Page 5 - medorledor19
P. 5

‫שנת ‪ - 2014‬כמה שאני שונא סיכומים‬

                                                                ‫מאת‪ :‬יונתן פרנקל‬

   ‫פעמים רבות אני נתקל בבעלי עסקים שבתשובה לשאלה‬                ‫קראת סוף השנה נתקפים אנשים סביבי אווירה שלל‬
   ‫שלי עונים לי "לא הייתה עלי או על העסק שלי שום חשיפה‬
                                                                ‫"סיכומים"‪ .‬זה מתחיל ב"כמה עליתי במשקל"‪" ,‬כמה‬
                      ‫תקשורתית השנה"‪ .‬סיכום מדיה‪-‬אם תרצו‪.‬‬       ‫הרווחתי" וכאלה‪ ,‬וממשיך ל"האם ביצעתי השנה את‬
   ‫זוהי שורת מחץ פסימית שנאמרת לא בערב השנה החדשה‬
   ‫ולא ביום הולדת‪ ,‬והיא מעידה יותר מכל על חוסר מודעות‪,‬‬                 ‫כל שלבי הטקטיקה שרשמתי באסטרטגיה השיווקית‪".‬‬
                                                                                            ‫צריך לסכם‪ ,‬ומהר‪ .‬זאת התחושה‪.‬‬
               ‫יותר מאשר על העדר חשיפה תקשורתית בפועל‪.‬‬
                                             ‫באמת ?" אני שואל‪.‬‬  ‫מי שלא מבין מקבל תזכורת בכל פעם שהוא נכנס לחשבון‬
                                                                ‫הפייסבוק שלו‪ .‬העיצוב לא‪-‬מי‪-‬יודע‪-‬מה‪" :‬השנה של‪ " ...‬כתוב‬
   ‫"לא הפקת השנה שום דבר‪ ,‬לא העלת שום סרטון לרשת‪ ,‬אין‬
   ‫לך שום מכתב או עדות מלקוח‪ ,‬לא פרסמת השנה שום פוסט‬                                                                      ‫שם‪.‬‬
                                                                ‫כמו בקול המתכתי של ה ג'י‪.‬פי‪ .‬אס " מתחיל חישוב מסלול‬
                           ‫מעניין ברשתות חברתיות ‪ -‬כלום ?‬       ‫מחדש"‪ .‬ברגעים האלה הדבר האחרון שאתה רוצה לדבר אתו‬
     ‫"אהה" – נשמעת התשובה‪" ,‬לא ידעתי שאתה מתכוון לזה"‪.‬‬
                                                                                              ‫הוא מתכת‪ ,‬או רובוט ללא רגש‪.‬‬
                           ‫מנהלי שיווק בארגונים לא יבינו זאת‪.‬‬   ‫רוצה לומר‪ :‬כאן אין הנחות ואין עם מי לדבר‪ .‬הגיע זמן‬
   ‫בעל עסק קטן הוא גם המומחה בעסק וגם מנהל ההדרכה‪,‬‬               ‫הסיכומים ורצוי "לסכם" ‪ -‬ביחס לאחרים‪ .‬אמפטיה במיטבה‪.‬‬
   ‫השיווק‪ ,‬הכספים ומנהל התפעול‪ .‬ואולי משום כך הוא בורח‬          ‫הלחץ הזה של "לשבת ולסכם" מזכיר לי את התחושה‬
                                                                ‫העגמומית הקיימת אצלי בכל יום הולדת‪ ,‬ואולי משום כך אני‬
                   ‫מה"סיכום"‪ ,‬כי היומיום שלו באמת די סיזיפי‪.‬‬
   ‫כן אבל ‪ -‬כמו שנהוג לומר במקומותינו‪ ,‬מכאן ועד מסקנה‬                   ‫תמיד דוחה את החגיגות לתאריך העברי (כ"ט באלול)‬
                                                                ‫זהו מועד הרבה יותר נוח משום שהוא נופל על ערב ראש‬
                                             ‫פזיזה הדרך ארוכה‪.‬‬  ‫השנה וכל תשומת הלב עוברת למאכלים ולאורחים‪ .‬מניחים‬
   ‫מה שחסר לתחושת הסיכום החיובית הוא ארגון וריכוז מוצרי‬         ‫לי‪ .‬עד שקמה מישהי שאוחזת בידי (ולפעמים אוחזת גם בגרוני‬
                                                                ‫מזה כמעט ‪ 30‬שנה) ומגלה לכולם את מה שאני מנסה להצניע‪.‬‬
               ‫התקשורת השיווקית בצורה כזו שיהיה להם נפח‪.‬‬        ‫ומה אני אמור לעשות כעת ‪ -‬להציג את המדליות שקיבלתי ?‬
   ‫ובכלל כדאי לזכור כי תמיד יש "אין"‪ ,‬ואולם תמיד יש גם "יש"‪.‬‬

   ‫שנת ‪ 2015‬מוצלחת‪.‬‬

‫‪5‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10