Page 7 - medorledor77
P. 7
מגזין מדור לדור כמעט בנמצא משחקים המאפשרים שיח
ותהליכי חשיבה ושינוי רגשי והתנהגותי
של גבולות המשחק או שאדם הוכרח לשחק ,נפגמת ההנאה מורכבים יותר .ואם אין ,אז ראיתי בכך
והיא עלולה לגרום לידי סכנה ממשית פיזית או רגשית. הזדמנות ליצור שכאלו ,ובמסגרת קורס
מכאן שחשוב לשחק עם מנחה מקצועי המלווה ומשמש לאפשר למשתתפים בו להתנסות בהם,
כאיש ביטחון בשערי עולם המשחק .בנוסף ,ניתן לקבוע כלל ללמוד כיצד לתפעל אותם ,ואף ליצור
או מילת קוד להפסקת משחק ,כאשר יש מקרה של תחושות משחקים משלהם בהתאמה לתוכן ולקהל
שליליות עוצמתיות" .לא משחקים – שוברים את הכלים" זה
בדיוק מה שהיינו אומרים כשהיינו ילדים להפרת כללים היעד שלהם.
וגבולות במשחק. אנחנו בוחרים לשחק,
כשעוצרים לרגע את מרוץ
דונלד וודס ויניקוט Donald Woods Winnicottפיתח את החיים ,ופנויים לבודד את
הטיפול הפסיכולוגי באמצעות טיפול במשחק ,והתחברתי עצמנו מהמציאות ,ולרגע
לאחד מציטוטיו" :במשחק ,ובמשחק בלבד ,הילד או המבוגר קט נכנסים למציאות מדומה
מסוגלים להיות יצירתיים ולהשתמש באישיות כולה ,ורק בה הכל אפשרי .יותר מכך,
זהו תנאי חשוב לפעילות
בהיותו יצירתי מגלה היחיד את העצמי".
משחקית ,כדי לאפשר
משפט זה מסכם את הנאמר ,ומחזק אותי באופן אישי לעצמנו התמודדות עד
להמשיך לשחק עם המשתתפים בקורסים שלי ,וכמובן עם אובדן שליטה במצבים
שבמציאות לא היינו בוחרים
הילדים הפרטיים שלי.
להיכנס אליהם בכזו
רחל סטיקלרו-קורסי NLP חופשיות וקלילות.
0509807497 / 050-7807497
[email protected]
התחושות הללו הן חלק חשוב בחוויה ,שבסיומה יש לנו
אפשרות להכניס תובנות מהתהליך לחיינו או שלא .במילים
אחרות :לבחור במה לשאת באחריות וההשלכות של
הפעולות שלנו במציאות.
החוויה המשחקית מעניקה לנו תקווה לעתיד חדש ,לצד
אפשרויות מעשיות להתמודדות עם אתגרי החיים .התחושה
היא של למידה טבעית ,מאחר והתהליך מאפשר עקיפת
החשיבה הלוגית הבולמת .האופטימיות משולבת בעובדה
שהכל אפשרי במסגרת הוראות וגבולות המשחק ,וניתן
לשינוי על הלוח ובדמיון שלנו .במיוחד ,כשזו בחירה אם
להשתתף בו או לא ,ולכאורה לרגע קט יש לנו שליטה על
המציאות המתקיימת במרחב המשחק.
חשוב לציין כי כאשר במשחק האישי הקבוצתי ,קיימת הפרה
גיליון 7 77