Page 19 - medorledor60
P. 19

‫מגזין מדור לדור‬                                                          ‫משפטיפ ‪ -‬תאגידים ומסחרי‬

‫התמורה המשולמת בעד השירות‪/‬המוצר ומועדי‬                     ‫לקראת החזרה‬
‫התשלום‪ ,‬תחומי אחריות והגבלתו במסגרת אספקת‬                          ‫לשגרה‬
‫השירות‪ /‬המוצר ועוד‪ .‬כמובן שלכל עסק ומסגרת פעילותו‬
‫יש לשקול לכלול סעיפים המתאימים והייחודיים לאותו‬             ‫בעסק – עדכון‬
                                                              ‫וריענון תנאי‬
                                         ‫תחום פעילות‪.‬‬
                                                         ‫ההסכמים בעסק‬
  ‫הסכמים מותאמים ומקיפים אשר‬                                         ‫שלנו‬
  ‫כוללים את כלל הסוגיות הנוגעות‬
  ‫להתקשרות מול לקוח‪ ,‬מנוסחים‬                                                              ‫עמו״אדת‪:‬מעיין קוסלבסקי‬
  ‫באופן ברור שלא מותיר מקום‬
  ‫לפרשנויות ומחלוקות בעתיד ‪-‬‬                           ‫ם סיום חופשת הקיץ והחזרהע‬
  ‫עשויים לתת הגנה מיטבית לבעל‬
  ‫העסק תוך מזעור נזקים ובעיות מול‬                      ‫לשגרה‪ ,‬זה גם הזמן להתחיל להניע‬
                                                       ‫בעסק שלנו עניינים ונושאים שהוזנחו‬
                      ‫לקוחות בעתיד‪.‬‬                    ‫מעט ולא טופלו בשל עומס של שגרת‬

‫עו"ד מעיין קוסלבסקי מתמחה בתחום דיני התאגידים‬                               ‫העבודה היומיומית‪.‬‬
            ‫והחברות‪ ,‬דיני עמותות ומשפט אזרחי מסחרי‬
             ‫‪[email protected] l 054-6393344‬‬          ‫במישור המשפטי‪ ,‬העניינים שלרוב פחות מטופלים‬
                                                       ‫ונדחקים הצידה בעסקים עצמאיים קטנים ובינוניים הם ‪-‬‬
‫‪19‬‬
                                                                                ‫ההסכמים מול לקוחות וספקים‪.‬‬
                                                       ‫קיימים בעלי עסקים שאינם מקפידים להחתים כל לקוח‬
                                                       ‫ולקוח על הסכם‪ ,‬הצעת מחיר כתובה או טופס הזמנה‪ .‬אך‬
                                                       ‫לרוב‪ ,‬כאשר אני פוגשת בעלי עסקים קטנים ובינוניים אני‬
                                                       ‫שמה לב שגם כאשר הם נוהגים באופן מתמיד לדאוג‬
                                                       ‫להסכמים חתומים מול לקוחות‪ ,‬עיקר הבעייתיות טמונה‬
                                                       ‫בכך שהם לא בודקים האם ההסכם או נוסח הצעת המחיר‬
                                                       ‫המשמש אותם מול לקוחות הוא מעודכן‪ ,‬מתאים ונכון‬

                                                                       ‫ורלוונטי לעסק שלהם באותה נקודת זמן‪.‬‬

                                                       ‫במרבית המקרים‪ ,‬בעל העסק עושה שימוש עם נוסח ישן‬
                                                       ‫מאוד של הסכם או הצעת מחיר מבלי לעדכן או לערוך‬
                                                       ‫שינויים בהתאם להתפתחות והתקדמות העסק‪ .‬לעיתים‬
                                                       ‫מקרים חריגים שאירעו מול לקוחות מחייבים התייחסות‪,‬‬
                                                       ‫למידת והפקת לקחים והוספת סעיפים מתאימים‬
                                                       ‫בהסכם‪ /‬הצעת המחיר על מנת שטעויות או חוסר הבנה‬
                                                       ‫כלשהו לא ישובו ויחזרו על עצמם במהלך שגרת העסקים‬

                                                                                                         ‫שלנו‪.‬‬
                                                       ‫בנוסף‪ ,‬חשוב לשים לב שקיימים הסעיפים העיקריים –‬
                                                       ‫מהות השירות‪/‬מוצר (מה הוא כולל ומה הוא לא כולל)‪,‬‬

                                                                                                          ‫גיליון ‪60‬‬
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24