Page 21 - medorledor24
P. 21
הפינה העסקית תרסיס דוחה חרקים
מה קדם למה? מאת :ענת דבוש -ארומתרפיה 054-4401114
מאת :ניר מקובסקי -מאמן לעסקים 052-2549504 טיולים ,בישיבה בחצר -אנו נאכלים על ידיב
ברחשים ויתושים.
חלטתם לפתח עסק .אתם בטוחים המוצר או השירות יש שמנים אתרים ,במיוחד בעלי הניחוח הלימוני,
שלכם .הבר הראשון שמה רוצים ?....לקוחות כמובן!
אשר דוחים חרקים.
באותו רגע עולה כמובן עיניין השיווק ובאותה נשימהה להלן חלוקת שמנים על פי מזיקים שונים:
הדילמה :כיצד אשקיע בשיווק לפני שיש לקוחות ,הכנסות יתושים -ציטרונלה ,אקליפטוס לימוני ,מנטה,
ועל אחת כמה וכמה כסף .מה תמהיל השיווק? מה התקציב?
לימון ,אקליפטוס ,בזיליקום ,ציפורן ,תימין ,עשב
אז אקדיש מספר מאמרים לעיניין. לימון ,גרניום ,לבנדר.
טיפ :1שיווק שיווק שיווק
פרעושים -ארז ,ציטרונלה ,אקליפטוס ,שמן עץ
אין מנוס מכך .לקוחות לא באים מעצמם .נכון שיש פולקלור
על עסקים שמתמלאים מעצמם ,אך גם קוקה קולה דואגת תה ,עשב לימון ,לבנדר ,תפוז ,אורן.
לשווק עצמה וגם רמי לוי ואפילו לקופיקס יש דף פייסבוק.
הבנו הפואנטה ,יש לשווק .אניי מכין נפשית ,גם אם נשמע קרציות – ורד ,גרניום ,ערער ,רוזווד ,תימין,
טריוויאלי ,שיווק שווה השקעה כספית משלב האפס ואף
לפני ומי שלא מוכן לכך שישקול האם הוא מוכן להשקת אשכולית ,אורגנו.
העסק. לתרסיס:
טיפ :2
תכנון .לפני שנגשים לשבור את קופת החסכון ולפני מציאת בקבוק תרסיס של .CC250
מקורות מימון .תכננו יעדים ,שלבי ביניים .אפשר לכתב CC70הממליס CC130 ,מים מזוקקיםCC12 .
ספרים שלמים על תכנון ,תכנית עיסקית .באופן .הפשוט תערובת של שמנים אתרים CC10 ,וודקה .להכניס
ביותר תכנון אומר שאתם אמורים לדעת כיצד לחלק את
תקציב השיווק לפרוסות .נניח לצורך הדוגמה ששמתם את השמנים הנבחרים לוודקה ,ואז למים.
₪ 100לשיווק .החלטתם להשקיע ₪ 20בפייסבוק 30 , לנער ולרסס.
₪בגוגל YOUTUBE 20 ,ועוד ₪ 20בפרסום חוצות.
יש לתכנן מה הצפי ללקוחות ,להכנסות ,ללידים ואז לעקב, להמנע מלרסס לכיוון העיניים.בריסוס על בע"ח
כל חודש ,שבוע ורבעון .ואם לא מביא אז לשנות התמהיל. יש לבדוק שהשמן אינו מזיק להם .לדוגמה -לבנדר
אם לא תקבעו מראש יעדים לא תדעו לאן לתקן .דבר נוסף,
מבלי לקבוע מה תמהיל ומערכת בקרה לא תדעו מה הביא אסור לחתולים ,מותר לכלבים.
את הלקוחות.
טיפ :3
חסכתם כסף .תשמרו עליו מכל משמר .תמיד תסגרו לטווח
ארוך .תשקיעו .כל אחד לפי רמת הסיכון שהוא יגדיר לעצמו
ומוכן לגדר את הסיכון .אפשר בקרן השתלמות או חסכון
בחברת ביטוח .היום יותר מתמיד קיימות הלוואות בריבית
נמוכה .כמובן שאז עולים פחדים .קחו רואה חשבון שיהיה
מנהל הכספים שלכם ויוודאו שהכסף מוצא לא לשוא והקצב
תואם את התכנית .בכל שלב תמיד תוכלו לשבור החסכון
ולכסות על ההלוואה
לסיכום ,תתחילו שיווק עוד לפני שהעסק הושק רישמית.
תכננו ההשקעה וגדרו הסיכון .צרו מערך תמיכה לבל יהיה
בזבוז כסף .והעיקר להיות אופטימיים .בהצלחה
מגזין מדור לדור 21