Page 5 - medorledor19
P. 5
שנת - 2014כמה שאני שונא סיכומים
מאת :יונתן פרנקל
פעמים רבות אני נתקל בבעלי עסקים שבתשובה לשאלה קראת סוף השנה נתקפים אנשים סביבי אווירה שלל
שלי עונים לי "לא הייתה עלי או על העסק שלי שום חשיפה
"סיכומים" .זה מתחיל ב"כמה עליתי במשקל"" ,כמה
תקשורתית השנה" .סיכום מדיה-אם תרצו. הרווחתי" וכאלה ,וממשיך ל"האם ביצעתי השנה את
זוהי שורת מחץ פסימית שנאמרת לא בערב השנה החדשה
ולא ביום הולדת ,והיא מעידה יותר מכל על חוסר מודעות, כל שלבי הטקטיקה שרשמתי באסטרטגיה השיווקית".
צריך לסכם ,ומהר .זאת התחושה.
יותר מאשר על העדר חשיפה תקשורתית בפועל.
באמת ?" אני שואל. מי שלא מבין מקבל תזכורת בכל פעם שהוא נכנס לחשבון
הפייסבוק שלו .העיצוב לא-מי-יודע-מה" :השנה של " ...כתוב
"לא הפקת השנה שום דבר ,לא העלת שום סרטון לרשת ,אין
לך שום מכתב או עדות מלקוח ,לא פרסמת השנה שום פוסט שם.
כמו בקול המתכתי של ה ג'י.פי .אס " מתחיל חישוב מסלול
מעניין ברשתות חברתיות -כלום ? מחדש" .ברגעים האלה הדבר האחרון שאתה רוצה לדבר אתו
"אהה" – נשמעת התשובה" ,לא ידעתי שאתה מתכוון לזה".
הוא מתכת ,או רובוט ללא רגש.
מנהלי שיווק בארגונים לא יבינו זאת. רוצה לומר :כאן אין הנחות ואין עם מי לדבר .הגיע זמן
בעל עסק קטן הוא גם המומחה בעסק וגם מנהל ההדרכה, הסיכומים ורצוי "לסכם" -ביחס לאחרים .אמפטיה במיטבה.
השיווק ,הכספים ומנהל התפעול .ואולי משום כך הוא בורח הלחץ הזה של "לשבת ולסכם" מזכיר לי את התחושה
העגמומית הקיימת אצלי בכל יום הולדת ,ואולי משום כך אני
מה"סיכום" ,כי היומיום שלו באמת די סיזיפי.
כן אבל -כמו שנהוג לומר במקומותינו ,מכאן ועד מסקנה תמיד דוחה את החגיגות לתאריך העברי (כ"ט באלול)
זהו מועד הרבה יותר נוח משום שהוא נופל על ערב ראש
פזיזה הדרך ארוכה. השנה וכל תשומת הלב עוברת למאכלים ולאורחים .מניחים
מה שחסר לתחושת הסיכום החיובית הוא ארגון וריכוז מוצרי לי .עד שקמה מישהי שאוחזת בידי (ולפעמים אוחזת גם בגרוני
מזה כמעט 30שנה) ומגלה לכולם את מה שאני מנסה להצניע.
התקשורת השיווקית בצורה כזו שיהיה להם נפח. ומה אני אמור לעשות כעת -להציג את המדליות שקיבלתי ?
ובכלל כדאי לזכור כי תמיד יש "אין" ,ואולם תמיד יש גם "יש".
שנת 2015מוצלחת.
5