Page 7 - medorledor77
P. 7

‫מגזין מדור לדור‬                                                    ‫כמעט בנמצא משחקים המאפשרים שיח‬
                                                                   ‫ותהליכי חשיבה ושינוי רגשי והתנהגותי‬
‫של גבולות המשחק או שאדם הוכרח לשחק‪ ,‬נפגמת ההנאה‬                    ‫מורכבים יותר‪ .‬ואם אין‪ ,‬אז ראיתי בכך‬
‫והיא עלולה לגרום לידי סכנה ממשית פיזית או רגשית‪.‬‬                   ‫הזדמנות ליצור שכאלו‪ ,‬ובמסגרת קורס‬
‫מכאן שחשוב לשחק עם מנחה מקצועי המלווה ומשמש‬                        ‫לאפשר למשתתפים בו להתנסות בהם‪,‬‬
‫כאיש ביטחון בשערי עולם המשחק‪ .‬בנוסף‪ ,‬ניתן לקבוע כלל‬                ‫ללמוד כיצד לתפעל אותם‪ ,‬ואף ליצור‬
‫או מילת קוד להפסקת משחק‪ ,‬כאשר יש מקרה של תחושות‬                    ‫משחקים משלהם בהתאמה לתוכן ולקהל‬
‫שליליות עוצמתיות‪" .‬לא משחקים – שוברים את הכלים" זה‬
‫בדיוק מה שהיינו אומרים כשהיינו ילדים להפרת כללים‬                                                ‫היעד שלהם‪.‬‬

                                         ‫וגבולות במשחק‪.‬‬                     ‫אנחנו בוחרים לשחק‪,‬‬
                                                                        ‫כשעוצרים לרגע את מרוץ‬
‫דונלד וודס ויניקוט ‪ Donald Woods Winnicott‬פיתח את‬                       ‫החיים‪ ,‬ופנויים לבודד את‬
‫הטיפול הפסיכולוגי באמצעות טיפול במשחק‪ ,‬והתחברתי‬                          ‫עצמנו מהמציאות‪ ,‬ולרגע‬
‫לאחד מציטוטיו‪" :‬במשחק‪ ,‬ובמשחק בלבד‪ ,‬הילד או המבוגר‬                   ‫קט נכנסים למציאות מדומה‬
‫מסוגלים להיות יצירתיים ולהשתמש באישיות כולה‪ ,‬ורק‬                       ‫בה הכל אפשרי‪ .‬יותר מכך‪,‬‬
                                                                         ‫זהו תנאי חשוב לפעילות‬
                   ‫בהיותו יצירתי מגלה היחיד את העצמי‪".‬‬
                                                                           ‫משחקית‪ ,‬כדי לאפשר‬
‫משפט זה מסכם את הנאמר‪ ,‬ומחזק אותי באופן אישי‬                               ‫לעצמנו התמודדות עד‬
‫להמשיך לשחק עם המשתתפים בקורסים שלי‪ ,‬וכמובן עם‬                             ‫אובדן שליטה במצבים‬
                                                                      ‫שבמציאות לא היינו בוחרים‬
                                    ‫הילדים הפרטיים שלי‪.‬‬
                                                                             ‫להיכנס אליהם בכזו‬
                                ‫רחל סטיקלרו‪-‬קורסי ‪NLP‬‬                          ‫חופשיות וקלילות‪.‬‬
                             ‫‪0509807497 / 050-7807497‬‬

                                               ‫‪[email protected]‬‬

                                                                ‫התחושות הללו הן חלק חשוב בחוויה‪ ,‬שבסיומה יש לנו‬
                                                                ‫אפשרות להכניס תובנות מהתהליך לחיינו או שלא‪ .‬במילים‬
                                                                ‫אחרות‪ :‬לבחור במה לשאת באחריות וההשלכות של‬

                                                                                                  ‫הפעולות שלנו במציאות‪.‬‬
                                                                ‫החוויה המשחקית מעניקה לנו תקווה לעתיד חדש‪ ,‬לצד‬
                                                                ‫אפשרויות מעשיות להתמודדות עם אתגרי החיים‪ .‬התחושה‬
                                                                ‫היא של למידה טבעית‪ ,‬מאחר והתהליך מאפשר עקיפת‬
                                                                ‫החשיבה הלוגית הבולמת‪ .‬האופטימיות משולבת בעובדה‬
                                                                ‫שהכל אפשרי במסגרת הוראות וגבולות המשחק‪ ,‬וניתן‬
                                                                ‫לשינוי על הלוח ובדמיון שלנו‪ .‬במיוחד‪ ,‬כשזו בחירה אם‬
                                                                ‫להשתתף בו או לא‪ ,‬ולכאורה לרגע קט יש לנו שליטה על‬

                                                                                    ‫המציאות המתקיימת במרחב המשחק‪.‬‬
                                                                ‫חשוב לציין כי כאשר במשחק האישי הקבוצתי‪ ,‬קיימת הפרה‬

‫גיליון ‪7 77‬‬
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12