Page 27 - medorledor20
P. 27
בהחלט אפשר לשלב |הקסם ההודי|
רמזים לאזורים הטרופיים
ופינות מעוצבות שיכולות לצד המותגים ההודים גם חברות מבוססות ומותגי נישה
מצהירים היום כי הם משתמשים ברכיבים אותנטיים
להרגיע אותנו וליצור
תחושה של רוגע בבית. מהודו ,בעלי תכונות קסם לטענתן ,שנועדו לטיפוח העור
לכו על חגיגה אמיתית של והשיער .חברת 'אוודה' ,לדוגמא ,שילבה בתכשיריה עשבי
דפוס וצבע ,עיצוב פנים
הודי הוא מראה נפלא, מרפא הודיים ולאחרונה אף השיקה קו חדש לטיפול
בהתקרחות בשם "אינווטי" ,מילה שפירושה "להמריץ"
תוסס וידידותי מאוד בסנסקריט .המרכיבים העיקריים בתכשירי הקו מציינת
לאירוח .הכניסו אלמנטים היצרנית הם תערובת איורוודה הכוללת כורכום וג'ינסנג
חיים ,כאלו שיגרמו לכם שגודל בחווה אורגנית בהודו.
להרגיש שמחים". חברת הקוסמטיקה האורגנית "אננדה ביו קוסמטיקס"
בבעלותה של התזונאית האיורוודית,
שלומית רוזן מבוססת כולה על התורה
ריקי כהן מנהלת ההודית העתיקה הקוראת לאיזון,
קטגוריית כלי בית
ונוי בנעמן" :התרבות להרמוניה פנימית ולמודעות לאחדות
הגוף והנפש .אגב ,משמעות השם
ההודית היא בת אלפי המותג בתרגום חופשי היא "אושר
שנים ,תמיד מעניינת מושלם".
גן רמת 59 גוריון בן דיזיין תמונת אווירה קארה ומעלה חיוך .שילוב
צילום פיטר יורגן של עיצובים אותנטיים מותג תכשיטי היוקרה הצרפתי 'בושרון'
מציע את "ג'איפור ברייסלט" -בושם
ממלאים את הבית בתחושה חגיגית .צבעוניות שכזו בהשראה הודית .בושרון כידוע מקיים
מכניסה לחיינו מימד משחרר הגורם לחיוך תמידי שכן קשר ארוך שנים עם הודו .כבר לפני
תוספת צבעונית קטנה משנה להפליא את העיצוב ואת
מצב הרוח " .מגמה זו בולטת במיוחד בעיצוב חדרי יותר ממאה שנה ,סיפרה מרינה ממקוס,
רחצה ,מטבחים ופינות אירוח .אין הכוונה להפוך את סמנכ"לית השיווק של 'אינטרפרפיומס' קרם עיניים משקם אננדה
הבית כולו ולעצבו מחדש ,הרגשת החיות והאווירה
יכולה להגיע מפינה אחת או מספר אלמנטים קטנים המשווקת את הבושם ,כי לואיס בושרון ,מוטי פישבין -צילום
בהשראת הודו .המעצבים מאמינים כי יש ליצור הרמוניה בנו של מייסד המותג פרדריק ,נסע
המשלבת בין אותנטיות ואסתטיקה לבין פונקציונאלית
יומיומית .הסימביוזה הזו יוצרת חירות עיצובית מרעננת לראג'יסטן והביא משם אבנים לתכשיטיו .הוא החל לחתוך
ויצירתית המשלבת הדפסים הודיים אותנטיים על גביי את אבני החן האלה בסגנון קבושון (בצורת טיפה) ,כפי
הכיורים ,האמבטיות ,שולחנות אירוח ועל אריחי הקירות" שעושים ההודים -וגם הפקק של "ג'איפור הום" ,הבושם
מוסיף שי אביגדור ,מנהל רשת חנויות ויה ארקדיה. לגברים שהחברה הכניסה לשוק ב ,1988-עוצב כך.
"הטרנד מאפשר סמיכות לאומנות בעבודת יד ,קווים "ג'איפור ברייסלט" לנשים נוצר בהשראת האישה
עכשוויים ,אמנות עתיקה וגרפיקה מודרנית ,צבעים בגוונים
מנוגדים .וכמובן פרטים – קישוטי חרוזים ,קצוות פרומים, הקלאסית ,האולטרה נשית .בושם המפגיש בין העושר של
טלאים ,רקמות ,עיטורים ועוד ..והכל במעטה ססגוני וחי, בית התכשיטים המיתולוגי עם אותו ניחוח עוצמתי .הבושם
תרבותי שתמיד יעורר שיחות ומחמאות .מלבד צבעים
נועזים ניתן גם להשתמש בצורות חיות ובאביזרים שונים עוצב כתכשיט מעודן ומעורר חושים ,בהשראת העיר
כגון שטיחים ,מראות ,כריות ,גופי התאורה מצעים וכדומה. הוורודה ג'ייפור שבחבל רג'יסטאן שבהודו .הצבע הוורוד
אקססוריז זו דרך נפלאה להכניס צבע לחדרי הבית".
מסכמים מעצבי קארה דיזיין. מסמל בהודו הכנסת אורחים ,נתינה ,יצירתיות ושפע.
האגדה מספרת כי העיר נצבעה בוורוד כאשר בסוף המאה
ה 19-הזמין המהארג'ה של ג'ייפור את הנסיך הבריטי
מווילס .לימים ,הגיע לראג'סטאן גם מעצב התכשיטים
לואיס בושרון והמהארג'ות פתחו בפניו את דלתות
ארמונותיהם ,חשפו את סודות התכשיטים והאבנים היקרות
והנדירות והזמינו ממנו עיצובים מיוחדים .אבנים יקרות
וסמלים של שפע ועושר הם כאמור הבסיס
ליצירות של סדרת "ג'ייפור" מבית המותג
ובהשראה הזאת נוצר גם הניחוח המסעיר
– מפתה והעוצמתי המקפל בתוכו את
אותו הקסם ההודי האוריינטלי.
סט מצעים 'גרייס' של ורדינון מחיר החל מ 529.90-שח .צילום יחצ |בולוויד גם בבית|
ההשראות של התרבות ההודית
וההיסטוריה של המדינה משתרשת עמוק בעונה הקרובה
גם בתחום עיצוב הבית .הטקסטיל ,הרהיטים עשירים
בגוונים ובמקרים רבים עשויים בעבודת יד בשיטות
מסורתיות .המראה והסגנון הם השתקפות של האומה
העצומה והמגוונת" .עם כמה שהיינו רוצים ,לא כולנו
יכולים להכניס שקיעה מלאה על הקיר שלנו .מסבירה
ויקטוריה יוסל ,מנהלת תחום העיצוב בורידנון" ,אבל
מגזין מדור לדור 27