Page 25 - medorledor144
P. 25

‫מגזין מדור לדור‬

           ‫האם אני מביע הערכה ותמיכה‪ ,‬לא רק ביקורת או הצעות?‬  ‫כשאני הורה להורה‪,‬‬
                                                              ‫על קו התפר שבין‬
‫המתנה הגדולה שנוכל להעניק לילדינו בשלב‬
‫הזה‪ ,‬היא הידיעה שאנו כאן בשבילם‪ ,‬לא כדי‬                                     ‫דורות‬
‫לנהל את חייהם‪ ,‬אלא כדי להוות גב ובית בטוח‪.‬‬
‫אנחנו יכולים להיות הכתף לשיחה‪ ,‬העיניים‬                                 ‫הם כבר הורים‪ ,‬אבל בעיניי הם תמיד הילדים שלי‪.‬‬
‫הרואות גם את ההצלחות הקטנות‪ ,‬והיד‬                              ‫איך שומרים על חיבור קרוב ומכבד עם הילדים שלנו כשהם‬
                                                               ‫מגדלים ילדים בעצמם? לקראת השנה החדשה‪ ,‬רונית נוי‬
                       ‫המושטת כשקשה‪.‬‬                           ‫עלהאיזוןהעדיןשביןללוותלביןלפנותמקום‪,‬ועלהשותפות‬

‫השנה החדשה מזמינה אותנו לבחור בשפה מקרבת‪ ,‬בקשב עמוק‬                             ‫המרגשת שנוצרת בין דורות של הורים‪.‬‬
‫ובפרגון‪ .‬להיות "הורה להורה" זו מיומנות עדינה‪ ,‬לא לוותר על מי‬
‫שאנחנו כהורים‪ ,‬אבל גם לא לשכוח שהם כבר בונים את עולמם‬                                                         ‫רונית נוי‬

                                                  ‫בעצמם‪.‬‬      ‫נה חדשה היא תמיד זמן לחשבון נפש‪ ,‬לסיכוםש‬

‫מי ייתן והשנה הזו תביא איתה יותר הבנה‪ ,‬קירבה ושותפות‬           ‫השנה החולפת ולהתבוננות קדימה‪ .‬אבל השנה‪,‬‬
‫בין הדורות כי בסוף‪ ,‬אנחנו כולנו באותה סירה‪ ,‬פשוט‬              ‫אני רוצה להקדיש את המחשבה דווקא למקום המיוחד שבו אני‪,‬‬
                                                              ‫ואולי גם אתם‪ ,‬נמצאים‪ :‬להיות הורה לילדים שהם כבר‪ ...‬הורים‬
                                     ‫במושבים שונים‪.‬‬
                                                                                                                 ‫בעצמם‪.‬‬
           ‫על המומחית‬  ‫רונית נוי‪ ,‬ההורה שאני חולם להיות ‪-‬‬
                                                              ‫זהו שלב מרתק ומורכב‪ .‬מצד אחד‪ ,‬הילדים שלנו גדלו‪ ,‬התבגרו‪ ,‬בנו‬
‫סרוק אותי‬                 ‫מרצה‪ ,‬מלווה ומאמנת משפחות‪.‬‬          ‫לעצמם משפחות והפכו להורים מסורים לילדים משלהם‪ .‬מצד שני‪,‬‬
                                                              ‫בעיניי ‪,‬הם תמיד יהיו גם הילדים שלי‪ .‬כאן נמצא קו התפר הרגיש‪:‬‬
                            ‫‪[email protected]‬‬              ‫איך אני ממשיך להיות הורה‪ ,‬עוגן ותומך ‪,‬מבלי לדרוך על הרגליים‬

                                      ‫‪I 054-665-1117‬‬                                                   ‫של ההורות שלהם‪.‬‬

         ‫מרגישה שאת‬                                           ‫אני זוכרת את עצמי בתחילת דרכי כהורה – מלאת רצון לעשות‬
        ‫הולכת לאיבוד?‬                                         ‫"הכי טוב"‪ ,‬לצד לא מעט ניסוי וטעייה‪ .‬היום‪ ,‬כשאני צופה בילדיי עם‬
                                                              ‫ילדיהם‪ ,‬הלב מתמלא גאווה‪ ,‬אבל לפעמים גם מתעורר דחף להציע‬
                         ‫אני כאן לליווי רגיש וממוקד‬           ‫עצה‪ ,‬לשתף מניסיוני‪ ,‬או אפילו‪ ...‬להעיר‪ .‬כאן מגיעה הבחירה‬
                           ‫שיכול לעזור לעשות סדר‪.‬‬
                           ‫מוזמנת לשיחת היכרות –‬               ‫המודעת‪ :‬מתי לדבר‪ ,‬ומתי לשתוק‪ .‬מתי ללוות ומתי לפנות מקום‪.‬‬
                          ‫נבדוק יחד אם זה מתאים‪.‬‬              ‫האתגר האמיתי הוא להבין שהקשר שלנו כבר אינו תלוי בי בלבד‪.‬‬
                                                              ‫הוא מתקיים מתוך שותפות‪ ,‬מתוך כבוד הדדי בין שני "הורים"‪ ,‬אני‬
                ‫‪054-9927901‬‬
                                                                                     ‫כהורה הוותיק‪ ,‬והילד שלי כהורה הצעיר‪.‬‬
                     ‫פגילשתלתלאוחהוםכץרות‬                     ‫זה דורש ממני גמישות‪ ,‬סבלנות‪ ,‬והכרה בכך שהעולם השתנה‪ :‬מה‬

‫‪25‬‬                                                                 ‫שעבד בימי ההורות שלי‪ ,‬לא תמיד מתאים למציאות שלהם‪.‬‬

                                                              ‫לקראת השנה החדשה‪ ,‬אני מזמינה אותנו‪ ,‬ההורים להורים‪,‬‬
                                                                                      ‫לשאול את עצמנו שלוש שאלות‪:‬‬

                                                                    ‫האם דבריי נועדו באמת לעזור או להרגיע את הדאגה שלי?‬
                                                              ‫האם אני נותן לילד שלי מרחב לטעות וללמוד‪ ,‬כפי שגם אני למדתי?‬

                                                                                                                ‫גיליון ‪144‬‬
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30