Page 34 - medorledor51
P. 34

‫להעביר את המסר וללמוד מההשראה‬

‫הדס גניס‪-‬פרי היא יזמית בתחום החינוך‪ ,‬בוגרת תואר‬                                      ‫להעביר את‬
‫שני (‪ )M.A‬בחקר חינוך אלטרנטיבי מאוניברסיטת חיפה'‬                                     ‫המסר וללמוד‬
‫בעלת רשת "מרכז למידה הדס"‪ ,‬שהוציאה לאחרונה את‬                                         ‫מההשראה‬
‫ספר הילדים "הבלגן של הדס"‪ .‬הספר מתאר יממה בחיי‬
‫הדס‪ ,‬ילדה בעלת הפרעת קשב וריכוז אשר על אף רצונה‬                                              ‫מאת‪ :‬זהר נוי‬
‫העז להצליח להיות "ככל הילדים" היא אינה מצליחה‬
‫להתרכז בשיעורים ולמלא אחר המשימות הנדרשות‬
‫בבית הספר ובבית‪ .‬הספר מתאר באופן משעשע את‬

‫חוויית החיים של הדס החל בבלגן שיש לה בחדר וכלה בחלומות בהקיץ המלווים אותה‬
‫בשיעורים‪ .‬הספר כתוב בשפה קלה ומהנה‪ ,‬מציג את ההתמודדות עם הפרעת קשב וריכוז ואת‬
‫הפתרונות השונים והיצירתיים שאפשר למצוא ביחד כדי להפוך את ה"הפרעה" ל"השראה"‪.‬‬

‫עם תלמידים רבים‪ ,‬כמורה במערכת החינוך ובמסגרות הבלתי‬          ‫צילום דיגיטל פוטו מרקט‬
‫פורמליות‪ .‬הדס שואפת לחשוף כל ילד והורה לצד החיובי והצבעוני‬
‫של החיים עם הפרעת קשב וריכוז ולהטמיע בקורא את האמונה‬         ‫דס גניס‪-‬פרי היא יזמית בתחום החינוך‪ ,‬בוגרת תוארה‬

             ‫שאפשר למנף את הקושי להצלחות בכל התחומים‪.‬‬        ‫שני (‪ )M.A‬בחקר חינוך אלטרנטיבי מאוניברסיטת‬
                                                             ‫חיפה' בעלת רשת "מרכז למידה הדס"‪ ,‬שהוציאה‬
‫לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים‬
‫והססגוניים של מיכל רון שמאירה בשלל צבעים את הסיפור‬           ‫לאחרונה את ספר הילדים "הבלגן של הדס"‪ .‬הספר מתאר יממה‬
‫ומוסיפה לייחודיות שלו‪ .‬הספר מיועד לילדים מגיל ‪ ,3‬מתאים‬       ‫בחיי הדס‪ ,‬ילדה בעלת הפרעת קשב וריכוז אשר על אף רצונה העז‬
‫לקריאה לילדים מגיל ‪( 5‬גן חובה) ועד ילדים בכיתה ה‪ .‬המסרים‬     ‫להצליח להיות "ככל הילדים" היא אינה מצליחה להתרכז בשיעורים‬
                                                             ‫ולמלא אחר המשימות הנדרשות בבית הספר ובבית‪ .‬הספר מתאר‬
                             ‫מיועדים למבוגרים ולילדים כאחד‪.‬‬  ‫באופן משעשע את חוויית החיים של הדס החל בבלגן שיש לה‬
                                                             ‫בחדר וכלה בחלומות בהקיץ המלווים אותה בשיעורים‪ .‬הספר‬
‫על ההשראה לכתיבת הספר מספרת הדס‪" :‬היא הגיעה מחוויות‬          ‫כתוב בשפה קלה ומהנה‪ ,‬מציג את ההתמודדות עם הפרעת קשב‬
‫ילדותי כתלמידה ובעקבות מפגשים יומיומיים עם תלמידים‬           ‫וריכוז ואת הפתרונות השונים והיצירתיים שאפשר למצוא ביחד‬
‫בגילאים שונים כמורה‪ .‬המפגש עם תלמידים חושף בפניי יום יום‬
‫את הקשיים של התלמידים בימינו ואת הפערים בין עולמם הפנימי‬                             ‫כדי להפוך את ה"הפרעה" ל"השראה"‪.‬‬
‫לחומרים הנלמדים בבית הספר‪ .‬ההשראה נוצרה גם מתהליך‬
‫הלימודים שלי‪ .‬נחשפתי למאמרים רבים ולמחקר מעמיק בנושא‬         ‫הדס (‪ )29‬נשואה ואם לבת‪ ,‬כתבה את הספר על בסיס חוויותיה‬
‫"אלטרנטיבות חינוכיות"‪ ,‬דבר שגרם לי לגבש דעה אודות מערכת‬      ‫האישיות כתלמידה בעלת לקויות למידה וקשב ובעקבות מפגשים‬
‫החינוך והבנה מעמיקה יותר על הקושי של תלמידים בימינו‪.‬‬
                                                                                                                      ‫‪34‬‬
                      ‫ביססתי את הכתיבה על חוויות מילדותי"‪.‬‬

                        ‫מרכז למידה הדס‬

‫"בשנת‪ ,2013‬החלטתי לעזוב את מערכת החינוך כדי לנסות לפתח‬
‫את תחום החינוך המשלים ‪" -‬הבלתי פורמלי" בישראל‪ .‬הקמתי‬
‫"קהילת לומדים" ופעלתי מול עיריות שונות לקדם את הנושא‬
‫בעירן‪ .‬המטרה הייתה ליצור מרכזים קהילתיים במימונן ולאפשר‬
‫הגעה חופשית לכלל התלמידים‪ .‬כשנתקלתי בקשיים ובירוקרטיה‬
‫החלטתי ליזום את הקמת "מרכז למידה הדס"‪ .‬מרכז הלמידה‬
‫ממוקם במרכז רמת גן בשכונת מגורים קטנה ונמצא מאחורי בית‬
‫ספר‪ .‬מיקומו הגאוגרפי נבחר בקפידה ותואם לפילוסופיה של‬

‫‪34‬‬
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39