Page 37 - medorledor51
P. 37
מגזין מדור לדור צילום :מוניקה פיץ'
אותם צעד אחר צעד במסע להגשמת משאלותיהם . חשוב!" חשב לעצמו מתן .בניגוד לרעיונות שהיו לו בעבר ,הפעם הוא
בשלב הראשון פורשים הילדים את המשאלות השונות שלהם ,לאחר לא רק השתעשע במחשבה .הפעם הרעיון הפך למשאלה שהוא רצה
מכן הם מציינים ליד כל אחת מהן מתי היו רוצים שתתרחש ואיך
לדעתם יוכלו לגרום להן לקרות .אחד הכלים שיכולים לסייע לילדים מאוד להגשים! אבל איך מגשימים משאלות?"
לגרום למשאלה להתממש הוא לבקש עזרה מאחרים .דף עבודה נוסף התשובה המידית של ילדים בכל הגילים (וגם של מבוגרים רבים) היא:
מבקש מהם לציין מי יוכל לסייע להם בהגשמת רשימת המשאלות. "עוצמים את העיניים ומבקשים חזק בלב" .אך האם זה נכון? האם זו
בשלב הבא הם מתבקשים להעלות על הכתב את העצות שקיבלו הדרך להגשמת משאלות? הספר מעודד שיח על משאלות ומימושן
ולבנות לוח זמנים ליישומן .בסיומו של הספר יכולים הילדים לרשום כל ובוחן בשפה בהירה את מגוון האפשרויות עד ההגעה למסקנה
מה שלמדו מתהליך הגשמת המשאלות שלהם וליצור רשימת המתבקשת ,שמתוך תכנון ,שיתוף ועשיה יגדלו סיכוייה של המשאלה
להתממש .הספר מומלץ לקריאה משותפת .בסוף הספר ימצאו
משאלות חדשה.
הקוראים הצעירים יומן אישי המנחה אותם להגשמת משאלותיהם!
הספר הפונה לילדי הגן הבוגרים ולתלמידי הכיתות הנמוכות בבתי
הספר מעניק לקוראיו שתי חוויות בספר אחד : קרן ( ,)46נשואה ,2 +בעלת תואר ראשון שלי רב תחומי באמנויות -
קולנוע ,תיאטרון ואמנות באונ' תל אביב ותואר שני בפסיכולוגיה
האחת ,זהו ספר קריאה שמודפס בפונט גדול ומנוקד שמתאים הן ייעוצית ,באונ' סנטה קלרה ,קליפורניה ,מביאה את הניסיון המקצועי
לעושים את צעדיהם הראשונים שלה באופן בו בנתה את המסע שעורך הילד מתן לעבר הפיכת
בעולם הקריאה והן לקריאה הרעיונות שלו לברי מימוש .הספר ,לדבריה ,נועד ללמד ילדים להכיר
משותפת עם הורה או מבוגר את הכוחות והיכולת שלהם ולסמוך עליהם" :הייתי מעוניינת שהילדים
אחר .את הספר מלווים איוריה ייקחו בקריאה את הידיעה שיש להם את היכולת להגשים משאלות ,או
הנפלאים של רות קינן ,מאיירת
ומעצבת גרפית שהפכה את לפחות לנסות".
הספר לחוויה אסתטית מן
המעלה הראשונה .היא אחראית הספר זכה לתו תוכן מטעם מכון אדלר" :ספר מקסים המלמד את
על כל ההיבט החזותי של הספר. הילד איך להפוך חלום למציאות .חלומות אינם נופלים מהשמיים ככה
עבודתה המוקפדת של קינן באה סתם ,ויש ביכולותינו לפעול כדי לקדם ולהגשים אותם .הספר מדגים
לידי ביטוי כבר בכריכת הספר תקשורת פתוחה ושיח בגובה העיניים .דרך האיורים והסיפור הילדים
יכולים להיות שותפים לדרכו של מתן ,גיבור הסיפור ולחפש דרכים
ובעמודיו הפנימיים המעוצבים בצורה מקורית .בעמוד הראשון של
הספר יכול הילד שמקבל אותו במתנה לציין את שמו ,דבר שמאפשר משל עצמם להגשמת המשאלות".
לו להתחבר לספר באופן בלתי אמצעי כבר מהעמוד הראשון .איורי
הספר נותנים לקורא הצעיר חוויה עוטפת בעזרת הטכניקה שבחרה הספר ''תפוח המשאלות" מורכב משני חלקים :החלק הראשון מציג
קינן המשלבת בין חומרים שונים המוצמדים אלה לאלה .חומרים אלה את סיפורו של מתן שבזכות עץ תפוחים הגדל בחצר ביתו לומד איך
מגשימים משאלות .החלק השני של הספר הוא "יומן הגשמת
יוצרים את התמונה הסופית שיוצרת את האיור בספר. משאלות" המורכב מדפי עבודה הפונים לקוראים הצעירים ומלווים
החוויה השנייה נמצאת בחלקו השני של הספר – זהו בעצם ספר עבודה גיליון 51
שיכול לעמוד בפני עצמו ומאפשר לילד ללמוד איך לתרגם מחשבות
למעשים כשהוא מתמקד בנושא אחד :הגשמת משאלות.
הספרמיועדלילדיםצעיריםבגילאי 7-5והואמותאםבכתיבהובאיורים
לגיל זה" .המסר עצמו מתאים לכל גיל .כבר יצא לי לקרוא אותו גם
לילדים יותר בוגרים עד גיל חטיבה שאהבו אותו .הספר הוביל אותנו
לשיחה קולחת בנושא הגשמת משאלות".
בימיםאלהעובדתליאתקרןעלפיתוחמשחקיםלילדים:לאהייתה לי
רק רשימה משלי ,אלא גם 3-2יעדים בכל שנה שחשוב לי להגשים.
"תפוח המשאלות" היה אחד מהם.
37