Page 23 - medorledor58
P. 23
מגזין מדור לדור
והדרכה היה הוליסטי וטבעי. בנייד .כמובן שהחברה סיפרה לאמא שלה והסיפור תפס
תאוצה לא נעימה וכרגע יש הפסקה של מפגשים ביניהן.
עופרה רוזנפלד -מילת דינה הרגישה לחץ ואשמה בשל התערבותה וחשה
טיפול אישי וקורסים שהרסה לבת שלה את הקשר עם החברה הכי טובה.
שני עצמה לא הגיבה לאירוע ודי התעלמה מכל המצב
פסיכותרפיסטית ומנחת הורים מטעם אדלר, ולא הביעה מורת רוח מהמעשה באופן מפורש .דינה מצד
מטפלת ב-פסיכותרפיה גופנית דמיון מודרך NLPואימון אחד דאגה לבת שלה שהיא לא אסרטיבית ומאידך שלא
יהיו לה חברות למרות שהיא ילדה טובה ונעימה בכתה.
www.milat.co.ilמייל[email protected] : היא הגיעה למפגש הראשון לבד טעונה ולחוצה מאד ,לא
יודעת איך לנהוג .דינה הבינה שייתכן שמשהו לא עובד
054-6555841 כשורה והפעם חשה במישרין שהילדה שלה לא תסתדר
כמו שהיא לא הסתדרה כילדה .בקשתה של דינה היתה
מיתוג עיצוב ובניית אתרים
לקבל כלים מכוונים להדרכה הורית.
מיתוג ,עיצוב,
בניית אתרים והדרכות בהדרכה המטרות :לחזק אמונה של המטופל ביכולותיו,
להרחיב זווית ראיה (ילד לא מקנא ,ילד רוצה קשר) ,לעודד
052-3776123 יכולת ההורה להיות אקטיבי במציאת פתרונות למצב ,לחזק
את הדימוי ההורי של ההורה ,לפתח חשיבה עצמאית ,לתת
מקום להורה לראות שהוא המומחה לילדיו ,לסייע באיתור
הבעיה והקושי ,לנטרל פרשנות שלנו לסיפור .לנרמל את
התנהגות הילד .לבדוק איפה כן ההתנהלות שלו עובדת,
הרחבת פרשנות לדברים ,לעודד ניסיון לעצמאות ,שאלות
כגון :איך היית רוצה לראות את המתבגר שלך כאדם
גדול?
להעלות את קרנו של הילד בעיני ההורים .עשיתי שיקופים
רבים ועודדתי את ההורים על האכפתיות שלהם.
בדקתי כבר במפגשים הראשונים ללמוד את דפוסי ההתקשרות
בין ההורה והילד – החוזה ההורי ,לתת הדרכת תקשורת (עידוד,
שיתוף התייעצות) ,הזכרתי לעצמי לא לנקוט עמדה (לא
להחליש את ההורים).
להתמקד במה כן ,לא להטיף!
להראות תמיד כוחות ,לא חולשות.
לבחון מה לקח ההורה מהמפגש?
לציין אוירה משפחתית ואיך היא
משפיעה.
ככל שדברים אלה היו נהירים לי והיו נר לרגלי ,היה קל לי
מאד להיות שם בשביל ההורים ביצירת הפרדה בין טיפול
לבין הדרכה .אכן התוצאות היו מהירות יותר משהאמנתי,
היה מפגש משפחתי בבית שבו נאמרו דברים ונוצרו חוזי
תקשורת .דינה עומדת יותר בפני החששות שלה ובנושא
זה גם ביקשה להמשיך לבוא אלי לטיפול אישי .ההנאה
שלי מההדרכה היתה מעל המצופה והחיבור בין פסיכותרפיה
גיליון 23 58