Page 21 - medorledor24
P. 21

‫הפינה העסקית‬                                                       ‫תרסיס דוחה חרקים‬

       ‫מה קדם למה?‬                                                        ‫מאת‪ :‬ענת דבוש ‪ -‬ארומתרפיה ‪054-4401114‬‬

                 ‫מאת‪ :‬ניר מקובסקי ‪ -‬מאמן לעסקים ‪052-2549504‬‬       ‫טיולים‪ ,‬בישיבה בחצר‪ -‬אנו נאכלים על ידיב‬
                                                                                            ‫ברחשים ויתושים‪.‬‬
     ‫חלטתם לפתח עסק‪ .‬אתם בטוחים המוצר או השירות‬                   ‫יש שמנים אתרים‪ ,‬במיוחד בעלי הניחוח הלימוני‪,‬‬
     ‫שלכם‪ .‬הבר הראשון שמה רוצים‪ ?....‬לקוחות כמובן!‬
                                                                                                 ‫אשר דוחים חרקים‪.‬‬
 ‫באותו רגע עולה כמובן עיניין השיווק ובאותה נשימהה‬                         ‫להלן חלוקת שמנים על פי מזיקים שונים‪:‬‬

     ‫הדילמה‪ :‬כיצד אשקיע בשיווק לפני שיש לקוחות ‪ ,‬הכנסות‬           ‫יתושים ‪ -‬ציטרונלה‪ ,‬אקליפטוס לימוני‪ ,‬מנטה‪,‬‬
     ‫ועל אחת כמה וכמה כסף‪ .‬מה תמהיל השיווק? מה התקציב?‬
                                                                  ‫לימון‪ ,‬אקליפטוס ‪ ,‬בזיליקום‪ ,‬ציפורן‪ ,‬תימין‪ ,‬עשב‬
                              ‫אז אקדיש מספר מאמרים לעיניין‪.‬‬                                    ‫לימון‪ ,‬גרניום‪ ,‬לבנדר‪.‬‬
                                       ‫טיפ ‪ :1‬שיווק שיווק שיווק‬
                                                                  ‫פרעושים ‪ -‬ארז‪ ,‬ציטרונלה‪ ,‬אקליפטוס‪ ,‬שמן עץ‬
     ‫אין מנוס מכך‪ .‬לקוחות לא באים מעצמם‪ .‬נכון שיש פולקלור‬
     ‫על עסקים שמתמלאים מעצמם‪ ,‬אך גם קוקה קולה דואגת‬                             ‫תה‪ ,‬עשב לימון‪ ,‬לבנדר‪ ,‬תפוז‪ ,‬אורן‪.‬‬
     ‫לשווק עצמה וגם רמי לוי ואפילו לקופיקס יש דף פייסבוק‪.‬‬
     ‫הבנו הפואנטה‪ ,‬יש לשווק‪ .‬אניי מכין נפשית‪ ,‬גם אם נשמע‬          ‫קרציות – ורד‪ ,‬גרניום‪ ,‬ערער‪ ​​ ,‬רוזווד‪ ,‬תימין‪,‬‬
     ‫טריוויאלי‪ ,‬שיווק שווה השקעה כספית משלב האפס ואף‬
     ‫לפני ומי שלא מוכן לכך שישקול האם הוא מוכן להשקת‬                                               ‫אשכולית‪ ,‬אורגנו‪.‬‬

                                                           ‫העסק‪.‬‬                                    ‫לתרסיס‪:‬‬
                                                          ‫טיפ ‪:2‬‬
     ‫תכנון‪ .‬לפני שנגשים לשבור את קופת החסכון ולפני מציאת‬                                 ‫בקבוק תרסיס של ‪.CC250‬‬
     ‫מקורות מימון‪ .‬תכננו יעדים‪ ,‬שלבי ביניים‪ .‬אפשר לכתב‬            ‫‪ CC70‬הממליס‪ CC130 ,‬מים מזוקקים‪CC12 .‬‬
     ‫ספרים שלמים על תכנון ‪ ,‬תכנית עיסקית‪ .‬באופן‪ .‬הפשוט‬            ‫תערובת של שמנים אתרים‪ CC10 ,‬וודקה‪ .‬להכניס‬
     ‫ביותר תכנון אומר שאתם אמורים לדעת כיצד לחלק את‬
     ‫תקציב השיווק לפרוסות‪ .‬נניח לצורך הדוגמה ששמתם‬                         ‫את השמנים הנבחרים לוודקה‪ ,‬ואז למים‪.‬‬
     ‫‪ ₪ 100‬לשיווק‪ .‬החלטתם להשקיע ‪ ₪ 20‬בפייסבוק ‪30 ,‬‬                                                    ‫לנער ולרסס‪.‬‬
     ‫‪ ₪‬בגוגל ‪ YOUTUBE 20 ,‬ועוד ‪ ₪ 20‬בפרסום חוצות‪.‬‬
     ‫יש לתכנן מה הצפי ללקוחות‪ ,‬להכנסות‪ ,‬ללידים ואז לעקב‪,‬‬          ‫להמנע מלרסס לכיוון העיניים‪.‬בריסוס על בע"ח‬
     ‫כל חודש‪ ,‬שבוע ורבעון‪ .‬ואם לא מביא אז לשנות התמהיל‪.‬‬           ‫יש לבדוק שהשמן אינו מזיק להם‪ .‬לדוגמה‪ -‬לבנדר‬
     ‫אם לא תקבעו מראש יעדים לא תדעו לאן לתקן‪ .‬דבר נוסף‪,‬‬
     ‫מבלי לקבוע מה תמהיל ומערכת בקרה לא תדעו מה הביא‬                                 ‫אסור לחתולים‪ ,‬מותר לכלבים‪.‬‬
                                                   ‫את הלקוחות‪.‬‬
                                                          ‫טיפ ‪:3‬‬
     ‫חסכתם כסף‪ .‬תשמרו עליו מכל משמר‪ .‬תמיד תסגרו לטווח‬
     ‫ארוך‪ .‬תשקיעו‪ .‬כל אחד לפי רמת הסיכון שהוא יגדיר לעצמו‬
     ‫ומוכן לגדר את הסיכון‪ .‬אפשר בקרן השתלמות או חסכון‬
     ‫בחברת ביטוח‪ .‬היום יותר מתמיד קיימות הלוואות בריבית‬
     ‫נמוכה‪ .‬כמובן שאז עולים פחדים‪ .‬קחו רואה חשבון שיהיה‬
     ‫מנהל הכספים שלכם ויוודאו שהכסף מוצא לא לשוא והקצב‬
     ‫תואם את התכנית‪ .‬בכל שלב תמיד תוכלו לשבור החסכון‬
                                            ‫ולכסות על ההלוואה‬
     ‫לסיכום‪ ,‬תתחילו שיווק עוד לפני שהעסק הושק רישמית‪.‬‬
     ‫תכננו ההשקעה וגדרו הסיכון‪ .‬צרו מערך תמיכה לבל יהיה‬
                ‫בזבוז כסף‪ .‬והעיקר להיות אופטימיים ‪ .‬בהצלחה‬

‫מגזין מדור לדור ‪21‬‬
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26