Page 17 - medorledor44
P. 17

‫מגזין מדור לדור‬                                                                           ‫ומטפלים‬

            ‫משפחה‬                                            ‫למחערבודתות‬

‫עצמאות‬                                                       ‫שלא ילעס דברים‪ .‬כאן אני אגלה לכם סוד מקצועי‪ :‬אפשר‬
                                                             ‫ללמד כלב (אבל‪ ,‬כל כלב!) שצרכים עושים רק בחוץ ושללעוס‬
 ‫מאת‪ :‬רויטל רומאו ‪ -‬מלווה הורים בתהליכי שינוי ‪054-8312083‬‬    ‫אפשר ומותר אבל רק את הצעצועים שלו‪/‬שלה‪ .‬חשוב להבין‬
                                                             ‫ולזכור שהכלב הגיע למקום חדש והוא לא יודע מה החוקים‪,‬‬
 ‫כולנו רוצים שהילד שלנו יהיה עצמאי‪ ,‬שיידע לעשות דברים‬        ‫אבל כשנעזור לו ללמוד אותם‪ ,‬אז נקבל כלב שמבין איך‬
 ‫בעצמו‪ .‬עם ריח האביב בחוץ וחופשת הפסח הארוכה‬                 ‫מתנהגים בבית ובחוץ‪ .‬נקבל כלב שמבקש לצאת החוצה ונצא‬
 ‫שמתקרבת ‪ -‬הרי זהו חג החירות‪ ,‬בחרתי את אחד הנושאים‬
                                                                                    ‫אנחנו לחירות מלעיסות ומסמרטוטים‪.‬‬
               ‫שמאוד מעסיקים הורים‪ ,‬במיוחד לקטנטנים‪:‬‬         ‫אני מזמינה אתכם בחג הזה‪ ,‬לשמח מישהו עם גור או כלב קטן‬
                                   ‫איך מגדלים ילד עצמאי?‬
                                                                                      ‫‪...‬או גדול ולהעלות לו חיוך על הפנים‪.‬‬
                            ‫‪ 3‬צעדים בדרך לעצמאות ילדינו‬
                                                ‫"אני לבד"!‬                                                      ‫גיליון ‪44‬‬

 ‫נתחיל מלבחון מה הילד כבר עושה היום ונוודא שאנחנו לא‬
 ‫עושים עבורו באופן קבוע ביומיום פעולות שהוא יכול‬
 ‫לעשות לבד כמו‪ :‬להתפשט‪ ,‬להתלבש‪ ,‬להתקלח‪ ,‬לצחצח‬
 ‫שיניים‪ .‬חשוב שהילד יידע לעשות פעולות בסיסיות בהתאם‬

                                                     ‫לגילו‪.‬‬
                                         ‫תנו להם להתנסות‬
 ‫גם אם זה מאוד מפתה לפעמים פשוט "לתקתק" את‬
 ‫הדברים וכן ברור שאפשר מהר יותר‪ ,‬מוצלח‪ ,‬נקי יותר‪ .‬אך‬
 ‫אם נרצה שהילד ילמד לעשות דברים בעצמו‪ ,‬ושגם יאמין‬
 ‫שהוא מסוגל‪ ,‬ניתן לו להתנסות‪ ,‬לחוות‪ .‬להתקע עם היד‬
 ‫בחולצה וליפול כשמנסה להוריד את המכנסיים‪ -‬כמה‬
 ‫פעמים עד שיצליח‪ .‬לא נכעס כשתשבר צלחת שפינה‬
 ‫מהשולחן או נשפכו המים כשמזג לעצמו אלא ננקה אתו‬
 ‫יחד את השברים ונעודד אותו לנסות שוב‪ .‬ושוב‪ .‬כי ככה‬

                                                   ‫לומדים‪.‬‬
 ‫נלמד אותו שלכל מעשה יש תוצאה ‪ -‬זוהי אחריות אישית‪.‬‬

        ‫והיא חלק חשוב ובלתי נפרד מהדרך לעצמאות ילדינו‪.‬‬
 ‫במקום להלחם אתו‪ ,‬קבעו את החוק ואת התוצאה לאי‬
 ‫עמידה בו ומשם‪ -‬צעד אחורה‪ .‬תנו לו להרטב כי התעקש לא‬
 ‫לקחת מטרייה‪ ,‬להתבאס שסידרת את הצעצועים אחריו כי‬
 ‫הוא סרב ועכשיו לא נשאר לך זמן או כח להקריא לו סיפור‪.‬‬
 ‫וכן‪ ,‬אפילו ללכת לישון רעב כי התעקש שלא רוצה לאכול‬

        ‫עם כולם‪ .‬ומה לעשות? זמן ארוחת הערב כבר עבר‪..‬‬
 ‫קוראים לזה תוצאה טבעית‪ ,‬והיא מהווה חלופה נהדרת‬
 ‫לצעקות איומים ועונשים ומלמדת את הילדים מהי אחריות‬
 ‫אמיתית למעשים שלהם‪ .‬והכי נפלא‪ ,‬שם אתכם ההורים‬
 ‫במקום מבין ותומך‪ ,‬ולא במקום נלחם‪ ,‬שנותן לילד את‬
 ‫המקום שלו לחוות‪ ,‬לטעות‪ ,‬לשאת בעצמו בתוצאות‪ .‬וללמוד‬

                                                      ‫מזה‪.‬‬

                           ‫רוצים לשאול או להגיב? בשמחה‪.‬‬
   ‫הכנסו לעמוד שלי בפייסבוק "זוגיות הורות ומה שביניהם"‬

‫‪17‬‬
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22