Page 26 - medorledor20
P. 26
האיורוודית המובילה ביותר בהודו בתחומי טיפוח היופי בסדרה האמורה עוטר באבן חן בגוונים שהושאלו מהסארי,
ועיכוב תהליך ההזדקנות היא הקימה בשנת .1970את מהטוניקות ומהשרוואנים (ז'קטים ארוכים לגברים)
צעדיה הראשונים בעולם העסקי היא עשתה כמטפלת- המבוקשים מאוד על ידי ההודים העשירים ,שמושגי
קוסמטיקאית ,מעסה ורוקחת משחות וקרמים .לקוחה
היוקרה שלהם נטועים במסורות של אריגים עשירים ,אבני
הביאה לקוחה ,ורק כשהעסק החל לגדול היא גילתה שיש חן מרשימות ועבודת יד מורכבות .קטיה שו ,מדריכת
לה יכולות מרשימות בתחום הניהול ,השיווק והיזמות. המותג מבארת" :הודו הייתה ועודנה עשירה במכרות
"כשהפכתי לעקרת בית התפללתי שלא יתגשם הסיוט יהלומים .בעבר בני האצולה ההודית התקשטו בהם.
שלי",היא אומרת".התפללתי שחיי לא יהיו סתם אוסף של בתקופת האימפריה הבריטית כונתה הודו היהלום שבכתר,
ימים חסרי חשיבות .רציתי לדעת שאני עושה משהו בעל כאשר אפילו ציפוי השיש החיצוני של הטאג'-מהאל עוטר
משמעות" .מאז ועד היום היא מייצרת ומשווקת מגוון באבני חן .כפי שהודו משדרת קשת רחבה של ריחות
סדרות בתחומי הקוסמטיקה הטבעית הכוללות למעלה וצבעים ,כך גם תכשיטיה ססגוניים ובוהקים בצבעים עזים
מ 350-מוצרים .המוצרים ,מבוססים על מיצוי תועלתם של
מרכיבים טבעיים ואיכותיים כצמחים ומינרלים ומיוצרים של ירוק ואדום .באבנים ,בפנינים ובנטיפים המשובצים
באלמנטים מהטבע ,כמו פרחים ,עלים ואשכולות ענבים,
בסטנדרטים מערביים חדשניים.
יותר מכל זוכה להכרה ולמקום של כבוד בתעשייה לצד טווסים ,ראשי אריות ,תנינים וראשי פילים .סדרת
הבינלאומית ,מותג הקוסמטיקה 'לאקמה' הנחשב לגדול, הלקים המרהיבה שלנו ובראשם הכחול ("סטאר אוף
למשפיע ולמוביל ביותר בהודו כולו .המותג מקדמם בומביי") הנחושת ("גולדן מהא-ראג'ה") והאדום ("רד
רוביז טיקה") היא למעשה הוקרה לתרבות ההודית
ולתכשיטי המהרג'ות הצבעוניים :לדאוני" (קישוט הראש),
ל"טיקה" (עיטור המצח) ,ל"ארייה" וה"קנת'לה" (עדיים
לצוואר) ,ל"ג'באנד"" ,קארה" ו"דסטי" (טבעות ידיים),
ול"קאמארהבנד" (חגורה משובצת למותניים)".
|סוד הטיפוח ההודי|
העניין שמגלה תעשיית היופי להודו אינו מסתכם בפני
לאקמה -שבוע האופנה ההודי השטח .מותגים הודים רבים כבר פרצו את גבולות המדינה
והפכו למבוקשים במדינות נוספות .כך למשל המותג
בפעילותיו השונות את האופנה ,את תעשיית הקוסמטיקה
ואת הלייף סטייל בהודו ,מארגן את אירועי 'הימלאייה' שנוסד לפני כ 82-שנים כחלוץ בתחום חקר
תורת האירוודה ,ובהפיכת הפורמולות המסורתיות למוצרי
האופנה החשובים והנוצצים ביותר (כמו שבוע בריאות מתקדמים הנתמכים על ידי המדע המודרני משווק
האופנה בהודו) וכן משתף פעולה עם חברות
מוצריו במדינות רבות
קוסמטיקה בין־לאומיות באיטליה ,בגרמניה בישבת האירופית .גם
ובפריז ,ומפיץ בעולם כולו את סדרת מוצרי המותג האורגני 'צ'אנט'
פרס כנפיים אל מחוץ
הטיפוח והשירותים הידועה שלו "סוטרה לרפובליקה ההודית.
ביוטי". מותג קוסמטיקה הודי
"הודו ,מהווה מקור להשראה עבור מותגי נוסף שפועל בזירה
טיפוח רבים .הן מבחינת המרכיבים שמשולבים הבינלאומית שייך לנסיכה
במוצרים והן מבחינת הגוונים" .מסבירה גל ההודית שאנז חוסיין
שפירו ,מנהלת מותג מייבלין ניו יורק .דוגמא שהקימה את המותג
לכך היא מותג האיפור מייבלין ניו יורק שהשיק הנושא את שמה 'שאנז
חוסיין קוסמטיקס'.
לאחרונה ארבעה עפרונות עיניים בצבעים חוסיין ,נצר לשושלת
שקיבלו את השראתם מהודו וכן ,הפכו למוצר האצולה המוגולית בהודו,
פועלת ויוצרת מניו דלהי.
חובה בה". את חברת הקוסמטיקה
26מגזין מדור לדור