Page 26 - medorledor20
P. 26

‫האיורוודית המובילה ביותר בהודו בתחומי טיפוח היופי‬   ‫בסדרה האמורה עוטר באבן חן בגוונים שהושאלו מהסארי‪,‬‬
    ‫ועיכוב תהליך ההזדקנות היא הקימה בשנת ‪ .1970‬את‬              ‫מהטוניקות ומהשרוואנים (ז'קטים ארוכים לגברים)‬
    ‫צעדיה הראשונים בעולם העסקי היא עשתה כמטפלת‪-‬‬               ‫המבוקשים מאוד על ידי ההודים העשירים‪ ,‬שמושגי‬
     ‫קוסמטיקאית‪ ,‬מעסה ורוקחת משחות וקרמים‪ .‬לקוחה‬
                                                       ‫היוקרה שלהם נטועים במסורות של אריגים עשירים‪ ,‬אבני‬
 ‫הביאה לקוחה‪ ,‬ורק כשהעסק החל לגדול היא גילתה שיש‬             ‫חן מרשימות ועבודת יד מורכבות‪ .‬קטיה שו‪ ,‬מדריכת‬
     ‫לה יכולות מרשימות בתחום הניהול‪ ,‬השיווק והיזמות‪.‬‬         ‫המותג מבארת‪" :‬הודו הייתה ועודנה עשירה במכרות‬
     ‫"כשהפכתי לעקרת בית התפללתי שלא יתגשם הסיוט‬               ‫יהלומים‪ .‬בעבר בני האצולה ההודית התקשטו בהם‪.‬‬

 ‫שלי"‪,‬היא אומרת‪".‬התפללתי שחיי לא יהיו סתם אוסף של‬      ‫בתקופת האימפריה הבריטית כונתה הודו היהלום שבכתר‪,‬‬
 ‫ימים חסרי חשיבות‪ .‬רציתי לדעת שאני עושה משהו בעל‬       ‫כאשר אפילו ציפוי השיש החיצוני של הטאג'‪-‬מהאל עוטר‬

     ‫משמעות"‪ .‬מאז ועד היום היא מייצרת ומשווקת מגוון‬         ‫באבני חן‪ .‬כפי שהודו משדרת קשת רחבה של ריחות‬
    ‫סדרות בתחומי הקוסמטיקה הטבעית הכוללות למעלה‬        ‫וצבעים‪ ,‬כך גם תכשיטיה ססגוניים ובוהקים בצבעים עזים‬
‫מ‪ 350-‬מוצרים‪ .‬המוצרים‪ ,‬מבוססים על מיצוי תועלתם של‬
  ‫מרכיבים טבעיים ואיכותיים כצמחים ומינרלים ומיוצרים‬        ‫של ירוק ואדום‪ .‬באבנים‪ ,‬בפנינים ובנטיפים המשובצים‬
                                                         ‫באלמנטים מהטבע‪ ,‬כמו פרחים‪ ,‬עלים ואשכולות ענבים‪,‬‬
                           ‫בסטנדרטים מערביים חדשניים‪.‬‬
        ‫יותר מכל זוכה להכרה ולמקום של כבוד בתעשייה‬         ‫לצד טווסים‪ ,‬ראשי אריות‪ ,‬תנינים וראשי פילים‪ .‬סדרת‬
   ‫הבינלאומית‪ ,‬מותג הקוסמטיקה 'לאקמה' הנחשב לגדול‪,‬‬            ‫הלקים המרהיבה שלנו ובראשם הכחול ("סטאר אוף‬
       ‫למשפיע ולמוביל ביותר בהודו כולו‪ .‬המותג מקדמם‬         ‫בומביי") הנחושת ("גולדן מהא‪-‬ראג'ה") והאדום ("רד‬
                                                               ‫רוביז טיקה") היא למעשה הוקרה לתרבות ההודית‬

                                                        ‫ולתכשיטי המהרג'ות הצבעוניים‪ :‬לדאוני" (קישוט הראש)‪,‬‬
                                                           ‫ל"טיקה" (עיטור המצח)‪ ,‬ל"ארייה" וה"קנת'לה" (עדיים‬
                                                            ‫לצוואר)‪ ,‬ל"ג'באנד"‪" ,‬קארה" ו"דסטי" (טבעות ידיים)‪,‬‬
                                                                   ‫ול"קאמארהבנד" (חגורה משובצת למותניים)"‪.‬‬

                                                                 ‫|סוד הטיפוח ההודי|‬

                                                           ‫העניין שמגלה תעשיית היופי להודו אינו מסתכם בפני‬

                       ‫לאקמה‪ -‬שבוע האופנה ההודי‬        ‫השטח‪ .‬מותגים הודים רבים כבר פרצו את גבולות המדינה‬
                                                            ‫והפכו למבוקשים במדינות נוספות‪ .‬כך למשל המותג‬
‫בפעילותיו השונות את האופנה‪ ,‬את תעשיית הקוסמטיקה‬
    ‫ואת הלייף סטייל בהודו‪ ,‬מארגן את אירועי‬                ‫'הימלאייה' שנוסד לפני כ‪ 82-‬שנים כחלוץ בתחום חקר‬
                                                       ‫תורת האירוודה‪ ,‬ובהפיכת הפורמולות המסורתיות למוצרי‬
 ‫האופנה החשובים והנוצצים ביותר (כמו שבוע‬               ‫בריאות מתקדמים הנתמכים על ידי המדע המודרני משווק‬
  ‫האופנה בהודו) וכן משתף פעולה עם חברות‬
                                                                                            ‫מוצריו במדינות רבות‬
    ‫קוסמטיקה בין־לאומיות באיטליה‪ ,‬בגרמניה‬                                                    ‫בישבת האירופית‪ .‬גם‬
   ‫ובפריז‪ ,‬ומפיץ בעולם כולו את סדרת מוצרי‬                                                  ‫המותג האורגני 'צ'אנט'‬
                                                                                            ‫פרס כנפיים אל מחוץ‬
      ‫הטיפוח והשירותים הידועה שלו "סוטרה‬                                                      ‫לרפובליקה ההודית‪.‬‬
                                         ‫ביוטי"‪.‬‬                                            ‫מותג קוסמטיקה הודי‬

      ‫"הודו‪ ,‬מהווה מקור להשראה עבור מותגי‬                                                      ‫נוסף שפועל בזירה‬
‫טיפוח רבים‪ .‬הן מבחינת המרכיבים שמשולבים‬                                                 ‫הבינלאומית שייך לנסיכה‬

    ‫במוצרים והן מבחינת הגוונים"‪ .‬מסבירה גל‬                                                    ‫ההודית שאנז חוסיין‬
  ‫שפירו‪ ,‬מנהלת מותג מייבלין ניו יורק‪ .‬דוגמא‬                                                   ‫שהקימה את המותג‬
‫לכך היא מותג האיפור מייבלין ניו יורק שהשיק‬                                                 ‫הנושא את שמה 'שאנז‬
                                                                                               ‫חוסיין קוסמטיקס'‪.‬‬
     ‫לאחרונה ארבעה עפרונות עיניים בצבעים‬                                                     ‫חוסיין‪ ,‬נצר לשושלת‬
 ‫שקיבלו את השראתם מהודו וכן‪ ,‬הפכו למוצר‬                                                 ‫האצולה המוגולית בהודו‪,‬‬
                                                                                        ‫פועלת ויוצרת מניו דלהי‪.‬‬
                                     ‫חובה בה"‪.‬‬                                             ‫את חברת הקוסמטיקה‬

                                                                                          ‫‪ 26‬מגזין מדור לדור‬
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31