות שלכם‪.‬‬                 ‫ופותחים את הארנק‪ .‬בקיצור‪...‬חגיגת קניות בעיצומה‪.‬‬

‫לאחר מכן‪ ,‬בדקו על איזה צורך עונה אותו מוצר או שירות בעבור‬    ‫והינה סיבה טובה לתרץ לעצמנו כמה אנחנו צריכים או זקוקים‬
                                            ‫הלקוח שלכם‪...‬‬                                  ‫לבגד הזה‪ ,‬לנעל הזו‪ ,‬לכלי הזה‪...‬‬

‫ואז צאו במבצעים לאותם המוצרים עם הדגשת הצורך ללקוח (לא‬       ‫כולנו ללא יוצא מן הכלל קונים מתוך רגש ולא מתוך היגיון‪ .‬אנחנו‬
‫רק מחיר)‪ .‬שווקו את המבצעים שלכם במדיות השונות אשר יגרמו‬      ‫קונים את הצבע שאנו אוהבים‪ ,‬קונים חולצה בה אנו נראים טוב‪,‬‬
                                                             ‫קונים מוצר שמוצא חן בעינינו‪ .‬אנחנו מתרצים את הקניה בהסבר‬
                               ‫לתנועת לקוחות אליכם לעסק‪.‬‬     ‫שכלתי‪ ,‬אך בפועל אנו קונים זאת מתוך דחף רגשי ולא מתוך צורך‬
‫תהיוסבלניםוחייכנים‪ .‬לקוחות לא אוהבים מוכרים זועפים או חמורי‬
                                                                                                                  ‫אמיתי‬
                                                    ‫סבר‪...‬‬
‫דברו ללב של הלקוח במילים כמו‪ ...‬אתה נראה טוב עם זה‪ ,‬אתה‬                     ‫איך כל זה מתקשר אלינו כבעלי עסקים???‬
‫אוהב את זה‪ ,‬זה ממש מחמיא לך‪ ...‬זה הטעם שאתה אוהב‪ ...‬כאשר‬
‫נדבר ללב ונעצים את הלקוח‪ ,‬אנו מדברים לרגש‪ ,‬שהוא כפתור‬        ‫אם נדע ונבין מהו הצורך עליו המוצר שלנו עונה ללקוחות‪ ,‬נדע‬
                                                             ‫להנגיש את המוצר ללקוח בצורה רגשית‪ ,‬רוב הסיכויים שהלקוח‬
                                 ‫הקניות של הלקוח הטיפוסי‪.‬‬
                                                                       ‫יקנה את המוצר שלנו או את השירות אותו אנו מציעים‪.‬‬
   ‫אז הסבירו בצורה שכלתנית אך רגשית ותגדילו מכירות‪.‬‬
                                                                ‫לכן‪ ,‬כאשר אנו מתכננים למכור מוצר או‬
                               ‫‪ Black Friday‬שמח לכולכם‬          ‫שירות‪ ,‬חובה עלינו לחשוב מהו הצורך עליו‬
                                                   ‫שלכם‪,‬‬        ‫עונה המוצר או השירות בעבור הלקוחות שלנו‪.‬‬
                                                                ‫כאשר נדע את הצורך‪ ,‬נדע טוב יותר לשווק‬
                            ‫ענבל יפת ‪ -‬פיתוח ויעוץ לעסקים‬       ‫את המוצר ולבנות מבצע התואם את צורכי‬
            ‫מפתח תבנית השילוש הקדוש לניהול עסק מצליח‬
                                                                                                 ‫הלקוח‪.‬‬
                                      ‫לנהל במקום להתנהל‬

                      ‫‪[email protected] I 050-4242606‬‬

‫גיליון ‪27 99‬‬
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32