Page 34 - medorledor51
P. 34
להעביר את המסר וללמוד מההשראה
הדס גניס-פרי היא יזמית בתחום החינוך ,בוגרת תואר להעביר את
שני ( )M.Aבחקר חינוך אלטרנטיבי מאוניברסיטת חיפה' המסר וללמוד
בעלת רשת "מרכז למידה הדס" ,שהוציאה לאחרונה את מההשראה
ספר הילדים "הבלגן של הדס" .הספר מתאר יממה בחיי
הדס ,ילדה בעלת הפרעת קשב וריכוז אשר על אף רצונה מאת :זהר נוי
העז להצליח להיות "ככל הילדים" היא אינה מצליחה
להתרכז בשיעורים ולמלא אחר המשימות הנדרשות
בבית הספר ובבית .הספר מתאר באופן משעשע את
חוויית החיים של הדס החל בבלגן שיש לה בחדר וכלה בחלומות בהקיץ המלווים אותה
בשיעורים .הספר כתוב בשפה קלה ומהנה ,מציג את ההתמודדות עם הפרעת קשב וריכוז ואת
הפתרונות השונים והיצירתיים שאפשר למצוא ביחד כדי להפוך את ה"הפרעה" ל"השראה".
עם תלמידים רבים ,כמורה במערכת החינוך ובמסגרות הבלתי צילום דיגיטל פוטו מרקט
פורמליות .הדס שואפת לחשוף כל ילד והורה לצד החיובי והצבעוני
של החיים עם הפרעת קשב וריכוז ולהטמיע בקורא את האמונה דס גניס-פרי היא יזמית בתחום החינוך ,בוגרת תוארה
שאפשר למנף את הקושי להצלחות בכל התחומים. שני ( )M.Aבחקר חינוך אלטרנטיבי מאוניברסיטת
חיפה' בעלת רשת "מרכז למידה הדס" ,שהוציאה
לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים
והססגוניים של מיכל רון שמאירה בשלל צבעים את הסיפור לאחרונה את ספר הילדים "הבלגן של הדס" .הספר מתאר יממה
ומוסיפה לייחודיות שלו .הספר מיועד לילדים מגיל ,3מתאים בחיי הדס ,ילדה בעלת הפרעת קשב וריכוז אשר על אף רצונה העז
לקריאה לילדים מגיל ( 5גן חובה) ועד ילדים בכיתה ה .המסרים להצליח להיות "ככל הילדים" היא אינה מצליחה להתרכז בשיעורים
ולמלא אחר המשימות הנדרשות בבית הספר ובבית .הספר מתאר
מיועדים למבוגרים ולילדים כאחד. באופן משעשע את חוויית החיים של הדס החל בבלגן שיש לה
בחדר וכלה בחלומות בהקיץ המלווים אותה בשיעורים .הספר
על ההשראה לכתיבת הספר מספרת הדס" :היא הגיעה מחוויות כתוב בשפה קלה ומהנה ,מציג את ההתמודדות עם הפרעת קשב
ילדותי כתלמידה ובעקבות מפגשים יומיומיים עם תלמידים וריכוז ואת הפתרונות השונים והיצירתיים שאפשר למצוא ביחד
בגילאים שונים כמורה .המפגש עם תלמידים חושף בפניי יום יום
את הקשיים של התלמידים בימינו ואת הפערים בין עולמם הפנימי כדי להפוך את ה"הפרעה" ל"השראה".
לחומרים הנלמדים בבית הספר .ההשראה נוצרה גם מתהליך
הלימודים שלי .נחשפתי למאמרים רבים ולמחקר מעמיק בנושא הדס ( )29נשואה ואם לבת ,כתבה את הספר על בסיס חוויותיה
"אלטרנטיבות חינוכיות" ,דבר שגרם לי לגבש דעה אודות מערכת האישיות כתלמידה בעלת לקויות למידה וקשב ובעקבות מפגשים
החינוך והבנה מעמיקה יותר על הקושי של תלמידים בימינו.
34
ביססתי את הכתיבה על חוויות מילדותי".
מרכז למידה הדס
"בשנת ,2013החלטתי לעזוב את מערכת החינוך כדי לנסות לפתח
את תחום החינוך המשלים " -הבלתי פורמלי" בישראל .הקמתי
"קהילת לומדים" ופעלתי מול עיריות שונות לקדם את הנושא
בעירן .המטרה הייתה ליצור מרכזים קהילתיים במימונן ולאפשר
הגעה חופשית לכלל התלמידים .כשנתקלתי בקשיים ובירוקרטיה
החלטתי ליזום את הקמת "מרכז למידה הדס" .מרכז הלמידה
ממוקם במרכז רמת גן בשכונת מגורים קטנה ונמצא מאחורי בית
ספר .מיקומו הגאוגרפי נבחר בקפידה ותואם לפילוסופיה של
34