Page 23 - medorledor58
P. 23

‫מגזין מדור לדור‬

                 ‫והדרכה היה הוליסטי וטבעי‪.‬‬                 ‫בנייד‪ .‬כמובן שהחברה סיפרה לאמא שלה והסיפור תפס‬
                                                           ‫תאוצה לא נעימה וכרגע יש הפסקה של מפגשים ביניהן‪.‬‬
                                ‫עופרה רוזנפלד ‪ -‬מילת‬       ‫דינה הרגישה לחץ ואשמה בשל התערבותה וחשה‬
                                  ‫טיפול אישי וקורסים‬       ‫שהרסה לבת שלה את הקשר עם החברה הכי טובה‪.‬‬
                                                           ‫שני עצמה לא הגיבה לאירוע ודי התעלמה מכל המצב‬
           ‫פסיכותרפיסטית ומנחת הורים מטעם אדלר‪,‬‬            ‫ולא הביעה מורת רוח מהמעשה באופן מפורש‪ .‬דינה מצד‬
‫מטפלת ב‪-‬פסיכותרפיה גופנית דמיון מודרך ‪ NLP‬ואימון‬           ‫אחד דאגה לבת שלה שהיא לא אסרטיבית ומאידך שלא‬
                                                           ‫יהיו לה חברות למרות שהיא ילדה טובה ונעימה בכתה‪.‬‬
          ‫‪ www.milat.co.il‬מייל‪[email protected] :‬‬           ‫היא הגיעה למפגש הראשון לבד טעונה ולחוצה מאד‪ ,‬לא‬
                                                           ‫יודעת איך לנהוג‪ .‬דינה הבינה שייתכן שמשהו לא עובד‬
                                              ‫‪054-6555841‬‬  ‫כשורה והפעם חשה במישרין שהילדה שלה לא תסתדר‬
                                                           ‫כמו שהיא לא הסתדרה כילדה‪ .‬בקשתה של דינה היתה‬
     ‫מיתוג עיצוב ובניית אתרים‬
                                                                                ‫לקבל כלים מכוונים להדרכה הורית‪.‬‬
  ‫מיתוג‪ ,‬עיצוב‪,‬‬
‫בניית אתרים והדרכות‬                                        ‫בהדרכה המטרות‪ :‬לחזק אמונה של המטופל ביכולותיו‪,‬‬
                                                           ‫להרחיב זווית ראיה (ילד לא מקנא‪ ,‬ילד רוצה קשר)‪ ,‬לעודד‬
                 ‫‪052-3776123‬‬                               ‫יכולת ההורה להיות אקטיבי במציאת פתרונות למצב‪ ,‬לחזק‬
                                                           ‫את הדימוי ההורי של ההורה‪ ,‬לפתח חשיבה עצמאית‪ ,‬לתת‬
                                                           ‫מקום להורה לראות שהוא המומחה לילדיו‪ ,‬לסייע באיתור‬
                                                           ‫הבעיה והקושי‪ ,‬לנטרל פרשנות שלנו לסיפור‪ .‬לנרמל את‬
                                                           ‫התנהגות הילד‪ .‬לבדוק איפה כן ההתנהלות שלו עובדת‪,‬‬
                                                           ‫הרחבת פרשנות לדברים‪ ,‬לעודד ניסיון לעצמאות‪ ,‬שאלות‬
                                                           ‫כגון‪ :‬איך היית רוצה לראות את המתבגר שלך כאדם‬

                                                                                                            ‫גדול?‬
                                                           ‫להעלות את קרנו של הילד בעיני ההורים‪ .‬עשיתי שיקופים‬

                                                                   ‫רבים ועודדתי את ההורים על האכפתיות שלהם‪.‬‬
                                                           ‫בדקתי כבר במפגשים הראשונים ללמוד את דפוסי ההתקשרות‬
                                                           ‫בין ההורה והילד – החוזה ההורי‪ ,‬לתת הדרכת תקשורת (עידוד‪,‬‬
                                                           ‫שיתוף התייעצות)‪ ,‬הזכרתי לעצמי לא לנקוט עמדה (לא‬

                                                                                             ‫להחליש את ההורים)‪.‬‬

                                                             ‫להתמקד במה כן‪ ,‬לא להטיף!‬
                                                             ‫להראות תמיד כוחות‪ ,‬לא חולשות‪.‬‬
                                                             ‫לבחון מה לקח ההורה מהמפגש?‬
                                                             ‫לציין אוירה משפחתית ואיך היא‬

                                                                                      ‫משפיעה‪.‬‬

                                                           ‫ככל שדברים אלה היו נהירים לי והיו נר לרגלי‪ ,‬היה קל לי‬
                                                           ‫מאד להיות שם בשביל ההורים ביצירת הפרדה בין טיפול‬
                                                           ‫לבין הדרכה‪ .‬אכן התוצאות היו מהירות יותר משהאמנתי‪,‬‬
                                                           ‫היה מפגש משפחתי בבית שבו נאמרו דברים ונוצרו חוזי‬
                                                           ‫תקשורת‪ .‬דינה עומדת יותר בפני החששות שלה ובנושא‬
                                                           ‫זה גם ביקשה להמשיך לבוא אלי לטיפול אישי‪ .‬ההנאה‬
                                                           ‫שלי מההדרכה היתה מעל המצופה והחיבור בין פסיכותרפיה‬

‫גיליון ‪23 58‬‬
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28